Spring naar bijdragen

Zondag 30 december! Het is bijna 2008!


Leeuw

Aanbevolen berichten

Nou Albertina, je bent er.
Wat je wanhoop betreft, heeft dat alleen te maken met het stoppen met drinken, of ben je ergens anders wanhopig over?
Ik dronk met gemak anderhalve liter wijn per dag en de eerste stopdagen voelde ik me ook errrmm, niet echt lekker. Maar wat ik van je begrijp ben je al eerder 10 jaar gestopt geweest, dus je kent die verschijnselen wel.
Heel veel succes en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 343
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Albertina,
het is je gelukt om op het draadje te komen!
Je kan niet vluchten in een roes, dat klopt! Maar dit is even een lastige periode nu! Doorbijten en over een paar dagen ben je zo blij dat je hebt doorgezet! Kom maar vaak hier vandaag, we slepen je wel door de eerste tijd heen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,
ik heb lange tijd gedacht dat ik mijn drankgebruik wel zelf onder controle had en dat het me goed deed.
Ik kon lekker ontspannen en zo...
Achteraf gezien heb ik er mede een burn-out door gekregen, wat was er het eerste de stress of de alcohol? Het heeft veel met elkaar te maken!
Dus je wordt niet gelukkig van alcohol! Dat zal iedereen hier be-amen!
Heb je medicatie om de eerste dagen door te komen? Anders is het wellicht verstandig morgen nog even naar de huisarts te gaan?
De internetbehandeling kan ik je ook aanbevelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ja hoor dat weet hij maar joh hij weet er niet zo goed raad mee, en ik voel ook eigenlijk geen klik met die man.
Ben in mijn vorige periode bij de AA geweest ben er wel van de drank afgekomen maar de AA hangt van narigheid en geroddel aan elkaar en echt anoniem ben je er ook niet en dat kan ik voor mijn werk echt niet gebruiken.
Nee ik zal het op eigen kracht en met behulp van dit forum moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie het nodig heeft in deze donkere dagen....

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:html>
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede zonderjwwzondedag,

Leeuw, juist door die 10 % wél te gebruiken kan het meer worden, want werk-roes-kroeg-roes-bed-roes-bank-roes-kroeg-roes-bed-roes-etc is nogal beperkt ;-)

Gem zo begrijpelijk dat ene wijntje in deze binnen warme dagen gezellig meedoen met je man.....zo goed dat je het niet hebt gedaan!! :present:

Blacky voor jou ook een :present: !

An de kop is er weer af, welkom op dag 2!!

Karinneke je klinkt lekker positief, goede plannen!

Benthe toen ik nog poezebeestjes had kon ik alleen al zielsgelukkig worden door ernaar te kijken! Een half jaar geleden heb ik m'n laatste lieverd van 18 jaar moeten laten inslapen, en pas gisteren kwam ik er toe om al z'n spulletjes naar het asiel te brengen.....als ik dan al die oogjes zie en die puntoortjes en die onder zich weg gevouwen pootjes, dan moet ik mezelf beheersen want ik hou meteen van ze, stuk voor stuk!

Mathilde heel veel kracht wens ik jou, wat hebben we toch een luxepositie als we het over goede voornemens kunnen hebben, voor jouw zoon en jouw vriendin wens ik in ieder geval alvast heel veel mooie momenten om van te kunnen genieten.....:heart:

Pippi, ik hoop dat er vandaag in ieder geval een wat rustiger licht in jouw koppie schijnt, en maak je geen zorgen over jouw 'gezeur' want het is uniek en staat in goed evenwicht met jou lachsaldo's :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, het kan nog net...en nee ik ben niet net uit bed gevallen maar het koste me de nodige tijd om alles van gisteren bij te lezen. Wat wordt er de laatst tijd veel afgeklept hier.
Pippi..ik las dat je het moeilijk had gisteravond en hoop dat je het vandaag al weer wat meer kan relativeren.
Albertina...welkom op het forum..ik kan je de internetbehandeling van Tactus aanraden die heeft mij en vele anderen hier goed geholpen met het aanpakken van ons alcoholprobleem. De mijn was al 32 jaar lang en pas hier heb ik geleerd hoe er mee op te houden. het lukt me nog niet elke dag maar wel voor 90% en dan met mate. Dit is een nieuw record voor mij en ik hoop dit in het nieuwe jaar te gaan verbeteren.

Het Oude Jaar is bijna klaar
we kijken nog eens om
ondanks dat er wel gedronken werd
is het roer nu stevig om
de koers staat op een helder leven
al zal het nog wel even vechten zijn
maar dit is het mooiste kado wat ik aan mezelf kan geven
zoveel mogelijk nuchter zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo heb me toch een berg eten naar binnen gewerkt. Ik had reuze honger en nu ben ik moe en ga gewoon maar weer eens slapen. Wat een vreselijke drukke maand is dat geweest zeg. Ben gelukkig gestopt met die zooi.
Albertina ik ga zo bij wie is wie lezen, maar eerst een reactie op het vorige. Ik ben ook bij AA van de drank af gekomen, maar na een aantal jaren is het zeker geen anonieme club meer en dat geroddel... precies. Het stond me gewoon niet meer aan, maar heb wel hulp nodig.
Ik ervaar het stoppen nu als net zo zwaar als destijds, met het grote verschil dat ik wel ander gedrag heb aangeleerd. Dus er is meer te doen dan alleen drinken. Dus is het nog een kwestie van weten wat je nu echt wil. Daar heb ik dus wel een paar maanden voor nodig gehad. Want ik wilde niet helemaal stoppen, nu weet ik dat het niet anders kan.

Kaia, ja de kop is eraf en de wanhoop verdwenen, nu ga ik eens flink toegeven aan datgene wat volgens mij goed voor is, nu, slaaaaaaaaaaaaaapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel erg goede morgen allemaal,

Hier in Amsterdam begint voorzichtig een zonnetje erdoor te komen, en dat past goed bij mijn stemming vanochtend. Ik voel me blij, al begint nu een beetje de onrust te kriebelen hoe het met mijn jongens gaat. Zo maar even bellen denk ik, om de vraag te krijgen waarom ik ze in ´s hemelsnaam uit bed bel, en waarom ik eigenlijk bel? :wacko: Tja, daar ga je dan als betrokken moeder van twee volwassen knullen.
Het is heerlijk na al die jaren alleen weer een lief te hebben, maar ook een beetje wennen.

Albertina, welkom hier. Zoek maar veel afleiding, dan kom je wel door die eerste dagen heen. Het belangrijkste is om stug die eerste niet te nemen. Heb ik me ook voorgenomen voor vandaag, en ik lees dat er al een aantal mensen met me mee doen.

Karinneke, ik heb van een therapeut geleerd om telkens als ik mezelf betrap op piekeren, het onderwerp van mijn piekergedachten op te schrijven, en het daarna zo resoluut mogelijk van me af te zetten. Het opschrijven helpt daarbij. ´s Avonds mag ik op een vast tijdstip (voor mij na het eten) piekeren over alles wat ik die dag opgeschreven heb, daar trek ik een kwartier of een half uur voor uit. Per piekergedachte ga ik na of ik er op dat moment iets mee kan. Ik maak een soort planning wat ik op welk moment met elk piekerprobleem ga doen, en aan die planning moet ik me houden. Dus de gedachte uitbannen als die op het verkeerde moment de kop weer opsteekt. Piekerproblemen die ik niet kan oplossen worden in de ´koelkast´ gezet. Ik mag er op mijn vaste tijdstip wel even aan denken, of verdrietig zijn, maar er niet in blijven hangen.
Natuurlijk is dit moeilijk, en het lukt ook niet altijd piekergedachten uit te bannen. Maar met enige oefening werkt het wel, en door een planning te maken om bepaalde dingen concreet aan te pakken krijg ik ook meer rust in mijn hoofd.
Ik heb het hier nog maar even neergezet, hoef je niet zo terug te zoeken.

Maak er allemaal een fijne dag van, en laat vandaag die eerste staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Morgen ben ik een week nuchter....heb wel trek, maar sleep me nog steeds dooor de momenten heen.

Albertina, jammer dat die librium niet helpt, ik slik zelf oxazepam om door de eerste dagen heen te komen, en dat gaat vrij goed.
Ik weet vorige week maandag nog, ik voelde me zo slecht, maar geloof me, elke dag gaat het beter, probeer afleiding te zoeken op het forum, of ga bij een vriend langs.
Je kunt ook altijd de telefonische hulpdienst bellen , als je van je af wil praten.

Veel sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky mag ik je toch even feliciteren met je mijlpaal vandaag ondanks die ene uitglijder?
Want vandaag is het 1 jaar en 4 maanden geleden dat jij besloot serieus iets aan je alcoholprobleem te doen en dat is niet mis. Dus van mij een dik bos
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is werkelijk hartverwarmend al jullie lieve reacties het voelt zo goed dat je niet de enige bent...........
Ga nu de ramen lappen om wat afleiding te hebben, en vanmiddag even bij een vriendin
langs.
Ja een hulpverlener waar het niet mee klikt daar verspil je inderdaad energie aan, ben ik helemaal met je eens, maar ik weet ook uit ervaring dat ik het toch zelf zal moeten doen en ik ben de hulpverlening zat!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina dat was ik ook...de hulpverlening zat maar ik kan je zeggen dat er hier bij tactus, anoniem en gratis online internetbehandeling heel subtiel naar jouw alcoholprobleem wordt gekeken en naar jouw leven en dat je er dan samen naar gaat kijken hoe dingen anders kunnen zodat je zonder alcohol de deur door kan en je lekker in je vel voelt zitten. Niets wordt gedwongen, niets wordt verwacht, minderen mag ook...het wordt je eigen levensplan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...