Spring naar bijdragen

Ik ben nieuw en ben dat gezuip zat

dekfab

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Dekfab en heb al een heel leven van verslaving achter de rug.
Van 1976 tot 1985 alle drugs en alcohol, daarna geen drugs meer.
1997 weer aan de Drugs en de alcohol is de constante factor gebleven.
Nu 10 jaar van de harddrugs af maar wel blijven drinken.
Heb het altijd redelijk in de hand kunnen houden maar de laatste 2 jaar drink ik steeds vaker en steeds meer.
Zit nu op 8 halve liters bier per dag en sla heel soms 2 dagen over om vervolgens weer te beginnen.
Misschien dat ik hier wat handige tips en kracht kan krijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom dekfab,

Voor mij werkt dit forum het beste door te schrijven wat ik ervaar en als een beetje afleiding.

Stoppen met wat handige tips had ik ook wel gewild. Zo simpel is het helaas niet. Toch kan je hier heel wat rondneuzen en aanbevelingen vinden. Ik ervaar het als een lang proces. Waarin ik weer opnieuw een aantal dingen moet leren.

De eerste stap erkennen en er iets mee willen doen heb je net gezet. Dat was voor mij een hele belangrijke. Ook een enge. Daar was moed voor nodig.

Toen ik me eenmaal aangemeld had was ik er nog niet klaar voor om te stoppen. Dat moest nog groeien. Ik dacht wel te kunnen minderen. Ik moest even ontdekken dat ik dat niet kon.

Tot slot toch nog een handige nuttige tip. Als je twee dagen niet kan drinken kan je ook drie dagen niet drinken. Klinkt te simpel, maar is wel waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dekfab,

Welkom hier, stap 1 is gemaakt: je hebt je hier aangemeld;) Je wil dus verandering in je situatie en nu hoe? Voor mij heeft het geholpen om niks in huis te halen, het drankpad in de winkels dus even te mijden, hier iedere dag komen, veel water drinken en gezond eten, een plannetje maken met wat te doen bij trek, me bij iedere mijlpaal belonen, sommige vrienden ingelicht, bij onrust iets actiefs gaan doen, etc. Ik vond vooral de eerste 3 weken moeilijk, daarna bij vlagen. Had in die eerste 3 weken vooral last van: onrust, slecht slapen, nachtmerries, nachtzweten, kort lontje....
Maar al die bovenstaande dingen zijn voor iedereen anders. Ik ben gestopt, misschien wil jij wel minderen? Dat maakt ook een verschil. Op het forum vindt je van alle meningen wel wat. Pik eruit waar je wat aan hebt!

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Dekfab,

Welkom op het forum. Ik sluit me bij de vorige schrijvers aan.
Ik ben een minderaar en heb veel gehad aan de internettherapie van alcoholdebaas (via Tactive). Deze therapie wordt vergoed uit de basisverzekering, maar je moet wel een verwijzing van je huisarts hebben.
Het erkennen dat je een probleem hebt is in ieder geval de eerste stap.

Hou het droog,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...