Spring naar bijdragen

Zaterdag, 22-12 , nog een week en dan ist 2008

karelK

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal op deze prachtige ochtend.

DE ZON SCHIJNT. Heerlijk na die grijze dagen.

Water, ik herken je verhaal erg goed. Mijn laatste heftige trekmoment was aan het eind van mn laatste werkdag voor de grote vakantie in juli. Ik had nog hard gewerkt, hele week al knetterdruk, eindelijk klaar met werken, snel naar huis waar de vakantie kon beginnen. Ik stapte het huis binnen en kreeg me trek in bier. Jeetje, niet normaal. Ik voelde en proefde gewoon het bier:wacko:
Ik ben er doorheen gekomen en dat geeft me nu ook vertrouwen voor de toekomst.

Volgens mij heeft het ook te maken met allerlei situaties die ik voor het eerst mee maak zonder drank. De Kerst en Oud en Nieuw, daar ben ik helemaal niet mee bezig. Die dagen heb ik al een x nuchter doorgebracht. Maar vorig jaar vroeg ik me wel af hoe deze dagen zouden zijn zonder drank. Nu weet ik dat en ik vond het prima zonder drank. Net zoals ik het eerste feestje, eerste bruiloft, eerste etentje etc prima doorgekomen ben zonder drank.

Wat goed dat je de drank 'vergeten' was. Dat gaat goed. Fijne vakantie Water.

Wat ik me afvroeg; ben ik je laatst niet tegengekomen met je hond:huh::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En voor wie nog lekker naar buiten gaat, geniet van al die schoonheid. Ik ben alweer op een flinke ronde met de hond geweest en ben reuzeblij met mijn geprofileerde bergbeklimschoenen, want iedereen om me heen liep te glibberen en zich aan lantaarnpalen en elkaar vast te houden.

Houtje, ik wens je veel succes met je drukke dag. Heb trouwens nog nagedacht over dat make-up-verhaal van jou, een paar dagen geleden. Mij zag je vroeger ook nooit zonder buiten de deur, en trouwens binnen ook niet: eerste wat ik deed als ik opstond, smeren maar. Elk oneffenheidje moest weg, het was als een masker opzetten.
Niemand mocht zien wie ik "echt" was.
Sinds een paar maanden merk ik (en dat realiseerde ik me pas na die terloopse opmerking van jou) dat ik heel gemakkelijk zonder make-up wegga. Blijkbaar heeft het eerlijker worden tegen mezelf en anderen over mijn drankmisbruik en alle dingen die die eerlijkheid in gang heeft gezet, er ook voor gezorgd dat ik me minder hoef te verschuilen.
En zo ontdek je elke weer weer wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, heel mooi!

Gem, Gefeliciteerd met 7 maanden ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Tapas, Gefeliciteerd met 6 maanden ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Geweldig toch, allemaal op naar een vol jaar!

Ben bijgelezen, :P
Kan ik nu even paar uurtjes onder duiken. Ondertussen worden mijn
boodschappen gehaald, lief hé. Latersss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Als ik hier niet meer verschijn voor kerst en oud en nieuw....
Hele leuke dagen, hopelijk ook droog, en een goed en fris begin van het nieuwe jaar.

Met mij alles goed en geen haar op mijn hoofd dat zich onderdompelt in een bad champagne... Neeeee, heerlijk zo!!! Zoals ik ooit al eens schreef... als je het niet doet, dan heb je ook geen spijt, dus waarom nog twijfelen?

En natuurlijk gefeliciteerd Gem en alle anderen die iets te vieren hebben.

Liefs, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Het is prachtig buiten. Eigenlijk had ik mijn fototoestel mee moeten nemen en een heleboel plaatjes moeten schieten. Die zou ik dan volgend jaar als kerstkaart kunnen gebruiken.

Gisteravond heb ik de discussie over het boek wel zo'n beetje gevolgd, maar er niet op gereageerd. Omdat het vanmorgen weer ter sprake komt wil ik er toch wel iets over zeggen. Ik heb besloten er niet aan mee te doen, hoewel Safi me daar wel om gevraagd had. Ik vind het wel logisch dat de 'inschrijftermijn' waarbinnen je kunt besluiten mee te doen eindig is, anders wordt de realisatie eeuwig vooruit geschoven. Dit betekent dus dat sommige 'nieuwe' mensen die misschien graag meegedaan hadden ernaast grijpen. Wat ik minder vind is dat Safi een aantal mensen persoonlijk aangeschreven heeft met de vraag of ze mee willen doen, in plaats van een oproep openbaar op het forum te plaatsen. Vanwaar deze 'voorselectie'?

Voor mijzelf geldt dat mijn alcoholgebruik en hoe dit gegroeid is alles te maken heeft met de persoon die ik ben, hoe ik opgegroeid ben en wat ik heb meegemaakt. Ik kan niet uitleggen hoe ik alcoholist geworden ben zonder die omstandigheden te beschrijven, en dat betekent dat ik voor iedereen die iets van mijn omstandigheden weet herkenbaar ben. En niet alleen ik, heb betreft ook de mensen om mij heen. Dat wil ik niet.
Natuurlijk ben ik voor iemand die mij kent, en die alles van mij op het forum heeft gelezen, ook herkenbaar, maar hoe groot is die kans? Iemand die hier mee leest heeft hoogstwaarschijnlijk zelf ook een alcoholprobleem. En wie neemt de moeite om over anderhalf jaar al mijn berichtjes te lezen? Met een boek ligt dat anders, dat is veel compacter. De kans is veel groter dat het ook gelezen wordt door mensen die zelf geen alcoholprobleem hebben, maar er meer over willen weten. Ik heb er ook geen zin in om 'studieobject' te zijn.

Enfin, niemand hoeft het met mij eens te zijn, maar dit was mijn gevoel erover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb besloten dat ik vandaag vier dat ik al 6 maanden aan het leren ben EdB zonder A de baas te worden. Bijna zonder A dan, oftewel, mijn emoties de baas zonder naar de alcohol te grijpen op die ene keer na waarna ik merkte dat ik door te drinken dus echt niet mijn emoties de baas werd. Deze week was in voorgaande jaren echt zo'n week geweest dat ik normaal aardig aan de drank had gezeten door werkstress en eigen stress... Nu uit ik het maar in geregelde huilbuien en gevloek en getier en dat gaat ook weer over... en sta ik sochtends in ieder geval fris op, soms wel met dikke ogen maar in ieder geval zonder kater. De trek was de afgelopen dagen af en toe enorm dus ben benieuwd hoe het verder met de feestdagen zal gaan. Maar ik kan het dus het zou zonde zijn om toe te geven en het wordt vanzelf 1 januari.. toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al het medeleven. Het warmt mijn hart. Ik kom net terug want ik doe de nightshift. Gelukkig is hij nu veel rustiger en slaapt hij goed. Nu is mijn moeder bij hem en vanmiddag dochter1 met
poppedeintje. Ze is gegroeit en kan nu veel beter praten. Zo leuk. Ze zag mij binnenkomen en met een grote lach op haar gezicht komt ze op mij af:"OPA":huh:

Het voelt onzettend onwerkelijk. Natuurlijk wisten we dat dit zou gebeuren maar nu het zover is voelt het
nog steeds als een verrassing. En ik ben bozig op de doktoren wat echt nergens opslaat maar ik ben het gewoon. Ik lig snacht op zo'n stretcher naar hem te kijken en denk dan dit kan toch niet? Soms is hij angstig en dan kijkt hij vol wanhoop in mijn ogen. En de kinderen doen zo hun best en doen het goed
maar hun harten breken. De machteloosheid is zo erg. Daar kan ik echt niet zo goed mee om gaan.

Ik heb bijgelezen maar het wil niet zo goed op mijn harde schijf, het blijft gewoon niet plakken.
Eerst maar even slapen ewn dan probeer ik het nog een keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, voor jou dag 29? Het is geen rond getal, het is geen buitenissig getal, het is wel een dag langer dan twee weken en bovendien al een heleboel dagen en bijna een maand dus daarom voor jou ook een heel grote :moon:

Ik zit hier inmiddels even aan het fornuis geplakt want mijn huis-IT'er is alle verschrikkelijke virussen van mijn pc aan het afhalen en die verdient dan natuurlijk wel een uitgebreide lunch na gedane zaken.
Gelukkig heeft hij een laptopje voor me meegebracht zodat ik tussen het keukengedoe en wat schrijfwerk ook jullie nog kan vervelen, hihi.

Ik vind het nog steeds moeilijk om niet een keer aan de zuip te gaan als ik eetvisite heb. Het was zo normaal. Lunch, dineetje, eigenlijk alleen maar een excuus om veel wijn in huis te halen. En ze dan vervolgens zo snel mogelijk de deur uit te werken (ik had toch aan mijn sociale verplichtingen voldaan?) en het zelf eens serieus op een drinken zetten. Ook het afreageren van de spanning van de sociale verplichting.

Tapas hoe gaat het met Kaatje en de pillen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna
Ik ben net terug en wil even reageren op je vraag 'vanwaar de voorselektie'??
De keuze van schrijvers is geheel door mij alleen genomen en is inderdaad het aanbod van dat moment en de verscheidenheid van levensverhaal, zodat zoveel mogelijk verschillende alcoholisten, met verschillende achtergronden en redenen van drinken aangesproken worden.
Zelf had ik er graag nog wat meer mannen bij gehad, maar de meesten die ik vroeg weigerden en anderen heb ik niet gevraagd, omdat ik merk dat ze op het forum ook al niet veel willen vertellen over hun alcoholprobleem.
Ik heb expres geen open bericht op het forum gezet en op die manier om schrijvers gevraagd, omdat ik mensen niet wilde weigeren die ik niet in het boek vind passen of waarvan er al teveel soortgelijke verhalen zouden zijn, maar ook omdat ik merkte dat sommigen al zoveel trouble in hun leven hadden dat ik dat niet durfde vragen.
Dit is geheel mijn keuze geweest aangezien ik ook het idee had een boek te schrijven.
En ik vind dat dit ook mijn goed recht is want het is tenslotte een zakelijk iets wat je zakelijk moet bekijken en besluiten.

Tapas zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, sorry mijn berichtje na het jouwe komt als een vlag op een modderschuit. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte. Het meemaken van het sterven van een geliefd iemand is zo zwaar. Ik kijk naar je op dat je hem blijft bijstaan.
Woorden schieten hier gewoon te kort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, het is ook inderdaad godallemachtig mooi buiten. Wat een leuk, hartgrondig woord is dat.
Hier begint de boel nu een beetje te smelten, wel jammer.
Maar het gekke is dat onder de sneeuw van de plantenpotten op het balkon, waar ik laatst bolletjes heb gezaaid, kleine sprietjes zijn verschenen. En dat weet ik ook alleen maar omdat de vogels die sneeuw weggekrabd hebben. Zijn die sprieten nou in de war?

En trouwens, om het nog gekker te maken, over drie maanden krijg ik kippen. Barnevelders. Verse eitjes rapen. Jeetjemina, ik word straks echt nog een boerenmeid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Tapas mijn datum "maatje":

:musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose:

Gefeliciteerd met 6 maanden bijna EdB zonder bijna A!!!!!!!!!!

:musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose::musicnote::present::heart::rose:

Bedankt voor de felicitaties! Ik ben er trots op 7 maanden alcoholvrij te zijn!
Hoe langer ik droog sta, hoe makkelijker het wordt, want ik wil de periode dat ik mijn best ervoor heb gedaan niet teniet doen! Om op de discussie van gisteren terug te komen... ik kan dit alleen volhouden door helemaal niet te drinken. Nooit verwacht dat ik het kon, dat wel. En nu al 7 maanden. Mijn doel wat ik mezelf gesteld heb tot 01.01.2008 niet drinken, hoop ik dan ook wel te halen. Ook al word ik op dit moment om mijn oren gesmeten met wijn en champagne.
Gewoon bij mezelf denken dat ik in mijn leven genoeg genuttigd heb van dit spul, vele mensen zullen de liters alcohol die ik heb gedronken van hun leven niet halen. Genoeg is genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...