Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 februari


Vie

Aanbevolen berichten

Gek...ik kan niet zeggen dat mijn leven met alcohol ongelukkig was...ik ben wel blij dat het mijn leven niet meer is omdat het je afzonderd van jezelf en je omgeving op de lange duur.
Maar ik ben zeker wel gelukkig geweest in al die jaren dat ik veel dronk, misschien ligt het verschil in het feit dat ik niet alleen thuis dronk maar juist veel in gezelschap van andere alcoholisten, rond kamp vuren, in kraakpanden, aan stranden.
Ik wil niet zeggen dat ik nu naar die mensen , mijn oude vrienden kijk en denk ...oh wat zullen die gelukkig zijn...maar toen ik er midden in zat was ik het bij tijden best wel.
Nu kijk ik naar mijn oude vrienden en denk...mensen wordt toch eens wakker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Precies zo is het geweest Safi.

Eenzaam en alleen.

Nadien wist ik niet hoe contact te maken met mijn naasten.
Ik had het gevoel dat met iedere beslissing die ik nam mensen zich steeds verder van mij verwijderden.
Ik deed dat zelf.
Of ik nu wilde of niet ik stond altijd alleen.

Door mijn negatieve levenshouding liet ik niemand toe en wist ookniet hoe het naders moest en wilde dat natuurlijk allemaal alléén opknappen.

Ikke zelf doen.

De onmacht te communiceren met mensen en de spanning hierdoor ontstaan koste veel drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy
Kost het je nu ook veel energie om wel met mensen te communiceren?

Ik geloof dat ik gelukkig mag zijn dat mijn vader de kern van mijn ziel niet heeft aangetast nl...mijn onuitputtelijke vertrouwen in mensen. Ik heb in al mijn dankjaren altijd voor iedereen opgestaan.
Pas nu ik stop en al de jaren dat ik ben gaan minderen heb ik met wantrouwen naar mensen gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb veel plezier gehad in gezelschap van collega's savonds na het werk een paar pinten drinken.
Maar dat waren oppervlakkige contacten.

Ik dronk omdat drank een funktie voor me had.
Toen wist ik dat niet , nu wel.

Voor de goeie orde, mijn leven was al verziekt voordat ik alcohol dronk.
Toen ik ging drinken had ik er een probleem bij.

De echte problemen zagen het daglicht toen ik een relatie aanging en trouwen.
Geconfronteerd worden met de daarbij horende emoties was mijn ondergang.

Ik kon ernietmee omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu kost het me nagenoeg geen moeite meer contacten te leggen.
Wel als mijn vrouw of ik ons gekwetst voelen en we bespreken dat samen.
Dat vind ik soms de woorden niet om te zeggen wat me dwars zit.
Voel me weer dat kleine jongetje dat straf krijgt.
Maar steeds beter krijg ik grip op deze sitaties en dan bedoel ik dat ik beter met mijn emoties over weg kan.
Ik ben stabieler geworden.
Kan beter luisteren en hoor nu wat wordt gezegd.
Sta met beide benen steviger op de grond.

Ik had vroeger angst voor alles wat bewoog en me aansprak.
Ik ben blijven steken in de vernedering.

Ik heb geleerd hoe men in het leven staat zonder er aan deel te nemen.

En dat is dan weer mijn geluk geweest, want op het moment ik volledig aan de grond zat, kon ik alleen nog maar vooruit.

En dat is zonder drank en hulp op alle fronten goed gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy..ik wil nog even zeggen dat ik dat heel spijtig vind:

quote:



Ik had vroeger angst voor alles wat bewoog en me aansprak.
Ik ben blijven steken in de vernedering. /Q]


En ben erg blij voor je dat je nu een fijne partner en vertrouwenspersoon hebt gevonden in je leven en wens jullie een lang en gellukig leven samen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is op zich zelf al een wonder dat ik een relatie heb opgebouwd gebaseerd op motieven die op lange termijn vruchten afwerpen.

Vroeger was ik verliefd op een onderdeel van een vrouwenlijf maar deze liefde of korte termijn bevrediging was geen lang leven beschoren.
Ik was verliefd op de liefde.

In een relatie hoef je alleen maar jezelf te zijn, helaas wist ik niet wie ik was.
vervreemd van mijzelf, vervreemd van mijn medemens.
Je kunt zoals in mijn geval ook groeien in een relatie maar dan moet één van de partijen toch al redelijk stabiel zijn wil dat lukken.

Het grootste struikelblok voor de net gestopte alcoholist is een relatie aangaan., maar het is verschoonbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Moest denken aan de term:'living life on life's terms' toen ik je stuk las Safi.
Het leven is niet altijd alleen maar leuk en goed als ik niet meer drink. En ook ik heb leuke herinneringen aan dat gezuip op sommige momenten. Gek doen op een wintersport vakantie, zoveel gelachen, echt niet normaal. En zo heb ik nog veel voorbeelden. Toch merk ik dat ik het ook erg leuk vind de salppe lach te krijgen zonder drak. Dat is ook eluk.Dat heb ik afgelopen weekend op de conventie ook weer gehoord. Wel zeggen veel alkie's daar die de Stappen werken dat ze doordat ze dat doen dingen los kunnen laten en het leven accepteren zoals het komt.

Wie weet komen jij en ik ook nog es zover. We zijn al goed op weg, of niet dan?

Leuk met Blacky gesproken op de conventie. We hadden elkaar al es eerder gezien op een conventie maar toen nog geen vijf minuten met elkaar gesproken. Nu was er wel tijd en dat vond ik erg gezellig en zinvol. Gek toch dat je zo snel tot de kern kunt komen met iemand die je eigenlijk nog nooit gezien hebt. Leuk is dat ook. Het gesprek gaat meteen ergens over.

Ik ga zo ff douchen en dan nog wat aan mn Stappen werken. Ik geloof dat ik mn verzet stilaan laat varen. Ik hoop dat dit zo blijft, ik voelde me niet zo goed de afgelopen weken.

Ik heb niet bijgelezen. Welkom voor alle nieuwelingen. Laat de eerste staan, en bekijk het per dag. 24 uur niet drinken is te doen en te overzien.

Gefeliciteerd voor alle mensen die een mijlpaal hebben bereikt.
En voor de rest gewoon allemaal de groeten.

Hebben 'we' al wat van Knuffie gehoord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi ik praat over mijn angst voor mensen die mij op mijn persoon aanspraken.

Over mijn vak en alles wat daarmee te maken had kletste ik iedereen onder tafel.

En nu nog voel ik me in gezelschap erg kwetsbaar als ik praat over mijzelf.

In tegenstelling tot vroeger heb dat geaccepteerd, vind het niet erg meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB..fijn om wat van je te horen..jammer dat je niet lekker in je vel zit..maar dat is misschien te wijten aan het feit dat je weet dat er werk aan de winkel is? Je Stappen wachten op je.
Hoe bevalt je werk?
Ja living life on life terms is wel iets wat ik gewend ben gelukkig alleen is het deze keer nuchter. Het verschil zit hem in de angst die ik met alcohol niet had en nu wel heb. Ik ben mijn zelfvertrouwen kwijt.
Maar ik had hem dus ik zal blijven zoeken.

Rudy...ik ben altijd een geweldige flapuit geweest, mijn ziel op mijn tong en ging en ga nog steeds het liefst met een wild vreemde gelijk in discussie over het leven en hoe het me roert.
Maar wat werk betreft en de competitie die daar speelt is bij mij de angst groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even uit de vrije hand voor mezelf, maat ik wil hem ook wel delen:

Als het leven even tegen zit
en je weet niet hoe verder te gaan
denk dan enkel maar aan 1 ding
....laat die eerste staan
want met die eerste zal alles weer opnieuw beginnen
alle beloftes naar de maan
je wensen , je dromen
zullen dan niet uitkomen
dus laat vooral die eerste staan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tanxs Rudy. Dikke HUG.

Saf, mag morgen weer gaan werken, blek. Maar ja, zal wel gaan.
Dat zelfvertrouwen groeit wel wat bij mij, mondjesmaat. Maar ja, je hebt wel gelijk, er wacht werk op me en het liefst loop ik daar voor weg.Maar ja, heeft weinig zin toch?
En Saf, bij eventueel werk voor je hoef je toch niet alles in 1 x goed te doen. Dat kan niemand en dat hoeft ook niemand.

Het lijden dat men vreest....... Maar ik begrijp je denk ik wel hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam: ja zo ervaar ik het ook: 'ik geloof dat ik mijn verzet stilaan laat varen.'

Maar ik heb absoluut veel meer zelfvertrouwen nu ik niet drink.
Safi: Misschien moet je iets ondernemen waardoor je zelfvertrouwen kan groeien of tevoorschijn kan komen.

Ik heb 0,0 procent zelfvertrouwen als ik tussen drinkende feestende mensen zit. Daar voel ik me absoluut niet thuis en kan daar mijn weg ook niet vinden. Dat is me in al die jaren dat ik niet dronk ook niet gelukt, dat blijf ik wel jammer vinden.

Nee, de tijd dat ik echt verslaafd was was een vreselijke tijd. Die paar momenten dat je 'zogenaamd' lol heb, nee dank je wel. Ik herinner me al die uren al die nachten dat ik ziek was van die zooi. Dat weegt never nooit op tegen dat beetje lol. Het zijn overigens niet helpende gedachten, gevaarlijke gedachten. Zet alle nadelen van het drinken er maar naast.

Nu kan ik vol zelfvertrouwen mensen te woord staan. Ik herinner me alles. Ben niet zenuwachtig en kan alles doen wat ik wil doen. Al mijn angsten zijn weg en voel me gezond.

Wat over blijft zijn de momenten dat ik heel direct met drank wordt geconfronteerd. Ik voel me buitengesloten omdat ik niet mee kan doen. Dit wil ik gaan accepteren. Het is nu eenmaal zo.
Ik hoor nu ook de carnavalsmuziek. Ik zal mijn plezier op een andere manier moeten invullen en daarvoor zijn genoeg alternatieven. Ik verheug me b.v. enorm op de zomer. Lekker wandelen, zwemmen met de kinderen, fietstochten en onderweg picknikken etc. etc.

Deze dagen hebben me wel sterk gemaakt: mijn verzet is gebroken, ik heb het afgegeven in blijmoedigheid en hoopvol in de toekomst kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An..blik op een zonnige toekomst dat zijn fijne gedachten.
BB werk ze morgen ook al denk je nu BLUH!

Ik zal ook echt wel aan de slag gaan ik ben me erg geestelijk al op aan het voorbereiden.
Maar dit wordt de eerste keer nuchter dus ik wil goed kunnen kiezen en bedenken wat het gaat worden.

Fijne avond nog mensen!

Trees, Soothe ik hoop dat het bij jullie ook naar wens is?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeieavond allemaal,

Marjo van harte gefeliciteerd met je 3 mnd., klasse.
@Flower, wat betreft die vrienden die je gaat verliezen, geloof me diegenen die je over houdt zijn de echte! De rest kun je ook maar beter kwijt zijn. Ben jaren geleden eens 8 mnd. door omstandigheden niet in m'n toenmalige stamkroeg gekomen. Toen ik daarna weer binnen stapte was de enige reactie van de meesten incluis de kastelein "oh leef jij ook nog". Dus zoveel heb je aan die "vrienden".
Morgen is het afgelopen met het luie levendje hier. Mag na bijna 6 weken vakantie weer beginnen.
Dus morgen om 6 op i.p.v. 9 brrrrrrrrrrrrrrrrr.
Verder weinig te melden hier.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik erg langzaam van aard ben; ik lijk een reuze bromvlieg maar ik ben in karakter een slak. Ik heb vreselijk veel moeite dingen te verwerken, mijn echtscheiding ben ik soms nóg niet klaar mee maar ja mijn Ex zie ik voort in mijn kinderen en zo zie ik elke dag een stukje van hem. En soms ben ik daar nog heel boos op.

Hihi een slak met ailainer zie je het voor je?

Maar naarmate ik meer van mezelf accepteer dat ik een slak ben, kan ik ook beter van mezelf accepteren dat ik nou eenmaal veel tijd nodig heb voor alles.

Hmmmmm wat een overpeinzingen vanavond. Je wordt, als je zonder alcohol gaat leven, als het ware naar buiten gestuurd, het leven in, maar dan zonder zonnebril (de alcohol); alles komt harder binnen, ook de nare dingen. Nu langzamerhand denk ik soms: dat ligt niet bij mij, maar bij de ander. En ik kan iets pas geloven als ik het zelf bedacht heb. Dus het duurt altijd extra lang.

Een stront-eigenwijze slak, hoe erg kan je het hebben? Maar voor mij is het goed zo.
Wel ailainer, geen zonnebril.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoor je nu nog carnavalsmuziek An?
Jemig je wordt deze dagen wel op de proef gesteld zeg. Maar juist hierdoor kun je er weer sterker uitkomen.
Ik heb ook veel lol gehad met een slok op, maar het is zonder slok op toch echter. En zonder kun je nog net zo lachen, moet je wel in een beetje leuk gezelschap zijn. Als je nuchter bent zit je nou eenmaal niet op de zelfde golflengte met aangeschoten mensen. Dat maakt hun of mij niet beter of slechter, maar anders.

Ik lees elke avond een stukje uit De verslaving voorbij en denk nu na over hoe het allemaal begon. Bij mij heeft de onzekerheid van de puberteit en het mee willen doen toch wel een hele grote rol gespeeld.
Nu hoef ik niet meer zo nodig mee te doen. Laat mij maar af en toe een einzelganger zijn, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit als ik er niet "bijhoor". Ik vind het ook vaak zonde van mijn tijd, met aangeschoten mensen te moeten zijn. Of met iemand die continu kwekt over onbelangrijke dingen. Ik heb het ook het liefst over de zin van het leven en waar mensen in geloven. En wat ze moeilijk vinden, wat hun helpt. Maar ja, dat gaat niet altijd zomaar he. En ook die zgn zinloze tijdsbesteding zal wel weer ergens goed voor zijn denk ik dan maar. Alles gaat uiteindelijk zoals het gaat, en het gaat uiteindelijk maar op 1 manier. Die gedachte geeft me vreemd veel rust.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke: sterkte , misschien is het beter om even een time out te nemen als je werk dat toestaat.

Lieve mensen ik ga naar bed. En ja Kate de muziek wordt harder en harder. En ja, echte lol heb ik goed gezelschap ZONDER drank!!!!!!!!!!

Truste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safi, Alles goed hier. Ik ben goed gemutst. Ik hoop dat je stand houdt, dan komt het goed.
Safi, ik wil niet meer. Geen zin en geen energie meer,om er nog mee door te gaan.
Ik zeg nooit, nooit meer, dat kan niet, maar het voelt tot nu goed.

Deze ochtend gaf ik aan, dat het wezenlijk verschil maakt, of je de gedachte hebt, ik hoef niet meer, inplaats het gevoel je iets te ontzeggen.
Ik ben er klaar mee, een soort totale overgave! Het heeft me niets gebracht, echt niets!!!!

Rudy gaf aan, dat een relatie zou kunnen triggeren, als je net gestopt bent. Als dat zo is, dan is het aan mij voorbij gegaan. Er zijn lastige momenten, wis en waarachtig, maar deze vallen in het niet bij wat ik doorgemaakt heb.
Echter waakzaamheid blijft geboden, Niet even proberen, dan ben ik de L*l-

Groetje à la haddock De droge!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karinneke,

Ik sta zelf nog niet lang droog, maar ik voel wel met je mee.
Gisteren had ik een geweldige slechte dag, maar hij is voorbij gegaan.
Zonder drank dus.
Dat gaat jou ook vast lukken.
Misschien is het nog niet zo'n verkeerd idee om lekker onder de wol te kruipen.
En een warme douche van tevoren doet ook wel eens wonderen.
Ik wens je sterkte, wijsheid en een hele goede nachtrust.
Morgen ziet de wereld er weer anders uit.

Groetjes, Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...