Spring naar bijdragen

Paaszaterdag 22 maart

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou Vie, ik hou eigenlijk wel van wat oudere, schattige en lieve jongetjes! :D :$
Ik heb Kohtje wel eens gezien, en ik kan je melden dat hij écht erg cute is.
Doe me een lol Koh, en blijf precies zoals je bent. Je bent namelijk goed zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg, wil je wel stoppen met drinken?? En geef je toe dat je een probleem hebt met alcohol? Zo ja, dan zul je moeten toegeven dat je verslaafd bent.En als je dat bent en er geen vrede mee hebt, dan zul je je moeten ontketenen..door te erkennen dat je geen baas bent over jezelf en hulp nodig hebt.. en hulp is er volop.. maar die zit niet in een fles drank...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,
Ik kan je alleen vertellen hoe het mij vergaan is.
In maart 2005 zei mijn vriendin dat ik altijd een alcohollucht meedroeg en vroeg op de vrouw af hoeveel ik dronk. Ik dacht een fles, het was anderhalf tot twee flessen. Ik ben toen gaan minderen en eind augustus van dat jaar zat ik op 1 fles. Toen kwam het bericht dat mijn baan zou komen te vervallen. Via de huisarts naar de ambulante verslavingszorg. Sloeg niet echt aan bij me, ben dan ook gestopt met de begeleiding en zelf verder gegaan. Zomer 2006 droog met uitglijders. September begin van grote terugval. Kwam op ca. 4 flessen wijn met een 1/2 l jenever erbij op 24 uur. Ben hard mezelf tegengekomen en ben al minderen opnieuw hulp gaan zoeken. Hier op de site terecht gekomen op 6 maart 2007. Me aangemeld voor de internettherapie en daarmee kon ik gelijk beginnen en het forum opgegaan. Pasen (8 april) zou ik stoppen met drinken en ook maar gelijk met roken. De dinsdag erop (10 april) gelijk op mijn snufferd gegaan. 's Nachts om 12 uur alles wat ik nog had door de gootsteen gekiept en sindsdien niets meer gedronken. Heb wel ondersteunende medicatie (refusal) bij de huisarts gevraagd.
Dus in het kort: alles wegkiepen en stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, fruitvlieg, ik kan nu zeggen, helaas achteraf, dat ik helemaal niet wilde stoppen. Eigenlijk was het wel heel erg fijn me elke keer weer rond te wentelen in die roes, hoe ik er soms achteraf ook van baalde. Na een stop van een tijdje, was ik er heilig van overtuigd dat ik mezelf had bewezen en best wel sociaal kon drinken. het is het vertrouwde, wat je diep in je hart niet los wilt laten. begrijpelijk, want wat moet je dán. Stel je voor dat je suffig en burgerlijk op de bank ging hangen, zonder al die goede gesprekken die je samen met vrienden (of alleen met je eigen gedachten) met die fles wijn op tafel had...
Daar heeft het mee te maken, bang voor het onbekende, Dus dat onbekende maar belachelijk maken. Wie verteld jóu eigenlijk wat! Zoiets..
Het is niet leuk om te stoppen, dat weet jezelf. Maar op een gegeven moment, is het niet leuk meer om te beginnen, herken je dat?
ik sta nu iets langer dan 4 maanden droog. Maar het is anders deze keer. Ook deze uitspraak herken je vast. Ik ging door een rivier van bagger en alles kwam eruit.. Nog bagger ik voort, maar het word steeds minder zwaar. Het is het voor jezelf erkennen dat je niet meer hoeft, en dan verder..
Succes man, zet 'm op! Je zit hier goed, l*l maar van je af!
Als wij het allemaal kunnen, kun jij het ook ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,
Nog even het volgende toevoegen. Ik spreek elke dag met mezelf af die dag niet te drinken.
Ik kan niet zeggen : nooit meer zal ik drinken. Veel te zwaar beladen en wie weet kan ik die belofte niet nakomen.
Vandaag drink ik niet.
Vandaag is te overzien, dat is maar 24 uur, daarna kijk ik wel verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote:
Het is niet leuk om te stoppen, dat weet jezelf. Maar op een gegeven moment, is het niet leuk meer om te beginnen, herken je dat?
Unquote.

Ik wel Marjo, mooi gezegd! En ik zou er zelfs aan toe willen voegen: op een gegeven moment wordt het leuk om gestopt te zijn... ;) maar de eerste weken zijn lastig, dat weten we allemaal, en het kan maanden aan je blijven trekken voordat je "er met mildheid op terug kunt kijken". Maar het is het allemaal waard, wat mij betreft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hallo Nok Nok Nok en meteen Welterusten dan maar,

Had een erg mooi Paasmis in de kerk, het leek met Kerstmis, het sneeuwde toen ik naar huis liep, klokken luidden, wel sfeervol.

Verder rust hier aan het front, kids zijn een dag en een nacht bij Ex.
Ik ga nog een sapje drinken en naar bed.
Welterusten allemaal.

p.s. ik rook nu vijf jaar niet meer en dat blijft een heerlijk gevoel, daar geniet ik soms nog meer van dan van niet meer drinken, omdat je dat zélf niet ruikt. Geeft me wel een gezond gevoel, zeker met zo'n multi-sapje erbij.

Allemaal een fijne Paasochtend morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,

Ik kan je nu alleen maar vertellen wat ik nu meemaak. Ik begin nu al VOOR werken te drinken. Rondom dertig dronk ik nog helemaal niet thuis overigens; dat is pas rond halverwege dertig gebeurd.

Het is jouw keuze; jij bent de enige die dit kan bepalen. Net zoals ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...