Spring naar bijdragen

Zaterdag 23 februari 2008


RJB

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Iets vroeger op dan gepland.. In de instelling waar ik veblijf, ging zojuist het brandalarm af.. Vals alarm, natuurlijk, maar wakker werd ik er wel van..

Ik wens iedereen een mooie droge dag!

Ik haal straks mijn kinderen op en daar zie ik heel erg naar uit..

(O, ja, Houtje ik weet dat de uitdrukking is "dat gaat er in als Gods woord in een ouderling", maar het leuke van taal is nu juist dat je er van alles mee kan doen)..

Ik voel me iets minder koortsig vandaag, gelukkig en ook overigens voel ik me beter, omdat ik helderder heb wat ik moet doen, en welke hulp ik daarbij kan krijgen!

Dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mogge mensen,

Ik kom ook weer eens kijken. Wordt een lastig moment voor mij vanavond, heb voor het eerst sinds ik een maand droog sta een feestje. Ik denk dat ik me er wel doorheen sla, ik hoop dat er veel mensen dronken zijn, dat werkt altijd als een spiegel in de zin van dat ik denk; hier heb ik voor mezelf geen zin meer in. Ik wens iedereen een droge (zowel letterlijk als figuurlijk) zonnige dag toe

Kus Sterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen RJB:

Fijn dat je het helder hebt, je klinkt ook helder! En wat geweldig dat je vandaag je kinderen ziet.

Sterk, je bent nog steeds heel goed bezig. Voor het eerst een feestje, maar zo te horen heb je je er al goed op voorbereid. Mij lukken de feestjes wel, maar naderhand.. een of twee dagen erna zit er toch nog die spanning.

Ik werd vanmorgen ook tamelijk helder wakker. Die 'prop' is uit mijn hoofd en mijn lijf doet weer mee.

Vandaag drink ik niet, en ik verwacht hier geen problemen mee te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,
Zo de koffie zit erin en de eerste zware is aan. Gisteren droog, vandaag weer droog, hoop ik, krijgen geen visite en hoeven nergens naartoe. Moet vandaag de badkamer aftegelen, dus scherp blijven. Saffie bedabkt voor de ontwenningsverschijnselen van gisteren. Nu kan eea herkennen.
Voor allen een droge dag en mogelijk tot later.
Laat je niet kisten door de jww, bij ons komt alles in kannen en kruiken (water, vruchtensap en koffie) geintje
Rizla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen.

PGJM als je mee leest proficiat.

RJB accepteer iedere aangeboden hulp.
En de grapjes met het brandalarm op zaterdag en zondag zijn me bekend.

An volgens mij heb je je weer herpakt.
Ik weet dat er veel op je af komt.
Vraag hulp zover nodig, met dit Forum alléén was ik niet van de drank af gebleven, daaar is meer voor nodig.

Tina ondanks drank nagenoeg geen rol meer speelt in mijn leven doe ik met je mee.
Iedere droge dag is een feestdag.

Sterk als het moeilijk wordt voel je niet beschaamd om het feest vroegtijdig te verlaten.
Alles is geoorloofd behalve je nuchterheid in gevaar brengen.
Proficiat met een maand droog staan , chapeau.

Ik ga de deur uit wat boodschappen doen en koffie drinken, de was draaid.
Het is niet makkelijk ondanks het rookverbod in Belgié een rookvrij café te vinden.
Er zitten nogal wat mazen in de wet en dat is jammer.
Veel regels vraagt veel controle en die is er niet.
Een fijn weekend toegewenst.
Ik ben weg.
Saluut zegt men in België en howdoe in Brabant, good goan in de Achterhoek.
Dan is er nog weerman Piet met zijn onverstaanbare kreet en ik zeg:
Doe stille voort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy: dat blijkt, dat ik niet enkel op het forum moet leunen. DE bewuste avond had ik wel naar het forum willen gaan, maar dat was net in elkaar aan het donderen.
Dus...... wat te doen??? andere hulptroepen voor de moeilijke momenten.
Safi schreef daar gisteren ook al over, maar ik heb geen andere hulp. Ga iemand bellen, tja, wie?
Of weet ik veel wat. Het moet gewoon niet meer gebeuren. Heb er ook niks aan over gehouden, behalve een lelijke krabbel in mijn zo mooie droge maand.
Fijne dag Rudy, Howdoeeeeeeeeeeeeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal, aanwezigen, lezers, bannelingen en vakantiegangers!
Nou, dit zal vandaag niet het drukste draadje ever worden met al die afwezigen! Nou ja, gaan we maar voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit!
Hoi An, het is hartstikke jammer van je faux pas van dinsdag, maar dan staan nu de lege dagen in je schriftje weer dés te mooier! En inderdaad rommelde het toen op het forum, maar als er een hulpkreet komt dan sluiten zich toch ineens weeer de rijen en staat iedereen voor je klaar? En anders via een PB tje!
Nou, voor mij in ieder geval (hopelijk) een droog weekend, doet er iemand met me mee?
RJB, fijne dag met je kinderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose:

Har ik zie dat je vandaag 1maand droog staat ..dus Feliciflapsteerd van uit het Noorden

:D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose:

Cacao jij staat al weer twee maanden droog en hebt het naar je zin met het FDB zijn en je vrijwilligerswerk.
Maak er vandaag een extra fijne dag van en koop jezelf iets leuks

:D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose::D:present::rose:


Bij mij komt mijn moeder en die gaan we over een klein uurtje ophalen.
Ik ga zalmfilet, met geitekaas, uien en bleekselderij in bladerdeeg maken en serveer daarbij een rodebietensalade.
Iets ander recept dan ik van plan was maar de broccoli was op bij de Liddl dus moest ik improviseren.
Ik voel me goed en heb er echt zin aan.
het weer is hier best lekker, niet volop zon maar je proeft de lente in de lucht.
En mijn paarse druifjes die ik 3 jaar geleden ooit eens gekocht heb staan al weer volop te bloeien op het balkon. Dat was echt geen miskoop want dat ding komt elk jaar weer terug. In de zomer is het alsof hij weg gegeooit zou moeten worden maar na de eerste lente begon hij tot mijn verbazing nog een keertje te bloeien en dit jaar alweer. Tussen mijn rozemarijn op het balkon staat het in iedergeval heel vrolijk.
Zelfs mijn kerstboom ziet er nog mooi groen uit. Ik heb begrepen dat dat niet lukt in een pot op het balkon maar tot nu toe gaat het prima.

Ik wens jullie allemaal een alcoholvrije zaterdag!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goedemiddag allemaal. Dankij forum waar ik pas sinds gisteren opzit,nu aan een lekker glas spa met ijs, inplv normaal witt wijn. Dalijk ff naar Nederland, shoppen in Den Bosch. kijken hoe lang ik in ieder geval een glas kan uitstellen. Alvast bedankt allemaal voor de eerste stapjes en een goede dag voor allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensies.... even zo maar tussendoor... het gaat met mij op en af.. vooral af is vervelend maar ik moet het ermee doen.. Dat doe ik ook.. ik leer van mezelf nadat ik geleerd had naar mezelf te kijken.. Leren wil niet zeggen: direkt resultaat... ben altijd al een langzame leerling geweest, hahaha.... maar ik ben niet hersendood, zeg maar... zie zelfs in films boodschappen naar mezelf toe.. het is ook overal en altijd hetzelfde liedje... bijvoorbeeld de zinnetjes:
-"Was dit maar nooit gebeurd"..

-"Dat geldt voor allen (in zulke tijden/omstandigheden... -eigen noot-)
Maar die beslissing is niet aan hen...
Onze enige beslissing is wat met de tijd die ons gegeven is te doen..
Er zijn meer krachten in deze wereld naast de wil van het kwaad".


Vond het wel een mooi stukje tekst.. aan de filmfanaten laat ik het over, te raden in welke film zich dit afspeelt.... hihihi...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohje,

Fijn weer wat je te lezen.

Trees spannend,he? Ik dacht dat ik gek werd de dag dat mijn dochter moest bevallen :o maar het resultaalt mag er zijn.

Ik was begonnen met teruglezen maar er was zoveel........ Chinagirl al 1 jaar en 7 maanden, hiep hoi:musicnote: Ik vind het toch altijd fijn dat bij sommige de knop gewoon omgaat. En dat ze goed gaan.
Doet mij goed.

Vervelend marieke, die buren van jou. Kan maatschappelijk werk niets voor je doen? Dit is toch gewoon treiteren?
Wat een lef om je gebit aan te pakken, ik ben bang van de tandarts. Even doorbijten zegt jezelf,hi hi.
Maar inderdaad dan heb je straks wel weer een mooie lach.

Mijn week in bed heeft mij echt veel goed gedaan. Ik zou het niemand aanraden om zijn ribben te kneuzen maar ik heb veel geslapen en genoten van de rust en de knuffels van poppedein.
Moest even wennen aan de Refusal, werd er slaperige van met hoofdpijn dus nu neem ik ze gewoon savonds in en dat werkt prima. Vind het ook niet moeilijk om ze in te nemen.
De trek is weg omdat er nu een stok achter de deur staat, ik hoef niet meer te twijfelen of er aandacht aan te besteden. Het kan gewoon niet. Prima zo.

Corinne, prettige vakantie.

Ik ga eens kijken of ik wat orde in de chaos kan brengen beneden, met mate moet dat lukken.

iedereen een prettige dag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai lieve gekke Anjo, hahaha... we zijn toch ook wel een zooitje bij elkaar hier op dat forum, hè??? Je bent een mooi mens, Anjo, uniek en de moeite waard... Hou je dat voor ogen. Moet ik wat betreft mezelf ook steeds doen.. moeilijk te geloven, maar als ik eerlijk ben moet ik mezelf bekennen dat er wel wat inzit en misschien zelfs meer dan dat. Ik ben best wel de moeite waard want er zijn mensen die om mij geven, die mij zouden missen als ik er ineens niet meer zou zijn. Als hypergevoelige heb ik de signalen van houden van al lang opgevangen, om mij heen, zelfs van mensen die mij in eerste instantie niet positief gezindt zijn... ik voel de signalen maar kan ze zo moeilijk tot mezelf toelaten. Want wie ben ik nou helemaal.???

Nou ja, ik ben ik.. en misschien moet ik zelfs zeggen ik ben IK.. in kapitalen.. Ik ben en ik laat sporen na, hoe miniem ook...maar wel MIJN sporen.

Maandag ga ik proberen mij aan te melden voor een deeltijdbehandeling die volgens het minesotamodel werkt, de 12 stappen dus. Ik heb een kapstok nodig... een geraamte waar ik mezelf aan kan ophangen. Deze behandeling komt overigens ook van Tactus.

Weet nu even niks meer.. misschien over 5 minuten weer.. ben erg hyper en van de hak op de takkerig momenteel......nog allemaal afkick.... O ja, dit is mijn 7e alcoloze dag... vandaar dat gehyper....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer hebben we chinagirl hier voor het laatst gezien??? ik kom tot ergens in december... hoezo dan feliciteren?? het kan wel hopeloos (tussen aanhalingstekens) mis zijn.. Of is er iemand die nog direkt contact met haar heeft???

Ook nog even over het gedoe rond Vie en de bannelingen... ik heb zo mijn bedenkingen.. Zolang het tegendeel niet bewezen is ben ik van overtuiging dat Vie hier een bestaan mag en moet hebben.. Dat zoveel mensen ineens als een kluwen over elkaar heen gaan rollen in de bevestiging van hun vermoedens en daarmee rechtstreeks en bij hun volle verstand iemand van het forum te lijf gaan, afkraken, niet steunen en daarmee het hele forum niet tot steun zijn, vind ik op zich niet zo vreemd...er gebeurt hier van alles wat ook dagelijks om ons heen kan gebeuren..niet-virtueel gezien dan, hè?? Maar we hebben moderatoren, vele, zo ik begrepen heb, een heel moderatorteam... wow... Het staat in de forumregels zo geschreven dat je twijfels en dergelijke bij de moderator mag melden... Dat was hier duidelijk niet het geval.. Maar allez... zulke dingen gebeuren en er worden straffen uitgedeeld..

En nu sorry voor het volgende, is ook niet opbouwend maar puur uit eigen slachtofferachtig gevoel geschtreven:

Iemand die onder invloed van alcohol hier op het forum verschijnt en daar dingen zegt die niet opbouwend zijn voor het forum (zoals ikzelf net voor de afgelopen kerstdagen) (ik heb overigens niemand beledigd, voor zover ik weet en te weten ben gekomen) krijgt als waarschuwing een ban van TWEE weken... Ik was onder invloed, dus mijn uitspraken konden met een fikse korrel zout worden genomen...

Nu zijn er -betreffende de zaak Vie- door meerdere mensen dingen geuit, rechtstreeks gericht op één persoon.. niet bepaald opbouwend en (gezien het gebrek aan harde bewijzen) nogal beledigend... Ik laat me niet uit over waar en onwaar... ik wil alleen maar zeggen dat als ik ditzelfde soort dingen onder invloed had geuit, ik een ban van minimaal twee weken had gehad, en mensen die zulke dingen uiten in de veronderstelling dat ze nuchter zijn (want de hele virtuele wereld is een wereld van veronderstellingen) die krijgen ÉÉN week ban... Zijn de moderatoren dan toch niet zo onpartijdig als ze hopen te zijn, en belonen ze droogstaan en straffen ze mensen die het niet drooghouden extra af??? Ik hoop toch echt van niet....en ik denk ook niet dat ze zo werken... Ik zal wel weer een verklaring krijgen, hoop ik... ik ben helemaal niet zo helder en slim als ik soms zou willen zijn... Ik voel het als onrecht maar weet absoluut niet welke kant ik hiermee opmoet....


overigens is dit geen kwade uithaal naar de bannelingen, hoor.. ik heb tegen geen van hen wat... sterker, ze behoren tot mijn favorieten... hahaha... en nog velen meer.... maar ik constateerde dit alleen maar eventjes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Spud het is niet makkelijk het oude leven achter ons te laten en het nieuwe toe te laten.
Om er vervolgens achter te komen met dat nieuwe leven niet te kunnen omgaan.
Het is daarom niet vreemd dat ondanks goed voornemens men regelmatig terug valt in de oude gewoonten zoals drinken.
Mensen evolueren altijd door maar als wij stoppen met drinken evolueren wij dubbel zo snel.
We laten het oude achter ons en proberen emotioneel aansluiting te krijgen bij andere groepen.
Bij mensen die wel om ons geven.
Dat los laten heb ik altijd moeilijk gevonden omdat ik niet wist wat ik er voor terug kreeg.
Nog steeds moest overal iets tegen over staan.
Ik kon niet los laten voordat ik zeker wist dat ik me geen buil zou vallen.
Maar je kunt het leven niet vóór zijn.
De oude situatie voelde vaak nog zo veilig en het nieuwe maakte angstig.
Mijn ingekapselde emoties kwamen langzaam tot bloei door de angst aan te gaan.
Wat Har laatst schreef dat je de angst aangaat dan blijft de emotie over.
Dat kan ik alleen maar onderschrijven.
De negatieve boodschap van vroeger en mijn daardoor negatieve levenswijze nu en later de drank was de oorzaak om alle problemen die op me af kwamen uit de weg te gaan.
Eenmaal door de angst heen staat de weg open om met de emotie te leren omgaan.

Spud ik heb het hele verslavings proces in stukjes gehakt, je mag het ook circeltjes noemen en die doorbroken.
Veel duidelijkheid heb ik daardoor gekregen hoe ik anders in het leven kan staan zonder die behoefte aan drank.
Het zijn geschenken en dat begint bij het laten staan van het eerste glas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo helderheid klinkt door in wat je schrijft.

Het is goed dat je refusal slikt.
Refusal geeft neemt veel onrust weg.
Daarnaast is het beter om vertrouwen te hebben in medicijnen die je slikt dan
er weerstand aan te bieden.
Sterkte en een voorspoedig herstel gewenst.

(stukje bijgeschreven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het algemeen krijgt men in de eerst levensjaren een aantal levensbehoeften mee die essentieel zijn voor ons later leven.
Niet iedereen is zo bevoorrecht omdat om allerlei redenen veel mis gaat waardoor sommigen van ons zoals ik, later in de problemen komen.
Bang voor het een, schaamte voor het ander ,schuld aan alles wat verkeerd gaat om je heen, alle kwaadheid van de wereld alléén maar op ons gericht, weining vertrouwen, veel wantrouwen.
En dat maakt ons onzeker in het ergste geval minderwaardig.

Maar wees gerust, ondanks soms uitzichtloze momenten valt er veel te veranderen aan een leven gemarineerd in drank.
Uit ondervinding weet ik dat gedrag dat is aangeleerd, kan worden afgeleerd.
In jezelf vertrouwen kun je dagelijks oefenen.
De dwangmatigheid kan overgaan door er steeds weer aandacht aan te besteden zoals ik nu.

Daarom ben ik weg.
Er staat vandaag nog meer op mijn program dan schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Koh succes met de deeltijd behandeling.

Op de vraag wie je nou helemaal bent kun je het best zelf beantwoorden.

Wat zou er met Koh kunnen gebeuren als hij de mensen of de liefde van deze mensen to laat?

Een kleine hint, niet overal hoeft iets tegenover te staan.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...