tapas Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 RJB fijn je weer terug te zien hier. Je ging zo goed en dat is niet verloren hoor, dat komt weer terug want dat heb je ook in je, je hebt toen bewezen dat je dat ook kunt. Je moet maar zo denken, zo diep als je nu zit, dieper kun je niet meer, Hou vast aan het positieve in je leven en dan komt het ook weer. En... niet drinken dus!Treees, ik weet nog zo hoe jij worstelde de eerste tijd met het laten staan van die eerste en kijk nu eens...... 5 maanden, niet te geloven!!Meedoen alweer 4 maanden en Mieke het mooie getal van een vol jaar!!! echt goed!Houtjetouwtjemeteenkoutje, veel plezier met het vollybalteam. Je bent weer lekker op dreef en dat leid hopelijk ook weer wat af van het verdriet.Saf, het gesprek gisteren was vervelend, met mijn werkbegeleider en die kwam met de bekende stokpaardjes.. je kan wel maar je wilt niet, als je dit doet dan zou je verder kunnen komen.. je stelt de omstandigheden verantwoordelijk voor hoe je je voelt.. hij snapte er dus helemaal niks van en kwam ook nog eens met het wonderlijke verhaal dat hij bijna nooit ingrijpt als hij ziet dat ik fouten maak want dan reageer ik zo bot en daar is hij bang voor...ja dahag....vanmorgen gesprek met onze jobcoach hierover gehad want die snapt me en die ziet wel hoe ik ben en dat heeft me weer enorm gesterkt. Ze beschreef zo mooi dat ik de afgelopen 8 maanden ben gegroeid en dat het niet om een uiteindelijk resultaat gaat maar om het proces en dat proces is mooi, dat mijn zelfreflectie zo sterk is en mijn wil om te leren zo groot en dat zij daar ook veel van leert. Ik voelde me meteen weer 10 cm groter, heerlijk!!!! en het belangrijkste, ik voelde me weer gezien en gehoord en dat had ik gisteren met dat gesprek niet. Ook zijn er wat irritaties naar mij toe op de werkvloer en daar heb ik ook met een collega even kort over gebabbeld en afgesproken dat we daar morgen even voor gaan zitten om afspraken over te maken.Ik weet dat ik op mijn werk wel eens star, eigenwijs en bits over kan komen maar dat heeft vaak te maken met dat ik het overzicht dan kwijt raak en in de overleefstand ga. Als ik iets niet meer helemaal snap dan ga ik chaos creëren om me heen, maar ik ben daar goed op aan te spreken, kan dan eerst misschien bits reageren omdat ik me aangevallen voel maar ben daarna altijd bereid tot een gesprekhet was dus een nuttige dag en ik ben blij dat ik op mijn werkplek zoveel mag leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Trees, je stond toch al veel langer droog:DVoor alle gebanden een:present: en een en een:moon:Sammy zal er ook wel af liggen dan. En Lana? Nou ja, tis maar een week. Gaan we wel lekker mailen.Ik ga slapen. Doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 RJB, probeer dan wat meer hier te vertellen over je leven binnen, misschien haalt dat je voor je gevoel wel wat meer naar buiten! Ik hoop dat het goed voor je is waar je nu zit, maar natuurlijk ook dat je zo snel mogelijk weer een plek voor jezelf vindt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 RJB, ik sluit me bij Blacky aan; ondanks alle verdriet en weet ik veel wat allemaal is het zo de moeite waard om niet meer te drinken. Dat gevoel wens ik jou ook toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 RJB, goed van je dat je na je terugval meteen weer hulp hebt gezocht. En je leeft elk moment, ook nu, niet pas als je een eigen huis hebt. Nu kun je al beginnen met een clean leven en dat doe je. Klasse.Ziza mooie uitspraak. Maar wat is dan die hogere macht? Zoek je het dan ook buiten jezelf?Dit is niet aanvallend bedoeld, ik probeer juist om mezelf ook eraan over te geven, maar de ratio zit soms in de weg. Hoewel het wel goed voelt. Ik ben benieuwd hoe jij dat ervaart. Ik probeer het gewoon als een mysterie te aanvaarden. Zoals de uitspraak van je dochtertje laatst: ik kom van de sterren. Daar word een mens toch stil van. Dat heeft verder geen woorden nodig.fijne dag allemaal,kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Dankjullie allemaal zeer,Heb inmiddels de afgelopen dagen een beetje nagelezen.. Wat een toestanden..(En ik dacht: "Als Vie niet bestaat, dan vind ik haar een van de leukste niet-bestaande mensen die ik (niet) ken")..Enfin.. Voor mij is het fijne van dit forum nu juist dat we proberen elkaar te helpen en voor mij geldt: aan jullie hulp heb ik veel (gehad) en ik merk meteen hoeveel steun het me geeft weer terug te zijn.Lieve groeten, RJB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Tapas, die werkbegeleider mag nog wel eerst een paar cursussen werkbegeleiding volgen lijkt me zo!Je kunt het wel maar je wilt het niet, heremetijd wat een dooddoener. Hoe motiveer je mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Bammetje slaap lekker. Een middagdutje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Tapas, bij mij is het meestal andersom: ik wil het wel maar ik kan het niet! Dat is nog eens onoplosbaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Ha die Bammie!Ja, als een woestijn. Kurkdroog, gortdroog, droog als schuurpapier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 JOEHOE TREESJEDUBBEL EN DWARS VERDIEND,HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAA5MAANDEN, MEID VAN HARTE:heart:EN NOG VELE MAANDEN ERBIJ.EEN VIRTUELE KUS OM HET TE VIEREN. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Aan alle verbannenen,: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 @Kate,@Tapas,Daaraan zie je maar weer dat de ene benadering niet gelijk is aan de andere. Je werkbegeleider heeft weinig begrip en je jobcoach is een echte coach en haalt de goede dingen eruit. Eigenlijk zouden beide dat moeten doen, want dat is hun werk.@BamBam,@Trees,@RJB,@Francesca,Je gaat lekker goed.Ik ook, droger dan een woestijn.Zullen we zo maar blijven voortdoen?@Albertina,Trouwens, aan iedereen, ook de excommuniceerden: niets is het waard om te gaan drinken, dus vraag ik jullie vriendelijk om met mij mee te doen en niet te drinken, althans niet vandaag, want verder zie ik morgen wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Dank, allemaal, vijf maanden, ik geloof het zelf niet! Jongens, ik was zo'n verdronken onderkruipsel toen ik hier binnenkwam! En ongetwijfeld denken jullie nu: nou, dat onderkruipsel ben je nu nog!!Ja, maar dan toch wel droog!!!En ik blijf het zeggen: als ik het kan, kan iedereen het!Bedankt!P.S. Jullie moeten allemaal de groeten van Pippi hebben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Ja, Trees, dat had je niet verwacht.En het leek zoveel op mijn beginnen met stoppen, helaas had ik toen geen forum en geen handvatten vanuit de behandeling, anders had het geen 2 jaar geduurd om helemaal te stoppen (denk ik, he).Jij hebt het dus sneller voor elkaar gebokst dan ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Trees dat is het bij mij ook hoor, wel willen maar niet kunnen soms. De werkbegeleider denkt dat hij het snapt maar op zich is een gesprek als deze ook wel goed voor hem. Ik ga eerst kijken wat hij doet met de afspraken die we gisteren gemaakt hebben en loopt dat niet dan ga ik met werkbegeleider en jobcoach om de tafel.. denk dat hij er ook nog wel van kan leren namelijk. Onze werkplek is voor mensen met psychische achtergrond dus iets meer begrip mag dan wel, maar soms zijn dingen die je zelf niet herkent moeilijk voor te stellen. Bij mij is het ook lastig, ik zie er fors uit, kom over alsof ik alles in de hand heb maar van binnen is het meestal grote chaos omdat alles zo heftig binnenkomt en vaak moeite heb om bij mezelf te blijven. Dat is niet erg want zo ben ik, en als ik mijn leven op mijn eigen tempo kan leven is dat heel goed hanteerbaar. Maar ga niet lopen duwen of trekken aan mij want dan gaan de luiken dicht.Fran, wat goed van je, kurkdroog!! en hoe bevalt dat?Har ik zal zo mijn foto's online gaan zetten, ik laat het je nog weten okee? maar ik ben ook maar een amateur hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Lieve ADB-ers.Ik voel me weer wat gelukkiger, dankzij het forum.. Dankjullie wel..Ik heb nu echt alles bijgelezen en ik moest bij al dat wantrouwen over Vie denken aan wat in mijn - vroegere - vak de "Homerische Kwestie" wordt genoemd. Namelijk: zijn de Odyssee en de Ilias wel geschreven door Homerus, of door iemand anders? En door wie dan?Het mooiste antwoord dat ik daar ooit op las, was:Ze zijn niet geschreven door Homerus, maar door een andere schrijver die ook Homerus heette..Laten we - tenminste - een beetje mild zijn voor elkaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patatje Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 even snel men halve trouwboek is ziekik heb niets aangeraakt gisteren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Hartstikke goed, Patatje (wat een naam hé, heb je niets leukers? Ik heb al zo'n trek!)Dat is dan je eerste dag! Probeer er vandaag je tweede van te maken en je zal zien hoe trots je morgen bent!Het is moeilijk, maar je kan het! Blijf schrijven, dat leidt ook af! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Hoi Patatje,Goed van je hoor, schrijf je hier zonder dat je halve trouwboekje het weet?Da's lastig, nou hou je haaks en morgen weer een dag oke?Tot snel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Bammetje is zeker boven haar toetsenbord in slaap gevallen, ze staat nog steeds ingelogd hihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Corinne Ik ga eten koken, voor wie nog moet eten eet smakelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Bij mij staat ze niet ingelogd, Kate! Met die lampjes en de forumaanwezigen klopt volgens mij vaak niets!Ben je de hele dag aanwezig, sta je niet ingelogd. Dan heb je je al te lang stil gehouden, knikkert Tactus je eruit: slapen doe je maar thuis, hè?Jij gaat ook goed hè Kate? Al méér dan een maand, je gaat voor 't echie!Nog bedankt voor je felicitaties! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Ons eten is bijna klaar.Tot straks en eet smakelijk allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 20 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2008 Bevalt prima, Tapas en Corinne! En weinig of geen gremlins. Fijn is dat!En nu ben ik weer weg. Ga lekker badderen met lavendelolie. Mmmmmmm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden