Spring naar bijdragen

vrijdag 21 december

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Over dierenliefde gesproken, hier even niet hoor, tijdens het pillengeven heeft katlief me in mijn vinger gebeten en zitten daar nu 2 gaatjes in grmpfffffff. Mijn god, hoe ga ik die 10 dagen pillengeven doorkomen? In het voer lukt niet, ze eet het niet, gewikkeld in een stukje kip doet ze ook niet, Ook niet in een hele lekkere pasta speciaal voor dit soort doeleinden... in haar bek stoppen en over haar keel wrijven werkt uiteindelijk wel nadat ze een paar keer die pil heeft uitgespuugt en enorm over haar zeik is en heel erg haar best doet om mij te krabben en te bijten. Spuitje van de DA met water er achteraan werkt weer niet, gaat ze van op tilt.... EN dat alles doe ik dus met kat gewikkeld in een handdoek tussen mijn benen houdend zodat ze haar pootjes niet kan gebruiken... pffft.. haar tandjes dus wel...

en nu gaat deze dame hardlopen door de poedersneeuw...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, even wat anders dit is voor Haddock, die waarschijnlijk momenteel ook in de beddenkoets zijn schoonheidsslaap aan het doen is, maar je leest het vast nog wel.
Je had het indertijd al over de eventuele diagnose adhd, die is dus nu bevestigd. Ik begreep zo'n beetje dat je je zorgen maakt over de medicatie die je moet gaan nemen?
Maar ik begrijp dit niet helemaal goed, je bent toch niet verplicht om dingen te gaan slikken? Blijkbaar heb je het tot dusver al je hele leven redelijk goed gedaan MET adhd, dat hoort dus kennelijk bij je.
Dus help me uit de droom. Dit is dus absoluut geen kritiek, maar een oprecht nieuwsgierige vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraag van heel andere orde.
Ik blijf maar afvallen, ik zit nu op 53,5 kg.
Ik eet 's avonds voor het slapen gaan chips, nootjes of vla-achtige dingen.
Overdag zit ik zelfs koekjes te eten bij de koffie.
Verder eet ik natuurlijk normaal mijn drie maaltijden. Bij brood gebruik ik als gewoonlijk echte verse boter, kaas en bij het avondeten eet ik al extra aardappel (beu) en vette jus van het niet al te magere vlees.
Straks pas ik nog door de brievenbus.
Ik ga nu dadelijk maar even aan iets lekkers bij de koffie, speculaasbrokken. Volgens het etiket zitten daar per 100 gram al bijna genoeg calorietjes in voor een hele dag.
Nu eerst die fokkie zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noop my darlings,

Mijn schatjes zitten vandaag nog op school. Vanmorgen dan. Morgenmiddag moeten ze allebei sporten (wedstrijdjes) en eigenlijk zou Exje ze vandáág komen halen. Maar omdat hij ze niet morgen wilde halen (ik weet niet waarom en het maakt me ook niet uit) breng ik ze lekker morgen, lekker rustig in mijn eigen tempooootje naar Rotjeknor.

En ik gooide maar gewoon een balletje op hoor.

Eigenlijk moet ik braaf aan de strijk, heb nog 11 hempjes liggen. De rest is klaar. En naar de Lidl. Wat zal ik eerst doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi... pepita... wist niet dat je er zo op zou doorgaan... maar ik moet toegeven dat leer erg kan kraken... haha... ken ik ook alleen maar uit (stoute)films, hoor... heb zelf één leren jas, maar die heb ik nog nooit in bed aangehad... voor zover ik me kan herinerren... haha...
Ok, nou, ja, ik maak er maar een grapje van. Maar Pepita...je snapt dat hopelijk ook wel... ik zie jou eigenlijk ook echt niet als motorduivelin.... hihi... hoewel ik daarmee ook weer niet wil zeggen dat ik je een saaie piet vind, hoor.... ochejeetje.. wat moet je hier op het forum toch elk woordje wikken en wegen... Het komt er op neer, pepita, dat ik het verhaal van je droom een mooi verhaal vond en dat ik er dan zelf vanalles omheen verzin... juist omdat ik zelf zo met zo'n rare verwarrende droom zat.... niks vervelends dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, gisteren was het hier van die lekkere kraaksneeuw waar je veilig doorheen kan lopen zonder elke keer op je gezicht te gaan. Vandaag is het gladde sneeuw, ik krijg dus echt zin om tennisrackets onder mijn schoenen te binden. Maar ik heb er maar 1. Ik hoop dat je lekker loopt.

Probeer dit eens: verpulver de pil en meng hem door een stukje leverpastei. Smeer dit op haar pootjes of gewoon in een snelle beweging op haar bekkie. Dan kan ze niet anders dan het er af likken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Misschien heeft die enge vent, met zijn bierbuik en opgeblazen kop met steekwapens ook wel jouw badpak aan met uitlubberend bovenlijf en pijpen.
Misschien heeft hij dan ook wel een snorkeluitrusting aan en groene zwemvliezen.

Als deze vannacht aan mijn bed verschijnt, zal ik hem doorsturen naar jou OK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas,
Zoals ik gisteren al zei, wij waren met zijn vieren om die kat haar medicatie toe te dienen en we deden het meestal ook nog eens met twee: een om het lieve schatje vast te houden en de ander om het pilletje in de keel te krijgen.
Ik leef dus heel erg met je mee.

@Houtje,
Vlak voor de zomer ben ik nog geprikt. Toen was er niet met de schildklier en ook de glucose zat goed.

@Benthje,
Katten zijn niet dom en in zulke gevallen willen ze nog wel een eerst hun pootjes afvegen aan de mat. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas.. ik sta nu toch al als bont en blauw bekend... doe ik deze er maar even bovenop, hihh.... (sorry, lunalee)
Klein klopje met een stalen hamer op het kopje van de kat... weet even niet van hoe of wat... gauw pilletje naar binnen duwen... en dan maar afwachten of alles weer goed komt... Ondertussen kun je zelf wat thee of koffie tot je nemen....

(voordat het hele forum over me heen gaat vallen.... dit is dus als grapje bedoeld, he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje het is een ontzettend leuk idee, als je even over zuid zou kunnen rijden. Maar mijn IT'eejer is er morgen en ik denk niet dat jij behoefte hebt aan een kettingrokende, nogal grumpy echte rotterdammer die op de achtergrond mee zit te luisteren.
Hihi, anders hadden we nog even een duet op het forum kunnen schrijven, zo van, hier zijn de dames Houtje en Benthe, het is hier reuze gezellig, tralalaaa, en dan het hele forum in koor: whaaaat, alweer een romance!!!!!!??????

Corinne, inderdaad, laten nakijken. Niet mee blijven rondlopen. Onverklaarbaar gewichtsverlies is altijd een reden om je dokter te bezoeken. Zorg voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

zo Koh, jij bent lekker op dreef. Je lijkt mij wel:-)
Afspraak tandrts afgezegd gister zodat ik lekker uit kon slapen...dacht ik. Not.
Tja, weer te lang op het forum blijven hangen en lopen mailen en doen. Mn geest krijgt geen rust zo. Tijd om hier wer es ff wat aan te doen. Maar blijkbaar is mn belang nog niet groot genoeg want ik verander het niet echt.

Tekst in Yust for today 21 december

"Freedom to change seems to come after acceptance of ourselves."

Fear and denial are the opposites of acceptance. None of us are perfect, even in our own eyes; all of us have certain traits that, given the chance, we would like to change. We sometimes become overwhelmed when contemplating how far short we fall of our ideals, so overwhelmed that we fear there's no chance of becoming the people we'd like to be. That's when our defense mechanism of denial kicks in, taking us to the opposite extreme: nothing about ourselves needs changing, we tell ourselves, so why worry? Neither extreme gives us the freedom to change.
Wether we are long-time AA(NA) members or new to recovery, the freedom to change is acquired by working the Twelve Steps.
When we admitt we are powerlessness and the unmanageability of our lives, we counteract the lie that says we don't have to change. In coming to believe that a Power greater than we are can help us, we loose our fear that we are damaged beyond repair; we become to believe we CAN change. We turn ourselves over to the care of the God of our understanding and tap the strenght we need to make a thorough, honest examination of ourselves. We admit to God, ourselves, and to another human being what we've found.
We accept the good and the bad in ourselves; with this acceptance, we become free to change.

Yust for today: I want to change. Bij working the steps, I will counter fear and denial and find the acceptance needed to change.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En pipje... ik leef heel erg ontzettend mee mee het gebroken pootje van je kat... tsjeee... ja, vervelend natuurlijk, maar wat kan ik hier virtueel nou aan veranderen... ja, ik snap jouw verdriet wel, hoor... maar hier kunnen we zo weinig.....alleen jou sterkte wensen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammie, heb je me toch niet helemaal meegekregen, vanochtend... ik ben niet zo'n talenwonder.. ik ben geneigd om alles wat ik niet zo direct kan lezen, zomaar over te slaan... en dat is ook zo met engels... helaas.. er zullen best interessante dingen geschreven staan, maar ik lees het gewoon niet... daar is die halsstarrige, eigenwijze Koh weer... jaja... hij is er nog steeds...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, als jij die knop gevonden hebt, wil je mij dat dan ook vertellen, please.:wacko:

Maar ja, blijkbaar vind ik het nog niet erg genoeg om dezelfde fouten keer op keer te maken...
Raar is dat toch. Ik heb vanochtend iemand van mn AA groep gebeld. Zij zei dat ouwe patronen schreeuwen om aandacht als ik probeer dingen anders te doen. Het is niet erg dat ze er zijn maar wat ik aan het leren ben is dat ik niet steeds er iets mee hoef. Dus ik kan ervoor kiezen bepaalde dingen, gedachten er te laten zijn en er niets mee te doen. Moeilijk hoor. Maar goed, we don't strive for perfection, we strive for progress! Die zeg ik vaak tegen mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...