Spring naar bijdragen

25 maart


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Laatste nacht draaide alles in het rond
Zo zeeziek, bibberen, beven
't Komt tot hier, ach kwam alles er maar uit
Oh, ik wil 't niet meer beleven

Nooit meer drinken
Goede raad en echt niet duur
Nooit meer drinken
Och, mijn keel zo droog en zuur
Nooit meer drinken
Nee nooit meer

'k Heb gedacht, als ik nu eens na vannacht
Bij de anti-alcoholisten
Zo eens vroeg hoe je 't drinken laten kan
Toen dus bleek dat zij het wisten

Nooit meer drinken
De hersencellen gaan kapot
Nooit meer drinken
Je zuivere adem gans verrot
Nooit meer drinken

Nooit meer drinken
Onthou m'n eigen wijze raad
Nooit meer drinken
Maak van Vlaanderen een sterke staat
Nooit meer drinken

Raymond van het Groenewoud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Corinne,
Beterschap, laat je je een beetje vertroetelen?;).

Vie,
Prettig dat je weer een beetje on speaking therms bent met je zus.
Goh kunnen chemo's nu ook al via de huisarts? Da's fijn hoef je tenminste niet
naar het ziekenhuis en kan je lekker thuisblijven.
Ik hoop dat je niet al te misselijk wordt.

Houtje,
Ik zie je al op de arreslee, Houtje van Oranje Nassau :)

Safi en An,
Zet hem op dames!

Har
:D

Soothe,
Lekker weekend gehad?
Zodra er weer een run op de kaarten is laat ik het je weten. ;)

Orleando,
Ik wens je sterkte, eerlijk gezegd weet ik niet zo goed hoe ik op je moet
reageren, ik begrijp je berichtjes niet altijd.
Wel goed dat je naar de huisarts gaat.

Verder een ieder die ik vergeten ben
rose;.

Mijn boze bui is alweer wat naar de achtergrond, ach het is ook zonde van mijn energie
om mezelf boos te maken, ik schiet er werkelijk niets mee op.
Maar wel weer een stiekum vraagje in mijn achterhoofd, wil ik dit werk nog wel doen?
Aan de andere kant er is overal wel weer wat. dus voorlopig ga ik maar weer
met frisse moed aan de gang.
Het zal ook wel een soort gewenning zijn, er best lang uitgeweest, dan voel je je ook
weer schuldig naar je collegae toe.
Zo nu ga ik even een was aanzetten en de andere in de droger doen.
Vanavond moet ik vroeg gaan slapen, morgen om 0.400 beginnen.
Misschien tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihahoi!

Hier is marjo. viereneenhalfuur in het zwembad vertoefd, met o.a. een mooi boek! (Joe Seedboot van Tommy Wieringa). lekker van de glijbaan geweest (yehaa...!!!), in het bubbelbad, de stroomversnelling, meegedaan met 'de mooiste-sprong-wedstrijd... Patatje gehad, dus straks een boterham :D
Thuis, hardgelopen... (1-2-2-3-3-2-2-1, 1min. rust ertussen) Hééérlijk!!!
Klaas is op cursus, dus vanavond lekker vrij, maar even onder dat infra-rood geval voor de spieren, voelt als een eigen sauna in eigen bed ;)

Nou, ik kan er niets anders van maken, maar ik voel me top!!!
Dus; laten staan, je had mij hier altijd moeten horen klagen :P Maar de beloning komt (als je niet meer zuipt)!

Het leven is vanf nu tekort voor zelfvernietiging, maar ik hoop, nog lang genoeg om van te genieten..

Vrolijke groetjes, tot vanavond! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albertina, dit is geen chemo hoor, gelukkig niet, dus ook geen misselijkheid. Het is een middel dat de kankercellen tegen elkaar op moet gaan zetten zodat ze elkaar vernietigen in plaats van de gezonde cellen. Het is nog een beetje in de probeer-fase, maar alles wat er te proberen is vinden wij een goed idee. Af en toe moet ik wel naar het ziekenhuis voor bloedafname of een scan, maar ik hoef er niet meer voor een hele nacht naar toe, voorlopig.
Safi een hele tijd geleden heb je me een vorm van het houtsmullerdieet aangeraden. Hier hou ik me deels aan, in ieder geval geen vlees en wel veel verse groenten en aanvullende vitamines. Volgens dit dieet moet je een halve verse ananas per dag eten, nou dat komt me inmiddels wel de neus uit.

Niet roken bevalt me wel goed. Soms vind ik het moeilijker dan niet drinken.

In het begin als je stopt met drinken, kunnen je gevoelens soms van hier naar daar gaan en dan weer terug. Mee eens?
Je weet soms niet goed waar je staat of wat je wil of wat je nou weer allemaal overkomt. Het is allemaal nieuw en beangstigend en je moet een plaats zien te vinden. Hier is het vaak een bad van herkenning. Ik ken Orleando voor de rest niet, maar ik denk wel dat ze hier heeft geschreven omdat ze het moeilijk had en troost en herkenning zocht, net als iedereen hier. Wat maakt het jullie of mij uit of ze dan weer wel steun krijgt van haar man en dan weer niet, ik heb dat zelf allemaal niet zo gevolgd. Ik zie een vrouw die vecht en soms bang is en haar angsten hier schrijft. Wat mij betreft verdient ze net zo goed onze steun als wie dan ook. Ze heeft niemand aangevallen of beledigd, alleen maar geschreven wat haar bezighoudt.

Ik had zojuist een tamelijk amusante, maar ook confrontrende mailwisseling met mijn zus over minderwaardigheidscomplexen. Zij en ik zijn van oudsher tamelijk hard tegen elkaar, waaronder een heleboel leed zit. Soms kun je dus onder harde woorden veel duidelijk krijgen, als je je maar niet meteen aangevallen voelt.

En nu duik ik even in de vriezer want we moeten ook nog iets eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik weer voor de tweede x, ik had net heerlijk een heel verhaal van me afgeschreven maar wilde nog even kijken hoe iemand ook al weer heette ben ik mijn hele verhaal kwijt zonder het te verzenden Grrrrrrrrrrrrrr en ik zat al zo lekker in mijn vel maar niet heus!!!
Ik heb het Heeeeeel zwaar en kan helemaal niks van de kinderen hebben, ben alleen thuis met de kleine Roos bijna 3 die niet wil eten wat ik helaal niet kan hebben en dan gaat ze huilen etc etc dus die deed ik bijna wat aan maar ze zit nu gelukkig, zonder eten, achter tiktak!
En ipv naar de winkel te rennen zit ik hier!
Nou goed mijn ergste woede en hartkloppers zijn een btje gezakt dus ik ga die kleine maar even knuffelen want die kan nergens wat aan doen, als ze al niet in slaap is gevallen...

An en Saffi begrijp ik het nou goed dat jullie allebei sinds kort zijn gestopt...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Jozias
Misschien een tip voor jouw.
Als je niet antwoord via de Quick Reply want dan raak je je verhaal kwijt als je terug gaat bladeren.
maar een berichtje schrijft via de Antwoord mogelijkheid rechts onder de berichtjes in het grijze streepje.
Dan kan je nl wel gewoon overal heen switrchen zonder dat er iets met je berichtje gebeurt.
Hier kan je ook de smiley's en hartjes enz. kiezen.

Mischien was het al oude koek voor je:)
anders zou ik zeggen eerst even in word schrijven en dan kopieren die hap!

Ik heb zelf geen kinderen dus hier is het lekker rustig met af en toe de hond die eruit wil. maar aangezien mijn man de zonsondergang wil filmen is de hond al met hem mee...dus relaxt hier.
Eten is al op heerlijk vlindermacaronie met een zelfgemaakte pesto-tomatensaus mret champignons en soyagehakt...was echt smullen!
Krijg je van de vroege opstaan...mijn maag wil ook wat!

Ja An en ik zijn net gestopt, we hebben dit al vaker geprobeerd maar zijn na een aantal weken, maanden vaak weer begonnen...je mag gerust mee doen hoor dan moeten we een mooie naam bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Jozias...rustig ademhalen...dit trekmoment uitzitten en dan is hete rgste al weer voorbij. Morgen voel je je je reuze trots als je dag twee achter de rug hebt!
je kan het...je wilt het en je gaat het voor elkaar krijgen.
Het is woede, ergenis, onmacht verder niets,...het zijn maar emoties...ga maar een lekker kopje thee zetten of doe een dansje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo safi

Bedankt voor de tips!!:D
Leuk, ziet er gelijk een stuk gezelliger uit!

Die kleine is in slaap gevallen....dus das een btje dubbel maar voor nu lekker rustig en ik had niet voor mezelf ingestaan als ik dit niet had gevonden om te doen om moeilijke momenten en dan bedoel ik :wine:

Maar ik heb een dansje gedaan, thee gezet en een heel pak koekjes mee naar boven genomen, niks voor mij maar je moet wat :$

Ik doe graag mee hoor, eigenlijk doe ik dat al of doen jullie iets anders en wat bedoel je met een mooie naam...??

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kent één van jullie "the Secret" het boek of de documentaire....?
Het is vreselijk amerikaans maar als je daar een beetje doorheen prikt denk ik dat jullie allemaal er wat aan kunnen hebben we hebben nl allemaal een doel voor ogen en kunnen allemaal positieviteit gebruiken omdat te verkrijgen dus doe er je voordeel mee, ik ga het boek iniedergeval nogmaals lezen en nu met mijn belangrijkste doel voor ogen, Voorgoed van die vreselijke verslaving af!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja tot nu toe vormen An en ik het AN-SA team.
Het kan soms stimulerend werken om samen met iemand of anderen te stoppen en zo steun aan elkaar te hebben.
Er is hier bv al het R.A.F team van Ruffus+ Anna+Ferry
Het SP-AN steam van Spud en Animal
En Soothe en Kaia zijn een team...het team zonder naam of was het SOKA??

Het nadeel van een team vormen is dat als de ander wel weer gaat drinken ..je uit je evenwicht wordt gegooid en misschien ook weer gaat drinken. of dat je er gestressed van wordt omdat je een ander niet wilt teleurstellen en van die spanning misschien gaat drinken.
Verder doen we niets bijzonders hoor..gewoon de eerste laten staan...dus vandaag niet drinken en morgen is weer een nieuwe dag.

Ik heb nog nooit met iemand een team gevormt maar AN en ik hebben al zo lang het zelfde drink patroon en daardoor had ik iets van..ik stop ook en ga het weer met volle moed doen deze keer.
denk er over na, een naam is niet echt nodig maar het klint lekker...

Ja en met icoontjes is het leuker soms

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds vanmiddag zit ik niet lekker in mijn vel.
Eigenlijk heb ik last van een licht angstgevoel, onrust, ik heb hier lange tijd geen last
van gehad, het komt voort uit een gevoel van onzekerheid en is werkgerelateerd.
Zelf weet ik dat de angst niet echt nodig is, maar door een oud gevoel onstaat.
Toch lastig dat dit oude gevoel zo af entoe nog steeds de kop opsteekt, nu heb ik geleerd
dat dit gevoel weer weg gaat en dat dempt de paniek een klein beetje.
Fijn is het niet, tot een paar maanden geleden zou dit een aanleiding zijn geweest
om te gaan drinken, nu weet ik dat dat niets oplost, ik het gevoel beter kan laten zijn,
het gaat weer weg..........en ik weet de oorzaak, oud zeer en daardoor angstig gedrag.
Zal ik het wel goed doen? Tja voor mezelf weet ik dat ik mijn best doe en ik zou mezelf ook
niet bang moeten maken met de vraag of een ander dat ook vind, nou ja eigenlijk heb
geen zin in dit gevoel maar het is er.
Zometeen duik ik vanwege de vroege dienst mijn bed in en hoop dat de angst een beetje zakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina...je doet je best zo goed als je kan...dat is toch voldoende..wat kan een mens/baas meer verlangen.
Surf op de angst en..... kijk hem in de ogen zou Rudy zeggen.
Ik hoop dat het met de tijd en het omarmen van de angst beter zal gaan.
Misschien accepteren dat ook dit een onderdeel van jouw is en het niet weg willen moffelen maar als iets dierbaars zien.
Mijn vriendin heeft me eens verteld dat je die angst moet projecteren in iets een knuffelbeest bv en die op een duidelijk zichtbare plek in je kamer moet zetten en als je dan die angst voelt dan praat je tegen het knuffelbeestje...daar wordt de angst begrijpelijker van...als je het weg wilt denken dan bekijk je het nl negatief.

Sterkte meid en lekker slapen straks!:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albertina, fijn dat je in de goede zin des woords aan me denkt! De kaartjes run!!
Albertina, dat gevoel gaat weg. Mark my words. Ook al lijkt dat niet zo. Ik ken dat een beetje, en je krijgt het idee dat het niet wegtrekt. maar het verdwijnt. Er bouwt zich langzaam een anti-stress hormoon op, en het verdwijnt. Ook ik had soms een dag waarop ik dacht mijn verstand te verliezen. Ik dacht, blijf ik hiermee zitten, om de volgende dag weer redelijk normaal te zijn.
Dus vroeg slapen, een beetje meebuigen en het komt goed.
Sterkte!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Safi

Ja ik weet het niet goed, zo te lezen hebben jullie of jij wel een heel ander "drinkpatroon" gehad dan ik, mijn probleem is echt tussen 16.00 en 20.00, als ik daar doorheen kom gaat het meestal wel.
En ook alleen thuis, als ik uit de dagelijkse sleur ben of opvakantie drink ik niet...?? omdat ik het dan niet stiekem kan doen en er is geen weg terug meer naar openheid en dat wil ik ook nooit meer.

Ik heb meerdere stoppogingen gedaan waarvan de langste 4 maanden en dat baart me wel de meeste zorgen als je ziet dat er toch zoveel zijn die terugvallen hebben.
Maar goed van dag tot dag!
Heb jij of jullie ook proffessionele hulp?

Ik ben getrouwd met een psychotherapeut en hij kan er niks mee, erg jammer, ik vraag me dan zo af of het anders zou zijn als hij vuilnisman was.....

En omdat ik anderhalf jaar geleden na 4 maanden weer sociaal dacht te kunnen gaan drinken en hij daar heel boos over werd ben ik het stiekem gaan doen en dat is een heel dubbelleven geworden van stiekem kopen, verstoppen en drinken, wat een ellende!

Nou ja ik val wellicht in herhalingen maar het is lekker om het van me af te schrijven!

Wordt vervolgd, kleine :present: is wakker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lever kan zo'n 5 jaar aftakeling aan. Het is zowat ons meest efficiënte orgaan dat stockage heeft op andere plaatsen e.d.
Er bestaat een leverreinigend mengsel van kruiden dat je zelf kan maken. Ik heb er 2 verschillende. Wel mag je ze niet in combinatie met medicatie nemen voor ev. nevenwerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PPff...net weer onverwacht een uurtje opgepast, tja, als je dochter belt, kun je moeilijk nee zeggen he...
Dus nu is manlief maar alleen naar zn moeder in het verpleeghuis, mn "puf" is nu echt op.
Schoonzoon blijft ook morgen ziek en hoopt stiekem dat ik weer kom, zodat hij uit kan slapen....
Duimen jullie voor me dat ik straks "nee" kan zeggen? Ik zit er nu ook echt even doorheen, en als ie nu nog echt ziek was.......net gingen ze ook samen iets doen, dus....Of ben ik dan te hard??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes, Charlie. Iedereen heeft zijn eigen leven en ik vind dat jij je niet hoeft op te offeren als je zelf geen fut meer hebt.
Ik herinner mij dat iemand enkele dagen geleden een tekst geschreven heeft over "zelf liefde" of waren het de 10 geboden van zelfliefde? iets in dien aard. ik heb die alvast gekopieerd naar mijn pc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...