Spring naar bijdragen

Woensdag 13 februari 2008


Cheyenne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An,

Geen idee, ik word vandaag zo moe van mezelf ben echt niet vooruit te branden, lig nog steeds op de bank onder mijn bont dekentje, in mijn badjas en super sjaggie.
Het is echt vallen en opstaan getver, en ik ben het zo spuugzat dat ik nergens naar toe kan,
dus paf ik er uit verveling maar op los...........

:angry:Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden middag adb,ers,
visje volgende keer flesje fruitsap inplaats van jww ??
het is niet altijd makkelijk om de verleiding te weerstaan , niet voor jou , niet voor mij en voor vele anderen maar weet dat hoe langer je nuchter blijft hoe beter het je zal lukken succes :present:
pippi als ik jou lees dan moet in ineens denken aan boer zoekt vrouw ;)
ppff albertina niet leuk he zo lang gedwongen zijn tot thuis zitten , probeer er gewoon het beste van te maken succes
gremlins met piemeltjes zijn er dan mannekes en vrouwkes bij de gremlins hopelijk kweken ze niet teveel ;)
ik heb vannacht alle uren gezien , enorme nachtmerries , ineens was ik veranderd in een moordenares moorde al mijn klanten uit ppff het rare was dat het eigenlijk mijn ouders waren , iemand ervaring met nachtmerries dromen ??
voor de rest al op stap geweest ik geniet enorm van zee dus zou ik graag een klein stekkie hebben om naar toe te komen , dus loop ik een beetje campings af op zoek naar een tweedehands caravan mogelijk heb ik er eentje gevonden dus duimen maar
nu ga ik eerst iets eten leer het maar niet van te eten voor ik naar buiten ga dus mijn onbijt is om 13 uur
tot later
en belangerijkste is drink niet vandaag al valt de wereld op mijnen kop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blacky,

wees maar niet bezorgd. er zijn alleen mannelijke gremlins, ze hebben alleen een lang leven. maar daar moeten we maar mee zien te leven.

wat lekker een caravan, ik de mijne twee jaar geleden weg moeten doen, maar dat behoort ook tot mijn droom van, wie en wat ben ik na ben veertigste!
hopenlijk lukt het je snel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve lieden,
Mijn ochtendje werken zit er alweer op. Het is hier vreselijk mistig en koud. Een heel contrast met gisteren en eergisteren.
Ik ga nu eerst maar lunchen en koffie drinken, dan ga ik nog een belletje plegen en dan pas kom ik hier terug.
Tot straks.
Drinken doe ik niet vandaag. Doet er iemand mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve blacky,
Toen ik alles nog niet verwerkt had en steeds zieker werd had ik ook vaak nachtmerries. En ik droomde ook wel eens dat ik zelf aan het moorden sloeg ja. Ik denk dat het opgekropte woede was, die ik wegstopte omdat ik me altijd aardig voor wilde doen.
Nadat ik alles in therapie verwerkt had en het weer beter met me ging was het afgelopen met de nachtmerries, en met de opgejaagdheid, en met het gevoel gevangen te zitten en steeds weer overvallen te worden door het verleden.
Dat gun ik jou ook zo.

Voor stoppen met roken zijn er ook goeie boeken! Jan Geurtz de opluchting (geloof ik) en Allen Carr. Er zijn vele cursussen waar je aan deel kunt nemen. Het is zo fijn om niet meer te hoeven roken zonder hunkering, en zonder je zorgen te moeten maken over wat je er allemaal van kunt krijgen.
Waarom zou je in de ene verslaving blijven hangen als je de andere van je afschud?

Pip, niets overhaasten zeg. Een man en als bonus 2 pubers erbij, dat is wel heel veel van het goeie.
Samenwonen kan altijd nog, ik zou eerst maar nog de tijd voor mezelf nemen, je eigen kinderen vragen al genoeg tijd en energie.

Visje, geef de moed niet op! Vandaag weer opnieuw beginnen, je bent het waard! :present:

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de berichtjes bijgelezen voordat ik me hier zou melden en het scheelt wel een stuk; ik ben geloof ik vandaag niet de enige met een slecht humeur...niet normaal, ben echt niet te genieten...
Vraagje: wat zijn gremlins? Ik ken die film wel, maar dat bedoelen jullie vast niet
En over die nachtmerries, die heb ik dus ook. Alleen droom ikdan niet, dat ik moord of zo, maar gewoon heel akelige dingen over onze jongste. Ik zweet toch al sinds ik wil stoppen met drinken, maar dan word ik helemaal badend in zweet wakker.
gisteravond knallende ruzie met mijn man, resultaat: ik lag eerder in bed dan onze kinderen. Maar natuurlijk geen oog dichtgedaan...Vanmorgen was hij vrij en deed leuk, lief en aardig, maar ik was niet vrolijk te krijgen. Nu nog niet en als ik naar buiten kijk helpt me dat ook niks...grijs en troosteloos.
De pilsjes van het weekend weg staan nog in de koelkast en worden voor mij met de minuut aantrekkelijker...maar ik zal niet toegeven vandaag. Bovendien heeft onze oudste vandaag zwemles en moet ik dan autorijden, dus dan zowieso geen drup!!
Enne...wat betreft de heavy onderwerpen van gisteren...ik wilde er niemand mee kwetsen, choqueren enz...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zag ook nog een paar berichtjes over stoppen met drinken enroken, is dat niet wel errrug moeilijk? Want dat zijn twee dingen en ik vind er 1 al moeilijk genoeg. Nu rook ik zelf niet, maar nu ik probeer te stoppen met drinken eet ik meer en word zwaarder...en dat is niet echt handig als je denkt, dat je veel te dik bent. Weer zo'n "tussen de oren"geval, ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cheyenne,
Van het moment dat je weet dat je baan in gevaar is, ben je eigenlijk verplicht je te melden bij het CWI. Het is ook zo, dat van het moment dat je bij het CWI staat ingeschreven, je verplicht bent sollicitatieactiviteiten te ondernemen, gemiddeld 1 per week.
Ik zou toch echt niet overwerken als mijn baas op het punt staat om me te ontslaan. Je bent een zeer loyaal persoon. Sterkte en denk aan jezelf.

@Gem,
:)

@KarelK,
:)

@Lol,
Nogmaals: welkom.

@Spud,
:)

@Albertina,
Beterschap. Wat is AB?

@Pippi,
Ik zal in het vervolg proberen te zwijgen over pms en stemmingswisselingen. Zal vast niet (altijd) lukken.

@Ferry,
:)

@Har,
:)

@Visje,
Wees eens eigenwijs naar jezelf toe. Misschien dat dat helpt.
Sterkte. Ik drink niet vandaag, doe je lekker mee?

@Dory,
:)

@Tasseke,
Mooie beschrijving van gremlins. Sterkte vandaag en gefeliciteerd dat je voor de tweede keer op gesprek mag.

@Marjo,
:)

@An,
:)

@Blacky,
:)

@Kate,
:)

@Marieke,
:D

@Orleando,
Je man trekt vast wel bij.
Ik heb in april geprobeerd om tegelijk met het stoppen met drinken ook te stoppen met roken. Een paar dagen later had ik alles weer in huis. Op mijn kop gekregen van mijn dochter en gestopt met drinken. Misschien dat ik ooit nog stop met roken, maar voorlopig niet.

Om half zes vanochtend ging de rookmelder af. Dat is wel schrikken. Ben gelijk het huis gaan controleren. Niks aan de hand, ws. stof of zo in het kapje dat opdwarrelde door de lieveheersbeestjes. Ik had wel de pee in.

Ik ga zo een siestake doen, daarna kom ik wel even kijken. Vanavond ga ik naar mijn vriendin en ik neem mee: een stapel zakdoeken, want onderwerp van gesprek: ik en mijn verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik weer even.
Bedankt voor de lieve en bemoedigende woorden. Soms zakt de moed mij verder in de schoenen.
Op de momenten zoals gister kan ik geen enkele helpende gedachte mij overtuigen. waarschijnlijk wil ik op dat moment ook niet geholpen worden. Ik kan het nog staads niet accepteren dat ik niet normaal kan drinken en probeer het telkens weer! Hoe vaak moet een mens zijn hoofd stoten?
Mijn bezoekje bij mijn vriendin was erg goed. Ik heb gesproken over mijn probleem( dit wist zij al) en we hebben geprobeerd uit te zoeken waar het vandaan komt. pfff janken , een hoop shit kwam eruit.
Het was wel goed, maar ben er erg moe van. Fantastisch om zo"n lieve vriendin te hebben die mij laat zien wat voor een mooi mens ik ben!
Afijn, we zien het wel, ik laat alles even zakken. Zij gaat een cursus NLP doen van 1 en een half jaar, en vroeg mij of ik meedeed.
Ik zal het eens overdenken. Ik vind het wel een hele kluif zo nu erbij.
@ Har, ik kan hier met de kids in huis niet altijd op de moeilijke momenten bij jullie terecht, dus op tijd aan de bel trekken kan hier vaak niet.
Lieve mensen, ik ga weer taxien, tot morgen denk ik. liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky je hebt blijkbaar de smaak te pakken.
Uitkijken met caravans kopen en vragen naar eventuele toekomst plannen van het recreatie park.
in Nederland is het tegenwoordig mode caravans en aanverwante artikelen van het park te gooien en daarvoor in de plaats recreatie bungalows te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje het is vallen en opstaan in het proces de drank achter je te laten.

Eenmaal een beslissing genomen te gaan drinken is er niemand meer die je dat uit het hoofd praat is ook mijn ervaring.
Mij pijn was op dat moment zo groot dat ik waarschijnlijk zonder erbij te drinken mij iets had aangedaan.
Het heeft een tijd geduurd voor ik leerde éérst aan de bel te trekken en vervolgens te gaan drinken.
(Dit is geen vrijbrief dan maar door te drinken).
Totdat ik nog maar één keuze had, dooddrinken of leven.
Ik koos voor het leven.

Hoe vaak nog je hoofd stoten?
Ik denk totdat je gaat geloven in de spiegel die je vriendin je voorhoud
De spiegel die je zegt, dat je een goed mens bent.
De moeite waard, erbij hoort.
Dat is wat zij zegt.

Wees dankbaar voor zo'n vriendin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: laatst belde er drie verschillende leerkrachten naar mij om te vragen waar mijn zoon was. Ik zeg hij zit bij die en die strafwerk te schrijven in de aula, ga hem daar maar zoeken. Denk je dat ze 'rustig' op school zitten. Pietje Bel is er niks bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi ik weet met kinderen geen raad.
Ik heb mijn kinderen (helpen) opvoeden in een tijd dat ik nog dronk.
Mijn verantwoordelijkheids besef was nog niet zo groot dat ik begreep dat opvoeden van kinderen ook één van mijn taken was.
Mijn verantwoordelijkheid ging niet verder dan zoveel mogelijk geld verdienen en zorgen dat het niemand aan materiele zaken ontbrak en daar hoorde een goede studie richting ook bij.
De rest was werk voor hun moeder.

Geestelijk en emotioneel zijn ze veel te kort gekomen bij de vader.
Maar zoals al eerder geschreven, wat je niet bezit kun je niet geven.
Achteraf ontdekte ik dat de normen en waarden die ik hanteerde niet afweken van die uit mijn eigen kindertijd.
Angst en voorwaarden en blijvend controleren waren de basis.
Controle, omdat ik zelf niet zuiver op de graad was en bang door de mand te vallen, bang betrapt te worden.
Alle beslissingen waren gebaseerd op angst.
Verbijsterd was ik.

Als ik het vaderschap nog eens over kon doen zou ik mijn kinderen NU meer te bieden hebben dan toen.
Ik kan er alleen zijn voor hen zoals ik me inmiddels heb ontwikkeld en dat is positief.

sterkte met je kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...