Spring naar bijdragen

Zaterdag 23 februari 2008


RJB

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har van harte met je eerste hele maand :musicnote::moon::musicnote:
Wordt maar lekker een theeleut met een tuttige theepot.

Anjo, fijn te lezen dat je je weer wat beter voelt.

Kohtje, goed van je dat je hulp zoekt. De aanhouder wint, hou moed.

An, blijf er voor gaan, hou die spirit vast.

Gem ben je oma geworden? Proficiat!

Sterk, mooie naam heb je gekozen, hou het vanavond lekker fris, dan ben je zo blij als je morgen ook fris wakker word!

Ik heb vandaag het grote boek van de AA thuis ontvangen, eindelijk. Leest toch makkelijker dan in het engels op internet. Eerst kwam de rekening in een neutrale envelop, en het boek zat ook in een neutrale envelop en kwam gewoon door de brievenbus. Dus mensen die angst hebben voor herkenbare post, dat is dus niet zo. Op de voorkaft van het boek staat wel met grote letters Anonieme Alcoholisten dus ik ga er maar niet mee op een terrasje zitten haha.

Fijne avond!
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan effe tijd voor iets HEEL BELANGRIJKS: Sms van Corinne, er zijn verleidingen te over op haar wintersport maar ze geeft er gewoon niet aan toe. Complimenten terug--ge-smt-ed. (dat is toch geen werkwoord...).

Ik doe jullie bij deze van haar de groeten, want dat had ik beloofd, en wij sturen een hoop MKW (moed, kracht en wijsheid) naar haar toe, doen jullie effe mee?

Ik heb met R een nieuwe buitenlamp opgehangen, de vorige hing van tape en plaksel aan mekaar. Morgen nog een halogeen-breedstraler wil ik ophangen (dat is ook geen NL).

Ik heb er overigens 5 (vijf !!!!!!) jaar over gedaan om in het weekend dat mijn kinderen er niet zijn en ik in principe rustig aan kan doen, dat ook te doen daadwerkelijk.

Ik heb heerlijk een makkelijke maaltijdsalade uit een pak gegeten, eet ik graag en morgen maak ik Mihoen en gelijk voor Maandag. Ik vergeet steeds dat het maandag vakantie is.

Ik ga maandag wel om 8.30 naar de huisarts, even bijpraten over mijn angsten en medicijnen ivm mijn risico voor psychoses dat ik nu eenmaal heb. Het is belangrijk dat huisarts en huisartsenpost allemaal dezelfde informatie hebben voor geval van crises in het weekend en door de week als de psychiater niet bereikbaar is (zucht). Maar ik heb het twéé keer meegemaakt, en twee keer heb ik op tijd hulp gekregen en dat scheelt een (vervelende en belastende) opname die dramatisch is voor mijn kinderen. Dus ik ben erg verantwoordelijk bezig (ahum, nee ik vis niet :P)

Doeiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Houtje alvast voor maandag. Fijn dat het goed gaat met Corinne; goeie deal hoor dat SMS'en B)
Kohtje, kom je toch nog effe hier langs vanavond? Al is het alleen maar om je hart te storten of om te vertellen dat je aan het drinken bent (?) Ik hoop dat ik het mis heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nú klink je weer als de An die minstens een paar dagen droogstaat, an! Die zelfverzekerdheid vertaalt zich bij jou altijd in een heleboel uitroeptekens en hoofdletters!
Way to go, girl!

P.S. Ik had in de supermarkt ineens een fles advocaat in mijn handen...lust dat spul niet eens...maar het zeg er zo lekker uit! Teruggezet natuurlijk hoor.......pff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Trees, nou dat heb je goed opgemerkt!!!!! Viel mezelf ook al op. Een verschil als ik schrijf: vandaag drink ik niet of VANDAAG HOEF IK DIE ZOOI NIET HAHA. Je leert me al aardig kennen. In mijn gewone doen ben ik een en al uitroepteken.

Advokaat, mmmm.. tja. Ik maakte eens mee, toen ik zeker een jaar niet had gedronken, dat ik een stuk advokaat taart voor mijn neus had. Ik heb zeker vijf minuten naar dat ding zitten staren, wat moest ik ermee.

Trees: knap gedaan hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohje.

Klinkt als een goed plan!! Kan je dan gelijk maandag al beginnen? Een beetje routine kan volgens mij geen kwaad, ergens voor op moeten staan. Hoop dat je een beetje leuke groep treft.
Met Chinagirl gaat het goed tenminste toen ik de laatste keer contact met haar had wel.

Rvanth,
Ik ben ook behoorlijk helder;) Ik heb echt behoorlijk tegen het gaan slikken opgezien vooral omdat ik wel precies wist hoe mijn lichaam reageerde met Antibus en niets weet van de werking met Refusal. Wel dat het hetzelfde stofje is. Het gevoel van rust is heerlijk, ik kan denken wat ik wil maar het kan gelukkig niet.

Houtje,

Weet jij nog dat mijn huis gerenoveerd is in het voorjaar? Heb ik ook een nieuwe zoldertrap gekregen zo'n uitschuifbare. Ging ik vorige week de zolder op om wat spulletjes voor Poppedein op te zoeken, schiet hij los en viel ik met trap en al naar beneden. Eerst dacht ik dat het wel mee viel maar niet dus.
Gelukkig wordt het allemaal hanteerbaar want ik raad het niemand aan.
En ja ik zit nu bij X. Ik verwacht dat ik mijn huis in het dorp opgazeggen. Het lijkt mij niet eerlijk tegenover zoon en dochter als ze straks hals over kop moeten gaan verhuizen. Deze keer gaat het beter
want ik slaap op X zijn slaapkamer dus ik heb mijn eigen plekje en wat privacy.

Ik lees tussen de regels door dat er iets mis gegaan is vorige week. Ik ga niet teruglezen maar ben het niet helemaal met je eens. Gevoelens kunnen toch gekwetst worden ook al is het viritueel. Hoop dat iedereen oke is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Anjo, ik zal jou al fietsen met een wastafel in je fietsmandje en uitglijden over een bananaschil :D en dan in die wasbak pletteren...... beter zo dan maar. Die verplichte rust is dus goed voor je. Maar je kids zijn ook in NL, blijven ze daar ook? Ik meende dat ze in GB woonden. Kan aan mij liggen, verlate Korsakopje.

En ja, NATUURLIJK kunnen virtuele gevoelens ook gekwetst worden daar weet ik alles van zoals jij ook weet. We zijn allemaal super-gevoelige, overgevoelige, sensitieve, hypersenstitieve mensen, tja, waarom waren we ook al weer aan je JWW gegaan?

Hé Spud, heb je nog een leuk filmpje voor ons, daar grossier jij toch in? Om de avond af te sluiten zal ik maar zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb,ers ,
zo ik ben terug van zee .
hier alles lezen doe ik niet want tenslotte ben ik niets met oud nieuws .
heb heel hard gewerkt en gekuist , resultaat heel pijnlijke schouders en nek ,-((
gisteren sluit ik de tv aan grgrgr geen kanalen te vinden , en neen internet had ik ook niet , ben dan maar met een boekje in bed gedoken ,maar werd midden in de nacht bevroren als een vleeskroket wakker door mijn geestelijke schrik van alles wat met vuur te maken heeft had ik het vuurtje uit gedaan niet te doen , het maar terug aan gezet en de rest van de nacht naar de vlammekes zitten kijken ook een ander iets wat mij schrik aanjaagd aan gepakt " spinnen " grgrgr bijna zo groot als een olifant , MAAR ja ik was alleen en moest er wel iets mee he met die "spinnen " klop op zen kop en buiten gezet , maar wel met mijn sokken aan geslapen
gisteren avond naar een meeting geweest een iemand 20 jaar nuchter ander iemand 33 jaar nuchter waaauuuww , en ja het was heerlijke taart en veeeeeel afwas waar ik bij geholpen heb.
nu ja zal beroeps misvoming zijn ;)
ik had een betje schrik om naar de camping te gaan het feit dat ik wist dat er een cafetaria is had mij de laatse nachten van drank laten dromen en zwalpen over de camping , vanavond besefte ik ineens dat ik niet aan drank gedacht heb .
deze morgen om 07:15 was ik al in mijn tuintje bezig , heerlijk waar ik onkruid en bladeren weg haalde zat een beetje nadien een zwarte vogel met oranje bek de aarde om te woelen , heb zo als het bij mij past een beetje met die vogel gepraat B)
nadien naar oostende en kleine tv wezen kopen want zonder internet oke maar zonder tv no way san jose .
morgen en maandag thuis en dinsdag vertrek ik weer en deze keer mag het hondje mee misschien kan die de spinnen pakken ;)
al denk ik dat ik dan beter ying en yang meeneem.
aan al de mensen op het eiland ban , jullie worden bijna bevrijdt .
aan alle mogelijk weer nieuwe mensen op het forum bienvenidos .
aan alle feestvierders dsv:present:
ik ga nog iets opzoeken en hier plaatsen en dan naar mijn bedje waar ik geen bevroren kroketje zal zijn want de diertjes en mijn partnet houden mij wel warm ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VROUW SPIN

Lang voordat het heelal bestond, zat Vrouw Spin te peinzen. Opeens
kreeg ze een idee. Ze was weefster, dus zette ze haar weefgetouw op
en begon te weven.
Terwijl ze weefde, verscheen er een ster telkens als de ene draad
over de andere ging.
Al gauw had ze duizenden sterren geweven. Ze waren allemaal met
elkaar verbonden.
Ze hield stil en keek ernaar, maar het was niet helemaal wat ze
wilde.
Ze koos 1 ster uit waaromheen planeten draaiden. Ze koos één van
die planeten die diepblauwe oceanen en fonkelende witte wolken had,
en zette daar haar weefgetouw op.
Ze ging weven en telkens als de ene draad over de andere ging,
verscheen er een levend wezen.
Ze weefde planten, vogels, vissen en insecten in haar web.
Ze weefde alle dieren en alle levende wezens en dingen waren in het
web met elkaar verbonden.
Toen hield ze op met weven om ernaar te kijken. Er ontbrak nog iets.
Ze ging verder met weven en deze keer verschenen er mensen - mannen,
vrouwen en kinderen - op de elkaar kruisende draden en elke mens in
het Grote Web was verbonden met alle dingen:
de dieren, planten, bergen, zeeën en woestijnen, zelfs met de verre
sterren.
Elke mens - en elk ding dat Vrouw Spin in haar Grote Web heeft
geweven - is met alle andere dingen verbonden.
Vrouw Spin was tevreden....

Plots zag ze iets dat haar erg verontrustte.
Het vuurwater, ontwikkeld door enkele winstbelagers, dreigde
miljoenen mensen naar de ondergang te brengen.
Vrouw spin zette haar weefgetouw weer op en begon te weven. Nu spon
ze een gouden draad voor Bill en Bob.
Ze gaf hen opdracht deze draad door te geven aan alle mensen die
door de ziekte waren besmet.
De draad vond snel zijn weg over de hele planeet.
Over alle landen verbind zij er nu nog steeds vele duizenden mensen
ongeacht rang of stand, religie of politieke overtuiging.
En al wie zich laat leiden door de gouden draad van verbondenheid
wacht een blij geestelijk ontwaken.
Er wacht hen een nieuw leven, mooier dan ze ooit hebben durven
dromen.

Zo kwam de gouden draad ook in het kleine land der Belgen en der nederlanders.
Op alcohol de baas schrijven mensen hier dagelijks hun grote en kleine
weerspiegelingen neer.
Elke dag opnieuw tonen zij aan elkaar hoe je dag per dag
de donkere kleuren binnen in je hart kunt omvormen tot vrolijke
warme kleuren.
Samen met de kracht van hun Hogere Macht houden zij zo de wens van
Vrouw Spin levendig.
Genieten van de diepblauwe oceanen en fonkelende witte wolken.
Genieten van de dieren, planten, bergen, zeeën en woestijnen. Van de
mensen - mannen, vrouwen en kinderen -
En ze voelen opnieuw hoe elke mens - en elk ding dat Vrouw Spin in
haar Grote Web heeft geweven- is verbonden met alle andere dingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...