Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 februari


Vie

Aanbevolen berichten

Hé Peppashooter, ik zat me juist vanmiddag te bedenken dat ik al een tijdje weinig meer van je gehoord hebben! Alles goed?

Nog een paar trouwens: Hoelahoep, Xienix, PietjB, Postmodernisme...Ik hoop dat het met hun allemaal goed gaat, en zoniet, dat ze weer hun moed bij wlekaar pakken en terugkomen! In ieder geval fijn om jou weer te lezen, Peppa!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

derde poging tot schrijven :
ik schrijf een bericht en krijg telefoon tegen dat ik aan de telefoon gedaan heb is mijn bericht verdwenen ??
zijn er mensen die dit ook al gehad hebben of heb ik weer een verkeerd knopje aan geraakt ??
gemeentehuis deze morgen was redelijk safi , maar wel weer een terug blik in dat rare verleden van mijn ouders , er staatmij nog serieuze onderzoeken te wachten maar ik parkeer ze even op een zij spoor want het wordt allemaal een beetje teveel
AA kennis is naar zee gekomen dus ik had geen tijd om aan negatieve gedachten toe te geven .
karinneke ik kan niet meer als je sterkte toe wensen , let je wel op indien je onder een viervoeter terecht gekomen bent , indien je u niet beter voelt ga dan naar het hospitaal sterkte .
BB fijn je te lezen raar sinds het gesprek ga ik blijkbaar veel dieper in vele zaken momenteel :
safi of wie was het , ik kies voor dit nuchtere leven hoe moeilijk het soms ook is , daar juist ook even dacht ik voor mij hoeft het allemaal niet meer en ik ga drank kopen , maar ergens komt gelukkig het besef op tijd dat de moeilijke momenten nu dieper gaan maar de mooie gaan ook dieper .
en daar probeer ik mij aan vast te houden .
morgen komen er weer kenissen van mij naar zee , en ook dat zijn momenten dat ik denk tsja blacky dat is iets dat je meer hebt als vroeger vrienden en kenissen en niet die vuile valse vriend de fles .
rudy vandaag is mij pijn aangedaan door mijn partner door iets dat gezegt werd aan de telefoon , maar na een poosje huilen en nadenken besef ik heel goed dat het niet mijn partner is die mij pijn aan doet maar mijn eigen gedachten door mijn verleden , maar eerste ogenblik was ik opgefokt en gekwest en heb telefoon dicht gegooid terwijl ik eigenlijk de telefoon niet mocht dicht gooien ;-((
ik ben een raar mens , loop in oostende rond en wil ineens naar mijn moeder bellen om te zeggen dat ik de papieren heb ppff
zo lieve adb,ers weet hoe moeilijk het ook soms is , hoe verleidelijk die fles of dat glas er soms ook staat dat het in mijn ogen de moeite loont om niet te drinken
deze kreeg ik van een nederlandse kennis vandaag
-------------------------------------------------------------------
vanmorgen las ik ergens in de krant iets over verwerken....

je moet er dóórheen en niet óverheen.

en dát gebeurt als je drinkt/zuipt of pillen slikt voor het trauma of overlijden van een dierbare.

wel zinnig, vind ik.
------------------------------------------------------------------
zo luitjes mogelijk tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zit ik hier in mijn uppie.

Safi, ik begrijp je volkomen. Ik heb ook wel eens weken gehad dat ik het forum er niet bij kon hebben en dan kom je terug en zijn er veel nieuwe mensen en dan moet je er weer even in komen.
Ik snap je drang voor het allemaal tegelijkertijd willen maar soms kan je niet dwingen waar de tijd nog niet klaar voor is.

Karinneke, meisje geeft niets. Zorg goed voor jezelf en slaap lekker.

BamBam fijn om van je te horen en heb je er nu al 17 maanden op zitten? Chapeau!

Pippi, ik ben toegekomen aan de kast. Ben nu halverwege met kleren uitzoeken en de zak van Max zal blij zijn. Er liggen potjan zelfs kleren van mij bij met schoudervullingen! Hoezo bewaarziek, dit is geeneens mijn huis?

Hier gaat het goed, ondanks het feit dat naasten mij nu flinke klappen uitdelen. Ze gaan hun Goddelijke gang maar. Misschien ben ik het wel net zo beu als zij mijn drinken zijn.
Dus ik probeer mijzelf op het moment op andere dingen te richten.
Mijn vriendin was vandaag jarig en tot mijn schande kwam ik er achter dat ik al meer dan een jaar daar niet meer was geweest. Hoe vertrouwd om weer samen te beppen in persoon. Haar huis echoot mijn huis van vroeger. Helaas zijn bij mij door tieners en mijn relatie met Jan veel dingen kapot en dus weg.
En nu zit ik weer in dit huis dat ook mijn huis gaat worden en dan kijk ik rond en denk ik oef, werk aan de winkel.
Ik zal mijn tuin leeg moeten halen dus ik stel aan X of hij het goed vind dat ik een boompje in de voortuin zet. Kijkt hij mij heel wazig aan. Leg ik hem uit dat er toch echt een klein fortuintje in mijn tuin zit en dat ik dat echt niet wil laten staan voor de volgende huurders. Nog steeds wazig.
Het blijft wennen voor ons allemaal.
Goede nieuws is dat ik mij al in zeker 2 jaar mij helemaal niet druk gemaakt heb over mijn tuin en ineens is het er weer. Vreemd maar wel lekker.
misschien komt het nog een keer goed.

Charlie, hoe gaat het? Denk erom wij zijn partners nu, ik bijt door jij ook, he?

Alle nieuwe welkom.

Houtje, je gaat goed! Heel knap van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

anjo dat van je tuintje vindt ik persoonlijk een heel positief iets .
na de dood van mijn ma en mede door de drank heb ik in spanje mijn tuin laten dood gaan , ik dronk wel maar vergat dat planten ook water moeten hebben .
ook ik kan mij nu in een tuin verdiepen en daar gaat het om onze gedachten van de drank naar andere zaken verplaatsen
het is voor jou ook allemaal niet makkelijk geweest en ik wens jou kracht moed en wijsheid om de jan te laten staan .
mijn woede naar mijn ma toen is de reden dat ik gestopt ben met drinken , mens jij krijgt mij niet kapot , mogelijk werkt het bij jou ook als je zo naar je naasten kijkt ??
sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Hier alles goed.

Ik heb het boek 'Altijd duurt alles maar even' van Piet Winkelaar uitgelezen.
Een zinsnede in dat boek trof mij bijzonder. Ik citeer het hier even:

'Doe wat je moet doen op dit gewone en buitengewone ogenblik, op dit eigenste en tegelijk alledaagse moment van het nu dat de hele wereld, de hele kosmos en de hele eeuwigheid in zich draagt. Niets is wat het zou kunnen zijn, alles is wat het moet zijn.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Dat is precies hoe het bij mij nu ook werkt. Ze denken maar, maar ik ga ze geen gelijk geven.
En ja, ik begrijp dat ze mijn drinken beu zijn maar dit vind niet zijn oorsprong in het drinken tenzij ik met mijn tweede al aan de Jan zat.
Ik ga nu echt voor mijzelf en wat ik denk dat goed is, niet omdat ik denk dat iemand anders het goed vind. En gek genoeg vind ik je leven weg drinken niet goed.
Ik wil gewoon weer leven en dingen doen die ik leuk vind. Meer dan iets anders wil ik mijzelf weer in mijn ogen kunnen kijken. Dus dat tuintje dat komt er wel als ik het nog kan vinden tussen al dat onkruid.

Safi:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb het ook een paar keer gelezen om het goed te laten doordringen.

Vanavond zei ik tegen mijn man dat ik het laatste halfje refusal had genomen vandaag.
Hij vroeg hoe ik me daaronder voelde. Nou, tikkeltje onzeker. Maar hij heeft wel vertrouwen. Tja, ik zei hem dat ik echt niet meer wil drinken. Komt wel goed, was zijn antwoord.
Het zal wel wennen. Iedere stap voorwaarts sinds april was eerst een enge gedachte, dan een onzekere stap en iedere keer wende het wel. Dus zal het nu ook wel wennen. Ik ga ervoor.
Op de strip zitten nog acht tabletten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...