bruidje Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Beste allemaal,ik ben bruidje en ben er zo vreselijk klaar mee. Sinds 2002 is het erin geslopen en het lijkt steeds erger te worden. Nu typende ben ik nog niet fit van gisteravond, om het zo maar even te noemen. Vanmorgen is mn vriend enorm boos geworden en waar ik normaal gesproken boos terug zou doen heb ik nu zoiets van, jongen je hebt helemaal gelijk, ik moet hier mee nokken. Maar waar te beginnen he... Ik heb vanmorgen eerst een half uur met iemand van de AA gesproken en een en ander op het internet opgezocht. Ik weet niet of ik zo'n zin heb in de AA. Ik krijg er een beetje raar gevoel bij. Daarna jellinek.nl en een zelfhulpprogramma ingevuld. Via dat "dooie" forum ben ik hier terecht gekomen waarvan ik het gevoel krijg echt iets voor elkaar te kunnen doen. Je kan in ieder geval even je ei kwijt en voor mij, ik zie dat ik niet alleen ben. Dat was het even voor nu. Ik vond dit knap lastig aangezien ik van mn leven nog nooit iets gepost heb op een forum en dan meteen zoiets bruuts. Je zou gewoon willen dat het probleem meteen opgelost is.Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 hallo bruidje en welkom...goed dat je nu het probleem wilt aanpakken...maar waarom zou je een raar gevoel krijgen bij AA ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bruidje Geplaatst 14 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Hallo Niwi,ik weet niet, ik kreeg er een "sekte" achtig gevoel bij. Misplaatst? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 inderdaad misplaatst, bruid...het is totaal geen sekte....AA heeft maar 1 uitgesproken hoofddoel....en dat is een drankzuchtige helpen nuchterheid te bereiken en te behouden.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 bovendien begrijp ik dat je, buiten vanmorgen dus, nog geen contact hebt gehad met AAdus denk ik dat je er moeilijk over kunt oordelen als je het nog nooit een kans hebt gegeven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bruidje Geplaatst 14 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Dat ben ik helemaal met je eens hoor!Ah ja joh, ik kom net kijken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 daarom probeer ik je een beetje op weg te helpen en je kunt het ook een kans geven....als je het dan toch niks vindt..dan niet....lukt het wel met AA, des te beter... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Van harte welkom Bruid.allereerst een vraagje, wil je helemaal stoppen of proberen te minderen, want das natuurlijk heel belangrijk voor dat je de alc. aan wilt pakken. Je hebt er in ieder geval erg goed aan gedaan om te beginnen a.d.b. (alc. de baas) te willen worden.Verder denk ik dat je eerst de rust moet vinden, en niet gelijk van alles te willen. Het is een lange weg maar de moeite waard om te starten.Je zal zien dat je, als je door de ontwennningsfase heen bent (die duurt meestal ongeveer één week) lichamelijk dan, dat je je daarna wat beter in je lijf gaat voelen. Er zijn soms wel klachten in het begin van moeheid, gauw geirriteerd, labiel, gevoeliger enz. Dit komt vaak omdat je een tijd lang dingen weggedronken hebt. Dat komt nu naar boven, maar veel praten erover zal zeker helpen.En neem het grote besluit dat, wat er ook gebeurd, je blijft komen hier op het forum.We kunnen allemaal de mist in gaan maar blijf de draad oppakken. Niemand zal kwaad worden als het een keer niet lukt, we kennen dit bijna allemaal.Ik wens je heel veel suc6.Zien we je bij ditjes en datjes de dagdraad???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Dag bruidje,Welkom.Goed hoor dat je je hier aangemeld hebt. Erkennen dat je een probleem hebt. Schijnt stap 1 van de AA te zijn. Zonder die erkenning geen mogelijkheid er iets aan te doen. Dat geloof ik ook.Ik weet niet hoe het kan maar dit forum houdt mij vooralsnog van de drank af. Of eigenlijk doe ik dat zelf en het forum geeft mij de mogelijkheid me er over te uiten naar mensen die het snappen. En dat alleen al is voor mij een hele opluchting. Met mijn vriendin had ik het er ook wel eens over. Dat ging dan ongeveer zo. Ik erkende wel dat ik te veel dronk en wilde ook wel minder drinken. Dat nam ik dan ook wel voor, maar dat lukte niet. Mijn vriendin zei. Je kan toch gewoon met jezelf afspreken dat je 6 bier drinkt en dan iets anders gaan drinken. Of een bier dan een glas water etc. Als ik dan zeg dat dat niet gaat dan snapt iedereen dat hier. Maar zij niet. Dat ligt niet aan haar, dat ligt aan mijn afwijking.Wat ik bedoel, je kan hier alles kwijt. In een ding moet ik je teleurstellen. Ik denk niet dat het een, twee, drie opgelost is. Doe dit, dit en dit en dan ben je er van af. Linksom of rechtsom, je moet me jezelf en de slag en dat kost tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 is het eigenlijk geen alcoholistische eigenschap om op dat gebiedalles direct opgelost te willen hebben ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bruidje Geplaatst 14 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik minderen. Niet elke dag drinken ook al ben ik zeker niet elke dag teut. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Oké Bruid, das al een hele stap. Ik denk dat het heel belangrijk voor je is dat je met jezelf afspreekt welke dagen je wilt gaan drinken en hoeveel. En voor mijzelf zou het dan ook heel belangrijk zijn om te kijken of ik het daar heel erg moeilijk mee krijg als ik me aan m'n eigen afspraken houdt. of ik ze na kan komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bruidje Geplaatst 14 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Daar ben ik ook zo benieuwd naar. Hou ik mezelf eraan en hoe voelt dat dan... Pff best moeilijke kwestie zeg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Das voor iedereen verschillend Bruid. Sommigen hebben er minder last van dan anderen. Maar we gaan er voor hé?We hebben hier sterke kanjers zitten die al heel lang van de drank af zijn.Niwi al zo'n 25 jaar. Dus het kan.Zo nu ga ik verder met m'n planten. Lekker bezig zijn is ook heel belangrijk. Maar dat zal je dadelijk zelf wel zien. Alles wordt meestal veel fijner zonder drank.En mocht je trek krijgen, wordt hier vaak geadviseerd om te zorgen dat je een volle maag krijgt. Veel eten, en veel water drinken, dat spoelt lekker schoon van binnen.Hoe is het met eten bij jou? Lukt dat nog wel een beetje?Nou ik lees het straks wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bruidje Geplaatst 14 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Nou dat eten zit wel goed hoor. Ik kan nog steeds heel goed bunkeren Nu even naar mn verdrietige zus, die moet morgen dr katje laten inslapen. Laters enne.... bedankt alvast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Ik heb dat ook gedaan, minderen.Als je er mee aan de slag wilt is misschien de website minderdrinken.nl iets voor je? Of de training van Alcohol de Baas. Velen hier schrijven er veel aan gehad te hebben.Waar ik mee begon was het alcoholdagboek. Nog geen plan. Gewoon bijhouden wat je drinkt. glazen tellen. En wat voor situaties en wat je er bij voelt. Dit om inzicht te krijgen in je drinkgedrag. Ik besprak het met mijn vriendin. Ik denk wel dat feed back belangrijk is.Dan besluit nemen. En omgeving vertellen.Dan doelen stellen, een drinkplan maken voor een week. En blijven bijhouden van het dagboek. Na een week kijken hoe het gegaan is. Heb je je doelen gehaald? Waarom wel of niet.Als het lukt mag je jezelf belonen.Dit een tijdje volhouden. Ik had een soort afbouwschema gemaakt. En kijken hoe het gaat. Waar ik achter kwam was dat de dagen dat ik afgesproken had niet te drinken me heel aardig af gingen. De dagen dat ik me voornam 3 bier te drinken lukte wel soms, maar ik ging plannen hoe ik dat zou gaan verdelen over de avond. Het hield me heel erg bezig.Vaak ook vergat het allemaal en ging ik gewoon los. Even geen zorgen. Die beloning is er niet van gekomen.Ik vond het een heel intensief gebeuren. Wel nuttig. Het heeft me veel inzicht gegeven in mijn drankgebruik. Ik had het nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2011 Welkom Bruidjeer is al veel gezegddus ik laat het bij de tiphier elke dag even te komenook als je katterig gevoel op de achtergrond raakt en jedenkt dat het allemaal wel meeviel.er is een draadje waar je op kunt schrijven wat je herinneringenzijn aan je ergste drank/doorzak dagendat opschrijvenb en af en toe teruglezendan weet je weer waar je het voor doetvriendlief kan vast wel helpen en wat genante dingen oplepelen:Dsucces meis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 15 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2011 Welkom hier:present:Zelf kom ik iedere dag even op de dagdraad (Ditjes en datjes), het helpt me om bij de les te blijven. Nu alweer een tijdje droog en dat is mede dankzij hier:present:Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2011 quote: Originally posted by: bruidjeik moet hier mee nokken. Maar waar te beginnen he... Neem vandaag de eerste niet!!Bruidje WELKOM en veel succes met je strijd tegen de alcohol.Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden