Spring naar bijdragen

woensdag 30 januari

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
blacky

hola amigo soothie como estas corazon ??

Hoe is het aan de horizon???

quote:

Originally posted by:
Soothe

:heart:
Para tì blacky! Mañana hay el funeral.

Un bejo, de Soothe!

Goed blacky, maar sjonge waar blijft de zon???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, ik ben het niet 100% met je eens. Alcoholisme, is hardnekkig, dat weet jij en dat weet ik.
Iemand kan zéér goeie intenties hebben en struikelen. Bij de één gaat het moeizamer dan bij de ander.
Jij vindt, dat de harde lijn beter werkt en dat mag! Vaak is er al zoveel over iemand heengerold, dat men hier onder gelijk gestemden, enige herkenning hoopt te vinden.

Groetje Soothe.

De rechtgeaarde alcoholist, is niet met 'schoppen' onder de kont geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pippi,

Ik heb dus gereageert op Benthe. En hetgeen ik heb geschreven is geen aanval, maar een gevoel van mij. Ik ben echt niet, beter als een ander, dat heb ik geleerd bij AA. En ik veroordeel niemand, die een terugval heeft, want misschien ben ik het morgen wel, zeg, nooit, nooit.
MAAR IK BEDOEL WEL, DAT JE DAN MISSCHIEN, MEER HULP NODIG HEBT,ALS HET FORUM.
Ik heb dus wel respect, voor de mensen die terugvallen. Dit wil ik toch wel even gezegd hebben.

groet, Ferry.

P.s. ik merk nu weer, dat schrijven, toch anders is als met elkaar praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Hier ook een grote recidivist . Vorig jaar ben ik zowat om de drie maanden uitglijders gehad. Maar de gedachte dat het ooit zal lukken, bleef in mijn hoofd malen.
Ik begrijp benthe ook, soms is het lastig om je weer in te denken hoe een recidivist voelt als je veel verder bent.
Alle recividisten zou ik willen oproepen om toch te blijven proberen.

Allemaal een fijne avond

Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shoothe,

Ik ben blij dat je het niet met me eens bent, kunnen we over praten.Ik weet, dat alcoholisme hardnekkig is. Dat hoor ik iedere week op AA. En ik begrijp ook, dat er mensen zijn, die AA niets vinden. En dat mag.
Maar MIJN ERVARING is, dat de harde lijn, zoals jij die noemt, beter werkt. Want dan wordt iemand wakker geschud.

groet Ferry.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ay ay ay ik zit hier te lachen dat ik bijna in mijn broek ............;)
ewel spud je vertaling esta muy bien hi hi , je moet er maar op komen :-)
pippi het zijn hier niet enkel succes verhalen allez het mijne toch niet .
en ja je hebt gelijk dat men soms de mond gesnoert wordt , bij mij sorry ferry heeft de harde aanpak niet geholpen maar dat komt door dat deel wat mijn jeugd betreft die was al hard genoeg .
het is gewoon zoeken naar de juiste persoon die je goed begeleid in dat stoppen met drinken daarom dat ik ook zoveel keren schrijf , alle middelen nemen die men mij aanreikt , psygologe , sos , AA , en ik kan uren doorgaan .
ik ben een softy en een ander is hard en als ik op een forum zit ken ik de mensen achter het scherm niet en moet ik even in mijn eigen kijken en zien of de woorden die ik naar een ander schrijf zelf zou graag zou willen horen .
stien ik deel je mening mij gaat het ook als een dolk door mijn hart als iemand terug drinkt , en vandaag begrip ik beter wat ik de mensen op mijn eerste site aan gedaan heb .
soothie mag ik je veel sterkte wensen voor morgen :present:
ferry jouw mail en de mijne gelijken op mekaar :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het in zoverre wel met Ferry eens, dat iemand die voortdurend blijft terugvallen waarschijnlijk meer hulp nodig heeft dan alleen dit forum. Wilskracht, begrip en ondersteuning is niet voldoende, het vereist een gedragsverandering, en ook acceptatie van een hele hoop ongemakken die de eerste maanden op je weg komen. Niet iedereen lukt dat zonder directe hulp. Daarbij wil ik me niet uitlaten over wat voor soort hulp dat dan moet zijn.

Voor mij was de internetbehandeling en het forum een goede start, maar dat bleek op langere termijn niet voldoende. Ik heb hulp gezocht en gevonden via huisarts, bedrijfsarts, maatschappelijk werk en ben uiteindelijk terecht gekomen bij een psycholoog. Mijn gedrag veranderen, en de manieren waarop ik mijn leven en mensen ervaar, kan ik niet helemaal alleen aan. En dat vind ik geen schande!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, ik zal proberen het uit leggen, als het niet duidelijker wordt, nog een keer vragen, dan ontstaan er geen problemen;).
Ik vind als ik iedere keer zeg, god wat jammer heb je nu weer gedronken:present:goh meid, dan probeer je het morgen maar weer eens en kijk dan maar of het je lukt.

Maar verdorie wat maak je me nu weer, gedronken, je hebt toch gezegd, ik stop,nou kom op dan je afspraak &&&&%%%%% na.

Is het zo wat duidelijker, wat ik bedoel??????????????

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn leven was al één lange lijdensweg geworden.
Toen ik stopte met drinken werd daar hervallen nog eens aan toegevoegd.
Mijn toenmalige begleidster heeft me nooit laten vallen om mijn hervallen.
Blijkbaar heb je dat in deze periode nog nodig, vertelde ze mij.

En dat klopt, ik stopte met drinken maar miste de handvaten om met het leven zonder drank te kunnen omgaan.
Ik schaamde me dood als ik moest bekennen wéér te zijn hervallen.
Gezin ontchoogeld, vertrouwen weg.
En zo glipte mijn nieuwe bestaan zonder drank telkens als los zand door mijn vingers.

Tot ik in de gaten kreeg dat ik van mijn herval kon leren.
Ik kreeg kritiek van mensen die me met waarschuwende vinger terecht wezen.
Geen opbouwende kritiek, maar in de woorden hoorde ik hun eigen angsten doorklinken.
Ze werden nerveus van mijn hervallen.

Ik werd door een deel van mijn vrienden met open armen ontvangen.
Mensen die mij vertelden met niet te veel woorden dat ik ook na een herval welkom was.
Dat ik in geval nood altijd kon aankloppen.
Zij wilden er voor mij zijn.

Geleerd heb ik uit deze ervarigen welk nieuw pad ik wilde kiezen en lopen.
De eerste groep deed uitspraken doorspekt met onzekerheden en waarschuwingen op basis van angst.
Het leek verbazend veel op de manier waarop ik ben groot gebracht.
Deze kant van het leven had me niets gebracht.
Mede hierdoor ben ik gaan drinken.

Mijn keuze viel op de tweede groep die mij vertelde dat ik er mocht zijn met mijn goede en minder goede kwaliteiten.
Wij hebben niet het recht over jou te oordelen.
Je bent en blijft altijd welkom.
Deze groep mensen stuurde me bij daar waar het nodig was zonder mij te veroordelen om mijn terugval.

Ik ontdekte dat de rode draad door het AAprogramma liefde is.
En dat dit programma op den duur een levenstijl moet worden.
En op de vraag hoelang je met dit prograam bezig moet zijn (lang geleden hier gelezen) is mijn antwoord, een leven lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een helegoeieavond allen,
Hier alles nog droog en kits. Wat die recidivisten betreft, naar mijn bescheiden mening is een ieder die telkens maar weer terugvalt na een paar dagen/weken of maanden, maar het toch blijft proberen, in ieder geval op de goeie weg! Hij/zij is er zich in ieder geval van bewust dat ie/ze een serieus probleem heeft.

Groetjes..............................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...