Spring naar bijdragen

woensdag 30 januari

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ferry,

Ik zit nu een maandje op dit Forum, door omstendigheden meer dan ik normaal zou doen, uit sommige berichten kan ik opmaken dat een aantal zaken die beter open besproken kunnen worden via PB besproken worden, dat vind ik geen open forum, jammer!!!!.

Ik denk dat forum bedoeld is om anderen waar mogelijk te ondersteunen en zoals Pippi al schreef gebeurd er teveel achter de schermen, het schrikt mensen af.

En je boodschap is mij geheel duidelijk Ferry, mbt de harde lijn, ik dacht heel even dat je als AAer het programma zo naar buiten wilde brengen.

Excuus op zijn plaats, Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies waar ik altijd bang voor ben, terugvallen. Dat doe ik al zo lang ik drink. Een eerdere keer is het gelukt 8 maanden niet te drinken, en ook al doe ik het nu per dag, ik heb voor mezelf al uitgemaakt dat ik dat jaar wil volmaken. Maar wie zegt wat er daarna gebeurd, ik hoop dat ik dan genoeg bagage heb om verder te kunnen met nuchter leven. Voor wie echt anders wil, zit er maar één ding op, jezelf veranderen... ten diepste. En nee ik heb geen hekel aan recidivisten, ik vind het wel moeilijk ze te steunen, want wie weet nu wat werkt, de harde of zachte manier. Ik denk dat het belangrijk is dat die persoon zich gehoord voelt, serieus wordt genomen, er niet zo verdomd alleen voor staat. En dat is de kracht van het forum! Komt niet elke bekeerde alcoholist voort uit hervallen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey treezebeezeke ,
hoe gaat het met jou ??
lieve mensen nog een iets en dan ga ik af sluiten .
hoe goed iemand ook gaat ivm het niet meer drinken oordeel niet te hard over een ander want , wat indien jij morgen diegene bent die onderuit gaat ??
en NEEN ik keur het niet goed maar laat ieder in zijn/haar tempo de weg vinden naar een nuchter leven .
voor sommige is is spijtig ooit te laat
slaapzacht en sweet dreams
en nog eentje voor spud
je zegt dat je geld gestolen hebt omdat je honger had , maar waarom heb je dan eveneens de sigaretten gestolen ??
omdat geld alleen geen geluk brengt

buenas noches:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi marjo, ik ga met je mee. Echter ik heb me nog nooit zo kl*te gevoeld.
Moe, daar lusten de honden geen brood van! Soms ben ik compleet het overzicht kwijt. Als er een aantal zaken ineens op me afkomt, weet ik niet waar te beginnen. Gevolg, ik doe niets.
Ik vind, dat ik een ander persoon ben geworden. Niet meer de "snelle" jongen! Beetje een lullig type!

Met Soothe moet ik nog kennis leren maken.

Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, ik was even met de hond uit, en wat is er veel bijgeschreven in die tijd!

Soothe :heart: je weet dat ik je alle hulp wil bieden die ik kan geven, maar ik ben geen professional. Slechts een ervaringsdeskundige, die er zelf ook nog niet uit is hoe ze haar leven moet leven, maar alleen een flauw idee van de richting heeft.

Wat betreft de harde of zachte aanpak: ik denk dat geen van beide aanpakken werkt als je niet écht ervan overtuigd bent dat je wil stoppen, dat je dat leven mét drank niet meer wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik herken veel in die omschrijving, MOE!, overzicht kwijt en tenslotte uitmondend tot geheel niets doen!
Hoe kwam het dat we met drank op zulke "leuke, gevatte" mensen waren. Ik begin te geloven dat het ergens in ons zelf zit, anders wisten we met drank toch ook niet waar we het vandaan haalden.
Loslaten, ooit zal ik wel moeten vrees ik, ik klamp me nu met alle tentakels die ik nog heb vast aan het oude leven. Man! Het deed al zo'n pijn die eerste door te snijden, en niet meer te drinken. Eerst maar leren de tegenwoordige "lulligheid"te accepteren, voor ik aan een volgende ingreep toe ben.

Een lange weg te gaan, maar niet meer terug naar de puinhopen!

Nog even over terugvallen, ik hoorde hier voor het eerst de term uitglijder. En ik hoop mocht het ooit gebeuren dat het een uitglijder wordt. En dat heb ik izz zelf in de hand, want ik ben bereid steeds meer te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Soothe dat overkomt mij wanneer ik met te veel dingen bezig ben.
Als mijn vrouw zaterdags begint op sommen wat we zondag allemaal kunnen gaan doen, word ik overvallen door een gevoel van somberheid.
Op de eerste plaats worden mijn eigen plannen doorkruist en tweedens ben ik al aan het invullen hoe dat allemaal in één dag voor elkaar te krijgen wat zij voorstelt en dan breekt het zweet me uit.

Gewoontegetrouw denk ik dat alles wat zij voorstelt ook allemaal gedaan moet worden en ik probeer dan mijn eigen plannetjes te verwerken in diezelfd dag zonder één woord van overleg.
Ik raak verstrikt in mijn eigen gedachten en het overzicht kwijt.

En ik denk dat het hem daar in zit Soothe, in het overleg, want zogauw wij overleggen wat nu precies te doen en te laten zodat beide aan onze trekken komen trekt de mist op en is het weer goed.

Zet dat wat op je afkomt op een rij en blijf er niet alléén mee.

Ook op afstand is een relatie niets anders dan overleggen en nog eens en nog eens overleggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

samenleving
voel je vrij
laat je niet leven

deze tijd
is jou gegeven

waar sta jij
in deze vluchtige maatschapij
neem tijd voor jezelf

om te ontwikkelen
om te genieten
om te ontdekken
om te beleven

waarom dit leven
jou is gegeven

(maria Egas)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...