An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Vie: jouw situatie komt heel dichtbij voor mij en ik kan me zo ontzettend goed voorstellen hoeveel pijn dit doet. Een voor jou, er zijn al veel goede dingen geschreven.Vanmorgen had ik een gesprek hierover met mijn man (drank in huis). Wat ik wel nog wil zeggen dat onze verstandhouding harstikke goed is, plots. Een wonder naar mijn gevoel. Ik weet ook niet hoe het komt. Ook hier blijf ik kortzichtig in, want laatst zei ik tegen een vriendin, 'zo zou ik het altijd wensen, waarom kiepen we telkens weer om'. Mijn vriendin: 'hij is ziek, daarom gebeurd het'. Dus ik leef in goede en slechte tijden. Nu is het erg goed en had dus een goed gesprek. Begrijpen doet hij me echter niet, dat lukt hem gewoon niet. Hij praat alles goed wat ik doe. Hij vindt b.v. dat ik het allemaal harstikke goed doe, dat ik nooit drink, ja gisteravond, maar dat vindt hij dan heel begrijpelijk etc. Maarja, ik kon er met hem over praten en hij luisterde dat vind ik dan al heel wat. Maar hij ziet het nut er niet van in dat de drank het huis uit moet, ik blijf er immers vanaf. Hij vindt dat ik me er veelste druk over maak, voor hem is er niks aan de hand.Nu ga ik eindelijk eens aan die eieren beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 jongens, ik wil gewoon even zeggen dat ik het hartstikke fijn vind, dat we alles wat ons dwarszit, op dit forum kunnen schrijven en dat er zoveel lieve, bemoedigende antwoorden op komen. Ook is het gaaf dat er eindelijk geen geharrewar meer is.Waar zouden we zijn, zonder elkaar?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
onehorse Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Als ik vandaag niet drink, sta ik opnieuw 2 weken droog. Om mijzelf te belonen heb ik ijs, chocoladesaus en slagroom gehaald (kon het niet laten, er al aan gezeten), een doos koekjes en after eight, biosapje en vanavond gezellig voor de buis. Misschien dat ik een film huur.Die 10 geboden om jezelf lief te hebben, ga ik plakken en goed bijhouden.Maak er ondanks de strubbelingen toch een prettige dag van! Het hagelt hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Lieve mensen,Ik hou vandaag maar even afstand. Ik verzin allerlei om mijn stemming op te krikken, maar tot hiertoe vruchteloos.Dus ik sta ingelogd, maar doe niet echt mee vandaag.José (jjkooyman) heeft bij de wie is wie een vraag gesteld over het boek van Allen Carr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 He onehorse, dat klinkt beter dan drank in elk geval, lekker, slagroom...Alvast gefeliciteerd met 2 weken!!Corinne, waarom zou je afstand houden, wedden dat je in de loop van de dag weer een glimlach op je gezicht krijgt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Charlie,Weet niet wat te zeggen en heb geen zin om ergens diep op in te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Corinne, hoeft toch ook niet, mss wil je vertellen wat je dwars zit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Heleboel zon, missen we allemaal: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Corinne: je mag ook pb sturen als je wilt. onehorse: netjes gedaan, en een goede beloning,Het gaat vandaag niet vanzelf het niet drinken. Pippi: is mijn ervaring ook, ik had me nooit zo kwetsbaar moeten opstellen tegenover mijn familie. Zou het nooit meer doen, wel op een andere manier. Maarja aldoende....... Ja vernederd, en veel pijn hebben ze gedaan. Jij hebt wel veel meegemaakt met je familie en dan de scheiding. DAN heb je juist je familie nodig. BAh, wat kunnen mensen toch egoistisch zijn. Ik doe er ook niet meer aan mee en ben voorzichtiger geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Zo! Nou goed gedaan hoor An en Vie! Het helpt om van je af te schrijven om te delen. Ik vind het behoorlijk grappig (eigenlijk is dit een verkeerde woordkeus, maar hij klopt ook wel weer, dus ik laat 'm staan..) om te lezen, hoe smerig het eigenlijk was, An. En dat je het tot op de laatste slok, niet lekker vond. Het zegt genoeg! Ik vind het tegenwoordig ook stinken, dus dat weerhoud mij tot nu toe om die eerste te nemen! Zet 'm op An! Het lijkt mij ook erg moeilijk om elke dag tussen de drinkenden te zitten... dat gevecht neem je mooi in één keer mee , ik zal er ooit ook weer aan moeten wennen..Over emoties weet ik nu een beetje, dat ik niet alles kan veranderen, zeker geen dingen uit het verleden. Ik ben nu heel blij, dat ik af en toe een stukje vooruit in het nu kan kijken. En op de rem trappen gaat me ook steeds beter af. Al heb ik in eerste instantie nog altijd last van schuldgevoel, tegenwoordig ga ik ervoor zitten, en zeg hardop tegen mijzelf , niet nodig, hoeft niet. Pas op de plaats en andere gedachten zien te vormen... moeilijk, maar niet onmogelijk leer ik nu in te zien!Pippi, jij hebt geleerd dat je eerst van jezelf moet houden, helaas door negatieve ervaringen in het verleden. Je laat het nu van je schouders glijden, dat vind ik mooi om te zien. Je hebt ons weer een behoorlijk inzicht meegegeven vandaag! Bedankt good old Pip! Knap hoe je gedachten om kan draaien. Alvast gefeliciteerd met je broer, die dankzij jou 50 mag worden!Ik roep het steeds de afgelopen dagen, maar ik zit hier thuis momenteel écht in een relaxte flow. Geef duidelijk grenzen aan, of laat ze juist even vieren. Maar bovenal let ik op mijzelf. Het lijkt of ik eindelijk durf toe te geven, dat ik herstellende ben. En weet je, ik heb zulke sterke kinderen, die lopen niet in 7 sloten tegelijk. En anders komen ze wel bij me, dan geef ik ze een polsstok, kunnen ze eróver heen...Mama neemt wat meer afstand, dat ademt wat beter voor iedereen!Soothe, how are you? Een en beterschap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Pip: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
onehorse Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Hoi An,Ik lees onderaan: gestopt (Stille) Zaterdag 22 maart 2008. Goed dat je zo zeker van je stuk bent!Als je beloningen zoekt, waarvan alcohol voor een alcoholist geen beloning is maar wel een kwelling, kan je altijd bij mij terecht. Ik ben gek op snoep en tussendoortjes ;-). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Onhorse: 'nullen is hip" ??? snap ik niet.Ja, ik ga me eens sterker focussen op het belonen.Marjo: ook dit ga ik in mijn kop prenten:'het smaakt niet, het doet niks, het stinkt, je hebt er niks aan'.Koppie verse tomatensoep en de eitjes zijn zoooooo mooi geworden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Hallo Allemaal,Vie, heftig! Maar ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om het even te laten bezinken.Het lezen van jouw dagboek zal behoorlijk heftig zijn geweest voor je zus!Ik vind het zowiezo al vreselijk dapper dat je dat uberhaupt hebt durven doen...jezelf zo bloot geven!Het komt wel goed...laat het even betijen, en probeer dan het gesprek weer op te pakken!Ik wens je sterkte!An, als je hier al niet meer kunt schrijven dat het mis ging......waar dan wel?????Ik ben zo vaak gestruikeld, dat ik de tel ben kwijt geraakt.Maak niet de fout die ik maakte...ik schaamde me uiteindelijk zo voor mijn herhaalde terugvallen datik het niet meer melde en net deed alsof ik droog stond (zie bericht 26 juni 2007)!Dan sta je pas echt alleen.......letterlijk en figuurlijk!want wie hield ik toen het meest voor de gek, het forum of mezelf?Blijf eerlijk! Vooral naar jezelf, hoeveel pijn het ook doet. Want uiteindelijk is het de eerlijkheid die je zal redden!Gem en Tapas.........proficiat met jullie mijlpalen.....pff 9 en 10 maanden, lange tijd alweer!Goed gedaan ladies.......ik weet dat jullie het niet altijd gemakkelijk hadden, maar dat het wel steeds beter gaat naarmate de tijd verstrijkt!Marieke, sterkte met de situatie!Ik heb echt geen raad voor je, mijn kids zijn veel kleiner. Maar vertrouw er op dat het uiteindelijk goed komt!Wat niet drinken betreft.......tjonge megaprestatie!Corinne, fijn om te lezen dat je die glimlach hebt kunnen vast houden!Vandaag nog een dag?Sterkte met je studie! Nu ja en een beetje van genieten ook he, er gaat toch een hoop tijd in zitten!Pippi, je hebt een scherp analytisch vermogen!Toch proef ik ergens dat je verbitterd bent!(Je hebt dan ook heel wat op je bordje gekregen zonder erkenning voor wat je deed!)Je gevoel van teveel mensen om je heen herken ik...ook ik zoek regelmatig doelbewust de stilte en ruimte op!Succes met de lammetjes...ik weet hoe leuk het is om te spenen, vaak genoeg gedaan!(maar ik woon, denk ik, te ver weg om je te kunnen helpen?)En een vierling bij een schaap......dat is toch uitzonderlijk ? Tweelingen zijn redelijk normaal, maar verdere meerlingen....ik wens mama schaap sterkte!Spud, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Goed gedaan!Ben wel benieuwd naar hoe je supervisor heeft gereageerd?Anna, fijn dat je bank uiteindelijk nog geleverd is! Het heeft je wel heel wat telefoontjes en stress gekost, maar gelukkig geen fles wijn!!!! Voorheen misschien een megatrigger....maar nu een lange neus naar de rest van de wereld! Goed van je!Hier is alles oke.......geen bericht = goed berichtAl weet ik dat de meesten van jullie dan juist anders gaan denken!Ik weet voor mezelf dat als er iets niet goed gaat...of dreigt mis te gaan...ik me hier direct ga melden!Ik heb geen zin meer in verstoppertje spelen, dat heb ik al te vaak gedaan en het heeft me echt niet geholpen! Mocht me nu iets overvallen en me aanzetten tot drankgebruik dan ga ik eerst alle alarmen in werking zetten...forum, therapeute, AA-contact, echtgenoot....!Maar so far... so good!Ik heb nu 11 weken niet gedronken, en ik ben vastbesloten mijn eigen record te gaan verbreken!Ik wens jullie allemaal hele fijne paasdagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Joann: dank je voor je eerlijkheid. Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel even heb overwogen niks in mijn schrift te schrijven en hier ook niks te zeggen. Maar dat kan ik voor mezelf niet meer recht praten, inderdaad waar ben ik dan mee bezig. Dan maar mezelf schamen.Je gaat goed Joann, 11 weken is heel wat. Mijn record zal zijn wanneer ik vandaag niet drink, want na een drinkdag volgen meerdere. Dankzij jullie allemaal kom ik er doorheen, gaat het me lukken.Ben ook vast van plan om maandag of dinsdag te stoppen met roken. Dat is ook smerig en ook erg duur.Hier denk ik ook al zolang over. Dan maar alles tegelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 An, An, An... zie je zelf hoe je jezelf voor de gek houdt??? maandag of dinsdag vast van plan zijn te stoppen met roken... typisch verslaafden gedrag... nu nog even niet.. maar pas over een dag of wat.. ik vind je niet een rotmeid of zo, maar ik voorspel je al dat dat dus niet gaat lukken... ja, misschien door dit berichtje uit een soort van "ik zal je wel even laten zien"gevoel...maar dat hou je nooit je leven lang vol... dat duurt even en dan is er een terugval waar je uiteindelijk weer van geniet.... Vast van plan is niet de juiste insteek... er moet geen plan zijn..er moet een overgave zijn.. en een besef dat je onmachtig bent tegen die sigaretjes..die nicotine.. net zoals bij drank.. daarmee lukt het ook niet door alleen maar te zeggen dan je van plan bent te stoppen met drinken... Liefs, kohtje.. echt waar, liefs.. ik wens je het allerbeste.. en ik zou de hele wereld wel op het juiste spoor willen zetten, maar dat kan ik niet, en daar heb ik vrede mee. Ik kan mijn speldenprikjes uitdelen en meer niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Koh: tja, als je zo reageert kan ik beter maar helemaal niet schrijven. Jouw weg hoeft mijn weg niet te zijn, of wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 m'n beste An.. in wat voel je je nu aangevallen??? waar kwets ik je??? Het is absoluut niet mijn bedoeling geweest je te kwetsen of aan te vallen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 ik heb het nu over het roken, hè??? Maar ja, verslaving is verslaving.. dus in principe heb ik het ook over alcohol, cocaine, heroïne, noem maar op, gokken, sex, eten... etc. etc... in principe is elke verslaving gelijk.. de middelen verschillen... En nogmaals, An.. ik bedoel helemaal niks persoonlijks hier.. probeer alleen maar een probleem aan de orde te stellen, een probleem waar we hier allemaal mee kampen.. Ik ook.. Pfffff... nogal... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 die paradox in jezelf onderzoeken en DOORLEVEN zoals in mijn onderschrift al een tijdje staat.. dat is nou precies waar ik de laatste tijd mee begonnen ben... Hoe eerlijker je naar buiten wordt.. hoe makkelijker het wordt.. je hoeft je niet meer te verdedigen.. alleen maar te verduidelijken... en daar mag je tijd voor nemen.. hoeft niet in één keer..mag je je leven lang over doen... Verdedigen is een kwestie van NU of VALLEN.... Rust en Vrede met jezelf.. daar gaat het om... Sorry mensen.. ik ben niet van de EO of zo... ik ben een gewoon alcoholistje..net als jullie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Koh: je voorspelling bevalt me niet, hoe kan jij nu weten of het mij wel of niet lukt. Loop al heel lang met het plan te stoppen met roken. Ben ook daarmee na 10 jaar niet roken weer begonnen. Het gewoon kl*te jaren achter de rug en wil mezelf weer terug vinden. Al die verslavingen bevallen me helemaal niks. Vandaar. Ook kan je stoppen met roken beter plannen, dus maandag of dinsdag, daar ben ik nog niet uit. Ik ga het in ieder geval proberen. Klinkt ook niet daadkrachtig, maar goed zo ben ik en ik weet dat het me gaat lukken, is het nu dan is het zeer binnenkort wel. Vanaf augustus ben ik keihard aan mezelf aan het werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Lieve An,Voorheen zou ik precies zo gereageerd hebben op koh's bericht.......en dat weet ie van mij ook!Kijk in de spiegel......het is misschien niet leuk, ik vond het helemaal niet leuk!Maar hij heeft wel gelijk!Juist die berichten waar je nekharen van overeind komen........dat zijn de berichten die een boodschap hebben die je nog niet wil/kan zien!Ik weet het......Koh is mijn grote voorbeeld vanaf mijn eerste dag op het forum!Hij heeft mij heel erg vaak dit soort spiegels voor gehouden, en nog vaker heb ik hem daarvoor geschopt!Maar al die tijd had hij gelijk.......en ik ben blij dit eindelijk te kunnen zien!Juist omdat hij na lange tijd terug gevallen is (wat ik hem absoluut niet gunde, daar niet van!) is hij voor mij een veel levendiger voorbeeld geworden. Ooit vertelde hij mij eens niet te weten wat trek is........nu weet hij dat wel!Toch Koh???Kohtje heeft de wijsheid niet in pacht, net zo min als ik die heb...of wie dan ook op dit forum!Maar soms wordt er iets tegen je gezegd dat je absoluut niet leuk vind, maar uiteindelijk zijn dat mijn inziens de meest waardevolle lessen die je krijgt!En dat weet jij zelf ook An.........doe er je voordeel mee!Het is misschien heel pijnlijk, maar het is wel eerlijk........en heel goed bedoeld!Jij stopte vandaag........ik doe met je mee, al heb ik niet meer gedronken vanaf 4 januari!Stopmaatjes genoeg te vinden hier op het forum volgens mij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 An, nogmaals, niks persoonlijks tegen jou... maar ik blijf bij mijn gedachte dat het je niet gaat lukken als je nu gaat plannen om over een paar dagen te stoppen met roken... je stopt NU met roken omdat je beseft dat roken je geen toegevoegde waarde aan het leven geeft of je stopt niet Nu omdat je denkt dat je het onder controle hebt en dus over een paar dagen wel kan stoppen..Die laatste gedachte is funest.. je hebt niks onder controle, wat betreft een verslaving.. je bent niet voor niks verslaafd... als je verslaafd was en kon zeggen: ok, ik ben verslaafd tot die en die dag... haahaaahaaaaaa... snap je??? Je moet NU je ketens verbreken.. NU... niet later.. dan weet je verslaving je te achterhalen... Ook als het je een tijdje lukt te ontsnappen.. je bent nooit echt vrij.. Je moet NU vrij komen en losbreken.. NU.. De toekomst is voor iedereen, maar heel zeker voor een verslaafde, een tijd die niet in visie is...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Mmm... Dus Kohtje je bent niet van de EO he ? ...... hahahahaha.....En bedankt trouwens want nu zit ik mij af te vragen hoe die presentator heette van de EO... het was een man met een dikke snor die later ook de reclame deed voor OHRA uitvaartverzekeringen....toen was ik 10 jaar of zo...Hahahaha.. i love my life...O ja ...Mochten jullie niks te doen hebben :Vanavond de allereerste CA (cocaine anonymous) meeting in Gouda.Begint om 20:00.. Industriestraat 1a (ook voor alkies want ja dat zijn ook gewoon junkies hahaha)Fijne avond allemaal... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Koh en Pippi: nou goed, dan is jullie voorspelling dat het allemaal niet gaat lukken. Als het zo is dan is dat zo. We zullen zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden