Spring naar bijdragen

Geen tweedeling,


haddock

Aanbevolen berichten

Mooi gezegd Leeuw!

Ik wil hier niet verder ingaan op de vraag tweedeling of niet, en de rol die verschillende mensen hierin spelen. In het verleden heb ik me wel vaker in dit soort discussies gestort, want die zijn wel vaker gevoerd, en ben er meestal niet gelukkiger of wijzer uitgekomen.
Verder kan ik weinig zeggen over mensen die hier prominent aanwezig zijn, want ook ik heb mijn periode gehad dat ik zeer prominent aanwezig was. Het aantal berichtjes dat ik geschreven heb is daar al een bewijs van. Iedereen schrijft en leest hier naar zijn of haar behoefte. Toen ik zo veel aanwezig was had ik daar een duidelijke behoefte aan, en er bovendien de tijd en gelegenheid voor. Die omstandigheden zijn gewijzigd, zoals in de regel met iedereen op den duur gebeurt.

Over pb´s wil ik nog wel iets kwijt. In de tijd dat ik hier ben is mij gebleken dat er door de meeste mensen ontzettend slecht GELEZEN wordt, en daarmee bedoel ik rustig lezen wat een ander schrijft, het op je in laten werken, en je afvragen wat de bedoeling van de ander met het geschrevene is. Vergeet niet dat schrijven een beperkte vorm van communicatie is, je ziet er geen gezichtsuitdrukking en mimiek bij, en de schrijver heeft niet de gelegenheid het geschrevene bij te stellen zodra blijkt dat de lezer het verkeerd interpreteert. En verkeerd geïnterpreteerd wordt er hier nogal wat!
Ik stel voor Dani, en anderen die ´vervelende´ pb´s gehad hebben, dat jullie nogmaals die pb´s lezen indien mogelijk, en je de intentie van de schrijver daarbij probeert voor te stellen. We zijn hier allemaal stoppers, en het stoppen brengt de nodige overgevoeligheid en prikkelbaarheid met zich mee. Vaak zitten we door een enkel woord al op de kast, en zijn daardoor niet in staat het volledige bericht naar zijn intentie te lezen. Soms wordt een verzoek om uitleg opgevat als een persoonlijke aanval. Ik vind dat jammer, maar ik begrijp het wel.
Zelf word ik ook niet blij als een pb aan mij begint met g**verdeg**ver, maar ik probeer daar dan doorheen te kijken. Met wisselend succes.

Mensen, we zitten hier allemaal maar met één doel: alcohol de baas worden en blijven. De manier om dat te bereiken verschilt voor eenieder, zoals ieder persoon ook verschilt van de ander naast een aantal gezamenlijke overeenkomsten.
Het kost mij ook vaak moeite, maar laten we proberen ieder op zijn of haar eigen manier dat doel te laten bereiken, ook als we dat soms als enigszins irritant ervaren. En laten we vooral proberen elkaar de wet niet voor te schrijven, of voor iedereen te willen bepalen hoe dit forum hoort te werken. De regels van Tactus zijn de enige vaste regels die er zijn, en zo hoort het ook!

Liefs van Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...