Spring naar bijdragen

woensdag 12 maart


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi An

je hebt niks verkeerds gezegd hoor, ik begrijp je wel, jij mij ook hopelijk.

Ziza, dat ik mezelf schuldig voel, wekt absoluut geen zelfmedelijden op.
Het heeft juist mn ogen geopend en me sterker dan ooit gemaakt om ervoor te gaan.
En ik klaag helemaal tegen niemand, het is juist zo dat ik toevallig vanavond de moed/het lef vond, dit te delen met jullie, en dit zijn echt mn allerdiepste, weggestopte gevoelens die ik nog nooit met iemand gedeeld heb, zelfs niet met mn man.
En wat ik verteld heb, is nog maar het topje van de ijsberg. Gem had het al over geestelijke verwaarlozing, zelfs daar kan ik over meepraten..helaas.
Dus nee, ik klaag niet, maar had opeens de behoefte het eens met iemand (jullie) te delen.
Ik ben er nog lang niet uit, net zoals vanavond, ik kon dus niet slapen he, komt er steeds meer boven
wat ik dacht vergeten te zijn, of wat ik nooit met drank gerelateerd had....
Maar je eigen fouten kennen, maakt me juist sterker dan ooit.
Gelukkig.
Zoals jullie merken zit ik dus stiekem op mn werk te internetten, nu kan het, zit nu alleen, morgen en overmorgen niet, dan zit ikmet een hoop collegaas op een grote instelling, maar zelfs hier mag je niet binnen roken, dus ga ik maar even naar buiten....

Allemaal alvast bedankt voor jullie steun, woordje of zomaar...:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik jullie wel eens over de wet van Fern verteld?

Die helpt je om nee te kunnen zeggen in moeilijke situaties, wanneer schuldgevoelens aan je knagen..

Komt erop neer.. Dat het uiteindelijk beter is om "nee" te zeggen en het risico te lopen dat een ander gekwetst is. Dan "ja" te zeggen en er zelf last van ondervinden...
Jij blijft er immers mee lopen zonder dat de ander daar waarschijnlijk weet van heeft..
Terwijl wanneer je het risico wel loopt, dat er zelfs een mogelijkheid bestaat dat je tot een gesprek komt en ineens erachter komt dat je de persoon helemaal niet zo gekwetst hebt als dat je dacht..

Kort door de bocht gezegd maar zo zeggen wij het hier wanneer we in dubio zitten... Beter k8t voor de ander dan k8t voor jezelf!

Het is een moeilijke hoor, dat weet ik maar al te goed.. Maar het heeft mij i.i.g. wel een beetje over de drempel geholpen om "nee" te leren zeggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind bamboe wel mooi.
Het stormt hier nog wel, maar de maan en de sterren zijn mooi, met van die flarden wolken er doorheen..

En ja, kijken naar jezelf, naar je diepste binnen.. maakt wel sterker, ooit.
Dat is dus een reuzenstap verder, als je zó eerlijk durft te zijn.

Maar ik buig nog even mee, telkens een stapje verder.
En dan zwíeper ik straks zo weer mee, andersom!

Ik zeg niks over mannen... durf niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,
Ik zal zorgen dat ik eens ga bloeien en niet voor kort, maar voor lang.
Gezien de hoge leeftijd die ze in mijn familie allemaal bereiken en bereikten, word ik minstens 85.
Dat is nog zo'n 40 jaar voor de boeg. Ik wil die jaren niet doorbrengen in dat zwart gat.
Er is werk aan de winkel.
Het goede van deze dag is voor mij het feit dat ik deze positief heb aangevoeld.
Dat wil ik morgen ook doen. Dus eerst maar eens goed slapen dadelijk.

Pippi,
Zullen we met zijn allen: veni, vidi, vici (is mijn Latijn goed?)

Charley,
:)

Soothe,
c d e c c d e c e f g e f g g a g f e c g a g f e c c G c c G c

Spud,
Goeie wet die van Fern. Ga ik in gedachten houden, want ook al oefen ik, nee zeggen blijft zo moeilijk.

En nu ga ik naar bed.

Slaap lekker allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Hemels aan een man is dat ze lopen te zeiken over het scheren. Welk scheerwerk hebben wij wel niet te doen.


Maar het belangrijkste zijn de hormonen! Wat een rust als die niet zo schommelen en extreem zijn.Ik snap niet dat mannen aan de drank kunnen raken eigenlijk, vergeleken bij wat vrouwen te verduren hebben...
:D



:D :D :D :D (slappe lach-emoticon hebben ze niet)


Gelukkig maar dat jij tegen een grapje kunt, Soothe. Juist, mannen kunnen ook last hebben van de overgang. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's een goeie... alleen ik kan niet stikken...

Ik merk zo nu en dan, dat ik makkelijker liefde geef. Het hoeft niet allemaal zo krampachtig.
En heel soms, ben ik boos. En haal ik daarna m'n schouders op, ook dat gaat wel weer over...

Hier laat ik het bij, doen jullie het licht wel uit?

...Trusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Corinne, die Invention, was niet te hoog gegrepen. Zit er al bijna in!!
Anna vindt dat dat mijn niveau is (was). En zij kan het weten, want ze kon naar het conservatorium!
Ze zag een leven als pianiste niet zitten en te ongeduldig voor pedagoge!
Worstelt zich wel door de Nocturnes van Chopin. En dat zonder ooit nog te studeren.
Ook de Lyrische Stücke van Grieg en Sonaten van Beethoven!

Ik denk een piano te regelen!!! Kan ik wat bij je lenen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...