Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 februari


Gast

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 224
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Safi, we blijken uitersten te zijn. Ik blijk juist zonder drank veel minder lief te zijn dan ik was, en veel meer dan vroeger (drankvroeger dus) benieuwd naar naar anderen, hoe zij denken en voelen.
Angst heb ik nog steeds. Heel veel. Dat ergert me, omdat ik dit van mezelf een laffe emotie vind. Hoe belangrijk ben ik dan helemaal op deze wereld? Vergaat de wereld als ik angst/pijn heb? Ik dacht toch van niet.
Om nog maar even een voorbeeld te noemen: het wantrouwen-offensief van vorige week op dit forum, heeft mij veel pijn gedaan. Ik heb toen via privé-mails, veel steun ondervonden, maar er was er maar 1 die zei: als mij dit zou overkomen, zou ik me helemaal overdonderd voelen. (Begrip is zalf op de ziel.) Voor de rest kreeg ik alleen maar de raad, om me voortaan wat liever op te stellen. Trouwens erg lief bedoeld!
Maar is de wereld vergaan? Welnee. Het deed zeer. En dat was het dus eigenlijk. Een schrijnend gevoel van binnen. Ook boosheid. Het zijn alleen maar gevoelens, die gaan weer over.
Mijn meeste angst komt uiteindelijk voort uit onvermogen om los te laten. Wat kan je nou uiteindelijk gebeuren? Zeg nou zelf. Wat is nou het ergste dat je kan gebeuren? En wat dan?
Ik hou me nog steeds vast aan een gedicht van Jules Deelder voor zijn dochter Arie:
"Lieve Arie, wees maar niet bang
De wereld draait rond en dat doet 'ie nog lang"
Ik kan nu hooguit angst hebben dat ik me hier niet toereikend uitdruk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jo maakt niet uit hoor.
Ik zal binnenkort veel minder op het forum kunnen zijn en niet alles
kunnen bijlezen, denk ik.
Lijkt me wel raar maar het is ook wel goed, ontforummen. ;)
Net boodchappen gedaan, kom ik een oude vriend tegen, echt zo
vreselijk leuk, we zijn elkaar echt uit het oog verloren
Nu gaan we binnekort is even gezellig uit eten en heel veel
bijkletsen.
Ik ken hem van de AA, dus gespreksstof genoeg.
Hoezo, toeval bestaat niet?

Nu ga ik even mijn tassen uitpakken en mijn voet uitlaten rusten
Doet behoorlijk zeer.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef; Soothe maak je eens flink boos moet eigenlijk achter:

.......An, ik zie voortdurend naderend onheil. Wat kan een mens gek denken hè Altijd worse case scenarios! Groet. ............

Boosheid verjaagt het gevoel de angst voor........................ schijnbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Ik laat de tassen even wachten.
Je liever opstellen?? Mmmm, nou ik vind dat jij je ook heel vaak wel lief hebt opgesteld,
dat je direct bent en geen blad voor de mond neemt is wel heel iets anders.
Maar dat is mijn beleving natuurlijk, ik kan niet voor een ander spreken.
Daarom zeg ik altijd,

"Ik ben ik en jij bent Jij"
Vinden wij elkaar dan zou dat mooi zijn,
zo niet dan is daar niets aan te doen."

En Vie zeg nou zelf, zou je dat willen veranderen?
Als je dat zou veranderen, dan zou je je denk ik niet meer
zo toereikend uit kunnen drukken als je zou willen.

En dan, je hebt genoeg lef en moed getoond hier weer te schrijven,
en dat siert je, en zegt mij voldoende.

Typefout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angst en de relatie.

Het doel van een relatie is te beslissen welk deel van jou je te voorschijn wilt laten komen en niet om te bepalen welk deel van een ander je kunt opeisen en inpalmen.

Bovenstaande uitspraken spreken me aan.
Het is de spiegel van mijn vorige leven, zo ook onderstaande.
Ik weet niet meer uit welk boek maar in elk geval mijn dank aan de schrijver voor zoveel wijsheid..

Mensen haten zich zelf omdat ze menen dat niemand anders van hen houd.
Al zeggen nog zoveel mensen van hen te houden, het is nooit voldoende.
Mensen maken de fout de liefde voor het Zelf te zoeken door de liefde voor een ander.
Dit speelt zich diep in het onderbewuste af.
zij denken, als ik maar van anderen kan houden, zullen zij van mij houden, dan ben ik een beminnelijk mens en kan ik van mijzelf houden.
Nee dus.

Houden van, ongeloof en manipuleren en uitvinden hoe iemand werkelijk van hen kan houden wordt niet geloofd en men begint een campagne om je te dwingen het te bewijzen dat je van ze houdt, b.v verlangen het gedrag aan te passen.
Als ze op het punt staan te geloven gaan ze zich onmiddellijk zorgen maken hoelang zij je liefde kunnen vast houden.
En om van jou liefde verzekerd te zijn beginnen ze hun eigen gedrag te veranderen.
Twee mensen raken zo letterlijk zich zelf kwijt binnen een relatie.
Ze beginnen een relatie zich zelf te vinden, maar raken in plaats daarvan , van zich zelf vervreemd.
Dit verlies van het Zelf is wat de meeste bitterheid binnen dergelijke relaties veroorzaakt.
zij voelen zich dan minder dan toen zij alleen waren.


Door bovenstaande verhalen heb ik kunnen achter halen wat er allemaal fout is gegaan in mijn verleden relaties.

Laat een ieder binnen een relatie zich geen zorgen maken over de ander, maar geheel en al over het Zelf.
Los laten is de boodschap.
En loslaten is ook houden van.
En houden van is elkaar graag zien.
Mooi hé

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, roosjes met doorns, dat zijn we allemaal. En de een prikt zich vaker dan de ander.
En nu krijg ik zo'n geweldige trek in een kaassoufflé, grrrr, zo eentje die labbewabbelend van kwabbende eigenwijsheid bol blijft staan, dat ik meteen een recept ga zoeken.
Misschien kom ik na het maken en eten daarvan ooit nog wel eens langs, als ik niet ben ontploft! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie.
Ik was als ik dronk juist vreselijk agressief. Nou jah, als ik dronk hield ik vaak om mijn mond en dan was ik niet lief en meegaand maar nors en kort en eens in de week dus woest, dan kwam alles er ongenuanceerd uit met natuurlijk ook nog zeer van weken wel maanden terug. Raakte vooral mijn partner hard op plaatsen waar ik hem kwetsbaar wist.

Nu ben ik verre van lief maar zeg ik meteen wat ik op mijn hart heb maar wel op een manier die van hem een tegenreactie vraagt en die reactie kan ik ook hebben en de laatste tijd houd ik zelfs wel eens mijn mond, niet omdat ik niets kan zeggen maar omdat ik denk "dat kan ik beter later bespreken"', dan heb ik meer tijd gehad om er over na te denken en kan ik iets zeggen zonder dat ik mijzelf hoef te verloochenen en op een manier waarop hij er iets mee kan. Ik doe dat dan nog wel dezelfde dag ga er echt niet meer mee rondlopen.

Groet Jani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, ik lees je met genoegen, maar ik maak we wel zorgen over de ander. Als de ander zich niet wel voelt, probeer ik me in te leven en de vinger er achter te krijgen. Dat lijkt me redelijk normaal, een mens is een sociaal wezen, wat zich bekommert om het lot van een ander. en het wordt gewaardeerd.
Rudy, het ga je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een plannetje... Als we nou al die angsten eens collectief verzamelen en die naar Guus Meeuwis sturen???

Hij zegt in zijn liedje dat hij er hoop voor in de plaats zet dus ff kijken of hij zijn belofte na komt...

je zegt ik ben vrij maar jij bedoelt ik ben zo eenzaam
je voelt je te gek zeg jij maar ik zit niet te dromen
want die blikken in je ogen zeggen alles tegen mij
Ik voel me precies als jij en jij kan eerlijk zijn.

Je voelt je heel goed zeg jij je moet, begint te trillen
ik weet dat ik jou kan helpen maar je moet zelf willen.
elkaar nu een dienst bewijzen dat is alles wat ik vraag
zet weg nu die angst ik wist het al het is mijn dag vandaag.

geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug.
Geef mij nu de nacht ik geef je hem morgen terug.
zolang ik je niet verlies vind ik heus wel een weg met jou.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...