Mai Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Hée Orleando, wat jammer joh! Ik vond het zo mooi om te lezen over hoe je over je weekend vertelde. En dan toch weer naar de supermarkt... Vandaag maar even niet naar toe dan! Opstaan en weer doorgaan meid! Ik drink niet vandaag! Doe het per dag, dat valt te overzien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Tasseke, ADB=Alcohol De BaasOrleando, daar kon ik ook last van hebben...tijdens mijn eerdere stoppogingen kon ik heel trots zijn op een paar dagen alcoholvrij, er vol trots en vertrouwen over praten, om dan vervolgens ineens op de auto-piloot te switchen en in oud gedrag te vallen...heb er nooit wat van begrepen.Dat het nu wel goed gaat dank ik aan Refusal, als ik nu last van zo'n bui krijg gaat er ineens een alarmbel af, want alcohol en Refusal gaan niet samen.Ik heb nu trouwens veel minder last van die auto-piloot...dus misschien is Refusal een optie voor jou?Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 OrleandoLeuk weekend, geen trek, echt genoten en dan toch omdat het allemaal zo leuk was in een boodschappen moment even een paar biertjes gekocht die dan toch gelijk weer thuis gekomen opgedronken moesten worden.Ik denk dat we ons hier allemaal wel in kunnen herkennen in vroegere of huidige stoppogingen.Ja waarom doe je het?Ik deed het omdat ik er nog niet aan toen was.Ik kon de drank nog niet opgeven.Was trots dat ik het had kunnen weerstaan, eerder op de dag of in de week en dat moest dan gevierd worden met het drinken van alcohol, als ik niet eens in de verleiding was geweest.Rudy schreef het hier eerder als eens heel mooi:Alcohol wil je doen geloven ,dat de moeite die je hebt gedaan met het niet drinken van alcohol ....moet vieren ....met het drinken van alcoholEn dat gebeurt dan gewoon in een opwelling...al je goeie voornemens worden naar de achtergrond geduwd en naar binnen met dat vocht.Maar het goede is dat je er wel van baalt, je bent niet nog meer gaan halen.Ik heb het ook vele malen zo gedaan en uiteindelijk is het me toch, sinds ik hier schrijf, vaker wel gelukt om het niet te doen, dan wel te doen.Ik dronk toen ik hier kwam schrijven de eerste 60 dagen niet , was gestopt samen met mijn man.Toen hij 60 dagen wel welletjes vond, dacht ik dat ik met hem mee moest gaan drinken omdat we anders op verschillende wegen gingen lopen. En deed dit helaas, wat resulteerde in 3 maanden af en toe wat drinken. Ook prima.We zijn elkaar nl als alcoholisten tegengekomen, 20 jaar geleden en zijn samen aan de weg uit het dal begonnen.Dus ik bleef de illusie hebben dat ,als we niet samen gelijk opgingen, dat we elkaar dan kwijt zouden raken.Er werd me hier op hetr forum vaak gevraagt waarom ik dat dacht en of het wel echt waar was.Pas nu 7 maanden nadat ik hier ben begonnen te schrijven durf ik het aan om niet te drinken, ook al drinkt mijn man wel, niet te blowen ook al blowt mijn man wel.Daar komt natuurlijk wel bij kijken dat ook hij nog steeds bijna niets meer drinkt, van wat hij normaal zou drinken, 1 keer in de week a twee weken een paar biertjes.Voor ons doen erg 'normaal'.Ik ben ook trots op hem.Hij moet zelf kunnen beslissen wat voor tempo hij wil volgen en ik beslis mijn eigen. We weten van elkaar welke kant we opwillen nl de goeie, de weg ophoog.Blijf gewoon hier van je afschrijven en blijf eerlijk.Het gaat erom wat jij wilt en niet wat het forum een gangbaar doel vind.Ik zit in de bibliotheek te internetten en mijn tegoed is bijna op, dus ik lees vanaovond wel verder.Fijne dag allemaalBlacky:heart:...tranen van geluk en toch ook een beetje spijt...je bent wie je nu bent door wie je was, door wat je hebt mee gemaakt...ik denk dat je daarom zo'n lief mens bent en zo open voor anderen bent. Blijf jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Daar ben ik weer, al is het dan maar voor even. De jeugd is thuis en zit aan een koppie soep en een broodje. Vanmiddag weer naar school, behalve de oudste, die heeft oorontsteking. En ze kan lezen, dus die zet ik met een verfwerkje even ergens anders, want ze hoeft echt niet te lezen wat ik typ! De rest kan nog niet lezen, hahaha.Cacao, jij zegt het precies goed; het is inderdaad het auto-piloot gevoel, als je in de supermarkt de mist ingaat. Je wil het niet kopen, maar het verdwijnt wel je mandje in en thuis drink je alles op, ookal heb je geen zin. Soms denk ik wel eens om dan maar gewoon te minderen ipv stoppen, want dat lukt niet helemaal. Maar sinds ik hier ben drink ik al minder. Geen wijn meer (zowieso bijna elke dag een fles en nu niks dus) en bier met verhoogd alcoholgehalte haal ik ook niet meer. Gewoon supermarkt eigen mer, maar helaas wel nog de halveliterblikjes...Maar goed, ik drink dus minder, minder sterk en dagen zelfs niks. Dus ik ben op weg, nu doorlopen! Bijkomend voordeel van drinken, is dat ik niets meer eet dan en ik ben niet dik, maar ook dat zit tussen de oren. Drink ik niet, dan eet ik en word zwaarder en dan voel ik mezelf vies, lelijk, dik en dan ga ik weer drinken. Schiet niet op nee.Ik breng de twee jongsten naar school. Tot straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Nok Nok NokHier ook "still going strong".Alles weer op de rails vanmorgen, belt de juf om half 11 of Dochter naar huis mag ivm hoofd-en keelpijn (tja, je kan moeilijk NEE zeggen hè). Ik had om 10 uur (10 uur!!!!!!!!) al gesport en tegenwoordig doe ik ook hardlopen erbij en ik moet zeggen dat ik dat erg prettig vind. Dus nu dochter vertroetelen, scheelt weer een Sport vandaag (is weer een voordeel) en de kaarten van mijn moeder zijn verstuurd, scheelt weer stress. En natuurlijk, ook vandaag drink ik niet. (ja, koffie, spa en cola en veel, veel, water). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Heb een rotdag vandaag......ben depressief, ben wel net aan het sporten geweest voel we wel fit, maar heb echt nergens zin in......de trek valt nog wel mee, maar de dagen zijn zo uitzichtloos.....weet niks te bedenken wat me boeit, vriend van me is weer begonnen met drinken....dus ik kan daar beter ook niet heen gaan....als ik jullie verhalen soms lees wordt ik wel jaloers, waarom het bij mij niet lukt, om leuk de dag door te komen, nah ja weer genoeg gezeurd vandaag, ik ga wat eten, en we zien wel weer..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Hallo, ik ben er nog hoor. Beetje bij gelezen van de afgelopen dagen. Vertrouwd weer hier.Morgen mag ik naar huis maar het is pas na een paar weken te zeggen of de behandeling is aangeslagen. Gisteren was het heel naar. Ik dacht, laat nou maar gaan, ik wil niet meer. Alles van mijn hele leven kwam langs. Mijn jeugd, mijn alcoholisme en mijn tegenwoordige leven. Ik was gewoon te moe van alle behandelingen en persoonlijke mislukkingen en had er best tussenuit willen trekken.Ik vertel dit omdat er soms wordt gezegd, dat ik nooit serieus op mijn ziekte in ga. Dat is waar, maar daar komt bij dat dit geen forum is voor kanker, maar voor alcoholproblemen."Ga dan naar een forum voor kanker!", zou je zeggen. Dat is ook waar, maar ik heb hier vrienden gevonden en ook veel herkenning in het alcoholprobleem en onderlinge hartelijkheid. Dus ik blijf hier toch maar even.Een mop: "Je zal maar een joodse alcoholiste zijn met kanker, die ook nog eens lenzen draagt omdat ze anders geen steek ziet". Houtje heb je al reakties gekregen op je adresseringen? Ik schrijf altijd mevrouw of meneer of familie dinges, zonder alle drs. en profs. erbij.Spudje ik begrijp je onmacht en je zorgen om je katjes. Dat is heel naar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Zit gewoon weer te janken, wordt er moedeloos van, hoe doen jullie dat toch.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Maar U'name, eerst een even een knuffel. Huil maar uit. Hier een tissue.Ik ken hier niemand die het perfect doet, en ik al zeker niet. Wat zou jij nou graag willen, wat zou jouw voorwaarde zijn om niet meer naar drank te verlangen?Ik zelf verlang naar roes als ik denk niet te kunnen voldoen aan de voorwaarden die ik aan mezelf stel. Zoals de humoristische, sterke meid te zijn die iedereen van me kent. Zelf vind ik dat inmiddels zelfmedelijden. Gut gut, moet ik dan altijd zo sterk zijn? Ben ik dan zo'n sufferd dat ik niemand vertrouw die zegt dat ik ook fijn en leuk ben als ik zielig en hulpeloos ben? Durf ik hulp aan te pakken? Fjoooow, dat is nog een hele grote brok.Jouw verveling ken ik niet zo goed, wel het gevoel dat je voor jezelf weer in moet vullen dat je zelf een leven hebt dat eerst zo gemakkelijk in drank zat. En dat je nu echt voor jezelf moet gaan staan. Die leegte is volgens mij het moeilijkste.Veel sterkte, maar doe asjeblieft je best voor jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 quote: Originally posted by: Username hoe doen jullie dat toch.... Username, beetje triest allemaal. Hoe doen we het. Ik weet het niet. Ik heb niet het gevoel, dat ik iets moet doen of laten.Wat de alcohol betreft, is mijn credo, neem de eerste niet. Chronische verveling ( depressief zo je wil) maakt het niet simpeler. Wat moet ik zeggen? Doe wel iets, iedere dag iets. Verveling is een trigger!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Hallo allemaal,Bedankt voor de felicitaties, vandaag anderhalf jaar, wie had dat ooit gedacht. En nu op naar de twee jaar. En dat gaat ons lukken. Of niet Anna en Rufus?Met mij gaat het erg goed, zoals jullie wel gemerkt zullen hebben, schrijf ik minder mee. Ik denk dat ik in de fase ben gekomen, om het zonder het forum te kunnen. Ik ga nog eens in de week naar de AA en dat bevalt me nog steeds erg goed, moet ik zeggen.Dus mensen, laat die eerste staan, echt als je ervoor moet vechten. Het is echt de moeite waard. En ik kan en mag dat zeggen, want dat is mijn ervaring.groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Dank vooor de feedback en de knuffel, ik laat het gevoel er ook maar gewoon zijn.......heb vanmorgen een gesprek gehad met mn therapeut, en ik moet doelen stellen in mn leven, dat is zo moeilijk, want ik heb geen enkel doel op het moment, ik heb het altijd weggezopen, en nu moet ik ineens van alles, sporten heb ik gedaan vandaag, voelt ook wel goed, maar verder kan ik niks bedenken wat ik moet met mn leven, op het moment zit ik in de ziektewet, en weet ook niet waneer ik fit genoeg ben om aan het werk te gaan, nu lukt het nog niet, heb mn huis opgeruimd, en zit nu doelloos voor me uit te staren, ik zit gewoon in een enorme dip, en ik laat het maar over me heen komen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Userename, ik hoop niet te simpel over te komen. Verveling is mij vreemd. soms kost het ook mij enige moeite overeind te komen. Maar ik dwing me!Mocht het van depressieve aard zijn, dan misschien een anti- depressie pil.Sta eerst maar een tijdje droog en kijk hoe het dan gaat.Drank vergroot alles uit. het maakt inert, en geeft een gevoel van zieligheid. Eerst de alcohol weg en geloof me ,dan ga je je anders voelen.Voorllopig even niet te veel willen. Als je nu echt stopt, ga je lekker de lente in!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Username; ik weet ook niet hoe ze het doen of hoe het mij soms wel en dan weer niet lukt...Ik heb het soms helemaal gehad; met mezelf met anderen en eigenlijk met alles. Dan word het me te veel en wil ik weg. Echt weg, verdwijnen. Dan bekijken ze het zich allemaal maar. Iedereen weet het allemaal zo goed, maar konden ze maar 1 dag in mijn schoenen staan, dan piepten ze wel anders!Maar als ik nu naar buiten kijk, zonnetje, een knotsgekke hond (onze hond wel te verstaan) die blij is met haar botje, gezonde kids, mooi huisje en een lieve man die ook knokt met notabene mijn alcoholprobleem...tja...wie ben ik dan om te klagen? Okee, het weer kan ik niet regelen en bepaalde ziekten kun je nu eenmaal niet buiten de deur houden. Maar de alcohol wel. Dat mag mij niet meer onder controle hebben. Ik moet leren de alcohol de baas te zijn..en te blijven.Dat klinkt heel flink allemaal en zo hier getypt ziet het er ook goed uit, maar dat in praktijk te brengen is helaas ook voor mij een hele opgave. Ben vanmiddag naar de supermarkt gegaan en heb een bosje winterpeen voor de cavia gekocht. Maar toch lang bij de bierafdeling lopen dreutelen...en er vervolgens heel snel bij weggelopen. Ik dronk nooit, alleen op feestjes en bij de bbq af en toe. En nu drink ik af en toe niet. En dat is niet goed. Ik heb helaas geen hulp, kan met niemand praten (maar ben ook niet echt een prater), ik heb alleen ADB en dit forum. Maar dan nog; ik zal er zelf mee moeten stoppen. Dit wil ik zelf, dit moet ik zelf en dat zal me ook zelf lukken. En zo niet vandaag..morgen is er weer een dag.Oh, dit wordt best wel heavy...Staat donderdag soms garant voor depridag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 ferry, ik hou het allemaal niet bij en Anna zegt ook niets! Maar je gaat goed. Over jou maat ik me geen zorgen. Ga zo door kerel.Ik ben geen type van slingers en uitbundige felicitaties. Maar, ik moet het nog wel even evenaren.Groetje Ferry!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Hoi hoihier is de schoonmaakwoede toegeslagen en gun mezelf nu eventjes pauze voor ik verder ga....Hoe wij onze dagen vullen, Username?? Ik in elk geval niet met binnen blijven zitten als ik me rot voel.Ik ga naar mn kleinkids, of rij ergens heen, ga lekker ergens een bakkie doen met wat lekkers erbij, gewoon wat winkels kijken, enz enz. Verder heb ik zelf een forum waar ik dagelijks mee bezig benof ga bv de huiskamer gezellig maken, vers bloemetje, nieuw plantje, ach, je moet wel leren jezelf te vermaken he. Verder lekker wandelen met het hondje, maar zonder kan ook hoor, gewoon lekker genieten van de natuur om je heen, een krokusje in het gras, een fluitend vogeltje, echt, je moet eens opletten, er is zoveel moois te zien!Vie, jammer dat je een slechte dag had gisteren. Maar wat jij allemaal voor je kiezen gekregen hebt de afgelopen tijd, is het ook niet gek. En van die behandelingen, ja, ik weet uit naaste omgeving waar je het over hebt. Ook jij hoeft en kunt niet altijd sterk te zijn en daar is dit forum juist zo lekker voor, alles kan en mag, een lach en een traan....er ziijn er altijd wel weer die ons op kunnen beuren.Ben je al aan je trouwjurk begonnen, die ging je toch zelf maken? ( ja, ik weet, dat gaat moeilijk in een ziekenhuis, maar ik bedoel dan ook thuis he.. )Zo, de pauze is om, ik ga weer verder. Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 @SootheIk ben depressief maar heb een hele rits medicatie daar tegen, maar dat werkt ook niet altijd, ik ga echt niet drinken vandaag, ben nu 4 dagen nuchter, en had ook wel verwacht dat er een terugslag zou komen, nou die is er nu, en niet zo'n beetje ook.....ik laat het maar gaan, fotografie is een grote hobby van me, maar heb geen zin om op stap te gaan, of moet ik mezelf dwingen het toch te doen? Ik ga denk ik maar een stuk lopen...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 quote: Originally posted by: orleando En zo niet vandaag..morgen is er weer een dag. Waarom niet echt vandaag? Wat kan er mis gaan? Niet uitstellen!!!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 @CharlieIk wil wel ergens een bakkie doen, heb alleen geen sociale contacten, 2 vrienden maar die drinken nu ook, lijkt me niet slim om daar nu heen te gaanIk wil niet zielig overkomen, en heb absoluut geen zelf medelijden, maar het voelt gewoon kl*ten nu...Ben wel blij dat ik het forum heb om een beetje van me af te praten, dat voelt wel goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 @ SpudIk herken me daarin ook, ik heb het gevoel dat ik van alles moet, maar ik moet ook tegen mezelf kunnen zeggen , je hoeft helemaal niets, ik ben al gestopt met drinken, dat is al een grote stap die ik genomen heb, laat ik als doel eerst maar es stellen, niet meer te gaan zuipen, en dat gaat tot nu toe goed.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Username- Orleando, ik heb geen depressie, maar voel me af en toe knap down. Helemaal als de zaken niet gaan zo als ik wil. Ook hier is het soms een bende, af en toe pak ik weer wat aan!Heb ik geen zin, dan maar wandelen, of een uurtje plat. Niet forceren.De ervarig leert, dat je je een uurtje later al anders kan voelen.Niet vechten, het kan nog wel een tijdje duren.MEE BUIGEN ALS BAMBOE IN DE WIND! Username, dan ga je in de lente fotogrferen. Het frisse groen van het voorjaar.Niets dwingen.Sterkte beide! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Spud, mooie zin : Ïk kom steeds verder omdat ik dichter bij mezelf kom"Maar op de een of andere manier vind ik het eng om dichter bij mezelf te komen. Dan ga ik nl nadenken en dat gaat gauw op in gepieker en we weten allemaal waar dat toe kan leiden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Ik ga toch maar even naar buiten, neem de camera wel mee, misschien krijg ik nog inspiratie, dank allen voor jullie feedback.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 anytime, Username. We zijn hier geen lotgenoten, maar bondgenoten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2008 Username, met stoppen begint het door jou zo plastisch uitgedrukte klote gevoel!!Je indrukken zijn voortdurend gefilterd en nu komen ze als hordes op je af. Ik ben van de lul*igste dingen in de war. Het hoort er allemaal bij!! En, wat Spud zegt: je drinkt niet!!! Dat moet je als een overwinning zien. Je wil het en je kan het!!!!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden