Spring naar bijdragen

Maandag 11 februari 2008


Mai

Aanbevolen berichten

vie komt de stoom uit jouw oren door iets dat ik geschreven heb ?? indien wel duizend maal sorry :present:
waarom voel jij u een kluns of onhandig ??
en mijn deur staat voor iedereen open , maar het liefste niet allemaal gelijk he ;)
vie niets of niemand is het waard om aan de boosie te gaan
kom hier schrijven wat er scheelt dat helpt altijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Safi: zo zijn echt alle kinderen niet hoor. Echt niet!

Vie: ik ben nog in de leer hoor. Het is een proces van vele jaren. Een soort innerlijke strijd. Een gevecht om mezelf. Weten wat ik nu echt wil. Mijn grootste wens. Als je zeker weet wat je wilt dan kan je die drank weerstaan, daar ben ik vast van overtuigd. Loslaten, erkennen en jezelf ten diepste toegeven dat je niks met die drank kunt, dat het niet aan mij is besteed. Dat het een dodelijk vergif voor mij is dat mij het leven afneemt. Dat ten diepste beseffen.
Ik werk ergens naar toe en heb een plan, alleen heeft de uitvoering daarvan een aantal jaren nodig.
Geduld hebben en doorgaan. Weten dat er een dag komt dat het plan uitgevoerd kan worden. Ook al lijkt het iets onmogelijks te zijn, iets wat boven je eigen krachten uitgaat. Erin blijven geloven dat je het kan, wat het ook is. Een innerlijke gedrevenheid : een soort roeping.

God is geen man en ook geen vrouw, we kunnen ons wel in hem herkennen. Het is groter en machtiger dan wij ons kunnen voorstellen. Kijk ik naar de natuur en zie hoe de bloemetjes tevoorschijn komen uit het niets, een worteltje onder de grond die weer uitschiet. Dat is een mega macht die dat voor elkaar krijgt. Die kracht zit ook in een mens. Iets wat verborgen zit kan zomaar tot ontplooing komen. Ja daar geloof ik in.

Cheyenne: oppassen om je zomaar ziek te melden. Je kan beter naar de bedrijfsarts gaan en je probleem voorleggen. Dat je zo niet kan werken en welk advies hij je gaat geven. Hij zal dan voor jou MOETEN nadenken.

Nou ik heb me toch een potje lopen uitsloven hier in huis!!!! Poetsen, strijken, naaien, wassen, opruimen, koken. Een super huisvrouw vandaag; met ondertussen de woorden van Rudy in mijn hoofd: ........
van je lach vreugde en traan besteelt ..........................zo waar, oh zo waar en ik laat het gebeuren. Bingo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ga er voor vandaag bijzonder vroeg een eind aan breien. Morgen moet ik om 10 uur in Nijmegen zijn hetgeen toch een dik uur kachelen is.

Aangezien ik volgens de dokter géén keelontsteking heb , en volgens mezelf ongeveer een hersen-irritatie van de pijn, ga ik morgen het mandje dat ik mee had naar mijn moeder inpakken met bisolvon, paracetamol, strepsils, dropjes, sap, water, enz. Ach, en dat was pas twee weken geleden, ze is pas 10 dagen geleden overleden.

Na de afspraak nog even naar mijn moeders huis en beginnen met inventariseren. Pffff ik zie er als een berg tegenop.

Maar ja, bergen zijn er om beklommen te worden, toch?

Duimen jullie voor me dat ik morgen fit ben en dat alles onderweg goed gaat? Vind het altijd naar de hele dag zover weg te zijn van de kids.

Alvast bedankt.

En alvast welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees het leven is toch niet iets waar je bang voor hoeft te zijn. Het leven is gewoon zoals het is.
Vaak zijn de "erge" dingen helemaal niet eens zo erg, maar ligt het aan de bril waar je doorheen kijkt, het hoedje wat je opzet. Je hebt feiten, je hebt denkwijzen, en je hebt reakties.
Probeer jezelf positief te programmeren, zoals (ik weet niet meer wie, sorry) naar d'r jongen op de skatebaan ging kijken. Kun jij ook hoor.
Al je je focust op de leuke dingen, wordt alles leuker. Als je je focust op de rottige dingen, wordt alles rotter.

Misschien dronk je daarom wel zo veel, om maar niet echt te hoeven leven. An zegt het ook al, drank neemt me het leven af. En nu drink je niet meer en nu kom je er achter dat je niet geleerd hebt hoe je met het leven om moet gaan. Zoiets?

Duimduimduim voor Houtje, en sterkte... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
ik ga proberen op jouw vraag antwoord te geven. Maar om dat te doen, moet ik mezelf eerst datzelfde antwoord kunnen geven. Het klinkt verward, maar om jouw vraag én die van Water te beantwoorden moet ik gaan nadenken, en daardoor zal ik veranderen. Alleen het nu hier over nadenken verandert me al.
Zodra ik meer begrijp, deel ik dat. Graag zelfs.
Does this make any sense? (zou niet weten hoe ik dat in nederlands met dezelfde strekkeing zou moeten neerzetten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: precies DAT is de kernvraag!

Houtje: je bent diep in de rouw, je moeder is nog maar net heengegaan. Inventariseren van je moeders spulletjes is een heel emotioneel gebeuren. Ik moest het TE snel doen, weer TE snel. Gun je de tijd, geef je zelf de tijd. Dat je nu niet in orde bent heeft alles te maken met het rouwen. Ik zal voor je duimen morgen!! Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ik zomaar even tussendoor.
Iets zegt mij, geeft mij een schop onder mijn .....
Raap je zelf bij elkaar, tel je zegeningen, genoeg tijd in bed doorgebracht? :light:
Gaat vast een latertje voor mij worden vanavond, moet even flink aktief worden zodat ik
een tikkeltje tevredenheid op doe vandaag.
Wilde dat ik wat eten binnen hield, maar dat komt morgen misschien wel weer.

Houtje, je gaat vast vroeg op stap. Heel veel sterkte en pieker niet te veel over de kids.
Hebben ze een telefoonnummer zodat jij of iemand in de buurt te bereiken is voor ze
voor als er iets is? Dan kun je je geruster concentreren op het geen waar jij mij bezig gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ik moet gaan leven in plaats van overleven. Door de drank kon ik overleven, kon ik me verschuilen in de eeuwige roes. Die roes is er niet meer, en momenteel ben ik hard op zoek naar andere manieren om te kunnen leven zonder het leven te voelen.
Dat kan niet, dat besef ik, dat zou ik niet eens moeten willen, en in dat proces zit ik nu. Ik moet van het verschuilmechanisme af; nee, ik moet eraf willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee lieve Blacky, de stoom komt niet door jou uit mijn oortjes hoor! Dat is gebeurd door iets anders en had niets met jou te maken. Jij bent lief. Daarom zou ik ook wel bij jou aan zee willen zitten even, en senseo drinken en desnoods op dat akelige matras slapen.
Nee het kwam door mijn zus die zei dat haar huwelijk veel belangrijker was dan mijn relatie, want wat stelde dat nou voor, we zijn nog niet eens getrouwd! Ik dacht, WHAT? Het leek net of iemand die ik al mijn hele leven heb vertrouwd, met wie ik als kind schelpjes op het strand heb gezocht, mijn grote mooie zus, ineens helemaal afstandelijk van me werd. Eerst werd ik boos, nu ben ik perplex. Het lijkt net of heel de kracht uit mijn lijf wegzakt. Is vast maar tijdelijk. En gelukkig kan ik dan ook niet naar de wijnkelder hoppen.

Albi hoe gaat het met je griep?

Houtje veel succes morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten hoe
Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar naar toe
hoe ver moet je gaan...

Weet je, hoe harder je voor het leven wegvlucht, des te sneller haalt het je in.
Doe het rustig aan, neem de tijd, geef het een kans om met je op te lopen.
Dan kun je onderweg nog een beetje bijpraten... en bijleren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik weet niet hoor maar is het niet dat je zus een manier probeert te vinden zodat jij niet té
dichtbij kan komen? Soms kan het voor mensen heel moeilijk zijn iemand te benaderen die ziek is en waar ze heel veel van houden. Mensen kunnen dan nét het verkeerde zeggen of juist heel domme dingen waar ze niet eens zo bij stil staan. Je zus zou mogelijk juist heel erg betrokken bij je willen/ of al zijn en probeert je te beschermen?
Is zomaar een gedachte gang hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je hebt ook gelijk An, dankjewel. Ik moet mijn boze kop even schudden.
En boosheid is gewoon een trigger. Mijn zus zal het morgen wel weer uitleggen.
Dus dat doen we gewoon niet, naar die wijnkelder. Waarvan mijn vriend uiteraard het sleuteltje hier op tafel heeft laten liggen.

En dank voor alle antwoorden over de HM. Nee ik snap het nog niet, en ook niet hoe je iets kan overgeven. En even geen grapjes over braken nu hè!

Ik ga mijn kaarten maar weer eens even schudden. Wil iemand nog eens een toekomstkaart voor morgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje, geweldig goed dat je je aan je doel kunt houden! Maar je beschrijft zó smakelijk hoe je het overige naar binnen werkt. Is het mogelijk dat er maar uit te laten, ik bedoel uit de beschrijving?
Er zijn mensen zoals ik, die op 0 staan. En moeilijke momenten kunnen dan getriggert worden, snap je me nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...