Spring naar bijdragen

OUD JAAR 2007


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

An veel plezier met het bakken van oliebollen. Voor het groepje CASA begint de tweede dag. Heb veel zin in. heb vrij goed geslapen en heb vandaag weinig lichamelijke klachten. Het gaat dus de goede kant op.
An ik doe mee en blijf vandaag nuchter, zit te overwegen om vandaag ook te stoppen met roken maar daar ben ik nog niet definitief in.
Haddock werk ze vandaag.
Tina succes bij de nieuwe hulpverlener. Ik zit nu aan de koffie en geniet van mijn katerloze ochtend.

Veel liefs,
Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sandra,

Zit ook lekker aan de koffie en.........een sigaret, ja daar moet ik ook nog eens vanaf maar niet alles tegelijk. Fijn gevoel zo zonder kater........ja CASA heeft de 1e dag erop zitten, goed gevoel toch?
Fijn dat je ook redelijk hebt geslapen.
Ik wens je een goede dag toe en zie je vast nog wel op het forum.
Ik moet nog wel vragen om een andere psych doodeng.......

Liefs van Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh!

Corinne,
heel veel plezier met oud en nieuw! Er wordt gelukkig weinig gedronken!

An,
succes met oliebollen bakken! En natuurlijk drink je niet! Je gaat droog 2008 in!

Tina,
Dag 2! Dat gaat je ook lukken! Eerst de psych en vragen om een ander. Kan me voorstellen dat het eng is. Maar je kan het! ik hoop later te lezen hioe het is gegaan! Sterkte!

Haddock,
werk ze vandaag!

Trees,
Al wat gehoord van je zoon?

Cacao,
Gefeliciteerd met 1 week alcoholvrij!! :present::moon::heart::musicnote::rose:

Anjo,
sterkte deze dagen! Dat ze warm en goed mogen zijn!

Safi,
poets ze vandaag! Nooit gehoord van het gebruik alles schoon te maken op oudjaar, maar wel logisch!

Benthe,
heb het gevoel dat je vandaag langs het ziekenhuis moet voor weer een bestraling???
Als dat zo is, sterkte en ik hoop dat je niet te misselijk bent/wordt!

Tapas,
misschien krijg je vandaag nog kans in te loggen. Ik hoop dat het gezellig is daar!

Karel,
ik ben er nog niet uit hoe ik moet downloaden. Probeer weer vandaag een poging.

Charlie,
:heart:

Joann,
:heart:

Ziza,
regelmatig meelezend en soms aanwezig... fijn dat je dat doet!

Francesca,
succes met poetsen vandaag, als ik het goed begrepen heb!

Kate,
ook jij gaat 2008 droog halen!

Soothe,
geen oud en nieuw in Amsterdam. Veel plezier bij Anna!

Anna,
veel plezier vandaag in de nieuwe "setting"!

Kaia,
:heart:

Victualia,
Voor jou veel :rose: vandaag!

Water,
de puntjes op de "ie"bij je laptop vandaag! En dan zonder Vista het nieuwe jaar in!

Dani,
blij dat je er weer bent!

Karinneke,
Gelukkig wat positiever gisteren. Vandaag even melatonine kopen. Helpt vast en zeker!

Blacky,
je was een beetje cryptisch gisteren... Is het haarverven gelukt? (niet bij jou). Fijne dag vandaag!

RJB,
ik denk aan je! Een positief 2008! :heart:

BB,
jij gaat de hort op vandaag? Fijne jaarwisseling!

Pepita,
lang niet van je gehoord!

Sandra,
fijn dat je er weer was gisteren! Goed dat je draad weer op hebt gepakt. Het gaat je vast lukken!

Q,
jij ook een fijne aarwisseling! Heb het idee dat je erg goed gaat!

Koh,
alles goed? Ik hoop dat je een vandaag een goede bodem legt voor 2008! :present:

Houtje,
neem lekker rust vandaag! Altijd zo bezig! En vanavond Harry deel 4!

Alle anderen, ik lees en ik leef mee!

Ga zo nog even naar bed. Vanmiddag naar mijn zus toe om oud en nieuw te vieren.
Gedurende de dag en tussen de boodschappen in ben ik er nog wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,
Weer eens een ongezellige slapeloze nacht gehad en de dag is nog lang.
Misschien een tukje in de trein, de bus?
Ik zit nu aan mijn tweede mok thee.
Als die op is, ga ik me eerst maar eens wassen en aankleden.
Dan is het de beurt aan inpakken en wellicht heb ik dan nog wat tijd over.

@An,
Je bent er ook vroeg bij om appelflappen te bakken!

@Haddock,
Vandaar dat je vannacht niet verscheen! Ik ben hier tussen pakweg 4.15 en 5.45 langsgeweest.
Je lag dus lekker te slapen om vandaag eens lekker overdag te werken.

@Albertina,
Jou feliciteer ik met je 1ste dag en wens je veel sterkte op deze 2de dag.
Succes straks bij de psych!

@Cacao,
Gefeliciteerd met de eerste week en sterkte voor deze dag.

@Sandra,
Succes met het stoppen met roken!

@Gem,
Veel plezier straks bij je zus!

De thee is op: tijd voor actie.
Ik kom straks nog even langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen adb'ers,
ben ook al een poosje wakker , wel opgestaan met ferme buikpijn , ja datte :wacko:
en de verkoudheid is ook weer terug , belgie is echt niet goed voor mij .
gem cryptisch is toch goed , hou ik jullie lekker bezig ;)
ik ga volgend jaar wel met mijn billen bloot , klinkt ver maar is o zo dichtbij .
dadelijk de afwas , mijn eigen wassen en beetje boodschappen doen voor het etentje morgen , maar heb er echt geen zin in , nu ja er zullen wel meerdere zijn die het zo aanvoelen .
aan de nieuwe onder ons , mogelijk is het een tikkeltje moeilijker om te stoppen tijdens de feestdagen maar zo veel fierder zullen jullie zijn als het jullie lukt succes .
zo ik ga er hier eens invliegen , wens jullie allemaal een fijne laatse dag van 2007 toe , met weinig stress :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Ik kan helaas niet mee schrijven deze dagen. Er zijn nu eenmaal werkpaarden en luxe paarden,
en ik val onder de werkpaarden. ;)

Toch een woordje voor deze jaarwisseling.

Ik neem mij voor, niets meer voor te nemen.
Toch wel, ik neem mij voor geen alco in te nemen.

Ik neem mij voor iets dichter tot elkaar te staan
en naar ik hoop meerdere met mij,
zodat we op de weg die wij nu lopen
voor altijd verder te gaan.

Klinkt voor geen meter, ben moe en ga eerst maar eens te bed.
In elk geval een goede jaarwisseling en sterkte voor wie het nodig heeft.
Laat die eerste staan anders is het met je nuchterheid gedaan!

Tot volgend jaar! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedemorgen.
Albertina succes met de psych. Als je heel kalm vertelt dat je niet het idee hebt dat de samenwerking met hem nuttig voor jou is, is er toch niks aan de hand? Een beetje psych zal daar respect voor hebben.
Gem ik hoef gelukkig pas einde van de week weer bestraald te worden. Misselijk het nieuwe jaar in is me toch iets te veel van het goede, het moet wel een béétje feestelijk zijn.
Corinne heel veel plezier in het hutje op de hei. Trouwens, ik ben geen lieve oma. Ik kan wel lekker kletsen en spelen met de oudste van bijna drie, maar als ze de haaibaai uit gaat hangen heeft ze aan mij geen goeie. De jongste is nog maar een baby. En trouwens, ze hebben al twee oma's dus gewoon Benthe is goed genoeg.
Trouwens over dat hermafrodietengedoe van gisteren, ik zat een beetje te dollen. Ik krijg van vrienden vaak te horen dat ik op een "mannelijke" manier reageer, maar ze hebben me nooit goed uit kunnen leggen wat ze precies bedoelen. Misschien dat ik nogal praktisch ben ingesteld en snel knopen doorhak.
En voor de rest, iedereen een zo fijn mogelijke dag toegewenst, zonder jww.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen!

Een redelijk druk dagje vandaag, maar toch lekker uitgeslapen. Zo eerst maar even de hond uitlaten, voordat ze hier aan het carbid-schieten gaan. Verder boodschappen doen, tanken (morgen is de benzine duurder!) en autowassen, nog een ritje van 200 km om even iets weg te brengen, en dan zal het al wel weer avond zijn.

Hele fijne dag gewenst voor iedereen en hou vol hè... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben gister vroeg naar bed gegaan. Uitstapje met mn neef was leuk.
Vanochtend opgestaan en de tranen waren onmiddelijk daar.
Ik voel me intens alleen en verdrietig. Wat een jaar, mijn afgelopen jaar. Diep verdriet, vreugde, van alles, maar wat een bewogen jaar.

Gaan lopen met de honden en ook toen bleven mn tranen stromen. Het was/is prachtig buiten, vrieskou, prachtige zon, mooie strepen in de blauwe lucht met mooie wolken.
Ik laat het het maar over me heen komen. Ik verzet me niet. Probeer ik althans. Verdriet is ook verwerken van gevoelens, afscheid nemen, dingen een plek geven.

M'n sponsor gebeld, is ook weer een stap. Bellen als ik me zo kut voel en dat een ander dat mag weten. Gelukkig hoef ik niet alles alleen te doen en zijn er ook nog andere mensen die me bij staan. En hoe rot ik me ook voel; ik heb niet meer de behoefte om een pilsje te pakken. Drinken is, voor mij, nu, geen optie meer. Het zou mn proces weer stoppen en dat wil ik niet. Zelfstandig willen zijn maar het dan ook echt zijn vind ik een hele klus. Maar het geeft niet.
Ik ben bezig een andere weg in te slaan en heb geen idee waar ik uit kom. Dat ik ergens ga komen is een ding wat zeker is.

Heb een goeie dag.


Alleeen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Voor iedereen die droog het nieuwe jaar in wil gaan heb ik mijn ondertiteling voor 1 dagje veranderd.
Ook om me zelf te motiveren om het toch vooral droog te houden vandaag. Mijn eerste droge Oud en Nieuw in 35 jaar tijd!
Het zou tijd worden , niet?!

BB.wat een emoties op een vroege ochtend, ik hoop dat je wat rust mag vinden op deze laatste dag van het jaar. Ik zou zeggen omarm je nieuwe leven! Niet vergeten:
Not all those who wonder..... are lost
Hier wat zon van mij:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Corinne bedankt voor je lieve wensen en ik wens jouw ook een hele mooie gezellige jaarwisseling in dat huisje in het bos. Ruilen???;)

Karel ik wil de top 2000 ook wel downloaden dus mag ik ook een PBtje?

Tina succes met het vragen naar een andere hulpverlener, ik zou dat ook eng vinden, maar de suggestie dat je even goed moet opschrijven, waarom je dat wilt, helpt je wel in de discussie met je psych. Ik hoop dat het veel makkelijker zal zijn dan je denkt!

Verder wens ik iedereen een geweldige fijne laatste dag van het jaar en voor degenen die niet van deze tijden houden...hou moed het is bijna voorbij!
Ik hou het droog vandaag en doe met jullie mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal,

An, Tina, Sandra, geweldig, ga zo door!
Bedenk dat je het steeds maar 1 dag hoeft vol te houden, en dat hebben jullie gedaan, dus you can do it!!!
Tina, de verkeerde therapeut hebben is schadelijk voor je...snel een andere vragen dus!!!

Ik heb er nu een week opzitten, die redelijk goed verliep.
Had de eerste dagen wat klachten, waarschijnlijk de combi afkick & Refusal, was shaky, misselijk, diarree, en algehele malaise.
Maar ik hield steeds dat koppie van mijn dochter in mijn gedachten, van vorige week, toen ze zat te huilen omdat ik weer eens dronk....ze huilde, en wilde graag ergens anders zijn, maar ook weer niet.
Het eurootje viel toen eindelijk bij mij, ik heb haar naar een vriendin laten gaan, die ik later ook belde, huilen, huilen zoals ik jaren niet meer had gedaan.
Later alle drank door de gootsteen gespoeld, en de knoop doorgehakt (andere volgorde). Het roer MOEST om. Voor haar, voor mij...

Het 'hebben'van een kind is voor mij een zegen, echt waar. Ze is ook echt een schatje, geen dwingeland, geen 'achter-het-behang-meisje' ...gewoon lief, eerlijk en zorgzaam, soms té lief en zorgzaam.
Samen hebben we al heel veel meegemaakt (oa. opvangtehuizen) en we zijn heel dik met elkaar, in feite kunnen we niet zonder elkaar, en daar maak ik me wel eens zorgen over.
Ons wereldje is erg klein omdat ik geen familie meer heb, ik heb alleen haar, gelukkig heeft zij nog wel familie, in de vorm van een slecht aanwezige vader en 3 halfbroers en een halfzus.
"Als zij wegvalt"....die gedachte bekript me nog wel eens en maakt me heel erg bang. Beter niet aan denken dus.

Nu ja, 1 week dus, YEAH!!!
Ik heb weer dikke poep, hihi, da's altijd weer lekker om te constateren, want als ik dronk was ik steevast aan de diarree...
Zit nu dus lekker aan de koffie met een sjekkie (de laatste die ik 's ochtends kan nemen, morgen stop ik ook daarmee) en lekker mijn ei kwijt te worden aan jullie...Het is fijn om jullie te 'hebben', echt waar.

Straks wandelen met m'n Bull, de enige man in huis, (heb nog een je-weet-wel-kater en 2 poezen), en dan oliebollen bakken met mijn meisje, ook die met gehakt erin :D ,en wie weet nog wel het huis een beetje opruimen, ik ben niet zo'n poetsfreak...maar het idee van met een schoon huis en schoon lijf het nieuwe jaar in, spreekt mij toch wel erg aan! Ik zie wel...

Nou lieverds, ik spreek jullie vast nog wel vandaag, heb 't goed en hou 't droog, 1 dag moet kunnen, POWER!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een keertje voor de nieuwkomers, iets wat ik op het internet vond

Stoppen met drinken, écht stoppen: Stoppen met drinken ?

Als je wilt stoppen met drinken kun je hieronder informatie vinden ter ondersteuning. Het is belangrijk om te weten dat wanneer je al lang en veel drinkt, je fysieke problemen kan tegenkomen waarbij je begeleiding of ondersteuning met medicijnen nodig hebt. Je lichaam is dan zo gewend aan een bepaalde hoeveelheid alcohol dat het geheel uit balans kan geraken. Neem altijd contact op met je huisarts en vertel dat je stopt met drinken. Laat dit ook huisgenoten weten zodat zij niet voor verrassingen komen te staan.

Verder is stoppen met drinken de eenvoudigste en snelste stap: je doet het gewoon.
Het is een fractie van een seconde, alsof je van de ene plek, waar jij verslaafd bent, springt naar een andere plek, waar jij niet meer drinkt. Zo gemakkelijk is het.

Aan het nemen van deze stap zitten consequenties: je hebt de verantwoordelijkheid voor je keuze. Er zal van alles met je gebeuren. Vervelende gevoelens komen langs; angsten, misschien paniek, zin in drank, veel zin in drank, boosheid, slapeloosheid, lichamelijk ongemak etc. Maar misschien ook mooie dingen zoals helderheid, plezier, uitgerust zijn, tevredenheid, trots, blijdschap, intimiteit, concentratie etc.
Aan al deze dingen hoef je je niet vast te grijpen, ze komen en gaan weer, als wolken aan de hemel. Jij blijft, met je besluit!

Wat kan er fysiek gebeuren? Stoppen met drinken ?

Als je veel en regelmatig drinkt en je stopt plotseling met drinken, dan kan er in je lichaam van alles gebeuren. Dan reageert je lichaam hierop met onthoudingsverschijnselen. Deze reacties hebben te maken met het feit dat je centrale zenuwstelsel en je organen zich aan alcoholgebruik hebben aangepast. Ze hebben zich voortdurend moeten 'verdedigen'. Onthoudingsverschijnselen kunnen in verschillende mate optreden. Dat hangt helemaal af van jouw gezondheid (zowel geestelijk als lichamelijk). Verder hangt het af van hoeveel, wat en hoelang je al drinkt. Zo'n onthoudingsperiode kan zo'n week tot 10 dagen duren. De volgende fases kunnen optreden:

1. De eerste twee dagen (soms langer): je kunt last krijgen van trillingen, misselijkheid, braakneigingen, transpiratie, verhoogde bloeddruk, snellere hartslag en soms kan het zijn dat je dit allemaal tegelijk ervaart.
2. De derde tot en met de vijfde dag: je kunt last krijgen van een vermoeid gevoel, hevige bevingen, enge dromen, ziek voelen. Je lijf is aan het ontgiften.
3. Na de vijfde dag kun je in meer of mindere mate last houden van wat hierboven beschreven is. Ook kan er slapeloosheid optreden. Je huid kan anders gaan aanvoelen, jeukerig of droog, of gaan ruiken. Je kunt afvallen of juist aankomen. Je kunt erge dorst krijgen en een droge keel.
4. Gedurende een wat langere periode zul je in meer of mindere mate lichamelijke klachten kunnen krijgen zoals hoofdpijn, vermoeidheid, pijntjes, rommelende darmen, aanvallen van eetlust. In deze periode zul je jezelf ook meestal als uitgeruster, frisser en helderder ervaren.

Wat kan emotioneel en mentaal gebeuren? Stoppen met drinken ?
Als je stopt met drinken, snijd je eigenlijk iets door waar je erg aan gewend was. Je doorbreekt een vast patroon. Dit kan pijnlijk zijn. In de eerste dagen kun je je soms angstig en verward voelen. Er kunnen onverklaarbare angsten omhoog komen. Je kunt hevig zwetend wakker worden uit enge dromen. Je kunt rare dingen gaan zien, het zou zelfs kunnen dat je een delirium tremens kunt krijgen. Dat is een soort bewustzijnsvernauwing die met angsten, het zien en voelen van beestjes of andere enge dingen te maken heeft. Je kunt je onstabiel gaan voelen, niet in staat om op eigen benen te staan. Je kunt langere tijd sneller prikkelbaar zijn, je sneller op je teentjes getrapt voelen. Je kunt iets van verlies, gemis of afscheid voelen. Je zou leegte kunnen voelen. Bedenk dan dat leegte tevens betekent dat er ruimte is waarin iets nieuws mogelijk is.

Als je na lange tijd weer zonder alcohol door het leven gaat, kan het voorkomen dat je alles intenser gaat ervaren. Prettige emoties en ervaringen worden scherper maar ook de minder prettige emoties en ervaringen. Kortom: je wordt gevoeliger. Het leven raakt je meer en je komt daardoor meer tegen van jezelf.

Bedenk dat de hierboven beschreven situaties kunnen voorkomen, en dat er vast nog meer reacties mogelijk zijn. Bedenk daarbij ook dat ze allemaal te maken hebben met het ontgiftigingsproces van je lichaam en geest. Dat ze een gevolg zijn van jarenlang alcoholgebruik. Bedenk dat je je uiteindelijk helderder, fitter, schoner, uitgeruster en vooral veel mooier gaat voelen, maar dat je lichaam eerst het gif eruit moet werken. De ervaring van deelnemers tot nu toe is dat ze weinig last hebben gehad van ontwenningsverschijnselen.

Het is raadzaam om de eerste tijd veel tijd voor jezelf te nemen. Gun je lichaam en geest rust en tijd om weer te helen. Vraag daarbij ondersteuning van je naasten en schroom zeker niet om in een vroeg stadium je huisarts op de hoogte te stellen en als nodig is om hulp te vragen. Probeer de komende tijd goed en gezond te eten, en drink veel water of kruidenthee. Probeer iedere dag iets aan rustige lichaamsoefeningen te doen en een moment te zoeken voor inkeer en rust voor je geest. En als belangrijkste wellicht:

Geef jezelf iedere dag een compliment dat jij de stap hebt genomen om opnieuw te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Choco..mag ik je zo noemen?
Het poetsen is erg symbolisch voor een nieuwe frisse start...het gaat er niet om dat je huisje 'spik en span' is maar dat het er voor jouw gevoel schoon en netjes uit ziet. Ik vind dat je een erg wijs besluit gaat maken om met de alcohol te stoppen, het zal de relatie met je dochtertje alleen maar verbeteren. Dus ik stuur je wat Moed en Kracht om dat te volbrengen....vangen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...