Spring naar bijdragen

zaterdag 15 maart


albertina

Aanbevolen berichten

Thil: je klinkt heel moedig in deze zware omstandigheden,dat wil ik je toch zeggen!!!

Corinne: vandaag kwam bezoek en moest hun eigen drank meenemen. Er is nu lekker niks in huis.
Heb het nu toch wel afgedwongen. Als het bezoek weg is kieper ik resten ook weg. Het steekt, het trekt.
Dank je Corinne dat je jouw verhaal wilde vertellen. We weten waar we vandaan komen en daar gaan we dus mooi niet meer naar terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi an, nee dat begrijp ik, maar ik vraag me zelf bijv. wel af of ik ooit nog "normaal" zal kunnen drinken (dus 1 of 2 glaasjes tijdens gezelligheid, zoals vroeger toen ik nog niet doorsloeg) of dat er na mijn geschiedenis nog maar 1 optie is: nooit meer drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: voordat je hier verder over gaat nadenken zou ik eerst eens proberen een hele lange tijd niks te drinken, zodat al het gif je lichaam uit is. Gemiddeld duurt dit ongeveer een jaar.
Het schijnt gewoon zo te zijn dat wanneer je eenmaal overmatig hebt gedronken er in je hersens iets is beschadigd waardoor de remfunctie niet meer goed werkt. Het lichaam is ingesteld op het ontvangen van een bepaalde hoeveelheid alcohol en na het eerste glas krijgen de hersens al het signaal... he alcohol onderweg maar het is nog niet genoeg. Het trekt net zolang totdat je op een bepaald level komt.
Alcoholisme bestaat uit een aantal fases. Een van de laatste fases is dat je je helemaal volkiept en maar niet dronken wordt, totdat je in eenkeer bewusteloos neer valt. Gevaarlijke situaties. De rem is dan helemaal naar de knoppen. De inspanning die je moet leveren om 'gecontroleerd' te proberen drinken ga je op een gegeven moment toch verliezen.
Misschien zijn er mensen die nergens meer last van hebben na alcoholmisbruik van jaren, maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de hoeveelheid je hebt gedronken en hoe lang je dat drinkt. Maar echte verslaving zit in de genen en wanneer die is geactiveerd dan is stoppen die enige optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik absoluut met je eens, bovendien een jo-jo effect van wel proberen/niet lukken en van vorenaf aan beginnen, schiet natuurlijk ook niet op. Dat van die rem klinkt heel herkenbaar, vandaar dat ik telkens het risico loop dat mijn rem na het eerste glas er helemaal af gaat. Ik ga overigens nog steeds voor alcoholvrij hoor en zit nu aan de goede-nacht-rustthee (....) en duik zo lekker mijn mandje in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben blij dat ik niet meer drink.
Het hoeft niet meer.. kijk mij nou op zaterdagavond!

Ben nog volop aan het herstellen, en blijf alert.
Geestelijk nog een grote inhaalslag te maken.
Het helpt om je gevoelens en emoties hier uit te spreken.
Je ontvangt hier begrip en vindt herkenning.
Ik vind het heel belangrijk in het proces, het helpt mij verder.

Hoe groot de onrust soms ook is, en hoe zwaar dit rouwproces ook,
ik raak er steeds meer van overtuigd dat het de moeite waard is.

Probeer het in kleine porties te nemen, jaag jezelf niet op.
Het hoeft niet snel, als je er de tijd voor neemt, aard het beter in jezelf.
Hiermee bedoel ik al je emoties, gevoelens en gedrag een plekje geven,
groeien. Zonder alcohol daarbij.

Gun jezelf tijd om het leven weer te leren. Stap voor stap...
Leer jezelf dat zelfs na de hevigste regenbui , altijd de zon weer gaat schijnen! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Tot op heden is het voor mij iig de moeite waard.
Ook ik ben blij dat ik niet meer hoef te drinken.
Ik ben ook blij dat ik nu gekozen heb om wat aan mijn depressiviteit te gaan doen en aan mijn perfectionisme, mijn laag zelfbeeld.
Ik wil graag leren hoe ik van het leven kan genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, Corinne. Echt!
Zolang we de alcohol laten staan, komt er pas ruimete vrij om aan die dingen te werken.
Ik vind dat je het erg goed doet. Helemaal in je iegen tempo, stapsgewijs, dat is heel mooi om van een afstandje naar te zien.
Hoe aan dat geworstel, resultaten zichtbaar worden. Er wordt hard aan gewerkt!
Ik heb me voorgenomen om de hardlooptraining héél langzaam op te bouwen. Dat kost me al heel veel moeite, om niet meteen alles te willen en meer en meer en meer. Vooruit, met een beetje gas terug. De balans opzoeken!
Wie weet, over een tijdje nog iets erbij, therapie, yoga... we zien wel. langzaam komt het zo nu en dan terug..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het nog van mijn kant even uitleggen. Ik ben hier voor sommigen wel welkom voor anderen wat minder. Ik wilde eigenlijk geen namen noemen, maar exBenthe, Vie is eigenlijk wel een voorbeeld van. Ik las het ook in haar reactie. Charlie je schreeft niets verkeerd het ligt aan Q. Zou heel goed kunnen hoor overigens.

Maar het is ook niet aardig van je Benthe/Vie want ik heb je indertijd ook alle goeds gewenst ja?!


Waar ik van baal, dat als ik hier reageer en om te laten weten dat ik er nog ben en niet stiekem meelees, dat ik dan reacties krijg dat ik niet genoeg over mezelf vertel. Is dat dan een voorwaarde dan? Staat niet in de forumregels of wel?

En Charlie dat vond ik nou zo vervelend van je vraag, waarom mag ik hier niet meelezen en incenditeel iets posten?

En juist daarom kom ik niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou. wat ongezellig, ben ik eens een keer laat is er niemand.
Ik ben zo laat nog op omdat ik mijn 4e stap af heb gemaakt
Daar heb ik lang aan zitten schrijven, en eindelijk klaar.
Ben er toch wel een paar weken mee bezig geweest,
iedere dag een stuk geschreven en vanavond het laatste gedaan.
Nu ga ik ook slapen.
Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeeeeeee, weeuwsnitje... ik ben hier en het gaat me goed... zie jou op dit achterlijke uur ingelogd staan en vraag me af hoe het met jou gaat... (zit hier natuurlijk zelf ook op een achterlijk uur... ben helaas klaarwakker. en doordat hier meer mensen staan ingelogd word ik alleen maar klaarwakkerder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...