Spring naar bijdragen

Zondag 30 december! Het is bijna 2008!


Leeuw

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 343
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

We hebben dus weer een nieuw trio hier, als ik het goed begrijp? Sandra, Albertina en An, moet iets leuks op te maken zijn. Leuk dat je er weer bent Sandra.

Wij hebben een lange wandeling met de honden gemaakt. Er wordt hier ook al druk geknald, maar mijn hond trekt zich daar niets van aan. Soms vraag ik me zelfs af of hij niet doof is, maar als ik het check door het woord ´lekker´ te fluisteren hoort hij dat feilloos. Selectief doof, zullen we maar zeggen. Wel is er hier kennelijk een loopse teef in de buurt, dus rust zit er niet in op het moment.

Het valt mij op dat het thema kinderen hier met enige regelmaat terugkomt. Logisch natuurlijk, aangezien meerdere forumleden kinderen hebben. Hoewel mijn relatie nogal dramatisch afgelopen is, ben ik erg blij met mijn kinderen. Het is waar dat het vaak lastig is, en ik heb na mijn scheiding ook heel moeilijke tijden gehad. Een slechte relatie en scheiding doet veel met kinderen, evenals een slechte relatie met een van de ouders al is dat niet hun schuld. Het was zwaar voor hen, en ook voor mij.
Toen ik enkele maanden gestopt was met drinken heb ik me heel erg schuldig gevoeld naar mijn kinderen toe, om een heleboel redenen en niet alleen omdat ik gedronken heb. Ik had het gevoel dat ik ze opgescheept heb met een vader die ze niet meer wil, maar ik begin nu te zien dat dat zijn verantwoordelijkheid is, en niet de mijne. Ik heb toch ook een hoop goed gedaan in die jaren, en dat merk ik aan hoe onze verhouding nu is.

Ik begin steeds meer te geloven dat de dingen zijn zoals ze zijn met een reden, die wij niet noodzakelijkerwijs hoeven te begrijpen. Dus voor degenen die geen kinderen hebben, maar dat wel gewild hadden, zou ik willen zeggen blijf er niet in hangen. Kinderen heb je niet voor jezelf, en het loopt ook nooit zoals je gewild of gepland zou hebben. Er zijn genoeg manieren om je leven zin te geven, en er lopen genoeg mensen rond die een beetje aandacht en liefde kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, ben jij mij, lijkt op mijn verhaal. Bij mij ging het ook harstikke goed de laatste maanden en dan 'sociaal' willen doen. Baal je ook van jezelf?
Precies Anna: Ik wil ook bij de club Albertina, Sandra, An..... de A sociale?
En dat voor het oudejaarsfeest, WAAR BEGINNEN WE AAN, wat een moed,
maar ik ga ervoor.
En Saf, wat een onzin, alsof je iets niet goed doet hier, of te veel of weet ik wat......................... :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Ons drinkgedrag vertoont inderdaad overeenkomsten. Ik ben altijd een bingedrinker geweest dat wil zeggen . Een keer per maand liet in me gaan en dronk ik mezelf zowat in een coma en zo'n bui duurde dan een paar dagen. Precies zo opeens als de bui komt precies zo gaat ie weg. Ik heb geen moeite om nuchter te blijven maar ben wel bang voor de bui. Bij mij ging het sedert augustus heel goed. In december kwam de klad in en wilde ik sociaal proberen te drinken. Wat in het begin ook lukte totdat het weer mis ging en ik mijn grenzen niet meer kende, daarvoor hield ik bij maximaal 3 glaasjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het compliment Pippi. Doe jezelf niet tekort, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Ik vind mezelf vaak nogal lang van stof, en vind het vaak heel knap als mensen in één zinnetje kunnen zeggen waar ik een heel verhaal voor nodig heb.

Ik weet nog dat ik de eerste maanden hier op het forum ook zo verschrikkelijk bang was. Voortdurend bezorgd iemand voor het hoofd te stoten, of verkeerd begrepen te worden. Die angst is door nuchter te zijn een stuk afgenomen. Ik hoef ook niet meer zonodig door iedereen aardig gevonden te worden, want het dringt nu tot me door dat dat onmogelijk is. Gewoon jezelf zijn, dan ben je precies goed.

Sandra, ik denk dat er wel meer mensen zijn die hier niet zo actief schrijven, maar wel nog meelezen. Dit forum is behoorlijk verslavend, vind je niet? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Ik ben met je eens dat dit forum verslavend is maar wel een positieve verslaving. Het helpt mij om over moeilijke perioden heen te komen. Heb altijd een luisteren en vriendelijk oor hier kunnen vinden. Ik ben zeer blij met dit forum anders was het mij niet gelukt 4 maanden nuchter te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, ja we hebben echt ons best gedaan en geprobeerd en geprobeerd. Ik was denk ik echt overmoedig en dacht echt dat het me zou lukken. Plots zit ik dan ineens met een glas vol die ik in een teug leeg drink. Op dat moment denk ik wel, he dit is harstikke fout en dit moet stoppen, maar dat lukt niet. Totdat ik gistermorgen dacht, dat dit dus echt niet door kan gaan. Ik kan heel mijn leven toedeloe zeggen als ik zo doorga.

Jullie hadden het over kinderen. Kinderen zijn voor mij wel de dwang om mijn gedrag te veranderen, althans om enigzins een goed voorbeeld te geven. Of je dit ondersteuning kan noemen? Ja, ze houden me wel op het goede pad, maar daarvoor heb je geen kinderen.

Feit is dat kinderen mij een groot verantwoordelijkheids gevoel geven (gelukkig maar) en dat ik verplicht ben voor ze te zorgen. Dat ik geen tijd heb om er niet te zijn voor ze.

Maar goed, ik bedacht me dat het zalig is om met oud jaar niet te hoeven drinken, dan ga ik tenminste 24.00 uur halen. Morgen begin ik met oliebollen bakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sandra An en Cacao,

Wat een herkenning, en fantastisch dat er zoveel overeenkomsten zijn, zo krijg ik steeds meer het gevoel dat ik op dit forum op de goede plek ben, het geeft mij kracht dat er zoveel gelijkgestemden zijn,
dat ik hier niet alleen in sta.....................
Heel erg fijn, ben blij jullie te hebben gevonden.

Liefs albertina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dani, ha dat is een goei CASA, alhoewel ik Cacao nog niet hier gezien heb.
Ja het is een thuiskomen. Zonder vingertjes etc. Gewoon weg en met hangende pootjes terug. Maar jullie geven me dat gevoel helemaal niet. Ik heb het gevoel gegroeid te zijn door jullie hier en de internetbehandeling. En donderen hoort er bij zullen we maar zeggen.
Maar nu gaat het echte werk beginnen.

Albertina, ja joh je zit harstikke goed.... lukt het nog een beetje en ben je klaar met ramen lappen. Kan je niks leukers verzinnen? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!
Ik heb alle dagen weer nuchter beleefd, ondanks het feit dat ik de enige in de HELE familie was die geen alcohol dronk.
Ben ook weer veel uitgeweest, maar het is nu al bijna standaard dat ik elke x spa blauw aan de bar ga halen.
Gisteren had ik een heel emotioneel gesprek met een collega, waardoor ik me down voelde. Normaal was ik dan binnen no time dronken geworden, maar ik besefte me gisteren dat het misschien juist goed is om die gevoelens te hebben op dat moment. Blijkbaar zijn er bepaalde dingen uit het verleden die mij nog zwaar liggen, en die ik nog niet verwerkt heb. Drinken is dan dus geen oplossing, maar een vlucht die maar een paar uur duurt (en een tijdje later komen die negatieve gevoelens 10x zo hard terug). Ik ging dus gewoon verder met de red bull en spa blauw, en was om 12 uur vannacht superblij dat ik al 23 dagen nuchter ben!!! Vervolgens ben ik uitgeweest, en heb ik heerlijk nuchter staan dansen op de muziek, waardoor ik ook even alles vergat.
Morgen ga ik eerst feesten bij een vriendin thuis, en daarna ga we met z'n allen uit. Er worden al non-alcoholische drankjes voor mij gehaald, dus dat komt helemaal goed :)
Hoe gaan jullie het morgen vieren??
Liefs, estrella

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...