Spring naar bijdragen

25 maart


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank Pip, ik hoefde niet naar het ziekenhuis, de nieuwe kuur is wel vandaag begonnen maar onder begeleiding van de huisarts.
Hoe gaat het met de twee overgebleven lammekens?

Ik voel me op zich wel goed, vaak duizelig en ergerlijk zwak, net of ik een flinke kater heb. Vanmorgen was het zo erg dat ik dacht: nou ja, waarom drink en rook ik eigenlijk niet meer, ik kan het net zo goed wel doen.
Maar ja, dat maakt het alleen maar erger. De verslaving is er zeker nog wel. Zo'n "ach barst!"- gevoel dat je denkt, stort in elkaar, de wereld draait echt wel rond zonder mij, ik ga me bezatten! Maar dan denk ik maar weer van dag tot dag.

Wat niet roken (en andere verslavingen) betreft, voor wie er nog mee wil stoppen weet ik een leuk (griezelig) verhaal: "Quitters Inc." van King. Hoe dat in het Nederlands heet weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: dat is ff geweldig, Safi in een zangkoor. Super toppie.

Knuffie: hierbij een knuffel en sluit je aan bij ons team!!! We zoeken teamgenoten, toch Safi.... inschrijftijd staat nog open!!!!

Hartkleppen die niet goed sluiten is op een gegeven moment een algemene ouderdomskwaal, kan... het zijn. ... ik ben absoluut geen deskunidge. Ik weet dat toevallig van mijn zeer oude ma.... lekte ook van alles en ze is heeeeeeeel oud geworden.

Jozias: met alle begrip, maar ben jij geen junk? jij bent niet zo erg als in die kliniek? Oef, dit hoor ik niet graag. We zijn inderdaad allemaal hetzelfde, kunnen het zelf niet, en hebben hulp nodig. Zonder hulp liggen we allemaal in de goot of gaan dood, meer keuze is er niet.

Vie: fijn om te horen, dat je weer praat met je zus.


Orleando: je verhalen komen me erg verward en vreemd over. Ik kan maar geen lijn ontdekken.
Achterdocht bij je man. Jij zelf die aangeeft af en toe 2 drankjes te drinken. Familie die lege flesjes naast zich neer zet en zelf kan tellen hoeveel ze hebben gedronken etc. Mensen die niet verslaafd zijn tellen niet zo veel. Ik vraag me eerlijk gezegd toch af of je er toch aanleiding toe gegeven hebt. Je kan iedereen voor de gek houden behalve jezelf natuurlijk. Als ik het mis heb, dan geloof ik je, maar ik spreek even uit wat ik denk.
Artsen zijn blij om een ziek mens te helpen. Als iemand goede voornemens heeft en zich daaraan gaat houden hoeft geen angst te hebben. Waarom zouden ze je kinderen afnemen. Je drinkt toch nauwelijks meer? Je hoeft het naar mij toe allemaal niet uit te leggen, maar probeer eens logisch na te denken. Oorzaak en gevolg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias, aan ervaring geen gebrek. Vandaar!! We zijn hier juist om dat te delen. Bij een drinker zet de lever op. Bij iemand op mijn leeftijd is er iets van een buikje (maagje), maar rechts daarvan, waar de lever zit moet het niet helemaal bol staan!! Dat had ik dus. Let wel, had ik!!
Nu zit daar een kuiltje. Dus droogstaan helpt!!! Dus alle reden om te stoppen.
Dat heet sharing, een ander een positieve injectie geven. Als je zoals je zegt gestopt bent is dat toe te juichen, en zal het wel beter worden. Anders even de dokter laten voelen. Blij dat je op de goede weg zit!!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jozias maar iedereen,
Mijn lever is slecht door de medicatie, waarvan ik helaas niet zonder kan. Ik dacht als ik stop met drinken wordt het vast en zeker beter, maar het is (en dat blijkt uit bloedonderzoek: ASAT en ALAT maar vooral G-GT (Gamma-GT) niet echt verbeterd. Eerst was ik teleurgesteld, en nu denk ik, WAUW wat goed dat ik niet meer drink, wat zou het DAN slecht gaan met me.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe bedankt en inderdaad het gaat om positieve injecties en die zijn heerlijk en maken je sterk!
Ik heb aan alle kanten hulp gevraagd en krijg die ook en heb die gekregen dus begrijp ik de opmerking van An echt helemaal niet in deze en dat ik geen Junk ben had je kunnen weten toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeee Houtje, ik ben inmiddels over de 500 zie ik nu. Een teken dat het hier goed toeven is voor een alco. Ik zal hier blijven komen, ook (juist ook) als het minder met me gaat; ik heb nog een lange weg te gaan.
Moet immers mijn plek in de maatschappij weer zien te vinden (werk). Ik denk dat ik daar nog de hoogste bergen in tegen ga komen; passend werk ligt niet op de straat en ik wil niet zomaar elk baantje nemen. In deze maatschappij is immers het ren je rot principe heel gewoon of je nu een hoog of laag op de ladder staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, ik heb geen zin meer an alles uit te moeten leggen, want ik jaag volgens mij het hele forum (onbedoeld) tegen het harnas in.
Maar gebeld, situatie kort uitgelegd (dankzij Vie) en ik moet volgende week dinsdag heen. Dan zit alles op school, want ik moet 's morgens. En ja, dat is op 1 april, maar voor mij absoluut geen grapje.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias, ik geef een tip, en hoef geen consult.
Ik ben geen geitenwollensoken kruiden figuur en van homeopathie (de verdunningen dus) moet ik helemaal niets hebben. Maar gewone phytotherapie, doet wel eens iets.
Uiteindelijk halen de Indianen ook veel geneeskrachtigs uit de natuur. ook de stof in asperine, is eigenlijk uit de natuur.

De lever, daar hadden we het over. Nu komt het: Artisjok pillen, te krijgen bij het kruidvat. Zéér goed voor de lever. Je kan ook googelen. Ik heb ze ook gebruikt! Maar dan niet blijven hijsen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: Precies, geen woorden maar daden.
Zet 'm op Orleando! Ik bedoel het heel goed met je. Belangrijk is of je echt eerlijk naar jezelf toe bent. Van daaruit kan je dat dan ook uitstralen. Nu kom je hier al geheimzinnig over, dan kan ik me voorstellen dat de omgeving je ook niet erg geloofd. Ik wil je niet beledigen door zo open te schrijven. Ik wil je ook niet be - of veroordelen. Ik denk gewoon met je mee. Ok???


Jozias: eenieder die een slaaf is van een middel is een junk. De een is niet beter, slechter of minder of meer. We dealen allemaal met hetzelfde probleem. Dat de behandeling je niet aan staat, daar kan ik in komen. Het is belangrijk dat je je daar goed bij voelt. Maar dat verhaal van die 'junks' om je heen. Dat bedoel ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando

Goed, ik heb geen zin meer an alles uit te moeten leggen, want ik jaag volgens mij het hele forum (onbedoeld) tegen het harnas in.

Je jaagt niemand tegen het harnas in, misschien is het allemaal wat te veel voor je op dit moment. Je komt wat verward over. Waar het om gaat is dat die gebeurtenis met je schoonfamilie en je man voor jou duidelijk is en wat jouw aandeel hierin geweest is.
Zou fijn zijn als je dat kernachtig kunt verwoorden, hoeven wij niet meer te gissen naar hoe je erbij staat. We zijn alleen maar met je begaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, ze hebben gelijk!! Zelfs Houtje. ;)
Je klaagt wat af,en dat mag, als het lucht geeft. Stapel nou eens niet al die grote en kleine zorgjes op elkaar. daar wordt je doodmoe van. Begin nou eerst met niet drinken, dat heeft prioriteit, en kijk dan in een later stadium verder en je zal zien, dat er veel verdwenen is.
We hebben allemaal het een en ander, maar dat jengelen helpt je niet vooruit!! Hier is een overvloed aan klaagmateriaal, maar daar help ik mezelf nog een ander mee.
Groet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip Pippi ik doe het meestal met een 120 mg paracetamolletje, alléén voor GROTE volwassenen, met ERNSTIGE buikpijn.
Zoon heeft overigens serieuze groeipijn, zijn pezen zitten (nog) niet (of niet meer) vast aan zijn knieschijven, de stakker is net 13 en sinds kort even groot als ik (1 meter 80) zijn spieren houden zijn botten niet bij. Die krijgt dan écht 1000 mg paracetamol als hij zo ligt te kermen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Har

Charlie, beetje laat maar nog gefeliciteerd met je 30 jaar huwelijk (wat moet jij dan wel niet een ouwe taart zijn) Oooh...sorry...Pippi werkt aanstekelijk
:D

Maare, tis gemeend hoor
:present:




mss ben ik wel heel jong getrouwd!!!
Wel jammer An, dat je alles weggehaald hebt, ik las het juist elke keer....en zat ook al iets te verzinnen.
Pippa, foei!!:D
Orleando, helaas ben ik het grotendeels met mn voorgangers eens, dan weer ruzie, dan weer vrijen, dan weer drinken, dan weer dit, enz enz....
Gá er nu eens écht voor!! De eerste stap heb je net gezetm hartstikke goed!!!
Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...