Spring naar bijdragen

Geen tweedeling,


haddock

Aanbevolen berichten

Geen herkenning meer op het forum.

Ik zit al 'n paar dagen te broeden. Kon 't bericht niet eerder droppen,
dagdienst, 's avonds vroeg naar bed.

Er is geen tweedeling, maar 'n totale versplintering gaande. In mijn ogen
is het verworden tot de "grote safidepafishow".Het lijkt wel 'n sekte.
Nieuwe mensen worden ingepakt met "knip en plak" wijsheden, hun namen
worden moeiteloos aangepast, wat mij de haren te berge doet rijzen.
Natuurlijk zijn er veel fans, deze wereld staat bol van de volgers. Veel
mensen komen hier nu niet bepaald op hun sterkste momenten.
Safi pakt haar eigen drankgebruik goed op, petje af. Maar om hier nu de
Guru uit te gaan hangen? Misschien tijd voor 'n eigen site? Kunnen de
minder volgzamen hier ook hun ei weer kwijt.

Als er niet zoveel mensen waren op deze list waar ik me echt betrokken bij
voel was ik allang weer weggeweest. Ik blijf.

Ik vond Marion's bedankje aan Pip ook duidelijk, gisteravond. Confronteren
doet vaak wonderen. Zachte heelmeesters........


Deze heb ik gister geschreven. Nu vandaag dit en de berichten van vandaag teruggelezen hebbende nog ff getwijfeld. Safi's berichten waren niet verkeerd, begrijp me goed. Duidelijk ook uit eigen ervaring. Maar dan staat er onder 'n berichtje "dit moest ik even kwijt.", alsof ze het ter plekke bedacht had. Ik heb hetzelfde bericht al in meerdere vormen gelezen. En ik moet ook wel eens wat kwijt. Ben dus blij dat ze niet twee dagen weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste Haddock,

Met hetgeen je schrijft, gooi je de knuppel in het hoenderhok. Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. Eerst was het het boek en nu het hele forum. Ik waardeer Safi , haar aanpak van de alcohol wel. Maar heb wel de neiging om niet meer te schrijven. Want als je iets van uit je hart schrijft, wat niet aanslaat bij een van de aanhang, krijg je alles over je heen. En inderdaad zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe niet zo ontzettend flauw zeg. Wat zijn jullie nou voor een slappe kereltjes. Echt jongetjes hoor, nou doe jullie best dan maar. Jeetje, dat ik ooit naar jullie heb geluisterd zeg. Jaloers ofzo?
Niet om het een of ander, maar Safi heeft ook haar portie kritiek hier gekregen, meer dan jullie, en ze heeft het wel volgehouden. Daar mogen jullie nog een voorbeeld aan nemen.
Daaaaggg, jochies!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,

Ik ben het niet met je eens. ik kan me voorstellen dat je van de informatie omtrent het boek de kriebels krijgt en misschien is dat ook verwijtbaar (ja ik ben jurist kan ik ook niets aan doen weet ik veel je begrijpt me wel) maar als een nieuweling wordt toch niet "ingepakt" als hij of zij dat niet wil? Ik reageer ook niet op de lange knip- en plak postings, maar ik heb ze zelf vroeger ook geplaatst om anderen te helpen omdat ik overtuigd was dat ik een stukje informatie had gevonden dat deze mensen niet hadden en dat ze wel dringend nodig hadden. Waarschijnlijk hebben ze dat glimlachend doorgescrolld. Prima.

En over het boek: ik ben nog steeds van mening dat als je vindt dat je gepasseerd bent omdat je een briljante bijdrage in de pen hebt zitten, laat deze er dan uitvloeien en neem voor mijn part met een van de andere schrijvers die je ook al langer kent (bijvoorbeeld mij) contact op om een en ander te stroomlijnen.

Ik vind het schrijven een enorme klus, nee, ik voel me geen J.K. Rowling, maar ik doe dit om in mijn eigen pijn en ellende te kruipen onder het motto: als ik er één iemand mee kan redden die op de rand staat, en zich na het lezen omdraait, is het genoeg opbrengst voor mijn moeite.

Ik heb meer het gevoel dat er iets anders aan de hand is. Kijk nou naar de discussie van vanavond, met Rudy, zwaar diepzinnig en nuttig en leerzaam. Dat wil je toch niet missen?

Je mag me uitleggen wat ik mis, want ik mis blijkbaar iets.

toch warme groeten, want we kennen mekaar al zolang dat ik je alleen gun dat het goed met je gaat,

Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volwassen zijn, is een mening hebben en deze op een nette manier uiten EN heel belangrijk de mening van een ander respecteren. Dat houdt overigens niet in dat men het met elkaar eens hoeft te zijn.
Respect dwing je alleen maar af door respect te tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja en voor het geval je me verdenkt tot Safi's aanhang te behoren: nee dus. Ik schrijf amper een pb-tje of een mailtje met iemand, ik steek heel af en toe iemand een hart onder de riem, maar 99% van de tijd doe ik dat gewoon hier.

Ik onderhoud géén schaduw-forum, geen eigen berichtenservice, het enige waarover ik geschreven heb in het kader van het te maken boek(je) is dat ik zo'n goed boek heb gelezen van Herm Kisjes, 0% alcohol, 8 niet-drinkende alcoholisten vertellen hun verhaal, en omdat dat zo'n goed en leerzaam boek is heb ik het hier op het forum al twee keer vermeld. En ook waar het verkrijgbaar is. Zelfs bij bol.com kan je het bestellen voor 7,50 euro.

En ik ben me te pletter mijn best aan het doen om mijn verhaal op te schrijven dat doe ik zuiver om anderen te kunnen helpen.

Misschien zijn er wel meer zoals ik waarvan je denkt dat ze bepaalde persoonlijke sympathieën hebben die niet op waarheid berusten.

En misschien is er wel gewoon een verschil tussen mannelijke en vrouwelijke communicatie???? Weet ik veel. Rudy is weg dus diens mening kunnen we niet vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik ben helemaal nieuw, en ingepakt.

Maar Haddock, zwakte maakt sterk. Het is goed om aan te geven dat je iets niet leuk vind maar ik snap de hele opzet niet. Maar wel heel volwassen om het te uiten.

Waar maken we ons druk om? Is het een populariteits kwestie? Zijn er ego's of persoonlijkheden gekrenkt? Ik snap niet helemaal wat er gaande is. Wellicht ben ik te weinig aanwezig om het ook op te pakken.

Wel kan ik zeggen dat ik erg blij ben met jouw zoutloze rechtdoor zee benadering, waar Safi echt met inzichten komt. Allebij goed. Wel spreekt het vanuit haar in een grote mate van belangstelling en ik snap in haar opzet compleet waarmee ze bezig is aangezien ik zelf ook zo ben. (binnen mijn eigen vakgebied dan wel.) Ik snap dan ook dat het mensen een beetje pijn kan doen als je zelf een beetje op de achtergrond komt te staan, dat is heel menselijk en dat respecteer ik.

Verder, ik heb ook respect voor jou! Heb je wel gemist de afgelopen dagen!

Groet,

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar het heeft wel iets met jouw kinderlijkheid te maken Haddock, en dat is geen leuke kinderlijkheid maar puur gemeenheid. Ik heb je eerste tekst naar de moderator gestuurd en ik hoop van harte dat je hiervoor een ban krijgt. Waar je dan wel weer stoer over zal doen, van haha, kan me niks schelen. maar zo'n klein jongetje ben je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Ik begrijp, wat je bedoelt, maar ik zal proberen, het je uitteleggen. IN MIJN OGEN: Is het forum onderdanig geworden, aan een groepje. Ik voel me totaal niet gepasseerd, wat het boek betreft. Laat ik dat wel duidelijk stellen. Er is net weer door Rudy, serieus in diep inhoudelijk geschreven, maar toch weer even uit een hoek, negatief geluid. En het zijn dan de mensen die een groepje zijn gaan vormen en dan over de anderen heen gaan vallen. Ze zijn eerder op een ander forum geweest en hebben daar al contacten met elkaar opgebouwd. En zijn nu hier gekomen Waarom ze ginds zijn weggegaan? Is mij onduidelijk. Ik hoop dat het je nu iets duidelijker is.

Pratend is het beter uitteleggen dan schrijvend.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Ik begrijp, wat je bedoelt, maar ik zal proberen, het je uitteleggen. IN MIJN OGEN: Is het forum onderdanig geworden, aan een groepje. Ik voel me totaal niet gepasseerd, wat het boek betreft. Laat ik dat wel duidelijk stellen. Er is net weer door Rudy, serieus in diep inhoudelijk geschreven, maar toch weer even uit een hoek, negatief geluid. En het zijn dan de mensen die een groepje zijn gaan vormen en dan over de anderen heen gaan vallen. Ze zijn eerder op een ander forum geweest en hebben daar al contacten met elkaar opgebouwd. En zijn nu hier gekomen Waarom ze ginds zijn weggegaan? Is mij onduidelijk. Ik hoop dat het je nu iets duidelijker is.

Pratend is het beter uitteleggen dan schrijvend.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Volwassen zijn, is een mening hebben en deze op een nette manier uiten EN heel belangrijk de mening van een ander respecteren. Dat houdt overigens niet in dat men het met elkaar eens hoeft te zijn.


Respect dwing je alleen maar af door respect te tonen.



Waarde Corinne, ik heb mijn mening geuit. En ik vind er ook niets onnet aan. Ik heb het bewust op 'n zijdraadje (zoals het al genoemd wordt op de dagdraad) gedaan omdat het in mijn eerlijke opinie nogal belangrijk is. Ik schop niet, ik doe niet raar, ik kom alleen aan ons gekoesterde forum???? Nou, die koester ik ook. Ik mag toch zeker wel de tijd en ruimte nemen om dat wat apart te zetten? Ditjes, datjes en dagdraad. Of dit nou 'n datje is, of dat 'n ditje, mij worst.

De vrije hazenvreter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Nee, maar het heeft wel iets met jouw kinderlijkheid te maken Haddock, en dat is geen leuke kinderlijkheid maar puur gemeenheid. Ik heb je eerste tekst naar de moderator gestuurd en ik hoop van harte dat je hiervoor een ban krijgt. Waar je dan wel weer stoer over zal doen, van haha, kan me niks schelen. maar zo'n klein jongetje ben je wel.



Benthe, het kijt mij sterk dat ik daar überhaupt 'n ban voor kan krijgen. Als dat wel zo is draag ik 'm van harte. Maar denk van niet.

De niets naar de moddereter sturende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...