Spring naar bijdragen

Zondag 27 januari 2008


An

Aanbevolen berichten

Ja joh natuurlijk, en op zich is het wel ok hoor ik loop niet voor de zaken weg zoals we gisteren al zeiden,
maar idd ff lekker weg ff lekker shoppen uit eten ff naar een vriendien of zo, nou moet ik ook niet zeuren want ik kon vandaag opgehaald worden hoor, maar omdat ik mij niet lekker voel wilde ik dat niet.
Zondags heb ik ook zo'n gevoel van ja kwee niet meestal werk ik ook op zondag, en als ik vrij weekend heb en heb op zondag een keer niets te doen word ik daar nooit vrolijk van.
Nou genoeg geweeklaag over tot de orde van de dag. ;)

Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe: De puberteit is DE tijd om je identiteit op te bouwen. Ik kon thuis absoluut geen mening hebben of boos worden. En dan is het ook moeilijk om uit te vinden wie je bent, waar je grenzen liggen.
Het heeft dan ook lang geduurd voordat ik het wel helder had. Door schade en schande ....

Kinderen die te 'braaf' zijn thuis is aardig, maar er komt een tijd dat ze zich toch gaan afzetten.
Kunnen ze beter thuis doen als ze puberen en de leeftijd ervoor hebben. Als je dat pas met 30e of zo kan doen, is de schade meestal groter. Het is nu eenmaal een 'crisis' tijd, die erbij hoort. De kunst is wat je ervan hebt geleerd. Zo kan je als ouder 'leren ruzie maken', maar ook 'leren sorry te zeggen' door zelf het goede voorbeeld te geven. Je kind is als het ware een afspiegeling van je eigen gedrag.
(wat nogal eens pijnlijk en confronterend is).

Advies om met pubers om te gaan is. Handen voor je ogen houden met de vingers gespreid. Je moet vooral niet alles zien, zodat je pas gaat reageren wanneer het echt nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An,
Ook ik heb lekker geslapen en ga voor een droge dag.

@Water,
Jij houdt volgens mij het leven en laten leven principe aan. Ik ook en mij maakt het echt niet uit hoe iemand van zijn verslaving afkomt. Ik ben allang blij als het iemand lukt, want ik weet bij ondervinding dat dat niet makkelijk is.
En gaaf dat je nu die LP's kunt overzetten.

@Blacky,
Ach, ze zullen wel blij zijn dat je er was en verder is het nu eenmaal zo dat je geacht wordt sommige sociale verplichtingen na te komen. Het heten niet voor niks verplichtingen. Bak er het beste van!
Ik ken dat gevoel van in zwijm vallen voor een huis. Ik had dat ook met ons huis, zo van 'dat is het'. Kreeg manlief gelukkig al snel overtuigd, want er moest ontzettend veel werk aan verzet worden door verwaarlozing (het is nog altijd niet klaar).

@Houtje,
Ik herken daar een bekend probleem met je zoon. Om de !@#$%^&* van te krijgen! Hou je vast, want het zal de laatste keer nog niet zijn.

@Pippi,
Als ouder met pubers kun je heel erg bedreven worden in diep ademhalen. :D

Zag het al even voor me: Water :heart: Houtje. :huh::wacko::$
Misschien lijd ik toch aan een romantische geest?

@Albertina,
Jan, Jans en de kinderen vond ik al kind niks, maar als ouder des te meer.

@Anjo,
Sterkte met je zieke X.

@Cacao,
Als het maar zo simpel was, dat je de puberteit kon overslaan. Helaas hebben kind nog ouder daarin een keuze. Wel belangrijk is dat ze in die leeftijd niet met 'verkeerde' vriendjes en vriendinnetjes in aanraking komen.
Leuk dat je pc weer thuis is! Einde stoelendans!
Ik hou op zondag altijd pyamadag.

@Albertina,
Niks overdreven om aan alle alarmbellen te trekken. Het getuigt van je wil om terug van de drank af te komen.

@Ferry,
:)

@Tapas,
Ik vind het heerlijk zoals jouw interieur op zijn minst een keer in de maand een metamorphose ondergaat. Het stof krijgt bij jou geen kans zich achter een kast te verschuilen! :D

@KarelK,
:)

@Benthe,
Ik heb maar een keer mot gehad met mijn ouders, toen was ik nota bene al 18! Ik ben altijd eentje van liever praten dan ruziën. Wel veel discussies met m.n. mijn opa gevoerd over politiek. Mijn broer had om de haverklap mot. Die maakte het dan ook echt te bont met uitgaan en school verwaarlozen.
En brengt lief vanavond niet een kluifje voor je mee?
Ik hoop wel dat de buurman de fazant eerst heeft geslacht en dan pas is gaan plukken. Andersom is zo zielig :(:wacko:

@Safi,
Met moeite, maar ik red het wel tijdens je FBD-tijd, als het maar niet te lang gaat duren. :D
En ondertussen wel lekker ADB blijven!

@Spud,
Ik trok me in het begin ook al het leed te veel aan. Je vind er heus wel een evenwicht in om het te hanteren. Het is net als met de wereld: doe wat binnen je mogelijkheden en grenzen ligt en hoop voor de rest. Het zou heerlijk zijn als iedereen dat zou doen, want dan zou de wereld er vast beter voor staan.

@Marieke,
:):moon:

@Anna,
Wat niet kan, dat kan niet. Daar hoef jij je toch niet schuldig om te voelen!?
Belangrijk is dat jij je effectief bezig houdt met je toekomst. Een toekomst zonder drank waar je toch hard voor gevochten hebt.
En ik zal het altijd op prijst stellen als je hier zo nu en dan je neus laat zien en mij zo nodig eens op de vingers tikt, als mijn berichten de spuigaten uitlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An ik dacht ook, puberende kinderen dwingen hun ouders om eens volwassen te worden ;) And nobody goes to this school willingly!
Maar serieus, ik denk inderdaad wel eens dat ik een heel nuttig levensstuk heb overgeslagen. Jij hebt je grenzen nu wel helder?

Albi ik zie ons al liggen, gebraden op een grote schaal met een appeltje in onze mond en van die manchetjes om polsen en enkels. Waar zou jij mee gevuld willen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kon pas puberen toen ik 38 was en me losmaken van mijn jeugd.. want bij ons thuis mocht je ook nooit boos zijn.. en mijn ouders waren ook nooit boos maar meestal teleurgesteld en verdrietig.. dodelijke woorden zijn dat. Dus aan alle ouders hier van puberende kinderen, leer ze in godsnaam dat ze boos mogen zijn, leer je grenzen te bewaken, niet te manipuleren, altijd in je achterhoofd houden dat niet jij of je kind fout zit maar dat het maar een deel van het gedrag is.. onvoorwaardelijke liefde bijbrengen dus... kan een kind volgens mij zijn hele leven verder op teren. Ik heb 8 jaar geen kontakt met mijn familie gehad omdat ik zo boos en verdrietig over alles was en ben blij dat ik dus alsnog dat met hun uit heb kunnen vechten al moest ik er 38 voor worden. Nu is ons kontakt okee!

dat zondagsgevoel Tina dat ken ik ook zo goed.. bij ons was het eerst naar de kerk, dan koffie met gevulde koek en dan verplicht wandelen en ook nog eens klassieke muziek aan, ik haat klassieke muziek nog steeds en al helemaal als ik het op zondag hoor... dan bekruipt me meteen weer dat gevoel van vroeger....

Maar deze zondag is okee! eerst hardlopen en vanaf toen een soort pyamadag en daar was ik wel aan toe. tv zitten kijken, opgenomen programma's bekeken en nu met hond naar het bos, en dan is de dag weer zowat voorbij zonder dat ik echt iets zinnigs gedaan heb, en dat is ook wel eens lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

De overbuurman heeft de fazant van de kat afgepakt en vervolgens geplukt en geslacht.



Benthe, de fazant is toch wel eerst geslacht, voor ie geplukt werd he?

An, ik heb ook nooit mogen puberen, met als gevolg dat ik me , toen ik op mezelf ging wonen, enorm heb afgezet tegen gezag, in dit geval de politie. Heb nogal eens in de Haarlemse politiecel gezeten...ach, moet je ook een keer meegemaakt hebben;)

Tien, kijk anders even bij de filmpjes? Staan lollige dingen bij...wie weet tovert het een lach op je gezicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahahah, met mezelf;)enneeeeeeeeh tja da's ook heel lekker hahahahahah.
Ja ik zie het ook voor me wordt nog een hele klus voor die stoere mannen die ons moeten op dienen, en dan mogen wij natuurlijk wel zelf kiezen door wie wij verslonden willen worden, anders is het niet leuk, wel baas over eigen lijf!
Voor zover mogelijk dan(oeps dat is ook niet altijd zo) nou ja bij wijze van spreke dan,

B)Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaren geleden, toen ik nog niet de echte verslaving erkende maar wel veel te veel dronk (het schiet me nou ineens te binnen) heb ik als kerstkaart een foto van mezelf laten maken op een heel grote aluminium hapjesschaal, op een bed van sla en met manchetten om polsen en enkels en een appeltje tussen mijn tanden geklemd. Jeee, dat was ik helemaal vergeten! Nee sorry, even tussendoor, maar wat een gekke herinnering zeg. Vrolijk kerstfeest dan maar. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas en Cacao: precies dat bedoel ik. Zo kon ik pas, toen ik tegen de 40 liep voor het eerst ruzie maken met mijn zus. Toen kwam er dus wel alles en alles uit. Zwaar leergeld geweest, dat gun ik geen mens. Dus ruzie maken op zich is heel gezond, het gaat erom hoe snel je weer bij elkaar komt; met ieder zijn eigenheid.

Benthe: in mijn huwelijk 'kon' ik eigenlijk ook niet echt boos worden. Dat is pas zo'n 10 jaar. En of ik het nu helder heb? Ik zit nu in de puberteit, haha!!!!

Ik geef niemand de schuld van mijn alcoholmisbruik, maar bij nader inzien heeft het mijn opvoeding er wel veel mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames dames,

Niet teveel lieve woordjes ik word nu een beetje verlegen, ja ik kan alweer een beetje lachen,

Tapas,
Wat lijkt me dat erg, nee ik heb een hele leuke jeugd gehad, het heeft wel gedonderd in de glazenkast hoor, want mijn zus en ik waren niet voor de poes, mijn ouders hadden heel wat te stellen met ons, wij waren echte pubers maar wij mochten wel puberen al waren er in de jaren 60/70 andere normen dan nu, maar ik kijk terug op een warme jeugd met heel veel liefde en warmte, wij hebben het er nog wel eens over met mijn vader, mijn moeder leeft helaas niet meer, en hij zegt dan: ik heb wat te stellen gehad met jullie rotmeiden, maar wel op een positieve manier, en wij vertellen dan dingen waarvan wij denken dat hij ze nog niet weet, nu blijkt dan vaak dat mijn ouders allang wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden, maar ons lieten gaan voor zover mogelijk, want wij waren echt een stel ondeugden, die met volle teugen van hun jeugd hebben kunnen genieten, zo zie je maar weer.........

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahahahahaha...Benthe! Ik zie het heeeelemaal voor me!!
En, mocht er ook iemand een hapje van je nemen?:D

Tapas, ja, ik ben geboren in Haarlem in de Korte Houtstraat, en heb er verder tot mijn 24ste gewoond, op verschillende plekken.
Ik mis het de laatste tijd weleens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas ik ben het helemaal met je eens, wat je zegt over: leer je kinderen asjeblieft om zich af te kunnen zetten!
Wat moeten wij nu een moeite doen om dat allemaal in te halen, en we hebben het al niet gemakkelijk.
Maar ik snap ook wel dat je er als ouder soms tureluurs van kan raken. Tenminste voor zover ik dat kan snappen, omdat ik zelf geen kinderen heb. Dus makkelijk kletsen voor mij.
Maar ik zou er wat voor gegeven hebben als mijn opvoeders me dat idee mee hadden gegeven, een mening te mogen hebben en toch goed zijn zoals ik was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja nu we het er zo over hebben realiseer ik me dat helemaal, het was niet altijd pais en vree natuurlijk maar ik voel me wel heel bevoorrecht dat ik het zo heb meegemaakt, zeker als ik jullie verhalen zo lees, en het klinkt een beetje kinderachtig voor mijn leeftijd nu mijn vader in het buitenland is mis ik hem ook echt, hij is echt een maatje voor mij en andersom ook is trouwens altijd zo geweest hoor, ja ik heb massel gehad!!!!!!!!

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betientje, waarom heeft het dan zo lang voor jou geduurd dat je je vader hebt verteld dat je een drankprobleem hebt? Had hij helemaal niets vermoed?

Ik kijk trouwens ook op zonnige dingen van vroeger terug, het was niet alles kommer en kwel. Vooral de vakanties bij mijn ouders waren erg fijn. Maar me afzetten heb ik nooit goed geleerd, om dat te proportioneren. En dat is dus tegenwoordig inderdaad een probleem, om boos te kunnen worden zonder meteen met de angst voor afwijzing te worstelen.

Hihi, dus misschien zitten we hier wel met een stel pubers op het forum met ons allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen. Een ieder sterkte. Hier alles in orde. Ik heb het pand weer alleen. Even wennen. Ze kan babbelen! Maar wel leuk zo samen.
Het hebben van wederzijdse 'eigennaardigheidjes' heeft ook z'n voordelen.
Een soort van begrip voor elkaar, we zitten niet steeds te psychologiseren, eerder een soort aanvoelen. Of ik haar gemaakt heb. Er ontgaat me weinig!

Niet drinken begint vruchten af te werpen. De Soothe, is anders dan de drinkende Soothe.
Er zijn nadelen zeker, men drinkt niet om niets. Maar de balans slaat door naar de voordelen.

We gaan door en nemen de eerste niet, dan is het goed te doen!!

Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas,
Ik ken dat als mensen zeggen teleurgesteld en verdrietig te zijn terwijl ze eigenlijk boos zijn. Door te zeggen dat ze teleurgesteld en verdrietig zijn, maken ze je machteloos. Het maakt het goedmaken eigenlijk onmogelijk. Ik heb mijn kinderen gezegd dat als iemand dat tegen ze zegt, ze gewoon van boos zijn uit moeten gaan en ook zo reageren.

@Cacao,
:)

@Albertina,
Als een speenvarkentje?

@Benthe,
Wat een kerstkaart! Hoe kun je het jezelf aandoen?

@An,
:)

@Albertina,
Deugnietje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...