Anna Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Safi, ik heb de mail die ik destijds van je kreeg niet bewaard omdat ik regelmatig mijn pb-box schoon, maar ik weet nog wel dat jij daar duidelijk in schreef aan welke punten het verhaal zou moeten voldoen, en die punten had JIJ opgesteld. Verder schreef je ook duidelijk dat jij de coördinatie van het geheel had en de contacten met Tactus zou onderhouden. Er stond geen voorstel in dit gezamenlijk te doen. Dat kun je toch niet ontkennen?In mijn reactie heb ik nog aan je gevraagd of je nagedacht had over bepaalde organisatorische zaken, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen. Het was voor mij overduidelijk dat jij volledig de leiding van het geheel in eigen handen wilde houden. Nogmaals, je goed recht, en voor mij één van de redenen af te haken.Als ik het over eerlijk heb, dan bedoel ik dat je in je antwoorden op de vragen van Pippi en anderen dit toch gewoon eerlijk kunt zeggen? Dat heeft volgens mij niets met vingertje wijzen te maken. Ik beschuldig niet, ik zeg ook dat je volkomen in je recht staat, maar geef alleen weer hoe ik jouw mail destijds gelezen heb en wat mijn reactie daarop was en is. Dat is net zo goed mijn recht als het jouw recht is het als jouw project te beschouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Overigens begrijp ik ook niet helemaal waarom jij het forum moet bewaken Safi? Daar is Tactus toch voor? Eventueel had je met hen kunnen overleggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Anna, lees eerst eens de berichtjes van Safi over, toen het boekplan nog maar pas bestond. Ik vind dat een leuk plan zo wel neergesabeld wordt, omdat een ander misschien naar eigen mening niet voldoende wordt betrokken. Je hebt toch NEE gezegd? Dus wat wil jij er dan nog mee? Nee is nee, zeg ik maar.Laat het dan ook rusten en ga verder met je eigen dingen die belangrijk voor jou zijn en die voor jou wel nuttig aanvoelen. En voor anderen, begin nou niet met: oh je zit Safi weer te verdedigen. Ik bedoel gewoon alleen, wat is er nou belangrijk voor je en waar kom je mee vooruit? Waar kom JIJ mee vooruit? Ik weet het wel op deze zaterdag: ik drink niet, ik eet een heerlijk klein dineetje dat ik helemaal voor mijn eigens zelf heb gemaakt en ik zet een film op, strakjes, nadat Max zijn ronde heeft gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Anna ik ga nu eten maar ik reageer zo even. Ik heb je reaktie op mijn voorstel nl nog wel. Wat wel weet is dat je toen niet erg positief was over het boek en hoe het was en dat je niet mee wilde doen..vandaar dat ik daar niet meer op heb gereageerd.Zo en nu eten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Weet je, Benthe, je trekt wel meteen het schoentje aan...Ik vind jouw antwoorden vaak bot en kwetsend. Tegendraads om tegendraads te zijn. En als het "gesprek" niet verloopt zoals je het graag zou willen, gebruik je misplaatste humor of begin je over zalm of geitenkaas.Je hebt het zo vaak over de bambi in jezelf, maar vergeet ook vaak dat er in de meesten van ons zo'n kwetsbaar diertje schuilt. Wat ik me herinner is dat je de voorbije dagen kwetsend en bot was tegenover Dani, Pippi, Trees en nog een paar anderen. In plaats van je achteraf te verontschuldigen, zou je misschien beter eerst even nadenken voor je antwoordt. Taal is een heel verfijnd wapen als je taalvaardig bent. Ik heb het zelf vaak genoeg gebruikt. Mea culpa.Het lijkt me trouwens dat iemand die een huwelijk in het vooruitzicht heeft wel wat beters te doen heeft dan andere mensen af te z**ken hier. En vergeet vooral niet dat ik uit een katholiek nest kom en dus manipulatie en het aanpraten van onnodige schuldgevoelens van mijlenver ruik. Dit soort trucjes werkt dus niet bij mij. Ik heb al 10 dagen niet geschreven hier en dus zou ik niet weten waarom je bang zou zijn om op mij te reageren. En ik zou nog minder weten waarom ik je nederig op mijn knieën zou moeten bedanken voor je "verontschuldiging".Wat ik wel weet is dat anderen hier wegblijven omdat ze er niet meer tegen kunnen, tegen je bitse antwoorden. Je schreef vanochtend nog dat het fijn was om eerlijk te zijn. Misschien moet je maar een keer eerlijk kijken naar de manier waarop je op veel mensen reageert, en wat voor impact dat op die mensen heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Beste Benthe, ik vind niet dat ik een leuk plan neersabel. Ik zeg alleen eerlijk waarom ik heb besloten niet mee te doen met dat plan, namelijk om mijn anonimiteit te waarborgen én omdat ik, als ik iets vrijwillig doe, dat niet graag doe onder leiding van een ander maar alleen als gezamenlijk project. Dat is nou eenmaal iets van mij, en het is toch mijn goed recht?Ik reageer hiermee mede op vragen van Pippi, omdat ik vond dat er een beetje omheen gedraaid werd. Het boekenplan is gisteren hier openbaar gemaakt, daarmee mag er toch openbaar gereageerd worden? Dat is alles wat ik ermee wil. Bedenk wel, dat publicatie van dit boek het forum opnieuw in de publiciteit brengt, met als mogelijk gevolg dat mensen hier uit nieuwsgierigheid mee gaan lezen. Dat raakt ook mij als forumdeelnemer, zelfs als ik niet aan het boek deelneem.Ik vind dat iedereen hier het recht heeft te weten hoe dit plan tot stand is gekomen, hoe de groep deelnemers tot stand is gekomen, en waarom mensen besloten hebben wel of niet mee te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Maar Anna..dat is toch de bedoeling van het boek...andere alcoholisten te ondersteunen in hun verlossing van hun alcoholverslaving dus als ze naar het forum komen is dat toch alleeen maar positief? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Fran..ik vind je schrijven naar Benthe echt niet door de beugel kunnen...ik vind namelijk niet dat Benthe mensen hier staat af te zeiken..en ik vind die opmerking ook zeer laag bij de grond.Ik heb in Benthe schrijfsels hoogstens cynisme gelezen en ik vind dat zij daar een ster in is maar als ze mensen daar mee kwetst en men zegt dit achteraf dan is zo ook altijd bereid die woorden weer terug te nemen.Je geeft nu zelf wat je in haar afkeurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Soms ben ik best wel meegaand, vindt ik zelf.Er zijn hier mensen die regeltjes stellen en soms ga ik daar in mee.Reacties over het boek zou op het thema draadje geplaatst worden toch?Reacties plaatsen en meteen uitloggen mag ook niet meer tenzij?Als dit de invulling op het draadje blijft op de zaterdag / avond dan houik het voor gezien en wel nu.Naar mijn mening, daar wordt wel niet naar gevraagd en zal jullie een biet wezen, is dit draadje van vandaag verre van helpend voor mensendie het moeilijk hebben. Fijne avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Safi, iedereen eigenlijk,ik heb gezegd dat ik me niet goed voel op het forum, niet geborgen.Dat komt niet direct door het boekplan, daar heb ik eigenlijk geen mening over, maar door de sfeer die er (ontstaan) is. Ik heb het in mijn eerder bericht gezegd, en daar kan ik het het beste mee vergelijken, het voelt aan als en slecht huwelijk. Onderhuidse spanningen, geforceerde grapjes, een sneer die maar net bedekt is door een grapje, zo voel ik het. Een duidelijk voorbeeld is dat er op het forum door jou werd gezegd:''mag ik het vertellen of doe jij het?'' (13:31)en een paar berichtjes later:""Benthe, laten we het nog maar even stilhouden''Nou, dat helpt niet mee aan een ontspannen, vertrouwen scheppend gevoel! Het gaat bij mij zeker niet om het boek en/of de zakelijke kanten, ik voel me (door alle bijkomende ruzie-achtige, argwanende en verdedigende postings) niet veilig! Ik krijg een akelig gevoel, een bal in mijn maag, en dat gevoel was er bij mij nooit!Ik blijf ook zeker niet weg, maar zó zijn op dit moment mijn gevoelens!Dus niet het boek, maar alle daarna vrijgekomen emoties maken dat ik me zo voel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Now we are talking Francesca. Nu zeg je tenminste wat je tegen me hebt. Ik hou het even in beraad, goed?Anna, ik heb besloten om wel mee te schrijven aan het boek en ik heb zeker respect voor de mensen die hun anonimiteit willen beschermen, al zie ik niet zo goed in wat dat heeft te maken met het onderwerp waar we het eerder over hadden, namelijk wie er besluiten over de inhoud. Net als iedereen zou jij kunnen schrijven wat je kwijt wil, daar heeft niemand iets over te beslissen.Ik hoop dat we ook als mensen die het niet zo goed met elkaar kunnen vinden af en toe, elkaar toch blijven steunen in het niet drinken. Want daar gaat het maar om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Stien, ga jezelf niet neersabelen. Jouw mening is, net als van wie dan ook, belangrijk!Deze discussie speelt nu en houdt velen bezig. Ik vind het zlef niet zo handig om die op een ander draadje te voeren. Ik word dan beetje gek van dat heen en weer geswitch. En het speelt nu eenmaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ik vind ook dat jij weer wat suggereert en dat doe je nu al weer Anna...dat ik om de vragen heen draai. Ik heb zo eerlijk mogelijk alles beantwoord . Jij was degen die inderdaad niets van het idee van het boek en dat heb je mij ook in duidelijke taal geschreven. Maar dat anderen er wel iets in zagen is nu blijkbaar ook niet naar je zin.Ik vraag me af waarom?In je schrijven naar mij zei je dat je het idee van het boek niet slecht vind dat het interessant zou zijn voor andere alcoholisten en drempelverlagend en voor hulpverleners interessant. En bovendien helpend voor partners en kinderen en hulpverleners.Je schreef me toen dat je er geen moeite mee had als ik alles in handen had aangezien het mijn plan was maar dat je geen vertrouwen in mijn kunnen had en daarom er van af zag.Ik krijg nu toch de indruk dat je niet meer die mening hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Trees, ik vind dat jij je gevoel heel goed verwoordt. Dank je wel voor je bijdrage. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 BamBam, daar ben ik het mee eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Trees...die twee berichtjes die je quote die gingen over Benthe's vraag of ik haar bruidsmeisje wilde zijn en aangezien ik niet nog meer geheimen wilde hebben vroeg ik het via het forum. Het gewone leven gaat toch door ondanks deze discussie over het boek.Benthe schreef een paar berichtjes later ook al waar die geheimzinnigheid over ging.Het valt me op dat velen mensen hier niet goed tegen discussies kunnen en dat is erg jammer.Het is beter het allemaal openlijk uit te spreken dan onderdraads te laten broeien.Dus wie iets wil zeggen ...SPREEK..ik zal zo eerlijk mogelijk antwoorden.En dat het forum nu als slecht huwelijk voelt is toch ook het gewone leven...een lach en een traan.Pippi gaf gisteravond ook al zo iets aan dat ze liever wil 'geiten' en nu Stien ook weer dat ze liever een andere discussie heeft...ik begrijp dat niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ik vind het trouwens sowiwso niet prettig dat vreemde mensen kunnen meelezen op de draad, ik vind dat je daarvoor minstens geregistreerd zou moeten zijn.Ik heb pas sinds een week of 3 in de gaten dat iedereen kan meelezen, dat was voor mij de reden om mijn naam te veranderen. In mijn enthousiasme had ik mensen verteld over Tactus en mijn internetbegeleiding, zonder me te realiseren dat iedereen anoniem (dus zonder zich te registreren) mee kan lezen. En mijn toenmalige naam was dan erg herkenbaar. Niet voor de forumleden, wél voor kennissen en familie.Als men zich eerst moet registreren voor men mee kan lezen lijkt mij dat een behoorlijke hindernis voor nieuwsgierigen.Ik realiseer me dat deze discussie voor de moderator en Tactus is, maar ik ben wél benieuwd hoe jullie erover denken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Stien, ik wist niet dat er op het themadraadje een item was over het boek, dus sorry dat ik hier reageer.Safi, ik had het niet over mensen met een alcoholprobleem die naar het forum getrokken zouden kunnen worden, maar over NIEUWSGIERIGEN.Verder heb ik het idee dat je mijn reactie destijds naar jou met een gekleurde bril hebt gelezen. Ik heb je uit de doeken gedaan wat mijn overwegingen waren om niet mee te doen, en durfde zelfs niet met zoveel woorden te zeggen dat ik me er niet happy bij voelde dat jij de leiding zou hebben, dus heb ik het toen in wat bedektere termen uitgedrukt. Misschien niet slim van mij.Ik vond zelf dat ik niet negatief was, ik haalde alleen een paar haken en ogen aan waar je tegenaan zou kunnen lopen, en waarvan ik dacht dat je er iets aan zou kunnen hebben. Kennelijk interpreteerde jij dat als negatief.Ik heb er ook absoluut geen moeite mee dat anderen wel mee willen doen, waarom zou ik? Ik geef alleen aan waarom ik niet mee doe.En ik vind inderdaad dat je in je antwoorden naar Pippi af en toe niet erg direct was. Dat is mijn mening.Ik ga nu eten, dus ben ik er een poosje niet. Ik loop dus niet weg om de discussie te ontwijken. Verder heb ik eigenlijk alles gezegd erover wat ik te zeggen heb, dus wat mij betreft kunnen we erover ophouden. Mochten er nog vragen zijn, dan lees ik dat vanavond wel.Trees, het spijt me dat je je onveilig voelt. Aan de andere kant ben ik persoonlijk blij dat we hier een keer open over kunnen praten. Ik vind dat een discussie op een openbaar forum ook moet kunnen. We hoeven toch niet altijd alleen maar elkaars rug te krabben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 BamBam, ik bedoelde niet dat ik óók vind dat ik het goed verwoord, maar dat ik vind dat de discussie zich beter hier kan afspelen, dan heen-en-weer switchen tussen twee pagina's.En ja, Safi, ik weet waar het over ging, maar ik gaf aan dat dat op dat moment met de discussie die gaande was, niet het handigste was.En nogmaals, misschien ten overvloede, een boek, prima! Beschermen van privacy: absoluut noodzakelijk!*woord vergeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Anna ik vind het prima als we het hier bij laten en nee ik had geen geleurde bril op...weer een suggestie van jouw kant en ja je was heel duidelijk in je bewoordingen waarom je niet mee wilde doen vandaar dat ik niet meer heb gereageerd op die PB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Lieve mensen, ik zou het heel fijn vinden een mening van jullie te krijgen op mijn berichtje van 19:16! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Schrijf ik net een heele uitgebreide pb aan iemand kan ik hem niet verzenden om wat voor reden dan ook. Kan ik weer opnieuw beginnen!!Ik heb niet alles kunnen volgen hier, maar kromme tenen krijg ik wel! Hier is het forum niet voor bedoeld denk ik. Welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Trees...ik zelf heb helemaal geen moeite met het feit dat mensen hier meelezen..ik zou zelfs niet verbaast zijn als studenten dit volgen voor hun studie psychologie of verslavingzorg.Ik heb nl niets te verbergen...schaam me niet voor mijn alcoholmisbruik...of het feit dat ik alcoholist ben.Het is een verslaving en die is mij door de drank industrie, de reklame en de samenleving opgelegd.Natuurlijk speelde ik daar zelf een grote rol in, maar het feit dat alcohol zo makkelijk en goedkoop te krijgen is en zo verslavend werkt id hun schuld.Als men zich wel eerst zou moeten aanmelden dan zou ik dat ook prima vinden maar ik zie het verschil niet zo...wie mee wil lezen die meld zich ook vast wel aan.ALhoeel je wel gelijk hebt dat het zo wel heel gemakkelijk word.Misschien iets om op de receptie over te praten want beide coördinatoren zullen als gastvrouw/heer optreden.Je kunt zelf natuurlijk ook een mailtje sturen naar Alcoholdebaas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Trees, jouw suggestie is hier al vaker geopperd. Volgens mij is er ook wel conatc over geweest met Tactus. Wat daar uitgekomen is weet ik niet meer maar vooralsnog blijft het forum voor iedereen te lezen. Ik bedenk me ook wel es, als ik sommige dingen opschrijf, dat ik misschien wel erg herkenbaar wordt.Is voor een ieder iets om in de gaten te houden denk ik. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat iedereen kan meelezen. Dat kan namelijk ook wel als het een forum zou zijn waar je je voor in moet schrijven. Daar kan immers iedereen zich ook voor aanmelden?Kijk, bij je aanmelding moet je een email adres opgeven. Via de internetprovider zou Tactus, indien nodig, kunnen achterhalen wie er schrijft. Als iemand bv discriminerende taal uitslaat of iemand zou bedreigen of weet ik veel wat voor ergs.Je zult zelf in de gaten dienen te blijven houden wat je wel neerzet hier en wat niet. Kijk, je ervaringen zijn die vcan duizenden alkie's. Het zijn de privé details, over kinderen, woonplaats, hobby's, huisdieren etc die je, eventueel, herkenbaar maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 dag lieve mensen... ik heb nog helemaal niks bijgelezen... ik ben helemaal van de kaart en ben ook weer nat gegaan... ik heb een goedkoop flesje port gehaald terwijl ik voor spa ging... die heb ik ook wel meegenomen, maar dat stomme flesje port was iets wat mij nekte... ik heb hem bijna leeg nu, en de rest (tja, wat is rest....) weggegoten door het gootsteenputje... met genoegen.... waarom ik zo van de kaart ben??? mijn vrouw vertelde mij dat ze niet zonder mij kan... ik ook niet zonder haar, ben ik wel achter... maar ja.. er is nog iemand bijgekomen... ik weet het allemaal even niet meer... voel me zo'n profiteur... en dat terwijl ik alleen maar van twee vrouwen hou... van de zoveel miljard... ik ben slecht... zeggen ze... en ik voel me juist zo niet slecht.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden