Spring naar bijdragen

Zondag 23-12, laatste voor de kerst.

haddock

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

pipje, ik denk dat je mij bedoelt met die flessen port!! en ja... een glaasje port is voor mij al genoeg om mij helemaal van de wereld te brengen.. daarom was.(en ben ik eigenlijk nog steeds) ik zo van de uitspraak: elk slokje is er een teveel... ik heb dat maandenlang uigesproken vanuit een soort zelfinzicht, maar helaaas nu ook vanuit een geweten van zelfwatdanook.... ik weet nu gewoon weer dat éen slokje het allereerste begin is van eindeloos lege flessen wegbrengen naar de glasbak..... helaas weet ik het weer uit ervaring, terwijl de theorie zo voor de hand lag, dank zij dit forum.... dus weest gewaarschuwd.. niet alleen door de woorden van mensen die al zo lang droog staan, maar ook door een hervaller... een zondaar, zo je wilt... ik weet weer heel goed wat ik wil.. en dat is gewoon droog door het leven gaan... en dat weet ik nu des te meer door weer nat gegaan te zijn... ik wens jullie deze ervaring niet toe... blijf gewoon lekker droog.. dat is toch nog altijd het allerbeste en allerlekkerste....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal,

Gisteravond, kwart over twaalf, ben ik gaan slapen.
Ik werd vanochtend om 9.20 wakker. Heb koffie gedronken en een boterhammetje gegeten.
Maar mijn hoofd wilde niet wakker worden. Toen ben ik nog even terug gaan liggen.
Werd ik om 16.40 wakker. 't Was al flink donker aan het worden. Ik was wel wakker.
Ben maar snel wat dingetjes gaan doen. We hebben lekker gegeten vanavond: vis, bloemkool en aardappeltjes. Daarna Spoed gekeken, o.a. een patiënt die gevallen was, dagelijks krat bier. Tikkeltje verslaafd dus. 't Was wel een vrolijke en beleefde klant. Ik vind dat soort dingen tegenwoordig niet helemaal zo komisch meer. Hoe zou dat toch komen? :huh::wacko::$:angry:
Daarna aan de computer. Loopt internet explorer vast in mijn hotmail. Overnieuw opstarten. Gaat hotmail goed, kom ik niet op de site hier. Dan maar even wat anders doen. Genoeg te doen.
Nu ben ik hier en ingelogd. Zag dat het met Kohtje niet goed zit. Hopelijk vind hij uiterlijk morgen de nodige hulp.
Ik ga niet de hele draad teruglezen. Ik zie wel wat er vanaf nu gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n waarde Soothe,

heel goed hoe jij de toestand met Koh opgepakt hebt, daar had ie wat aan kunnen hebben, petje af.

Knuffie, bedankt voor je merciekes. Ik zat er nogal mee dat de toestand tussen jullie zo plompverloren op deze site kwam, zoals ik al eerder had gepost. Zat 'n beetje over je in. Je kunt er prima mee omgaan, blijkt, dus mijn bezorgdheid was overbodig. Je hebt 'n groot hart, hulde!

Wat mij weer opvalt is dat de "keiharde werkers" onder ons het meest verbolgen zijn over het gebrek aan noodopvang voor dit soort gevallen, nederland regeltjesland, ik kan niks vinden, enzo. Alsof er permanent 'n batterij hulpverleners, ook met de zon- en feestdagen, achter de hand gehouden moet worden voor iedere alcoholist die zich niet goed voelt!? Wat 'n waanzin. Ik werk zelf in de ploegen, en ik kan je verzekeren dat je vooral met de feestdagen flink kunt balen. En wie moet dat allemaal betalen? Uitkeringen flink omlaag? Dan kan het misschien.
Als 'n Masai op de steppe z'n poot breekt kan ie helemaal niemand bellen, dat is nu echt de eerder ergens anders genoemde "prachtige" natuurlijke selectie.

Zo, nu ben ik weer boos genoeg geworden, ga m'n brood smeren en naar het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, het spijt me te lezen dat je je in zo'n erbarmelijke toestand bevindt. Hopelijk ben je inmiddels je bed in gedoken.
Haddock heeft wel gelijk, niemand draait met deze dagen graag nacht- en weekenddiensten, en juist opvang instellingen zitten nu stampvol. Dit is voor heel veel mensen een moeilijke tijd. Als je morgen wakker bent, grijp dan alle hulp aan die je aangeboden wordt! Ga naar je huisarts, bel de mensen die je kunt bellen, en luister naar hun advies. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...