Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 An, ik denk dat je de icoontjes van pipi en joan verward... maakt niet uit... en je voelt je nu aangevallen en zal wel eens even laten zien dat wij ongelijk hebben... kan ik alleen maar aanmoedigen. Ga ervoor, zou ik zeggen.. je streven is bewonderenswaardig.. maar kijk vooral naar jezelf.. wil ik dit echt vanuit mezelf.. en zo ja..waarom dan niet nu?????Echt waar, An.. ik lees je graag, ik leer ook van jou heel veel.. en ik hoop dat die wisselwerking ook voor jou geldt...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Hai ziza.. jammer dat je nu pas met die mededling voor Gouda komt.. maar ja, zo is het. Dat kan ik niet meer voor elkaar krijgen om daar bij te zijn, hoewel het me interesseert..want ook al is het CA.. bij NA heb ik gemerkt dat verslaving verslaving is.. maakt niet uit waaraan.. Ennehhh... die man met die snor.. ik weet het niet..kom niet verder dan Chiel Montagne...haha.. en die was niet van de EO... Ik heb wel één van de oprichters van de EO gekend, die was leraar Godsdienst op mijn MTS en presentator op de radio, destijds, van de `muzikale fruitmand`....Dominee Wijnsma.. de goede man leeft niet meer.. we hebben hem ontzettend kunnen pesten door hem DJ te noemen... ach ach ach.... puberhumor...daar moet je als volwassene toch eigenlijk boven kunnen staan.. maar ja.. pubers weten wel te raken..
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 hai joanneke.. zie dat wij nog als enigen ingelogd staan... grappig.. ik hoop dat jij nu ook je weg gevonden hebt en ik dank je voor je laatste berichtje.. geeft mij het gevoel ietwat nuttig geweest te zijn op dit forum.. hahaha... ik zoek en vind vele spiegels hier op het forum.. soms zoveel, dat ik niet meer weet waar ik moet kijken.. maar ze helpen wel. En dat vind ik het mooie van dit forum.. het helpt je je eigenwaarde te vinden, te maken, te herkennen... te ontwikkelen..
joann Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Koh.....Hou de spiegels hoog,ik sta er voor open!
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Koh: inderdaad, sorry Joannn. Ja Koh maak me maar lekker kwaad!!!! Misschien moet je maar ff doorgaan! Want ik zit inderdaad te denken om inderdaad vandaag met roken te stoppen.......
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 hihi... gekke An, weet je dat je mij nu ook een spiegel voorhoudt wat betreft dat roken... ik ben ooit, 17 jaar geleden gestopt met roken... heb dat 3 jaar volgehouden, zonder moeite.. maar 1 zwak moment van toegeven was het begin van weer 14 jaar roken..er bestaat volgens mij geen RA... annonieme rokersclub.. misschien een idee, om regelmatig bij elkaar te komen als gestopte rokers....ik wil heel graag stoppen maar het lukt niet.. ik weet dat ik moet stoppen op het moment NU... niet eerder, niet later... NU... maar ik moet er wel aan toe zijn..en dat kan door externe factoren.. zoals jij nu zo'n factor bent... ik ben geneigd om te zeggen: Ok.. An stopt NU, ik ook... want roken voegt niks toe.. het leidt alleen maar af.......Ik hoop dat je niet boos op me bent, An.. ik hoop dat je ziet dat je van invloed bent..juist door je reaktie... ze zeggen wel: aktie is reaktie, maar andersom geldt ook.. reaktie geeft aktie...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Pippi.. wat bedoel je??? wat zit je dwars??? waarin wil je An helpen of wat wil je An echt vragen? Pipje... je weet dat ik je acht... maar ik wil je graag snappen, snap je?
joann Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Pip.......An gooide mijn en jouw telefoontje even door elkaarze bedoelde mij....niet jou!
jozias Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 hallo allemaalik hoop dat ik nu goed zit op dag draad..??Maar mijn naam is veranderd in Jozias ipv jjkooymangroetjes
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Pippi. Joann en Jozias............... whahaaaaaa de chaos compleet.Pippi: ik had niet goed gekeken, en gooide jou en Joann even door elkaar. sorry...Jozias... welkom, we moeten dus gaan opletten met al deze idem dito icoontjes.Ja je zit goed hier.
onehorse Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Ik heb woensdagochtend mijn laatste sigaret gerookt en het gaat mij goed af. Gestopt m.b.v. het boek De Opluchting van Jan Geurtz. Legt de valkuilen van het roken open. Persoonlijk vind ik het een aanrader als je wil stoppen. Boek heb ik zelf op 2 x 1/2 dag na mekaar uitgelezen. Dus op 1 dag kan je het helemaal uit hebben. ff een dag voor jezelf, boek bij de hand, sigaretten, snoep, lekkere maaltijd, een dag waar je jezelf op verwent omdat je het boek helemaal uitleest.'t Is maar een ideetje. Mij heeft het alvast geholpen.Nullen = niks alcoholisch drinken, nul komma nul.
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 dag Jozias.. waar je ook vandaan komt, maakt niet uit.. hier zit je goed als je mee wilt doen aan de dagelijkse babbel omtrent alle ups en downs wat betreft alcoholgebruik... dus bij deze heet ik je welkom.. en er zullen er ongetwijfeld meer volgen, is mijn ervaring....
onehorse Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Als het ok is, gooi ik deze er even tussen. Heb hem bij weetjes of zoiets gezet.In het programma Een wereld:Volgende week 25 maart dinsdagavond op Belgie 1 - 21.30 uur.Eén wereld: Mijn moeder drinkt"dinsdag 25 maart: mijn moeder en alcoholDiane is 39 jaar en heeft 6 kinderen. Nanzer is 12 jaar oud en de tweede jongste dochter van Diane. Moeder en dochter leven in Birmingham, maar niet samen onder één dak. Diane is immers al jaren lang verslaafd aan de drank, zozeer zelfs dat ze ten dode is opgeschreven als ze niet vlug totaal ontwent. Maar Diane staat volkomen machteloos tegen de alcohol en ze vergiftigt zich elke dag steeds meer. Nanzer leeft bij haar grootmoeder die alle hoop op genezing van haar dochter heeft laten varen.Van de overige 5 kinderen van Diane vernemen we niets in de documentaire. Ook niet wat er precies in haar huwelijk is scheef gelopen. Diane heeft zeker het geluk niet aan haar kant gehad. Haar man sloeg haar geregeld en daardoor werd Diane verslaafd aan alcohol. Ze drinkt 30 pinten bier per dag en tussendoor nog een paar flessen wodka, whisky of cider.De dodelijke cirkel is zo gesloten dat Diane soms een ganse week spoorloos is en helemaal ten onder gaat aan drank en slaapgebrek. Zo ook nu weer, net wanneer Diane beloofd heeft om een ultieme ontwenningskuur aan te vatten. Nanzer en haar grootmoeder zijn radeloos en tenslotte is het de cameraploeg die Diane tenslotte terug kan vinden. Maar haar dochtertje geeft de strijd niet op "Mama houdt veel van ons," zegt Nanzer, "maar ze houdt nog meer van de drank." Omdat de kleine Nanzer echter zélf onvoorwaardelijk veel van haar moeder houdt, legt ze haar leven en dat van haar mama op handycam vast.Deze beelden en getuigenissen zijn werkelijk uniek. Nanzer vertelt hoeveel ze van de natuur, van de dieren en van het leven houdt, maar het meest van al wil ze haar mama terugwinnen. "Toen ik klein was, liet mama me helemaal links liggen, maar dat laat ik nu niet meer gebeuren. Ze zal stoppen met drinken en ik zal haar daarbij helpen."Nanzer kan haar mama overtuigen om de kuur nu daadwerkelijk aan te vatten. De eerste dagen zijn verschrikkelijk ellendig voor Diane, maar uit liefde voor haar kind houdt ze vol. Nanzer beleeft bange dagen en is overgelukkig nu ze ogenschijnlijk haar moeder teruggevonden heeft.Deze documentaire is het verhaal van een volwassen vrouw en een meisje van 12 die beiden geconfronteerd werden met ouders die ten onder gingen aan alcoholintoxicatie."
joann Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Enne An, ik wilde je helemaal niet boos maken...Ik probeerde je alleen te laten zien welke weg ik bewandelde...Als jij vandaag, morgen of overmorgen wil stoppen met roken...wens ik je alle succes!Maar tevens zeg ik.....is 1 verslaving aanpakken niet genoeg?Uit eigen ervaring...jaaa, ik ben ook een roker:o, weet ik dat het niet werkt!De ene verslaving nog niet onder controle ...en verder rennen naar de volgende!Ik geef je hierbij op een briefje dat je geen van beiden op deze manier gaat volhouden!Dat is geen motie van wantrouwen naar jou persoonlijk.....maar zo werkt het gewoonweg niet!En het mooie is dat jij dit heel goed weet.......je was ooit 5 jaar droog, met hulp van de AA!En alles wat ze je daar geleerd hebben lijk je nu te verwerpen???Waarom dit verzet?Waarom verschuiven naar een andere verslaving?Waarom An?waarom ga je niet terug naar de AA?Ik denk dat ik het wel weet.........Want als je dat doet,is er echt geen weg meer terug!Nou wordt maar boos!Ik herken alleen maar waar ik zelf eens was.......ook ik wilde niet!Het werkt pas als je ECHT wilt!!Enne....dit hebben ze hier ook meerdere malen tegen mij gezegd, en dan liep ik boos weg van het forum!Maak niet de fout die ik maakte............!!!!!!!!!Kruip niet in je schulp vanwege confronterende meningen van anderen.....!Blijf praten met ons, al ben je niet blij met wat we zeggen...!Het niet meer praten...niet meer delen heeft mij uiteindelijk in de afgrond doen belanden,dat wil ik je besparen!Probeer open te lezen wat we schrijven...en vraag...vraag...vraag, het helpt jou en ook mij!
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Onhorse: ah prima. Nou ik zat me zo boos te maken (dank je Koh) dat ik vandaag stop. Mijn man heeft de sigaretten al de deur uit. Fijn dat je dit schrijft! Ik ben al die verslavingen spuug zat.
Rudy Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Goh, 'dat lukt je niet' hoe vaak is dat niet tegen mij gezegd.Meestal kwam er nog wat achteraan, maar dat wil ik jullie besparen.Ik ben er alleen maar onzeker door geworden.Het werd gezegd door mensen die ik door en door vertrouwde.Zij konden uit eigen ervaring niet vertellen of mij er van overtuigen waarom wat ik had voorgenomen niet zou lukken.?Maar mijn onzekerheid en het gevoel er alleen voor te staan weerhield me ervan dingen te ondernemen, hoe leuk ik ze ook vond.Later werd me duidelijk dat de negatieve benadering van een probleem meer zegt van de spreker dan van de ontvanger.Het heeft mij belet dingen te gaan doen die ik leuk vond ten nadele van mijn ontwikkeling.Ik zal daarom nooit tegen iemand zeggen," dat lukt je niet."Wel de zwaarte afwegen van het bestrijden van twee verslavingen en daarover vertellen.Want twee verslavingen tegelijk bestrijden is zwaar.An ik zou zeggen pak het aan en kijk waar je uitkomt.Weeg de thuis situatie waarin je zit af, tegen je voorgenomen plannen.Blijf eerlijk tegenover jezelf en hou ons op de hoogte.Je blijft welkom, ook als het niet goed gaat.Het positieve aan je poging is dat je het wel hebt geprobeerd en kunt dan uit eigen ervaring vertellen wat er goed of fout is gegaan.Het hoort allemaal bij het nuchter worden.Succes.
Rudy Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Ja ik ken het verhaal onehorse, het is al uitgezonden geweest.de moeite waard om naar te kijken.
Rudy Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Fijne avond allemaal, prettige paasdagen en tot later maar weer.
joann Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Onehorse, Welkom op het forum,ook ik heb die documantaire al gezien......het brak mijn hart...toen al!Ik wist toen nog niet eens dat ik zelf een drankprobleem had/heb!Nu een beetje wijzer in dat op zicht.........wil ik er niet meer naar kijken!Dat helpt niemand!Maar een eye-opener is het wel!
Kohtje Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Rudy, je doet mij het schaamrood naar de kaken stijgen... ik heb je hoog in mijn vaandel zitten en wil je daarmee niet op een voetstuk plaatsen.. absoluut niet.. maar nu ga je tegen mijn gedachtengang in betreffende An en het roken.. ik moet zeggen dat je gelijk hebt, maar tevens vind ik mijn manier de manier zoals die bij mij werkte... ik ben ook maar zo'n beginneling in alles.. maar ik leer.. ik leer, ik leer... en probeer dat, wat ik in mijn leerproces als positief ervaar ook door te geven aan anderen.. Geen kwade bedoelingen, geen eigenbelang.. puur zoals ik ervaar dat het voor mij goed werkt.. dat geef ik door.. niet als Les die uit het hoofd moet worden geleerd.. maar als voorbeeld, zoals het voor mij werkte..
joann Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Ik ga jullie verlaten voor de realiteit van alledag...de kids hebben honger En het is aan mij om daar aktie op te ondernemen!Dus...........Laters!
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Joann, nu doe je het weer. Je schrijft alsof je de wetenschap in pacht heb, maar dan over mij. En jij weet waarom ik nu niet naar AA ga, nou dat vind ik knap van je. En ik heb AA nog nooit verworpen. En ik heb ook niet de behoefte om hier weg te lopen Joann. Je beweert hier dingen over mij, hoe ik ben en hoe ik zou denken die gewoon niet kloppen en dat vind ik vervelend. Dus laat me maar met rust ok?! Misschien dat het bij iemand anders wel werkt maar bij mij dus niet. Ik word daar heel tegendraads van.
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 He Rudy, lees net je berichtje. Precies zoals jij het schrijft zo is het. Nu ben ik daar zo nijdig om geworden dat ik het grote besluit heb genomen ook met roken te stoppen. Dus ga ik het juist wel doen.Dankzij Koh en Joann!!!! En het gaat me ook lukken, zo, lekker puh. Rudy dank je voor je woorden. Niks is erger dan dat iemand tegen je zegt 'het lukt je toch niet'. Het is mij vroeger zo''n beetje naar binnen gepompt en had geen zelfvertrouwen en heb heel veel dingen in mijn leven juist daardoor niet durven doen.Het is zo ondergraven van je zelfvertrouwen. Bij mij werkt het nu dus averechts, want het gaat me wel lukken. Zo ben ik ook aan mijn studie begonnen. En nog veel meer. En ik kan het. Dankzij het forum hier.
An Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 Koh: ik lees alles door elkaar zie ik. En lees nu pas over dat roken van jou.Nou je hebt het kunnen lezen, ik ben zo nijdig op je dat ik een uur geleden gestopt ben met roken Haha!! Dus ik daag je uit.... doe je mee????? !!!!!
CPAS Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Geplaatst 22 maart 2008 An,Het gaat je lukken.Las ik dat nu goed? Heeft je man alle rookwaar al de deur uitgewerkt?Heel goed, maar waarom wel de rookwaar de deur uit kunnen doen en niet de drank.Dat is mijn vraag aan je partner.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden