Spring naar bijdragen

Woensdag 13 februari 2008


Cheyenne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond lieve mensen,

Ik heb even vluchtig de dag doorgelezen en bemerkt dat sommigen van jullie het zwaar hebben. Tijd voor een opkikkertje! Wees niet te streng voor jezelf; je kan niet alles tegelijk, stoppen met drinken is al een hele opgave en betekent op het moment dat je geaccepteerd hebt dat je een probleemdrinker (alcoholist vind ik zo'n naar woord) bent, je al met 1 voet in een transfotmatieproces zit, want het is niet alleen het drinken waar je mee gestopt bent, maar het is ook de keuze die je hebt gemaakt om je onderliggende probleem (opkroppen van emoties en niet weten daar mee om te gaan) niet meer te verdoven met drank. Als je eenmaal met 1 been in die ontwikkeling staat en je blijft v.d drank af, is er geen weg meer terug, alleen maar voorwaarts. En dat gaat gepaard met strubbelingen en vallen en opstaan. Je kon toch ook niet in 1 dag lopen? Ging een heel proces aan vooraf; liggen, draaien, opdrukken, kruipen, optrekken en dan voorzichtig de eerste wankele stapjes. Dus eigenlijk zijn wij heel goed bezig met zijn allen! We kunnen trots zijn op onzelf. En als je het even niet ziet zitten kijk naar de mooie dingen die je WEL hebt en de kleine overwinningen die je WEL hebt behaald. Denk niet in NIET. Het glas is nooit halfleeg maar halfvol. Zijn er hier mensen die "the secret" hebben gelezen trouwens? Aanrader! Tot slot nog even aan de vooravond van Valentijn voor alle mensen die inspiratieloos zijn en niet weten wat ze op de kaart voor hun lief moeten zetten, het volgende gedicht;

GEKOESTERDE VRIEND"

Je bent mijn hoop,
Je ontmoet me waar ik ben, en houdt daar van me.
Niet dwingend,niet verwijtend,
maar slechts je verheugend met mij,
of mij je zakdoek lenend.
Je houdt me zachtjes op aarde in de zwakheid van mijn angsten,
of tijdens de dreiging in de vlucht van mijn verbeelding.
Je vreest noch de diepten van mijn zwakheid, nog de pieken van mijn kracht.
Je ziet in mij altijd de wonderbaarlijke mogelijkheden,
die me mijn zonden en dagelijkse beslommeringen doen vergeten.
Je liefde geeft me de kracht om mijn liefde aan anderen te geven,
om de vieze klei van mijn voeten te kneden tot engelenvleugels.....

Fijne avond allen

kus Sterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Ben door mijn hondenleed en verdriet een paar dagen niet actief op het draadje geweest, maar nu gaat het wel weer (maar het gemis is enorm!).
Inmiddels een week ADB, voor mij een mijlpaal....
Wat ik me afvraag en waarover ik niet zo veel op het forum kan terugvinden (mocht de vraag "not done" zijn, vergeef me dan....); zijn jullie (net als ik) niet heel bang wat de alcohol na zoveel jaren met je lichaam heeft gedaan? Ik heb regelmatig pijn in mijn buik, en dan vooral rechtsboven, en ben dan werkelijk doodsbang dat mijn lever inmiddels is aangetast. Ook lees je veel over keelkanker en nog meer van die akelige ziektes....; ik maak me hier zelf best veel zorgen over. Ik leef nu wel zo gezond mogelijk, maar is de schade niet inmiddels al aangericht?

Ik zie overigens na een week ADB dat ik niet alleen innerlijk, maar ook uiterlijk opknap. Wat moet ik mooi zijn als ik dit een paar maanden volhou! :). "Normaal" gesproken zijn (vooral) mijn handen en gezicht heel rimpelig en droog, het lijkt wel of ik daar verandering in zie. Dan nog maar niet te spreken van mijn innerlijke gestel. Wat is het heeeeeeeeeeeeeeerlijk om zonder kater op te staan, je gewoon fit te voelen als je opstaat, zin hebben om op de fiets naar je werk te gaan. Geen mondspray te hoeven gebruiken om de kater te verdoezelen, 's ochtends geen lege fles/flessen de schuur in te hoeven smokkelen (en dan uit te moeten kijken dat je niet te veel rinkelt, anders horen de buren het). En zo heb ik er nog wel een paar....(jullie ook? :-)).

Hoop dit alles vast te kunnen houden, net als jullie,
groetjes,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rosan als eerste aan jou , in 2001 was mijn lever serieuz naar de haaien , toch ben ik door blijven drinken tot 2005 , de dag van vandaag is mijn lever genezen , als men de drank laat staan voor dat men lever cirosse heeft is de lever nog te genezen en wel op korte tijd .
dat we andere lichamelijke pijntjes beter voelen is omdat we de pijnen niet meer verdoven met alcohol
ook onze hersens hebben geleden onder ons alcohol misbruik maar ook dat geneest stillekes aan als men niet te ver gegaan is en op tijd stopt
pippi que gillipollas ;-(( hoe lang kende je die man al ??
aan alle moeders hier , ik wil jullie zeggen dat het mij altijd warm aan het hart wordt als jullie over jullie kinderen schrijven , ze mogen naar school , ze mogen spelen en ze krijgen liefde
mijn kinderjaren bestonden uit om 6 uur uit bed zonder eten naar het restaurant en werken en werken indien we niet luisterden kregen we wat mijn pa in zijn hand had op onze kop of lijf , en welk kind luistert er nu eens niet
laat ze opgroeien op een plaats waar liefde en warmte voorop staat :heart:
bedankt ivm de informatie over de caravan
rudy ik heb in spanje veel mee gemaakt ben daar gerold door mijn eigen mensen belgen dus ;-((
vandaag gemeente huis ivm aan te kopen caravan en alles is ok
en ja ik heb vandaag het voorschot betaald op mijn stekkie aan zee .
marieke ik heb diverse reden ivm de aankoop van deze caravan oa de groep waar ik mij het beste bij voel
pluspunt is ook ligging ligt dicht tegen zee en de bedoeling is dus ook om te verhuren
indien ik er fout aan gedaan heb dan zal ik op de blaren moeten zitten ;-((
het rare is dat ik mij niet echt happy voel maar zal wel normaal zijn, het min voelen van gisteren en het weinig slapen zit nog in mijn lijf .
corinne ik hoop dat ook jij de kracht en moed vindt om uit je depressie te geraken , ik ga hier een stukje copieeren voor jou
dit wil ik met je delen komt van hein stufkens
psygologisch gezien komt het erop neer dat we moeten leren onzelf te accepteren zoals we zijn en zo met onze emoties en impulsieve neigingen om te gaan dat ze ons niet de baas zijn
filosifisch geformuleerd hoe leef je in vrede met je "lot"in plaats van daar voordurend tegen te vechten ??
zo mensen en nu is het tijd voor all saints

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets over de lever volgens gezondheidsnet.

De lever is een orgaan rechtsboven in de buik, een onderdeel van het spijsverteringsstelsel. De lever heeft verschillende levensondersteunende functies: voedingsstoffen verwerken, eiwitten aanmaken, suikers of glycogeen opslaan. Ook speelt de lever een rol bij het regelen van de hormoon-, bloedsuiker- en cholesterolspiegels van het lichaam, en bij de vochthuishouding. De lever filtert ongewenste stoffen en helpt het lichaam bij het bestrijden van infecties.

Cirrose is een chronische, voortschrijdende leveraandoening waardoor de lever zijn normale functie niet meer kan uitoefenen. Deze ziekte wordt meestal veroorzaakt door chronisch alcoholmisbruik, maar kan ook worden veroorzaakt door hepatitisinfectie of andere ziekten.

Bij beschadiging van de lever door alcoholisme of andere ziekten ontstaat littekenweefsel in het gezonde leverweefsel. Vanwege het littekenweefsel kan het bloed niet goed door de lever stromen, en daardoor kan de lever zijn normale functie niet uitoefenen. Wanneer de onderliggende oorzaak van cirrose blijft voortduren, bijvoorbeeld als iemand niet minder gaat drinken, ontwikkelt de cirrose zich verder en loopt de leverfunctie terug. Zelfs wanneer de oorzaak van cirrose wordt verholpen, kan de schade aan de lever niet worden hersteld of teruggedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lever is een orgaan dat vaak wordt blootgesteld aan allerlei schadelijke invloeden. Dit maakt de lever vatbaar voor ziektes. Doordat de lever een grote reservecapaciteit heeft en beschadigde levercellen uit zichzelf kunnen herstellen kan de lever gelukkig veel hebben.
Ondanks deze ingebouwde bescherming kunnen er op den duur toch klachten ontstaan. Als een steeds groter deel van de lever, als gevolg van een leverziekte wordt aangetast, raakt na verloop van tijd de reservecapaciteit van de lever uitgeput. Het gevolg is dat er steeds meer en steeds ernstiger klachten optreden.

===================================

Wat ik zelf niet wist is dat levercellen in eerste instantie uit zichzelf kunnen herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik op advies van mijn huisarts naar de verslavingszorg stapte, vond ik mijn probleem geen probleem. Ik had geen problemen en was dus geen probleemdrinker. Ik genoot van elk glas dat ik dronk. Het lukte me alleen niet om minder dan vijf grote glazen rode wijn per dag te drinken. Ik heb begin december mijn dossier gelezen.
Mijn hulpverlenerster omschreef mij als een niet al te grote, matig verzorgde 45-jarige vrouw, ouder uitziend dan kalenderleeftijd met een alcoholafhankelijkheid. Nu was ik toen op een paar dagen na 46.
December dus, 2 jaar later, vond ze dat ik er ontzettend goed uitzag, jonger dan mijn leeftijd. En verzorgd natuurlijk en met een heldere blik in de ogen.
Tot mei/juni 2006 ben ik daar in de ambulante hulp geweest. Ik kon alleen van geen meter met die verslavingsarts opschieten en heb zelf de behandeling stop gezet en op eigen houtje verder gaan afbouwen. Ik heb de zomermaanden overwegend droog doorgeleefd.
Helaas ben ik na onze vakantie met open ogen en volle overgave in het ravijn gestapt. Al gauw was ik 24 uur per dag alleen maar bezig om mij vol te gieten. Ik moest drinken, ik kon geen moment meer zonder. Om de smaak ging het niet en ik genoot ook niet van het drinken. Op een gegeven moment was ik mezelf zo zat, dat ik er eind aan wilde maken. Ik heb het niet gedaan, ik kon dat mijn kinderen niet aandoen. Maar als ik dan toch moest blijven leven, dan moest dat leven wel van beter kwaliteit zijn. D.w.z. stoppen met drinken. Mijn vriendin was graag bereid mee op zoek te gaan naar voor mij gepaste hulp. Ik wilde per se niet meer bij die instelling verder gaan. Nog steeds zoop ik me klem, al probeerde ik te minderen. Al googlelend kwam ik hier terecht en heb me gelijk aangemeld voor de behandeling en een paar dagen later bij het forum. Ik ben ook naar de huisarts geweest en zij heeft mij ook goed medisch begeleid bij het nemen van het aversiemiddel Refusal. Het stoppen was moeilijk en zwaar, maar ik ben nog steeds heel blij met de hulp die ik hier kreeg middels de therapie en het forum.
Mijn lichaam en organen hebben zich goed hersteld. Alleen de bloedvaten in mijn benen zijn niet hersteld. Ik slik nu acetylsalicylzuur, een bloedverdunner, ook wel plaspillen genoemd. Zonder die pillen heb ik loodzware, erg pijnlijke benen, waarop ik nauwelijks vooruit kan komen.
En dan heb ik het niet over de sterk verbeterde relaties met mijn directe omgeving en het geld dat ik uitspaar.
Dus voor wie nog twijfelt, weet dan dat ik mezelf het allermooiste cadeau heb gegeven dat ik maar kon dromen: niet meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezegd Corinne, het allermooiste cadeau dat je jezelf kon geven. En de voordelen zijn inderdaad legio.

Ik kan me nog goed herinneren dat je hier pas op het forum kwam, en keer op keer bleef vertellen dat je geen problemen had, dat je drinken gewoon lekker vond. Ik had toen al mijn twijfels bij die bewering, omdat je de eerste probleemloze persoon met een drankprobleem zou zijn, die ik ooit hier of in real live ben tegen gekomen.
Het doet mij verdriet je zo depressief te zien, want ik weet hoe zwaar en uitzichtloos dat is. Het zou me niet verbazen als jij - net als ik - iemand bent met al zeer lang bestaande depressiviteit, die zonder zich dit echt te realiseren alcohol gebruikte als 'medicijn' tegen de depressie. Door jarenlang dagelijks te blijven drinken onderdruk je de depressie net voldoende om niet meer te weten dat je depressief bent. Wellicht ben je na die zomervakantie wel in het ravijn gevallen, omdat je depressieve gevoelens op het punt stonden weer aan de oppervlakte te komen? En greep je onbewust naar de vertrouwde methode om ze onder de duim te krijgen?

Jammer dat je je vanavond niet goed genoeg voelt om naar je vriendin te gaan. Maar fijn dat je hulp hebt gezocht en die ook gaat krijgen! Ga ervoor meisje, want je bent het waard. Ook al begrijpen je man en kinderen niet wat er met jou aan de hand is.
Hun reactie is voor mij herkenbaar. Mijn zoons begrepen enkele maanden nadat ik gestopt was met drinken niets meer van mij. Ik was somber, prikkelbaar, had geen energie, terwijl het in hun ogen toch eigenlijk goed ging, omdat ik niet dronk. Ik vind het heel moeilijk om over die dingen met hun te praten, maar heb toch geprobeerd het een beetje uit te leggen. Ik denk dat het zo'n beetje half/half begrepen werd en wordt. Maar ze beginnen nu wel te zien dat er verbetering is bij mij, dus misschien beginnen ze nu pas te begrijpen dat er inderdaad iets niet helemaal goed was met hun ma.

Je bent ontzettend goed bezig Corinne, al zie je er zelf op het moment misschien geen schot in. Doorzetten, stapje voor stapje kom je verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GRRRRRRR!!!!

Even stoom aFBLAZEN, Had allang in mijn bed moeten liggen.Na de operatie een grote nabloeding gehad met alle gevolgen van dien. Gewoon opknappen nu dus. Kijk vooruitT.
Veel telefoon, teveel bezoek en een overdaad aan bloemen.Maar dan heb je dus één iemand, die mij op tilt krijgt. Met een dom telefoontje. Heeft er niks van begrepen. Lult alleeen over zichzelf.
Belt vanavond en vraagt aan mijn man hoe het met hem is. Met mij goed, maar ik ben dan ook niet degene die geopereerd is. Hoezoo ben ik ziek !!! Wat is er dan aan de hand!! Ja als je nooit naar iemand luistert en allleeen maar over jezelf lult, is het soms ook moeilijk te begrijpen nietwaar???

PFFF, ben helemaal opgefokt nu, en heb dus DOM, DOM, DOM, wijn gedronken en weet dus zeker dat ik slecht slaap. Hoe dom kun je wezen!!. Mijn man zegt , meid laat gaan.

De details bespaar ik jullie, maar ik hoop ,dat ik hier even wat rust kan vinden, voor het slapen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

corinnr je mail zou door mij geschreven kunnen zijn , we werken aan ons eigen en beetje bij beetje zal het beter gaan , en meer kunnen we momenteel niet doen :present:
en het niet meer drinken is inderdaad het mooiste geschenk .
sammy ik weet niet zo goed wat te schrijven , misschien dat ik het zonde vindt dat je voor zo een iemand aan het drinken gaat ;-((
rudy ivm lever , het was mijn digestivo arts die mij zij dat een lever zich redelijk vlug herstelt als er nog niet teveel schade aan gericht is , nu ja ons leven herstelt zich ook stillekes aan
eigenlijk ben ik heel fier op wat ik vandaag gedaan heb de eerste keer dat ik een beslissing gans alleen neem
hondje staat te draaien sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne en Anna,

Deze discussie is nu weer precies wat ik nodig had! Ik ben vandaag ADB gebleven, maar op het nippertje. Normaal zou ik - net zoals visje - VOOR de tennisles op woensdagavond al naar een naarbijgelegen supermarkt zijn gefietst en wijn hebben gehaald.....

Vandaag heb ik wel mijn portemonaie meegenomen. Ik heb gezegd tegen mezelf: NA de les! NA de les! dan ga je.

De hele tennisles heb ik nagedacht over het verhaal van visje gisteren en de lieve hulp van Corinne gisteravond die er toch ook weer vroeg uit moest!! Ik wilde hun niet teleurstellen en heb uiteindelijk mezelf niet teleurgesteld!

Ik heb het niet gedaan! Ik ben naar huis gefietst. Gremlin van mijn bagagedrager gegooid. Zelfs de super bij ons op de hoek ben ik voorbij gefietst.

Bij de eerste keuze het kan niet was wat teleurstelling; waarom mag ik het niet? na een uur tennis (misschien heeft de sport ook wel meegeholpen) was de teleurstelling redelijk verdwenen. Mijn vraag bleef echter: wat is dan wel de beloning voor alles wat we doen, voor alles wat we meemaken?

Ik had dit willen aanbrengen bij het forum, maar in die tijd hebben jullie het antwoord al geschreven!! Bedankt hiervoor!!

En ja, ook ik ben bang voor mijn ingewanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei, wat te snel...

Goh, wat er is?...zoveel!!! Ik kan niet meer nu, echt niet!! Ik doe in alles zo m'n best en denk steeds dat het wel zal lukken allemaal maar blijkbaar niet!!
Wat jullie niet weten, wat ik steeds voor mezelf heb gehouden is dat ik van m'n 8j tot m'n 16j sexueel misbruikt ben geweest door een goeie? vriend van m'n pa! Hij is na alle consternatie veroordeelt geweest tot 3 jaar cel en daarna heb ik nooit meer iets van hem gezien of gehoord........ tot vandaag!!!! M'n ouders hadden blijkbaar al een tijdje weer contact met hem en geloven z'n 'spijtbetuigingen'???? wel, ik NIET!!!!!! Ik moest vandaag naar m'n ouders om palingen te eten en ze hadden als 'verrassing' die man die even later op bezoek kwam!!!!! HELP!!!!!
Pfffffff......... Ik kan de confrontatie dus echt nog niet aan!!!
Knuffie

Sorry, typfoutjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...