Spring naar bijdragen

zaterdag 15 maart


albertina

Aanbevolen berichten

Een hele goede vroege morgen allemaal!!

Dacht ik eens lekker lang te gaan slapen, na bijna de hele week om 05.00 op te staan,
gaat hier constant de telefoon, niets zeggen en ophangen.
Nu kan ik niet meer slapen.
Dus maar even het draadje van gisteravond gelezen.
Er worden zoveel leerzame postings geplaatst, soms worden mijn hersens compleet door
elkaar geschud :o.
Op ieder berichtje(nou ja bijna) wil ik wel reageren, dat is ondoenlijk, dan zou ik de hele dag en avond
hier bezig zijn;).
Wat ik wel even kwijt wil is dat ik ontzettend blij met jullie ben:heart:, van jullie allemaal leer ik veel,
ook ben ik altijd vreselijk blij met jullie reacties, echt ik kan er wat mee.
De éne keer zet het mij met beide benen op de grond, de andere keer zou ik iemand die het moeilijk
heeft zoals bijvoorbeeld Pippi wel in het echt willen omarmen en troosten.
Ook vind ik het geweldig dat er nu zo veel vertrouwen en respect heerst hier op het forum,
ik hoop dat dat zo mag blijven.
Ja op deze manier zijn wij elkaar echt tot steun, en dat is fantastisch, een ieder wordt in zijn waarde
gelaten, That's the spirit!!!!
Nu ga ik toch nog even proberen de luikjes te sluiten,
tot later!
Voor jullie allemaal een dikke
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen en nok nok nok,

Fruitvlieg :present::present: voor je 2e ADB dag !!! We zijn allemaal met de éérste dag begonnen. Je kunt als je de huisarts wil vertellen hierover voor een paar dagen Librium krijgen tegen de afkickverschijnselen. Sta je bij Wie-is-wie?
Hou vandaag vol en meld je gewoon als je het moeilijk hebt.

Tina,

instemmend gehum aan mijn kant :heart:

Mensen, ik ben weg (voetballen)

Latersssssssssssssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik sluit me helemaal bij je aan dat er een heerlijke sfeer hangt, eindelijk.:heart:
Voor mezelf was vannacht een minpuntje, dat Q me niet begreep, ik meende niets fouts en bleef best met een rotgevoel achter.
Fruitvlieg, super joh, dag 2 alweer!! Ga ook vitamine b1 halen (thiamine) raad ik je aan, dat komen we als drinkers allemaal tekort.:musicnote:
Houtje.mogge!!!!:moon:

EN WE PLAKKEN ER WEER EEN DROGE DAG AAN VAST MET ZN ALLEN, OK??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Er hangt een positieve stemming in de lucht vandaag, gelukkig maar, we kijken allemaal uit naar het voorjaar! Ook ik ben positief gestemd, voel me erg goed met de steun van de internettherapie en ben trots op mezelf als ik een alcoholvrije dag aan mijn dagboek toe kan voegen. Heb af en toe nog steeds een uitglijder maar ben dankzij de therapie veel bewuster met mijn alcoholgebruik bezig en dat voelt goed.
Goede tip van die vitamine B1 Charlie, ik slik zelf sinds een paar dagen Boldocynara forte van Dr. Vogel, dit ondersteunt een goede leverfunctie en aangezien ik deze de afgelopen jaren zeer ernstig verwaarloosd heb, kan deze wel wat extra steun gebruiken....

Ik doe weer mee vandaag, heerlijk om over jezelf te kunnen beslissen ipv dat die ellendige drank dat doet!

Fijne dag allemaal,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik ga....(hard)lopen... brrr, eng!

Allemaal een fijne dag.
Ik heb een druk weekend voor de boeg.
Albertina :present: Vervelend van die telefoontjes!
Charlie, volgens mij heb je niks verkeerds gezegd, integendeel!

Nou toedels! See you later....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk zouden we aan de totaforte moeten, daar zitten naast de nodige vitamines, ook mineralen en sporenelementen in, allerlei zaken die we door jaren alcoholmisbruik gemist hebben.
( vitamine A, vitamine B1, vitamine B2, vitamine B3, vitamine B5, vitamine B6, vitamine B11 (foliumzuur), vitamine B12, vitamine C, vitamine D3, vitamine E, calcium, IJzer, Zink, Koper, Seleen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,
Tsja wat je zegt, maar zou ons lichaam zich niet wezeloos schrikken...:)

Heb nog een goedkope aanvulling: drink zelf op het ogenblik echt 2 liter water per dag (vul telkens van die blauwe spa flesjes uit de kraan) en een oppepper dat (vooral) je huid en gestel krijgt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, meestal, ik in elk geval wel, had vooral na de eerste keer stoppen, jaren geleden, vreselijke last van mn benen. Na een kuur tota-forte (extra sterk, via de huisarts) was het met een paar weken over, gelukkig.
En ja, veel water helpt ook het lichaam ontgiften, maar voegt verder niets toe, natuurlijk.
Maar ik ga eventjes mn kleinkindertjes gedag zeggen en duik daarna lekker mn bedje in, nog 3 nachtjes, dan weer lekker vrij!!
Misschien tot vanavond, maak er allen een fijne droge dag van, en wellicht tot vanavond en iig tot morgen!!:sun: :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.
Bijlezen is niet te doen.
Ik loop mijlen ver achter.
Marjo waarom geen sport kiezen die je leuk vind
Hardlopen schijnt ook nogeens slecht te zijn voor je gestel.
Charlie man, das een overdosis aan vitaminen en dat allemaal in één tablet.?

Maar alle gekheid op een stokje, het gaat goed met mij.
Ik sta in de startblokken om te gaan boodschappen doen.
Daarna de gebruikelijke koffie, krant en nieuwsbespreking.
Heerlijk een half uur zeuren hoe onveilig HET is en dat HET toch wel dicht bij komt.
Bla bla bla.
Maar even serieus, dat onveilige gevoel heb ik, als ik om me heen kijk, echt.
Er hangt een dreiging.
Maar gelukkig is er niet alleen maar rottigheid op weze wereld.
Maar dat staat niet in de krant.
Misschien in die van faaaaaaaabeltjuslaaaaaaaaand.:moon:

Een fijne dag allemaal en drank lost niets op behalve je hersenen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Charlie,
slaap lekker en zit over afgelopen nacht niet in. Q begreep je verkeerd!

Q,
blijf niet weg als je het forum nodig hebt! Meelezen en af en toe wat bijdragen (of niet), het kan allemaal hier! Ik hoop dat het goed met je gaat!

Fruitvlieg,
2 dagen droog! Way to go. Je bent al eerder gestopt zeg je, dus dan weet je dat de eerste dagen lastig zijn. Debk ook even de tip van Houje (huisarts) na. Librium of wat anders (ik kreeg een megadosis diazepam) helpt het wat gemakkelijker door te komen, als je veel last van de afkick hebt!

Rosan,
nasst dat wat je slikt van Vogel is Thiamine (B1) onontbeerlijk! Ik moet het van mijn arts een jaar tot na mijn stopdatum slikken. Kun je nagaan wat je lijf nodig heeft!

Marjo,
loop ze! Verwacht niet teveel van jezelf, klein beginnen! Succes!

Tina,
ik hoop dat je nog een paar uurtjes slaap kon meepikken!

Ik was ook erg vroeg wakker maar gelukkig viel ik na een uur weer in slaap. Zo boodschappen doen en manlief komt over een paar uur weer thuis!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge Medestrijders, op deze koude grauwe dag, maar daar laten wij de pret niet door drukken.

Fruitvlieg, knap van jou dat je dwars door de afkickverschijnselen gaat. Misschien is dat ook wel het beste, al ben je die verschijnselen natuurlijk wel vergeten na een dag of wat. Voor mij was dat indertijd de grote valkuil: "oh ik voel me weer wel goed, het kan best weer een keer". Mooi niet, dus.

Marjo ben erg benieuwd hoe het hardlopen je is bevallen.

Charlie ik las niets anders dan goede intenties in jouw berichten gisteren t.a.v. Q.

Ik heb gisteren een nare aanval van migraine gehad (braaaaakkk) dus heb de hele dag een beetje suffend en zappend op bed gelegen. Trouwens tv-kijken schijnt ook niet te mogen met migraine, maar als ik helemaal niks doe komen de gedachten zo overweldigend aanstormen. Vandaag gelukkig weer wat opgeknapt.

Ik wens iedereen een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie: gisteravond snapte ik het echt niet. Nu las ik dat jij schreef dat jij 'ook niet mee telt', je bedoelde dat je de dagen dat je niet drinkt Niet telt. Q las waarschijnlijk dat ZIJ niet meetelde, dat ze niet belangrijk was. Het was al zo laat gister en ik viel om. Het lag zeker niet aan jou Charlie, we hebben gisteravond allebei ons best gedaan voor Q. dus..

Q..... Je TELT HIER ZEKER MEE!!! blijf gewoon schrijven zoals je het zelf wilt, okay?! :present:

Fruitvlieg: goed gedaan!

Rosan: je gaat goed!

Vie: hoop dat je je vandaag beter voelt, rot voor je.

Tina: zoooo vroeg op.. rottelefoon, nog maar even lekker slapen.

Rudy: fijn dat het goed met je gaat.

Gem: nog bedankt voor gister, ook dank aan Joann, Marjo... Houtje, Corinne, tja wie waren er hier gistermiddag allemaal.... bedankt !!! Ik ben fit, fris, maar vooral sterk en vol goede moed opgestaan.

Vandaag drink ik niet, dat gaat helemaal goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
geniet van dat frisse gevoel in je hoofd! En onthou het voor moeilijke momenten, dat positieve gevoel!

Vie,
fijn dat het beter gaat! Doe rustig aan vandaag. Hoe gaat het met de kippen?

Safi,
hoe gaat het vandaag met je? Je zal nog ontzettend stijf zijn! Regelmatig bewegen helpt!
Beterschap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij dat ik niet de enige ben die het niet begrijpt, haha. Maar ook ik hoop dat Q gewoon weer komt, dus Q, als je dit leest, je bent nog steeds van harte welkom!!
Rudy, ik ben een vrouw hoor:D
Tja, de kleintjes waren niet thuis, sta je dan met je goede gedrag en een paashaasje...
Nog maar even PC en dan en een bakkie doen met manlief.
He.....ik heb nog chocolaatjes over.........mjammie....en toch glijden alle broeken van mn kont, hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An wat fijn voor jou dat je het feest van gisteren zo prettig en helemaal nuchter hebt meegemaakt! :musicnote::heart::present: , een superprestatie en ook een heel fijne ontdekking voor jezelf, denk ik? Dit soort ervaringen maakt je toch sterker, step by step. Nu ben je de volgende keer waarschijnlijk helemaal niet bang om weer eens naar een feest te gaan.

Even iets anders: vroeger (en met vroeger bedoel ik, de tijd dat ik nog niets met drank had) kon ik genieten van "niks" doen. Yoga (koppie leegmaken) of zomaar aan het strand zitten en alleen maar naar de lucht en de golven kijken en eigenlijk niet dat hoofd laten malen, maar alleen maar voelen. Daar deed ik toen mijn best niet voor, dat ging vanzelf. Van die momenten waar je ontspannen het leven weer door aankan.
Sinds mijn drankjaren en weer nuchter worden vorig jaar, krijg ik de rolzenuwen als ik niet een boek heb, of iets anders om me af te leiden. Ik raak een beetje in paniek van niks doen. En hoe harder ik probeer om die kalmte weer terug te krijgen, des te harder de kalmte van me wegloopt, lijkt het wel. Dat probeer ik dan maar te accepteren, en te hopen dat het ooit terugkomt. Ik voel me eigenlijk nooit ontspannen, altijd holt dat hoofd maar door. Maar misschien is acht maanden droog ook nog niks. Van Rudy lees ik wel eens dat hij de kalmte weer te pakken kreeg. Is dit iets bekends voor nog iemand van jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, meestentijds lig ik alleen s'nachts maar te malen en kan daardoor niet slapen, het lijkt dan wel dat ik het denken niet stop kan zetten.
Maar overdag vermaak ik me best, maar ik moet idd niet de hele dag binnen blijven zitten, maar over het algemeen heb ik dus nergens last van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank An en Gem. Ik blijk een nek-hernia te hebben (ja ook dat nog, ik rammel aan alle kanten) die migraine en duizelingen en misselijkheid veroorzaakt. Oefeningen en massage moeten verlichting bieden, dus volgende week komt hier een fysio. Hij heeft een heel rare naam, ik ben wel eens eerder bij hem geweest. Voor de herkenbaarheid zal ik het niet verklappen, maar het is vergelijkbaar met dat hij Krab heet en ook nog eens zijdelings loopt.

Gem hier een paar :present: jes voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoeee,

Net uit mijn warme bed gerold, toch nog lekker geslapen,
Vie, ben je weer een beetje opgeknapt? Lijkt me afschuwelijk migraine,
mijn zus heeft het ook regelmatig en is dan compleet ziek.

Charlie, nee ik kon er ook niets naars uit opmaken uit je berichtje.

Q, je bent van Harte welkom hoor!!
Blijf gewoon komen, wie weet kan dit een ofening voor je zijn om een klein beetje
te schrijven?
Ik hoop het voor je.

Ik ga niet naar de beautybeurs, te veel lopen en laat ik maar rust houden is beter.
(advies van de fysio)

An, wat goed dat je toch naar het feestje bent gegaan en je nog hebt geamuseerd ook!

Over vitamines gesproken, ik slik antioxydanten, die vechten tegen de vrije radicalen,
dat is het gif wat niet in je lichaam thuishoort, afvalstoffen zeg maar
En ook elke dag Lysine dat helpt weer zo"n prachtige koortslip voorkomen en
is tevens goed voor de weerstand.
Nou met gezond eten en elke dag verse groenten en fuit moet ik toch over de daken springen.
;)
Zo nu even een minder gezond senseotje en ja hoor een sigaretje
:o

Ik lees hier steeds over bambu koffie smaakt dat net zo als gewone koffie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef Vie da's niet fijn ook nog een nekhernia erbij!
Daar heeft mijn zus ook de hoofdpijnen van ik hoop de de
fysio verlichting brengt voor je!

De mijne (fysio) is een heel erg lekker ding, ik heb vroeger met hem op het lyceum
gezeten, toen was het het lelijkste jongetje van de klas, nu is het een beauty!

Ik heb juist heel veel zin om helemaal niets te doen, gewoon een beetje rondhangen in huis,
beetje zappen en nu ik weer kan lezen lekker een boek.
Af en toe een klusje tussen door en lekker voor mezelf koken daar ben ik momenteel
tevreden en blij mee.
Eigenlijk ben ik blij dat ik rust vind geen drang om iets te doen of zo, gewoon relaxed.
Is natuurlijk wel anders geweest, opgejaagd door de drank slapeloze nachten, ach wat
ben ik blij dat ik niet meer hoef te drinken.
Ik slaap ook goed(behalve vannacht dan) en als ik wakker ben tussendoor blijf ik gewoon
lekker liggen en ga aan iest leuks denken.
Ach ik heb niets te klagen vandaag, mag het zo blijven?

Oh ja dames en heren nog een klein huishoudelijk tipje,
ik las van de week over het gebruik van de tandenborstel voor de randjes in de douchecabine enzo.
Gister heb ik het ei van Columbus uitgvonden, een beetje dikke bleek (bijv wc eend) in de randjes
een paar uur inlaten trekken douche erop schoon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...