stien Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Goede morgen,BB gefeliciteerd met je ADB dag! :present::present:Je bent een groot voorbeeld voor hoe het kan, droog door het leven!!Ik las in de gauwigheid dat Marion het gisteren moeilijk had en het niet droog kon houden.Jammer Marion, start vandaag weer want zo wil je toch ook niet verder denk ik!Buiten is het goed nat, hondeweer als het ware. Ik ga er zo doorheen maar hoop voor degenedie het weekende nog vrij hebben dat het een droge dag zal worden.Ga je niet vervelen, ga wat doen, AKTIE!Maak er een fijn weekend van, maar laat die eerste staan anders is het met je nuchterheid gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 @Stien,Je bent alweer weg. Ik hoop voor jou dat je een rustige ochtenddienst hebt.@BamBam,Jij gefeliciteerd! Ik wens je nog heel veel nuchterheid toe.:camera::clock::light:Ik wens iedereen nuchterheid toe.Ik ga zo nog terug in bed. Het is veel te koud om op te blijven.Slapen lukt maar niet, maar in bed is het toch een stuk warmer.Tot straks.Allemaal een hele goede dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Goedemorgen!!!!!!!!!!!!!!11Net ff bijgelezen van gisteren heftig!!!!!!!!!!!!!! Heb lekker geslapen toch door de melatonine gister in te nemen, feestje van mijn werk was zo lief bedoeld maar ik had er echt geen zin in en was blij dat ik weer thuis was om lekker mijn mandje in te duiken, nu even een bakje koffie en een sigaretje.........Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 He Karinneke,Helemaal niet genoeg gezeurd hoor alleen loopt je emmertje nu wel heel vol als ik dat zo lees allemaal, en reuze knap je ADB blijft......en het is niet zo bij iedereen hoor ieder voor zich bedoel ik gelukkig niet.Je voelt het nu zo omdat het je allemaal een beetje teveel wordt en blijf niet het hele weekend alleen wordt je alleen maar zwaarmoedig van(tenminste dat ervaar ik zo) probeer in ieder geval een beetje afleiding te zoeken er is toch wel iemand niet ieder voor zich????????????Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Morgen Delta,Hoe is het met je dochter gegaan bij de neuroloog gister? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Karinneke,Demk maar aan de keren dat je je er doorheen hebt geslagen en ja van 1 jan dat snap ik heel goed heb ook een vriendje gehad die alleen deed wat hem goed uitkwam heb er veel verdriet van gehad maar er wel een hele dikke streep onder gezet en nu ben ik daar heel blij mee(is al een tijdje terug hoor) maar nu ik jou zo lees herken ik het gelukkig wordt je er niet van toch? En de beesten meid ik vind het geweldig van je en tja werken als je weer in het ritme zit gaat het volgens mij vanzelf dus denk daar nou maar niet te veel over na, want we kunnen meer aan dan we denken hoor!Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Goedemorgen!Allereerst wil ik Safi nog feliciteren met 1 maand alcoholvrij.Sorry dat ik niet wat attenter was!!!!! Mea culpa!BB,jij ook gefeliciteerd met heel veel maanden (hoeveel?) alcoholvrij!!!Charlie,Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Marion,Ga je er weer voor vandaag? En kom je voortaan eerder?Sterkte!Marjo,die vermoeidheid! Lastig he? Ik heb er zo lang last van gehad! De moed zakt je letterlijk af en toe in de schoenen! Veel vitamines en zo regelmatig mogelijk leven en AFWACHTEN!! Heus er komen betere tijden!Stien,werk ze vandaag!Benthe,gezellig weerzien gehad met je aanstaande????Rolgordijna,ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen! :rose: voor jou!!!Delta,ik hoop dat het meevalt voor je dochter! Hoe gaat het met je kleinkind(eren)?Corinne,vandaag even melatotine kopen hoor! En dan die zonder andere stoffen erbij!Voor jou ook en succes met de verkoudheid!Karinneke,ik ben scheutig met de vandaag! Voor jou ook een heleboel! Lichttherapie niets voor jou?Meedoen,geweldige tijd gehad in The Big Apple en alcoholvrij! Ga zo door!Trees,waar was je gisteren en is alles goed?Kaia,ook al even niet gezien! Alles OK?Kapitein Haddock,still on the waterwagon?An,24 ordners! Veel succes, maar als het klaar is heb je zo'n geweldig tevreden .....Hoe is het met zoonlief?Blacky,beterschap! Ook voor jou Tina,dat heb je erop zitten (het verplichte) feestje! Fijne dag vandaag! hoop dat je je niet teveel zorgen kunt maken, veel voor jou!Soothe,weer een droge dag erbij! Je gaat als een speer! Water,weekend voor jou! Geniet ervan!ISO,vandaag beginnen? Of wacht je op het gesprek met je arts?Sandra,Lekker veel doen vandaag (pffff), zodat je niet aan JWW hoeft te denken!Alle anderen, ik lees en leef mee!Ik drink niet vandaag! Jullie ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Hoi Delta,Nee woensdag, waarschijnlijk zijn er door de operatie een paar ruggenwervels verschoven en zitten er een paar zenuwtjes beklemd, ben je mooi klaar mee ga je voor het een kom je er met wat anders uit.Maar het kon erger en volgens de neuroloog kan het verholpen worden, gaan ze deze week overleggen hoe vandaar dat ik woensdag pas hoor hoe het vervolg zal zijn, maar ik ben blij dat ik geen ernstige ziekte heb...........Liefs Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 He Gem,Wat knaop dat je iedereen zo een leuk persoonlijk antwoord geeft, ik ken de namen nog allemaal niet zo goed maar dat komt nog wel hoop ik(ben slecht in namen)Fijne dag vandaag ondanks het troosteloze weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Ik probeer nog even te slapen!later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Goedemorgen Stien, Karinneke, Tina, Delta en Gem,Hier een lange uitslaper. Ik schaam me dood maar ik slaap echt veel. Nou, aanstaande maandag zal het tegenvallen om weer vroeg op te staan.Karinneke, zo te horen heb je het heel zwaar. Als ik zo lees, dan zou ik in jouw plaats zeker goed nadenken over de relatie. Ik weet niet hoelang je met je vriend bent, maar als je niet thuis bij hem welkom bent dan denk ik dat er iets niet klopt.Tina, fijn dat je de uitslag binnen hebt en dat het bericht meevalt.Gem, slaap ze.Zo, vandaag ga ik inderdaad me flink bezig houden zodat de verveling niet weer toestaat. Heb ook een paar films, dus genoeg afleiding.Snowy, ik hoop dat het vandaag goed met je gaat. En wel naar de dokter gaan!!.Veel liefs,Sandra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Albertina: ook weer van de partij vandaag!Karinneke: geduld hebben is een kunst. De dingen loslaten en afwachten. Deze oefening hoort ook bij het niet drinken. Stress is niet goed voor ons.Delta: dat lijkt me nu heerlijk, je eigen brood bakken, is dat moeilijk?Gem: een ijzeren geheugen heb je! Met mijn zoon gaat het uitstekend, dank je.Marion: ik las net dat je gisteravond stiekem 4 blikjes bier dronk. Maak je niet zo druk over die vier blikjes 'so what', vandaag gewoon weer een nieuwe start. Het is je zo lang, zo goed gelukt. Even een inzinking, heel normaal joh. Maar oh wat deprimerend he, wat vermoeiend, die strijd. Een week geleden voelde ik me idem zo. Nu zit ik alweer op dag 8 en de wereld ziet er ineens anders uit. Kop op, je kan het, dat heb je allang laten zien.Sandra: valt niet mee he? Gisteravond werd hier ook plots de wijn neergezet. 'nee dank je, geen zin nu'. Heb ik uit mijn hoofd geleerd. Nee dank je, geen zin, Nee, echt geen zin, ach nee, laat maar joh, ik neem een lekker sapje......ISO = Ik stop Ook: ik las over je angst over delirium: is dat een gegronde angst ISO????? Je schreef dat je eerder ook eens bent gestopt en nergens last van had. Ik zou me drukker maken over het door blijven drinken, DAT is pas gevaarlijk. Succes, kom bij de club, het zal je goed doen.Cheyenne: PROFICIAT je begint aan dag 5 ? GEWELDIG, JE KAN HET! Hoe voelt dit?Blacky: ren naar de huisarts, dit klinkt echt helemaal niet goed hoor, ik maak me zorgen.Dani: ook beterschapMarjo: Ook jij proficiat, weer een storm doorstaanTenslotte.... wat ik hier op het forum en internetbehandeling heb geleerd. - Niet drinken moet je echt willen- Drinken begint in je hoofd- Drinken begint met het plannen hoe eraan te komen, of waar valt wat te vieren of te treuren- Als je de eerste neemt is het einde zoek- Opnieuw beginnen is lastig, maar gaat prima.- schaam je niet voor een terugval, kop omhoog, - Train je op helpende gedachten: niet helpend is: 'dit kan ik toch niet' Helpend is 'ik ga iets anders doen, drinken helpt me nu niet'Oh ja: en geen achterdeurtjes ......Oh ja, oh ja : houdt jezelf niet voor de gek, slaat toch nergens op.Conclusie: VANDAAG DRINK IK DUS ECHT NIET Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Goedemorgen An en Sandra,Lekker geslapen? Ik wel eindelijk eens 6 uur achter elkaar. Waar ik wel van geschrokken ben is van het berichtje vanISO delrium???? Heb ik opgezocht op google en daar begrijp ik dat je dat na een week ook nog kunt krijgen, ben er toch wel door va slag begin aan mijn 5e dag en voel dat het vandaag helmaal niet makkelijk zal worden dt gevoel bekruipt me zomaar ineens................Beangstigend vind ik hetTina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Tina, maak je geen zorgen joh. Al die spook verhalen. Als je dat zou overkomen dan wist je dat nu al. Zie je soms spoken of heb je last van halucinaties??? Laat je niet bang maken en ga gewoon verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Hoi Tina,Ik weet weinig van delerium maar weet wel dat angst een slechte raadgever is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Dank je An,Nou ja soms slaat de onzekerheid toe helaas, nee de vorige keer heb ik ook geen delirium gehad en toen was ik er wel veel beroerder aan toe hoor, dank voor je bemoedigende woorden,Broodbakken is hardstikke leuk ik was van de zomer bij vrienden die een huije in de bergen hebben in Hongarije ver van de bewoonde wereld, daar bakten we zelf ook brood welliswaar met een broodbakmachine maar echt het is het lekkerste brood dat je je kunt bedenken, en wat zo lekker is je hele huis ruikt ernaar.Toen ik las dat Delta het ook zelf bakt ga ik me ook een broodmachine aanschaffen, je kunt er allerlei soorten brood mee bakken heerlijk ja dat ga ik meteen doen vanmiddag............Zou wel de hele dag willen koken ben er dol op alleen mijn eetlust is niet zo best momenteel maar dat komt wel weer weet ik zeker.Enneeeeeh als jij nog en lekker recptje hebt altijd welkom.............Liefs Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Hoi Delta,Je hebt me op een idee gebracht ga ook een broodbakmachine kopen heerlijk, en trouwens je zorgt wel goed voor je gezin hoor!!!!!!!!!!!Lijkt me super zo een man die dat soort dingen doet hahaha,Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cheyenne Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Hoi An en alle anderen,Vandaag ga ik mijn vijfde droge dag in. Het is een kwestie van niet toegeven aan de trekmomenten. Gisteren had ik echt zin in een wijntje, omdat het weekend is. Maar ik moet daar niet aan toegeven.De afgelopen dagen ben ik wel moe geweest, en vanochtend had ik barstende hoofdpijn toen ik wakker werd, net of ik een kater had. Maar dat zullen wel de ontwenningsverschijnselen zijn. Ik slik nu naast de Mulivitaminen nu ook extra vitamine B, voor het herstel.Iedereen prettig weekend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cheyenne Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Hoi An en alle anderen,Vandaag ga ik mijn vijfde droge dag in. Het is een kwestie van niet toegeven aan de trekmomenten. Gisteren had ik echt zin in een wijntje, omdat het weekend is. Maar ik moet daar niet aan toegeven.De afgelopen dagen ben ik wel moe geweest, en vanochtend had ik barstende hoofdpijn toen ik wakker werd, net of ik een kater had. Maar dat zullen wel de ontwenningsverschijnselen zijn. Ik slik nu naast de Mulivitaminen nu ook extra vitamine B, voor het herstel.Iedereen prettig weekend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Hoi Sandra,Ja ik weet het maar de angst sloeg toch even toe hoor, en ik heb niet zo een beste dag vandaag troosteloos, dan ben je snel vatbaar voor dat soort verhalen.............Ik ga mijn best doen er iets van te maken vandaag eigenleijk zou ik nog wel een paar uurtjes willen slapen maar dat vind ik dan ook weer verloren tijd........Nou ja ik zie wel ben een beetje besluiteloos irrritant voor jullie maar vooral voor mezelf.Sorry,Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Marjo voor jouw vandaag ook een dag met grote betekenis je bent al 2 maanden droog ADB van mij een dik bos bloemen voor deze topprestatie. Ik hoop dat vanaf maandag de rust weer een beetje in je leven komt als de kidneren weer naar school gaan en dat je smiddags weer eens een dutje kan doen. :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:BB..je zet maar door en door en door ondanks de grote overvloed aan emoties en tranen en moeilijke beslissingen in je leven. Je staat behoorlijk vastberaden en stevig op de weg die voor je ligt.De weg die jouw nu langzamerhand een beetje vertrouwd gaat raken.Weet dat ik veel steun aan je heb na een uitglijder ook al bevalt me de spiegel niet altijd die je me voorhoud het heeft me wel meer vastberaden en sterker gemaakt in mijn strijd tegen de alcohol.Bedankt voor je steun!Gefeliciteerd met het behalen van je 1 jaar en 4 maanden!:sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 He Cheyenne,Shake Hands ik ook spannend hoor we gaan gelijk op toppie en volhouden maar.......................Nee het gekke is dat ik niet naar alc taal maar wel onrustig moe nou ja de bekende ontwennigsverschijnselen.Succes, Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Cheyenne, dat gif is bezig je lichaam te verlaten, koppijn, misselijk, grieperig gevoel, hoort er allemaal bij. Je bent niet ziek, maar je lichaam is bezig zich te herstellen.Volhouden he..... we doen het samen, hier met z'n allen, je staat er niet alleen voor. Weekeinde of niet, er is ALTIJD wel een rede, tenminste IK heb altijd een rede. De zon schijnt, het regent, ben moe, ben actief, ben humeurig, ben depri of ik ben blij, Er gaat iemand dood of er is iemand jarig....... nog meer redenen? Allemaal smoesjes zeg ik nu tegen mezelf.Ik ga NU naar de winkel en spullen kopen om brood te bakken......... ik ruik het nu al!!!!Heb wel geen machine, maar kan er wel van dromen, misschien ooit.Vandaag DRINK IK niet, ik moet dit blijven zeggen, omdat ik weer een meute verwacht vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Brood bakken, je maakt wel wat los Delta! Wat een nostalgie. Mijn vader was in WOII ondergedoken bij een bakker. Om zijn kost en inwoning te verdienen werkte hij mee in de bakkerij. Dat is een tic die hij zijn hele leven behouden heeft. Ik kan me uit mijn eerste zes jaar toen ik nog bij mijn ouders woonde, dat zaterdagse ritueel herinneren: tafel schoonmaken, meel er op, kuiltje er in maken waarin gist en lauwe melk ging... en dan die lucht. Heerlijk! Ik kan niet langs een bakkerij lopen op zaterdagochtend en die geur ruiken zonder dat geborgen gevoel van toen terug te krijgen.Ik wens iedereen een fijne dag toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden