Spring naar bijdragen

dinsdag 11 december

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 293
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, of op Marjo, want die zou me nog antwoorden.
Safi, Max zegt woef met zijn verbonden pootje, maar hij loopt alweer dapper zijn rondjes mee. Wil wel steeds het beschermende zakje wegknagen dat er omheen moet als hij naar buiten gaat.
Ik vind een levenstrip naar de binnenlanden van Zuid-Holland voorlopig al weer spannend genoeg hoor.
Moet een ring uitzoeken... daar had ik nou helemaal nog niet aan gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo...die periode gaan we allemaal door als we de drank laten staan...het is heel herkenbaar wat je schrijft...je emoties beginnen weer en daar ben je niet aan gewend die zonder alcohol te zien....niet teveel piekeren en gewoon door gaan dag bij dag.
En de Cirkels van van Dijk is niet bedoeld om je bang te maken maar als een bewustwording dat het niet allemaal een, twee drie goed komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Bammetje, is niet te doen. En ik ga verder dus maar geen moeite doen.
Maar dit moet ik toch even kwijt, járen geleden zaten wij in de bus en kwam er zo'n
straal van achter naar voor rollen toen we de berg afgingen. Iedereen zat ook al
te kijken en fris rook het allerminst in de bus....je zag iedereen denken....

Pippi, je ziet naar mij wordt soms ook niet geluisterd hoor! Nu ja, Bammetje maar
dat duurde wél even, het schrijven ging maar door.
Als ik daarvoor aan de alco moest heb ik heel wat bij te drinken hoor.
Niet doen dus! Gebruik hoofdletters, vet gedrukte letters of wat dan ook maar
geen alco. Laat zien dat je dat niet nodig hebt om aandacht te krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

marjo, wat jij daar zegt komt me gelukkig bekend voor... ik ben ook erg grieperig momenteel en de koorts doe me ook geen goed, maar ik sta nu samen met het Kasko team 17 dagen droog... en dan denk je alles gehad te hebben... gewoon die eerste laten staan...

Ja, daar komt het op neer, maar de gevolgen van die laatste glaasjes, of zelfs flessen... die liegen er niet om... ik ben ook nog steeds wat warrig, paniekerig en bibberig... nou geef ik de laatste week de koorts wel wat de schuld, maar ik weet ook dat zonder koorts dit soort gevoel ook heel erg er bij kunnen horen...en de vorige keer dat ik afkickte zat ik in een soort van beschermde omgeving, de kliniek waar ik was opgenomen... daar waren therapeuten, medeclienten, artsen, noem maar op.. ik had niks te vrezen... Nu ben ik gewoon thuis en vind het af en toe wel wat beangstigend..... Het hoort er bij... Marjo...sterkte...
en als je het echt te gek wordt.... bel je huisarts......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, voor mij werkt het het beste als ik niet teveel vooruit kijk. Dat lukt me soms maar ook heel vaak niet. De mensen die hier al langer meeschrijven weten dat ik heel wat afgejankt heb hier op het forum. Ik bleef maar moe, er veranderde weinig en het ging niet snel genoeg.

Ik had in het begin moeite met het idee nooit meer te drinken. Maar toen ik langzaam aan leerde het per dag te gaan bekijken werd dat minder erg en daar heb ik nu geen last meer van. Maar ik ben dan ook al even onderweg. het is een weg met vallen en opstaan. Maar dat wil niet zeggen dat die weg gepaard zou moetenm gaan met terugvallen, dat je weer zou gaan drinken. En ja, dat ik een alcoholist ben en blijf, tja, dat is zo. ik wil daar wel aan denken want ik wil niet meer drinken. En als ik dreig te vergeten ben ik bang dat ik ga denken dat ik soms wel wat kan drinken en dan is de beer los, dat weet ik. Ik heb genoeg geworsteld om dat nu weer te gaan proberen.

Dat wil niet zeggen dat mijn leven 1 en al zonneschijn is, integendeel. Ik heb net een hele moeilijke periode achter de rug en ik heb nog nooit zoveel gehuild als de afgelopen 7 a 8 maanden. Maar ik begin langzamerhand meer vertrouwen te krijgen dat het goed gaat komen. Niet dat mijn leven 1 en al hallelujah zal worden, nee. Maar het is mogelijk om rust te vinden en mijn leven anders in te richten. Dat kost wel tijd en het gaat niet vanzelf. Maar als ik wankel of twijfel hoef ik maar even terug te denken aan al die jaren dat ik heb gedronken en dat weet ik en voel ik dat ik NIET terug wil naar dat leven.
Ik probeer m'n leven anders in te richten met behulp van m'n therapie, de AA, mediteren maar het gaat stapje voor stapje.

Jij staat nu vijf weken droog en dat vind ik een prestatie van formaat! Dat je twijfelt en het moeilijk hebt lijkt me logisch. De alcohol is zo'n groot onderdeel van je leven geweest, dat verander je niet in een paar weken en ook niet in een paar maanden. Maar weet je Marjo, dat hoeft ook niet. Stap voor stap, dag na dag, dat werkt toch het beste. Wat zul jij je nu druk gaan maken voor over een paar maanden, dat is nog lang niet zover!
Maar ik denk voor een groot deel wel te snappen wat je bedoelt te zeggen.

Je doet het goed Marjo, keep it up!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita, je hebt zelf voldoende inzicht in je drankgebruik. Je weet dat het niet helpend is, dus
koel douwn en benader deze man met een uitstralende rust. Weet je dat de baas dáár juist
nerveus van kan worden? Draai de rollen om, laat zien dat hij wat van jou kan leren!
Dit is juist de kans van je leven meid!!!!

Koh, 35???? Oei, werk aan de winkel ;)

Corinne, ik had moeite te achterhalen wat men met die bevalling bedoelde. Het kwartje viel
wel erg langzaam dit keer. Maar nu heb ik het door.....dat gaat je lukken!

Gem, niet te véél reageren hé. Neen ik heb geen vrije dagen gehad maar gewerkt. Die veranderde NS tijden komen niet in mijn voordeel, ben nog meer tijd kwijt. En kan in de toekomst als het bij een
late dienst te laat wordt door calamiteiten er voor zorgen dat ik niet meer terug naar huis kan met de trein. Echt bálen. :devil:

Flipsen, wat goed gaat het!! Hartstikke fijn, leuk dat je mét gitaar komt!
(Als we maar niet hoeven te zingen, want dat kan ik niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stie-hien! Er wordt misschien niet altijd geantwoord, maar gelezen word je zeker wel!

Marjo, kan het niet gewoon zijn dat je terug bent in het echte leven? Met alle depressies en onzekere gevoelens van dien?
"i beg your pardon
i never promised you a rosegarden..."
Zoiets?
Leuk is het niet.
Ik heb mijn nuchter zijn niet als een feest ervaren. Wel als een uitdaging. Maar voor mij was het toch al erop of eronder, als ik door was gegaan had ik nou misschien in een engeltjeskoor gezongen.
Dat maakt het misschien gemakkelijker voor mij.
Wat ik wil zeggen is, je klaart je leven echt niet op met drank, want anders was je hier niet. En leven is soms niet zo leuk, dan zou je wel willen wegkruipen. Maar daar helpt drank helemaal niks bij.
Hm, ik voel me zeer ontoereikend in mijn uitleg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie sterktewensen maar het is niks ernstigs hoor! Ik hoop natuurlijk dat er gezegd zal worden, welnee, dat kunnen we gerust laten zitten! Van de andere kant, er zit een plek waar ik ook niet tot m'n 80e mee rond wil blijven lopen, ook omdat er op dat gebied narigheid in mijn familie voorkomt.

Marjo, dat is misschien ook een beetje het nadeel of gevaar van alles wat je hier leest. Dat er niks te helpen valt en dat je altijd wel weer terug zult blijven vallen. Want er zijn er (toch!!) (maar) een paar die
het in 1 x (tot nu toe) gelukt is. En als je twijfelt aan jezelf dan ga je weer de verkeerde kant op denken en zo is het cirkeltje weer rond. Ik heb me ook in zoveel aspecten van alcohol en verslaving verdiept, maar waar zit nou die magic knop? Ik denk dat ie in geloof in jezelf en in je eigen kracht zit. Dat is voor mij tenminste de weg om aan te werken. Voor jezelf willen zorgen, jezelf de moeite waard vinden. En dan lijkt het weer heel simpel: denken we niet te moeilijk?
Pff moeilijk he?

Bambam, even je redenatie volgend (over denken gesproken :frown;): zolang iemand hunkert en/of drinkt wil-ie dus zelf drinken. Oke, dat geeft hij toe. Hij is stuurloos tegenover drank. En dan? Kan hij dan wel stoppen met hunkeren en drinken?

En Ziza: als je zelf na 100x terugvallen ineens die knop vindt (met behulp van de AA in jouw geval).
Waarom zou een ander die knop niet kunnen vinden na 100x terugvallen? Terugval betekent nog niet hulpeloos verloren. Je bent zelf ook bij de AA nog een aantal keren teruggevallen. Waarom zou niet iedereen zijn eigen proces hebben?

Het gaat me niet om "vlooien afvangen" zoals Ferry zo mooi zei, en ik ben absoluut overtuigd van het feit dat jullie anderen willen helpen, maar hoe werkt het dan verder? Gaat het vinden van die knop, van de motivatie, niet vooraf aan de AA?

Ik ben zelf zo "naief " dat ik geloof dat ik een niet-drinker ga worden en zolang die overtuiging maar sterker wordt ga ik goed.
Twijfel maakt alles kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, pb over duimzuigen gehad? Het is hier een alco forum, als je iets niet zint "negeren".
Soms kost het een bak energie en lijdt het nergens toe. Soms komt het vanzelf weer in orde.
Blijf schrijven het doet je duidelijk goed en haal hier wat je kunt gebruiken!
Veel sterkte met je schoonmoeder, heb je al de uitslag? Mogelijk dat ik dat niet heb gelezen.

Delta, ook hyper! Wat herkenbaar hier, heb ik en vele mensen met jou bij tijd en wijle in meer en
mindere mate last van. Onze emo's kunnen of bij mij in elk geval danig de kluts kwijt zijn en
duurde bij mij ook even voor ik het weer int gereel had.
Zou het niet zo kunnen zijn dat vrouwen het sneller er uit janken en mannen het meer van binnen
moeten verwerken. Zo maar een gedachte hoor.

Visje, hoe ist? Nog een paar droge dagjes erbij? Stapje voor stapje, maar het kan!
Kan wel heel helpend zijn om regelmatig toch hier even wat te laten weten, succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik weet het ook niet precies. Sommigen willen idd niet stoppen. Anderen willen wel stoppen maar kunnen het niet alleen. Drank is sluw en het is zo'n rotverslaving. Ik weet nog steeds niet waarom ik vorig jaar naar huis reed en bedacht dat ik ook wel es even niet kon drinken. Waarom lukte het toen wel??? Was dat God, was dat m'n Hogere Macht, was ik dat zelf? Echt, ik heb geen idee.
Ik weet wel dat een beetje drinken niet helpt. Daar ben jij nu toch ook achter. je hebt het zo vaak geprobeerd en toch lukte het niet. Ik begon er niet eens meer aan, minder drinken, ik wist wel dat ik het niet vol kon houden. En dat zie je hier op het forum toch ook elke keer, minderen werkt niet, dat is alleen weggelgd voor mensen die geen alcoholist zijn, is mijn mening.
Niet meer drinken, de eerste laten staan is de enige remedie.

En ik weet ook wel dat de AA niet altijd zaligmakend hoeft te zijn maar...ik trek me op aan de verhalen van mensen die volgens de Stappen werken en echt het werk willen verzetten wat nodig is om droog te blijven en nuchter te worden.
Er is een programma wat werkt! Die mensen zeggen me dat het kan, zij zijn daar het levende bewijs van. En ik luister en ik probeer ook het werk te verzetten. Soms doe ik dat in volle overtuiging en dan wankel ik weer en heb ik er geen zin in.
Maar goed, ook bij de AA zijn er velen die terugvallen, dat is zo.
En ja, ik vergeet voor mezelf niet dat ik 24 jaar heb gedronken en al heel lang niet meer wilde drinken maar niet kon stoppen. Zolang ik bleef denken dat ik zielig was omdat ik niet meer mocht drinken, zolang ik een beetje wilde blijven drinken ging ik keer op keer weer de mist in.
Ik erken nu volledig dat ik machteloos sta tegenover alcohol. Ik kan niet maar ik wil ook niet meer drinken. Ik ben ziek in die zin dat ik het niet bij 1 zal kunnen houden. Daar ben ik nu rotsvast van overtuigd. En zolang ik me daar aan vasthoudt lukt het mij. Ik geloof in een Macht groter dan mezelf en ook daar zoek ik steun en vind ik vaak steun. Dat gaat me heus niet altijd gemakkelijk af. Maar het leven met drank wat ik leidde wil ik niet meer dus is er voor mij maar 1 weg. En dat is naast m'n therapie de Stappen werken van de AA, naar meetings gaan, verhalen horen van anderen en me daaraan sterken en me alert en scherp houden.

En zeker, memsem kunnen tig terugvallen en toch op een gegeven moment de patsboem, de klik, vinden. Ook dat geloof ik.

En nee, we raken er zeker niet over uitgepraat

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, zou het ook zo kunnen werken dat je de motivatie juist vindt door naar de AA te gaan?
Ik stond zelf al een half jaar droog dus voor mij werkte dat niet zo. Maar ik hoor veel mensen dat wel zeggen dat ze het, zeker de eerste weken en maanden, niet gered zouden hebben zonder AA.

En er zijn ook mensen die een tijd zijn geweest, terugvallen en niet meer komen, en dan toch de weg terugvinden en het vervolgens redden. Ach ja joh, weet ik veel. Voor mij werkt en voor veel mensen dus er zit zeker veel in.
Wat ik wel weet is dat bijna niemand, een enkele uitzondering daargelaten, het in zijn/haar eentje redt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, een ring uitzoeken is ook al heel wat. Ik ben bleek en blond, mij staat goud niet. Geliefde is snel gebruind met donker haar (nou ja, inmiddels grijs, hihi) en hij houdt van goud.
Dus ik heb al gezegd, moeten we dan persé dezelfde ringen? Ja zegtie, want wij trouwen met elkaar.
Maar dit is peanuts hoor, gewoon wat leuk gekift.

Stien ik ben zo blij dat ik niet meer afhankelijk ben van het OV. Vorig jaar werkte ik op lokatie (hoe heb ik dat nou uitgehouden met die hoeveelheden die ik toen dronk? :Disgust;) En de bustijden werden veranderd. Kon ik elke keer een half uur gaan staan wachten, blèhhh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saf, niet alleen voor mij hoor, vele mensen zijn de dupe. En dat besef maakt het een héél
klein beetje goed. ;)
Jij hebt overigens grootse dromen??? Ja, ik heb wel het één en ander gelezen hoor, doe mijn best.

Benthe, ik ga je vast feliciteren voor morgen. Dit ga je vast wel redden!

Van Harte met 5 maanden ADB! :present::D:present::):present::D:present:

En sterkte met de bestraling!

Kate, jij ook morgen sterkte bij de dermat!

Alles wat voor een eerste keer is, is eng, althans als je niet precies weet waar je aan toe bent.
Het onbekende maakt het eng.
Voor velen is stoppen met drinken eng, het onbekende dus. Maar hier kun je vragen stellen je angsten kwijt en delen. Velen kunnen vertellen dat dit nu juist niet eng is op langer termijn maar dat je
er iets moois voor terug kan krijgen. Kan, want je zult er wel zelf wat aan moeten doen.
Het is niet alleen stoppen met alco of AA maar ook BB en geheel tot Z!

Mijn schrijven zit er weer even op, moet nog strijken en tja alweer te bed.
Rust en regelmaat......soms wordt ik daar alleen al moe van...maar toch maar doen ;)
Truste voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...