Spring naar bijdragen

woensdag 20 februari


Dory23

Aanbevolen berichten

Houtje succes vandaag bij het coachen, dat klinkt weer oergezellig bij jouw.

Ik stuur je wat :rose: om het in iedergaval wat vrolijker en warmer te maken.

Beterschap met je verkoudheid, daar loop jij nu ook al een tijdje mee?
Komt dat wel goed?

Dus alles uitgestrijkt en nu maar hopen dat je een dagje rust hebt voordat de nieuwe lading komt;)

Ik strijk nooit, nee nou lieg ik misschien 5 dingetjes per jaar...ja ik weet het ik ben een slechte huisvrouw maar wel een lief mens en ik kan lekker koken, ben gek met honden en kan heel goed luisteren!

Fijne dag meissie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, ik eet geen brood :devil:;) Maar geloof dat ik toch maar ga melden wat ik dan wél eet,
misschien wordt ik dan ook hier een klein beetje gemist? Het was maar als voorbeeld bedoeld,
niet alles zo letterlijk nemen toch?
Enneh, wat is er mis aan je maat, daar kan je toch niet om heen als je zo'n lengte hebt.
Fijne middag met de kids, knap dat je jezelf opzij schuift maar pas op jezelf!

Meedoen, gefeliciteerd! :present::D:present::):present::D:present:

Mieke, één jaar, ik dacht dat jij al langer droog stond. Maakt niet uit, gefeliciteerd! :present::D:present:
Alles goed met mister right!

Hoi Saf, filosofie? Pfffffff effe niet Sorry.

Nu moet ik écht naar mijn werk, hou het rustig en droog ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij enorm helpt is om problemen van andere mensen ook bij hen te laten...
Als iemand tegen mij liegt dan is dat niet mijn probleem maar van die ander... er is ook geen reden om het op mijzelf te betrekken... als een ander liegt is het niets persoonlijks naar mij toe maar het onvermogen van de ander om eerlijk te zijn...en dat is spijtig voor zo iemand...
En in plaats van iemand af te branden en te bekritiseren is het eerst handig om eens naar mijzelf te kijken... als ik 15 jaar lang de boel bij elkaar heb gelogen wie ben ik dan om een ander daar eens fijntjes op te wijzen en heerlijk moralistisch uit de hoek te komen...

Mij verbaast het totaal niet dat er gelogen wordt... hallo allemaal... kijk eens wat voor soort figuren hier schrijven !!!! we zijn allemaal ziek hier.. de een wat zieker dan de ander en we allemaal onze issues...
Er zijn ook mensen die niet eens door hebben dat ze liegen...dat heet ook wel zelfbedrog...het niet meer kunnen onderscheiden van waarheid en fantasie... en ik heb ook lang in die wereld geleefd...

En als je niet in staat bent eerlijk naar jezelf te kijken of te zijn is dat gelijk onmogelijk met andere mensen...

En mensen... we kunnen anderen de schuld geven totdat we een ons wegen maar uiteindelijk zijn we zelf verantwoordelijk voor ons herstel van alcoholisme...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik ben weer - althans even - terug..

Ik heb vorige week maandag een terugval gehad en werd daarop vanzelfsprekend verbannen uit de omgeving waar ik was (het terrein van de kliniek in Eelde). Na een week geschreeuwd te hebben om hulp, ben ik afgelopen vrijdag opgenomen in Zwolle waar ik het heel fijn had. Nu weer terug in Eelde, op een andere plaats (maar met een computer)..

Ik mis jullie en ik mis het forum. Ik geloof dat als ik -- eindelijk -- een huis voor mezelf zou hebben en weer een beetje zinvolle bezigheden ik het fijne, cleane leven zou kunnen hebben dat ik nastreef.. Was de afgelopen weken (dus voor de terugval) eigenlijk te depressief om iets te ondernemen en de bang om hulp te vragen. Zo vol goede raad altijd voor anderen en zo bang om toe te geven dat ik sommige dingen niet zelf kan. En dan zo opgesloten zitten in mezelf dat ik geen idee meer heb waar de uitgang is, als ik de sleutel al zou kunnen vinden..

Wat ik wel (voor de zoveelste keer) heb ontdekt is dat ik van drank alleen nog maar verdrietiger, somberder en eenzamer wordt..

Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen.. Er is hier vast van alles aan de hand waarvan ik (nog) geen weet heb.. Ik zal zo eerst eens wat lezen.. Maar ik ben er nog.. En nog steeds vastbesloten..

Dag! RJB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien nog wat uitgebreider over hoe de terugval ontstond:

Inertie - dat wil zeggen: van alles en nog wat willen, maar nergens toe komen.. Enorme somberheid die ik met niemand deelde omdat ik me ervoor schaamde. Schaamte voor mezelf in alles eigenlijk.. Wel willen, maar niet kunnen rouwen om verlies (vooral van wat ik vroeger was: een vader, een man met een Geliefde, een huis, een baan). Angst om nog meer te verliezen.

(En angst voor verlies leidt tot verlies)

Me groot houden voor iedereen, niet toe willen geven dat ik sommige (heel eenvoudige) dingen (even) niet kan..

Een groot gevoel van misluktheid. Van zelfmedelijden ook wel.. En dan denken: wat maakt het allemaal nog uit..

(En dan - eenmaal gedronken - voelt alles wat ik hiervoor schreef ongeveer honderd keer zo erg!)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O RJB wat ontzettend naar voor je. Ik kan me je gevoelens van hopeloosheid, depressiviteit en doelloosheid dat is het hè zo goed voorstellen! En ik heb de laatste dagen ook zo de trek naar drank om maar gewoon de pijn niet te willen voelen, ik geef je virtueel een dikke knuffel (((((((( :heart: )))))))))).

Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Ik stuur je wel een privé-mail. Wordt je post nog na-bezorgd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo RJB:heart:
Wat fijn om even wat van je te horen.

Tja een terugval gehad, dat kan een alcoholist overkomen zou ik maar denken en de reden waardoor is ook 1 van mijn problemen

quote:


van alles en nog wat willen, maar nergens toe komen..



Ik hoop dat je weer een beetje zonder schuldgevoelens door het leven gaat want je moet maar zo denken, volgens mij, er lopen er nog wel een miljoen mensen op deze aardbol rond die hetzelfde probleem hebben maar er niets aan doen en maar blijven drinken.
Wij kunnen tenminste eerlijk zeggen dat we proberen om onzelf te veranderen.

Ik zou je graag weer eens ontmoeten dus stuur me een mailtje wanneer je kan ook over je bijdrage aan het boek.

Ik moet helaas ervandoor anders had ik graag even met je gechat.

Ik hoop dat het beter met je zal gaan als je wel de beschikking over een computer krijgt en hier weer mee kan praten.

RJB..je bent op de goede weg, het heeft geen zin om achteruit te kijken voor ons...vandaag leven en aan morgen denken, verder niets..stap voor stap.

Ik loop met je mee en reik je de hand:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, wat naar dat je weer een terugval hebt gehad, maar het goede wat eruit is voorgekomen is dat je nu weer de beschikking over een computer hebt, en ik denk dat dat in jouw geval heel belangrijk is!
Praat maar lekker van je af, al onze oren staan open voor je, en je bent altijd welkom!
Hou je taai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Trees,
Gefeliciteerd met 5 maanden droogstand. Wat ben je een heerlijke drogerd! En een flinke steunpilaar voor me.
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P

@Meedoen,
Jij staat op 4 maanden ADB: kanjer! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P

@Mieke,
Vandaag 1 jaar ADB: gefeliciteerd! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P


Vanochtend weer goed gewerkt.
Nu moet ik nog melk gaan halen (niet aan gedacht) en maar meteen ook sigaretten, dan hoeft dat morgen niet.
De zon begint hier door te komen. Of het haar echt lukt? Ik weet het niet. Zo meteen ook maar vast een wasmachine draaien. Voor vrijdag moet alles klaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjulliewel, Safi, Houtje en Trees -

Het helpt zo, om hier weer te kunnen zijn..

Ik las wat Ziza schreef over eerlijkheid.. En inderdaad is "eerlijkheid" niet de meest in het oog springende eigenschap van verslaafden.

Maar wat mijzelf de afgelopen tijd wel het meest heeft laten zien is dit: ik ben ook zo oneerlijk tegen mezelf.

(Wie schreef dat ook weer: "Wie liegt tegen zichzelf, is nog erger dan wie liegt tegen een ander).

Alsmaar bezig voor mezelf een soort schijn op te houden. Zo angstig toe te geven dat ik dingen niet voor elkaar krijg.. RJB kan namelijk alles..

(ja, ja..)

En uiteindelijk ben je uitsluitend nog eenzaam.. En uiteindelijk geloof je jezelf ook niet meer.

Dat gevoel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke en Meedoen, jullie lopen allebei op me voor! Gefeliciteerd, maar ik hoop dat ik jullie nooit in zal halen!
En Corinne, dat doet me nou zó goed om te horen dat ik je soms tot steun ben! Ik bloos er helemaal van; wie had dat nou kunnen denken toen ik hiet als een verzopen vogel 22 juli binnenkwam! Ik herinner me die eerste weken nog zó goed!
Nu ik dit weer bij mezelf naar boven haal, realiseer ik me dat ik weer hoe belangrijk het is dat ''nieuwelingen'' hier ook met voldoende aandacht worden opgevangen, want dat juist die eerste dagen en de eerste motivatie zo belangrijk is! Aandachtspuntje voor mezelf dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, hoe vaak per dag/week heb je nou de beschikking over een computer? En wil je eens beschrijven hoe je dagen er eruitzien? Als ik te opdringerig ben moet je het zeggen hoor, maar ik vraag me af hoe een dagelijks leven in een opvangcentrum (of heet dat anders?) eruitzien. Ik besef me ook, dat iedere alcoholist, ík in ieder geval wel, er maar een paar ongelukkige stappen vandaan zit. En dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe het er hier uitziet: (in antwoord op Trees)

Het is een beetje een soort ziekenhuis-achtige gang en we wonen hier met 8 mannen/jongens die allemaal weer terug willen keren naar de maatschappij. "Buiten" wordt dat hier, vreemd genoeg genoemd (als in "daar ben je straks Buiten ook zelf verantwoordelijk voor" - het opmaken van je bed, bijvoobeeld). We hebben één keer per week groep en dan vertelt iedereen hoe het met hem ("haren" hebben we hier dus niet) gaat ("hoe je erbij zit", heet dat hier).

Verder heb ik een coach, dat is een soort persoonlijk begeleider en die zie je normaal één keer per week, maar ik (omdat ik pas net weer terug ben) dagelijks. Daar praat je mee over de doelen in je behandelplan en hoe die te behalen. Voor het overige ben je vrij om te doen wat je wil. Ik moet een eigen huis zoeken en werk. En ik heb nog steeds (iedere vrijdagochtend) Pesso Therapie. Op dinsdag heb ik nog individuele therapie maar ik geloof dat ik meer zou kunnen hebben aan cognitieve gedragstherapie. Ik ga zo meteen even kijken op die Anna-site die Safi (en eerder al Houtje, geloof ik) noemde. Misschien heb ik daar iets aan..

Het ligt in de bossen en de omgeving is mooi. Maar als je je zo voelt als ik me de afgelopen maand voelde, dan merk je daar niets van.

En dan is er nog het dubbele gevoel: ik ben nu al met al anderalf jaar "in behandeling".. Ik wil uitbehandeld zijn en een gewoon leven leiden.. Maar soms voelt het alsof dat nog zo ontzettend ver weg is..

Trees, je zegt dat je soms het gevoel hebt hier nog maar een kleine stap vandaan te zijn.. Dat hoeft helemaal niet. Om hier te komen, waar ik nu ben, bedoel ik, moet je in elk geval eerst de behandeling van Hoog Hullen hebben gevolgd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dory,
Leer ze vandaag.

@Spud,
Leuke links! Als ik nou een abo neem op de Libelle, ben ik dus van mijn depressiviteit af. Humhummmm?

@Har,
:)

@Tapas,
:)

@Albertina,
:)

@Tasseke,
Zet 'm op.

@Safi,
:)

@Stien,
De retorische vraag die je stelt aan Vie, is er een die ik mij soms ook stel. Het Wat als? Ben ik dan sterk genoeg. Ik hoop het wel.

@Charlie,
:)

@Francesca,
:)

@Houtje,
Een stemloze, schreeuwende coach. Vreemd!
Probeer toch maar je stem te sparen, beterschap!

@Ziza,
Vwie gavaritje pa roeski?

@RJB,
Herkenbaar gevoel. Al te herkenbaar voor mij. Ik heb nu hulp daarvoor ingeschakeld. Over twee weekjes heb ik een intakegesprek met een psychologe en een psychiater. Maar eerst vakantie.
En voor jou hoop ik dat er toch binnen afzienbare tijd een eigen stekkie te vinden is.
Gelukkig heb je nu wel beschikking over een compu. Dat scheelt.

@BamBam,
:)

@Trees,
:)

@Blacky,
Volhouden, he, gij ouwen Belg!
Zit je nog aan zee?

Zo, nu ga ik eerst de vergeten boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst wil ik Tina nog feliciteren met 1 maand :musicnote::sun:
Meid je bent weer helemaal op de goeie weg en ik hoop dat als je gips er weer af mag je weer vol goede moed de werkwereld aankunt.

En Trees alweer 5 maanden, kanjer!!! :musicnote::sun:
Ondanks alle moeilijke momenten toch zover gekomen, petje af.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...