Spring naar bijdragen

Ons aller Blacky is jarig!!!!


Trees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 385
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Twisty langzaam reageren geeft niets, maar halve informatie plaatsen vind ik zelf wel lastig om op te reageren. Kom op, vertel. Je hoeft niet je hele hebben en houden uit de doeken te doen, maar kunnen we je ergens mee helpen, of kan je iets van je af schrijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp dat je gedronken hebt en daar van baalt.
ten eerste
je mag best schrijven als je gedronken hebt als je maar geen wartaal uit gaat slagen maar hulp vragen is wat anders

ten tweede...doe je zelf een plezier en gooi alles wat je nog in huis hebt de door de gootsteen...je walgt van je zelf zeg je nou dan ga je toch een lekker kopje kruidenthee drinken.?
Doe het NU
Doe jezelf een plezier
en
gooi
het WEG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is maar Ć©Ć©n goede reden om niet te schrijven, en dat is dat je dusdanig gedronken hebt, dat je niet normaal kunt schrijven. Het is op zich niet verboden om te schrijven als je alcohol gedronken hebt (die regel heb ik nergens kunnen vinden) maar als het je schrijven beĆÆnvloedt dan zou ik het maar niet doen.

Het kan natuurlijk wel zijn dat je je daar heel erg ROT over voelt, of je "mislukt" voelt of denkt "het heeft geen zin te willen stoppen want het lukt me toch nooit" en dan zou ik als ik jou was, toch de uitgestoken handen maar aangrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twisty...misschien heb je hier wat aan, Corinne heeft het ooit op het forum gezet het komt van het internet

Enkele vuistregels om de schade te beperken als je uit de bocht gaat.(Hoe te vermijden dat eenmalige "terugval" tot een volledige "terugval" leidt)

Ā· Stop: Stop onmiddellijk met wat je aan het doen bent en ga weg uit de situatie.

Ā· Blijf kalm: Het is normaal dat jij je schuldig voelt. Geef je gevoelens de tijd om over te gaan. Vermijd het jezelf alles te verwijten ("ik ben een lozer") en terug te kijken naar het verleden (" 't is altijd zo geweest").

Ā· Leren mag wat kosten: zie je val als een fout; een fout is een vergissing terwijl je iets aan het leren bent. Zo'n fout is niet zo erg, tenzij je er aan toegeeft en de controle uit handen geeft. Bekijk deze fout als iets eenmaligs, iets wat vermeden kon worden en waaruit je veel kunt leren. Als je steeds opnieuw een terugval hebt, spreken we niet over een fout maar over een verkeerde attitude.

Ā· Wat had je met jezelf afgesproken? Denk terug aan de redenen waarom je besloot om te stoppen met drinken, en schrijf ze op. Denk aan de voordelen op lange termijn. Wil je die opgeven omwille van Ć©Ć©n terugval? Kijk waar je al geraakt bent. Lees de voor- en nadelen van gebruik nog eens na op het lijstje dat je in je portefeuille draagt. Herinner jezelf eraan dat je dit doet om zorg te dragen voor jezelf, je gezondheid en je leven.

Ā· Wat is hier aan voorafgegaan? Bekijk opnieuw de situatie die leidde tot deze terugval. In plaats van jezelf de schuld te geven, stel je volgende vragen:

o Welke gebeurtenissen hebben geleid tot deze terugval?

o Waren er waarschuwingssignalen voor deze val?

o Heeft Ć©Ć©n van de volgende zaken bijgedragen tot de terugval: plaats, tijdstip, andere mensen, stemming?

o Probeerde je om te gaan met de situatie voor de val? o Was je motivatie verzwakt door vermoeidheid, druk van anderen? Wat kan ik de volgende keer anders doen om efficiƫnter met deze situatie om te gaan?

Ā· Maak nu een plan op: zet je ervaring om in een plan dat je onmiddellijk kunt uitvoeren. Hierbij de volgende tips:

o gooi alle drugs, drank, pillen die je in verleiding kunnen brengen onmiddellijk weg.

o Zorg ervoor dat je wegblijft uit riskante situaties, ga weg, naar huis, wandelen...

o Vraag hulp en stimulans aan vrienden of lotgenoten, praat met je begeleiders over je situatie.

Ā· Waar een wil is, is een weg (de geest staat boven het lichaam): Een hardnekkige mythe bij gebruikers is de "lichaam boven geest" - theorie: de stelling dat het onmogelijk is de controle weer in handen te krijgen als je eenmaal terug aan het gebruiken bent (een terugval beleeft), en je dus gedoemd bent om verder te gebruiken. Zo is het ook meestal gelopen in het verleden. Controle en onthouding zijn binnen handbereik. Onthouding kan op elk moment terug gewonnen worden, door, eenvoudigweg, het gebruik niet te hervatten. Je verlangen om opnieuw te gebruiken kan weldegelijk bedwongen worden. Vroeger lukte je dat misschien niet, wellicht lukt het nu wel, met de hulp van deze vuistregels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

twist indien je verkeerde vriend de fles is heef hem een schop onder de ..... en buiten die troep .
ik ben terug van aalst er ligt al volop carnavalspul klaar , nu ja aalst is ook een van de belgische steden waar carnaval erg gevierd word.
ben pizza gaan eten bij pizzahut en ben er niet lekker van ;-((
met de drank geen probleem .
mijn eigen verwend voor mijn verjaardag en een solden jeans broek gekocht :-))
zo menkes ik ga een beetje liggen want denk dat ik een baksteen gegeten heb in plaats van pizza
twisty sterkte en kieper alles weg ok ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twisty, je kwam op mij over als een dame die best weet wat ze wil, toen je hier pas postte. Kom nu niet aan met een verkeerde vriend op bezoek, want je hebt porrie genoeg om die de deur uit te smijten. Walgen van jezelf heeft geen enkele zin en slaat ook nergens op. Heb je een moord gepleegd of iemand gemarteld? Nee dus, het enige dat je doet is jezelf pijnigen. Hou het simpel, dat is het beste als je gedronken hebt, smijt die rotzooi weg want je wil het helemaal niet, stap je bed in en bekijk alles later overnieuw. Als de pijn in je hoofd voorbij is, want dat ben je momenteel aan het veroorzaken, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twisty, je zit hier Ʃcht niet tussen perfectionisten (nou jaaaaaaaa :D een pƔƔƔƔƔr dan) die nooooooit meer gedronken hebben nadat ze besloten hadden niet meer te willen drinken.
Voel je daar ajb niet schuldig over. Het gaat om je handelen nĆŗ, dĆ”t maakt het verschil uit, wat je er NU mee gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg ik kreeg gisteren een MP3speler om me mee te amuseren, en ik hoorde net het liedje "Als de rook om je hoofd is verdwenen", kennen jullie dat nog?
Trouwens ik heb dat ding nu even zelf, maar vanmorgen had mijn ziekenhuisvriendinnetje hem ingepikt. Ze zat luidkeels mee te zingen met I will survive.
Twisty dat wil ik jou ook meegeven, zoveel kracht en liefde voor jezelf.
Kom je morgen even vertellen hoe het allemaal verder is gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja benthe dat ken ik nog wel "als de rook om je hoofd is verdwenen".....

Hoe ging het ook al weer...... (goegel-de-goegel)

Valt het je op dat de zon feller schijnt
als de rook om je hoofd is verdwenen
Valt het je op dat de wind harder waait
als je hem tegen hebt in plaats van mee
Het is koeler in huis dan aan zee
als de rook om je hoofd is verdwenen
Je kerft je naam in de nerf van een boom
En niemand weet ooit wie je bent
De boswachter glimlacht als hij je herkent
Je drijft langzaam mee met de stroom

Als de rook om je hoofd is verdwenen
Als er gebeld wordt verlaat je het pand
En je loopt langs de trap naar beneden
De tramconducteur voor de deur op de stoep
Knikt je zwijgend maar zeer beleefd toe
Je wil wel wat zeggen maar je bent veel te moe
Want je loopt langs de trap naar beneden
Je verduistert de zon met de wind in je rug
De tramconducteur schudt zijn hoofd
Vandaag is er niemand meer die hij gelooft
Zijn blindenstok tikt op de brug

Valt het je op dat de dag langer duurt
als de rook om je hoofd is verdwenen
Valt het je op dat de nacht warmer is
als de nevel je ogen verzwaart
De kaars waar je samen naar staart
als de rook om je hoofd is verdwenen
De klok en de klepel verzetten de tijd
Je glijdt in een sneeuwdiepe kuil
Ze vragen de morgen, je geeft hem in ruil
Voor het ei dat je eet bij het ontbijt

Als de rook om je hoofd is verdwenen

Bedoel je misschien dat je wel een vergelijking kunt maken met als je JWW in je hoofd is verdwenen? Dan ben ik het helemaal met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...