Spring naar bijdragen

woensdag 12 maart


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eerst LEZEN Vie dan pas gillen !!!!!!!!!!!!!!

Ik zei:

quote:


Als ik zometeen verdwenen ben dan weten jullie dat ik gisteren niet goed gereageerd heb en dat ik een "ban" heb maar ik zou het niet op prijs stellen. Bepaald niet. Ook al ben ik niet goed rustig gebleven.



ALS dus Als. Maar gelukkig is dat niet zo. Wel een leerproces, eerst dat ik zo boos werd. Maar eigenlijk hebben we eerst geprobeerd hulp te bieden, bla-die-bla, en uiteindelijk ben ik woest geworden, tja, dat is niet wat we willen, maar tja, beurd is beurd, en uiteindelijk heb ik mijn emoties weer beteugeld en verstandig gereageerd.

Ik hoop alleen dat Tactus dat draadje weghaalt........ ik mag het niet graag per ongeluk nog een keer lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik het jammer dat ik gedronken heb?

Ik vind dat ik in vergelijking met mijn leven van vroeger een enorme vooruitgang heb gemaakt.
Drank beheerst mijn leven en mijn gedachten niet meer en ik heb het ook bijna niet meer nodig als demper op vreugde/verdriet of stress.
Voor mij is dit een hele belangrijke overwinning die ik heb behaald sind ik hier begon te schrijven en sinds ik de internetbehandeling heb gedaan.
Er zijn al vele situaties geweest waar ik niet dronk maar wel in gezelschap van drinkers ben geweest en heb zelfs hier in huis met mijn man en vrienden gezeten die dronken terwijl ik er met kopjes thee en water bij zat.
Al dit leek mij onmogelijk vorig jaar dus voor mij is er nog steeds groei, vooruitgang.
Het feit dat ik gisteravond wijn heb gedronken maakte mij geen leuker persoon maar toch vond ik het meedoen 'gezellig' en 'normaal' en niet zo 'gespannen'
Gespannen was ik omdat de drank er dus wel stond en ondanks dat er niet veel werd gedronken beslootik na een uur of 4 om 1 glasje te drinken bij het eten en heb toen later op de avond tegen 10 uur nog 1.5 glas gehad.
Ik drink nog wel af en toe in tegenstelling tot vele anderen op het forum.
Ik hoor hier vaak dat de meesten het niet willen doen omdat ze dan hun rem kwijt zijn.
Toch merk ik zelf dat ik na 1 flesje bier of 1 glas wijn gemakkelijk een aantal uur kan wachten voordat ik er nog 1-2 neem en dan kan ik er weer dagen/weken van af blijven.
Toen ik hier kwam schrijven wilde ik vooral iets aan mijn bingedrinken doen en dat is me gelukt.
Nu drink ik af en toe eens en merk dat mij dit zo wel bevalt.
Misschien zal de toekomst me leren dat ik een gevaarlijk spel speel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oooh..het forum lag er even uit, gelukkig sla ik al mijn post op in het kladblok.

Bedankt Safi voor je antwoord. Je klinkt overtuigd van je kunnen...mooi :)
Ik heb je de vraag gesteld omdat ik 3 jaar lang matig heb kunnen drinken; dat was voor mij toen goed hanteerbaar. Ik ga dan ook samen met Tactus kijken of dit voor mij tot de mogelijkheden behoort in de toekomst; niet uit eigen initiatief trouwens maar op aangeven van Tactus...
Moet er vooralsnog trouwens NIET aan denken om dit te proberen, daarvoor sta ik nog te wankel op de pootjes. Ik wens je succes met je try-out!
Groet
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saf,
Het kriebelt bij mij en wil graag even reageren, niet boos worden hoor! ;)
Je hebt een fijne avond gehad en dat is fijn en is je gegunt. Je bent zeker
gegroeit in je drinkgedrag heel erg knap. En het is ook een eigen keus
of je sociaal blijft drinken ofwel geheel stopt met de alcohol. Of jouw rem
intact is zal de tijd leren.

Toch zijn dit soort berichtjes voor mij een trigger. Want eigenlijk wil ik
wel weten of mijn rem nog intact is, of ik ook sociaal zou kunnen drinken.
Dit zijn vragen voor mij waar ik ook heel erg nieuwsgierig naar ben.
En ook vraag ik mij af of er meerderen onder ons zich deze vragen
geregeld stelt als dit soort berichtjes voorbij komen.
Hoe fout zijn mijn gedachten?

Gewoon blijven schrijven hoor Saf, ik moet er mee leren omgaan.
Gefeliciteerd met je familie uitbreiding, dat moet een flinke
bevalling geweest zijn. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stien ik vindt je antwoord aan safi heel juist geschreven .
dat mijn remmen stuk zijn dat weet ik ondertussen wel , maar het zo mensen die de strijd nog niet volledig gestreden hebben op een verkeerd spoor kunnen zetten .
amaai vie dat was precies een tijger die voor zijn welpje vecht , ik geef pipke geljk ivm aanpassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, van harte:musicnote::present::moon::musicnote:!!

de storm in mij van gisteren is een beetje bijgetrokken. Goed gesprek met manlief gehad. Heb hem gezegd, dat ik op m'n tenen loop en bijna niks meer durf te doen/ zeggen zonder dat hij denkt, dat ik weer gedronken heb (wat dan niet zo is). Dat van vrijdag was dom en dat is nog zacht uitgedrukt, maar heb 'm gezegd dat ik dat ook niet ga goedpraten.
Dat ik erg m'n best doe, maar het zwaar en moeilijk vind. Hij hoeft me niet de hemel in te prijzen, maar als ik niks gedronken heb zegt hij bijna geen woord tegen me en als ik dan wel eens de fout bega, ik dan een waterval aan verwijten naar m'n hoofd krijg. Gewoon een knuffel of en lief woord doet al erg veel bij me.
Hij zei daar beter z'n best daarvoor te doen mij te helpen en ook z'n gedrag gaat veranderen, alleen dat hij niet begrijpt dat ik dan toch af en toe drink. Ja, hoe kan je dat uitleggen...het voelt soms alsof ik moet...ik wil niet eens en toch...
Ik heb er ook helemaal geen problemen mee als hij wel een biertje neemt, maar dat wil hij niet. Om mij dus...
Voel me een stuk lichter nu en we gaan er toch weer samen voor. Ik meer dan hij, want zal het toch zelf moeten afleren, maar ben toch blij dit uitgepraat te hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Oké de site was er weer vanaf.


Ben de enigste die ingelogd is dus ik kan het niet in de groep gooien.




Gisteravond spookt nog door mijn hoofd, ik raak er niet uitgedacht over.


Dat mensen hier zo mee kunnen lezen ,en op die manier misbruik gaan maken van informatie die we nb soms in onze meest kwetsbare momenten vertellen.


Dat is misselijk.


Ik denk te veel en probeer het van allebei de kanten te zien. Ik kom er niet uit.

Pip...gewoon laten waaien. Bedenk dat RV's negatieve benadering niets maar dan ook niets met ons hier te maken heeft.
Het speelt zich in haar hoofd af, daar moet je geen conclusies uit trekken naar jezelf toe.
Ik heb het ook nog eens helemaal nagelezen om het van beide kanten te bezien maar daar kom ik niet verder mee omdat het toch vooral een monoloog van RV was.
Misschien met herkenbare gedragingen voor jou. Haal daar dan uit wat het voor JOU betekent om een oud stuk van je terug te zien (je hebt daar meen ik gister een opmerking over gemaakt) maar laat RV daar verder buiten. Het is in het verleden en we hebben er allemaal gisteren op dat moment op gereageerd naar vermogen. That's it.
Vandaag is weer een andere dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor alle felicitaties! voel me zo wel echt jarig! Tot nu toe heb ik het naar mijn zin. vanmorgen belden mijn ouders op en heb ik ze gefeliciteerd met die dag 45 jaar geleden dat er een klein hummeltje ter wereld kwam... nou, zei mijn vader... klein... hihihi, vond ik wel schattig, ik was een 10 ponder namelijk.

Op mijn werk getracteerd met echte slagroomtaart en ze hebben voor me gezongen en dat vond ik leuk en nu is mijn trajectbegeleidster net hier om zo uit lunchen te gaan dus ik ben weer weg

laterrrrrr!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar pippi het hele leven is toch een spel van keuzes?
En alleen door een bepaalde keuze te maken kom je er met de tijd achter of die keuze voor jouw de goeie is.
Mijn keuze is nu nog wel af en toe drinken, voor anderen is dat stoppen.
Ik heb met mijzelf en de hulpverleners van tactus afgesproken dat als ik merk dat het weer fout met me gaat dat ik dan professionle hulp ga zoeken bij de verslavingszorg bij mij in de buurt.
Maar dat was in october vorig jaar en sindsdien gaat het niet slechter met me maar juist beter.
Voor mij werkt deze keuze nog steeds prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je verjaardag Tapas!!! Dat je maar een fijne dag zal hebben op JOU manier! :musicnote::rose::present:

Vie gefeliciteerd met je mijlpaal! En Pippi met de stokroos! :present::present:

En iedereen thanks voor de felicitaties! Was het ff vergeten.. :D

Hé Pippi, ik had het gisteren ook. Werd een beetje heen en weer geslingerd door mijn begrip voor beide partijen.. Daarom ben ik maar ff gaan wieberen voordat ik zelf weer eens om me heen zou gaan schoppen... Moeilijk hè om dan je mond te houden en toeschouwer te zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, dat klinkt lekker...Wij zitten hier aan een pan zelfgemaakte groentesoep en vanavond gehaktschotel. De weegschaal is nu ook een vijand van mij sinds ik niet meer drink. Ik eet ne veel mer en ook nog vanalles door elkaar...zal wel aardig gegroeid zijn. Manlief vindt dat niet erg, die vond me toch al wat aan de dunne kant...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pipperdepip, ik vond je bericht van gisteravond mooi geschreven. Reflecterend en je durfde naar jezelf te kijken. Leuk vind ik dat.


Stien, waarom zou je willen weten of je rem het nog doet. Je weet het antwoord op die vraag al. Maar als je nog niet overtuigd bent is er wel een manier om erachter te komen. Daarnaast is Safi niet echt bli met het feit dat ze gedronken heeft dus....wat zou jij willen doen.(correctie, lees net dat Saf oke is met deze keus)
Denk maar terug aan al die keren dat je met een dikke vette kater in de bus naar je werk hebt gezeten, dan weet je dat jouw remblokjes het niet doen.
Maar ja, ik snap je wel hoor, dat toch ook weer wel.


Ik voel me belabberd. Ik weet wat ik zou moeten doen/kunnen doen maar krijg mezelf niet zo op de been. Ik geef teveel toe aan mn depressieve stemming. Soms is het goed toe te geven, soms ook niet. Maar ik leg het hoofd wat in de schoot, ben mn spirit beetje kwijt. Op mn werk afgesproken dat ik stapje terug doe. Nou ja, reintergreren heeft duidelijk gemaakt dat ik n og niet zo ver ben dat ik alweer al mn werkzaamheden kan hervatten. Kleine stapjes maken ook uiteindelijk grote stappen.
Ik ga ff proberen te slapen, daar geef ik ff aan toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien ik begrijp dat het voor jouw als een trigger kan werken en ik hoop dat ik nooit jouw of voor anderen de echte reden zal zijn om te drinken.
Maar ik moet eerlijk kunnen blijven schrijven en eerlijk berichten over mijn gedachten wat betreft mijn alcohol gebruik.
En nu lees ik bv dat Har ook wel graag sociaal wil blijven drinken.
Dus het is ook belangrijk voor degenen die meelezen dat er sommigen tussen ons zijn die niet helemaal strak willen of moeten ophouden met de alcohol.
Maar ik begrijp dat het als ttrigger kan werken want ik heb het zelf ook wel gehad als iemand die ik nogal als voorbeeld zag had gedronken dat ik dan dacht...ach nou ja dan drink ik ook.
Het blijven keuzes en pas als je ze gemaakt hebt kom je er achter of ze goed of fout zijn.
maar ik vind wel dat ik al zo ver op weg ben in het (h)erkennen van mijn gedrag dat ik nooit weer stappen terug ga zetten de verkeerde kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: toch ook wel lekker dat je er niet persee uit MOET!!! Oef , nog lekker eens omdraaien heeft toch ook wel wat.

Houtje: hier in het zuiden vliegen ze ook door de lucht. Borden van winkels. Ik was al bang dat mijn auto van de weg zou waaien. Vanmorgen nog een zonnebril op, wat een verschil. Brrrrrrrr.... veel te koud allemaal. Nu thuis, op de bank, tv aan, computertje aan. En ik doe gezond. Grote bak havermout.'

Safi: wauw Noah, ga je er ook naar toe?

Pippi: voor mij is het ook onbegrijpelijk hoe mensen soms kunnen zijn. RV was gister zwaar onder invloed, daar moet je toch rekening mee houden. Ik wilde gister alsnog reageren, want ik werd ook boos en dacht, kan ik altijd morgen nog doen. Tja en nu doe ik het niet meer, omdat de boosheid is gezakt.

Stien: van de andere kant moeten we leren accepteren dat er mensen zijn die weer 'normaal' kunnen doen. Kijk ik weet nu van mezelf dat IK dat dus niet kan. Heb heel veel geprobeerd :D en nee, bij mij werkt het absoluut niet. Ik voel me doodongelukkig als ik drink. Na een glas eigenlijk al. Tja waarom drink ik dan meer??? de rem???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: ik heb onderhand zo het vermoeden dat er ondergronds heel iets anders speelt tussen jou en je man. Het is toch raar dat hij boos is terwijl jij niet drinkt??? Ik kan het niet zo goed volgen. Of jij trekt je zijn emoties te zeer aan?? Vroeger dacht ik ook altijd dat mijn man op mijn drinken zat te letten en ik maar bedenken wat hij allemaal van mij dacht, ik was ZO zenuwachtig daarover. Blijkt naderhand dat hij met heel andere dingen bezig was, om heel andere zaken geergerd. Tja, ik weet het natuurlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...