Spring naar bijdragen

donderdag 17 april

albertina

Aanbevolen berichten

Hoi, Trees. Klinkt misschien raar, maar had je iets te vieren? Was de onderliggende gedachte dat je eigenlijk heel blij bent met de kleine? Of was de reden dat je nu weer straffeloos mocht zonder de refusal? Ik doe maar een gooi, dat begrijp je.
Wij alcies kunnen het verzinnen hoor, ook al staan we tijden droog. Probeer er achter te komen wat de trigger is geweest, dat zal je helpen.
Kop op hè, je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hoi Trees,
Nee niets is een reden om weer te drinken maar het gebeurde wel. Met alleen stoppen ben je er niet toch, je moet ook de problemen aanpakken waardoor je bent gaan drinken of bleef drinken. Als iets je heftig raakt kun je er naar gaan kijken wat dat dan is. Hoe dat in elkaar zit. Of je er iets mee kunt of niet. Misschien was het totaal de fout van een ander, maar hoe kun je dan met je eigen reactie omgaan.
Ik kom nu ook allerlei gevoeligheden van mezelf tegen. Lastig, maar ook best boeiend.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga van mij af schrijven voor ik aan het lezen ga , want anders is er misschien wel een reden dat ik niet schrijf .
deze morgen woordwisseling met mijn partner allez uit mijnen mond is niet veel gekomen , maar wat mijn partner tegen mij zei sneed door merg en been , hoe meer een mens doet hoe minder ze je blijkbaar aprecieren .
ik probeer mijn best te doen naar haar ouders toe , zo gisteren avond nog een uur de kledij van haar vader zitten strijken zodanig dat zij lekker kon uitrusten, vandaag krijg ik het verwijt dat ik op haar broer en zussen gelijk en geen ...... voor haar ouders doe , wie heeft deze week met haar ma naar het tehuis geweest , wie maakt als ze thuis is extra eten voor haar ma , wie poetst het huis van haar ma nou ja de kabouters zeker ;-((
ik dacht ik mag veranderen maar de andere veranderen niet en ja ik had enorme trek om mij te bezatten ,vroeger bij menings verschillen dook ik weg in de fles en nu duik ik weg naar ,mijn caravan
gedachten van ik doe die zaken niet meer voor haar ouders komen dan in mij op, maar ja wie wordt er dan gestraft haar ouders uiteraard terwijl die mensen er niets mee te maken hebben .
ik weet dat mijn partner momenteel veel aan haar hoofd heeft want de notaris en makelaar willen onze voorschot ivm het huis niet terug geven , komen met allerlei leugens aan ivm dat de vrederechter welgoed keuring heeft om te kopen , terwijl de vrede rechter zegt dat er geen nood meer is om het huis te verkopen vermits het huidige tehuis veel goedkoper is.
ik heb niet gebeld naar mij partner ze kon mij de hoogste boom in ,en ik heb op mijn manier het beste van mijn dag gemaakt .
daar straks belt partner zelf en na een poosje praten zeg ik haar dat ze mij gekwetst heeft haar antwoord ppff alcoholisten hebben lange tenen :devil:
maar ik gun het haar niet dat ik weer in de drank vlucht het is het allemaal niet waard .
soms ben ik die vlucht gedachten zou kotsbeu ,waarom moet ik dat hebben ??
ik ben ook aan mijn huiswerk begonnen ivm loopbaan begeleiding en daar kreeg ik het weer , vragen over mijn leven van 0 jaar tot nu en welke delen ik niet kan vergeten en de waarom , na een poosje heb ik het moeten laten want enkel een zaak schrijf ik op mijn blad werken , werken en nog een werken al sinds mijn 6 jaar ;-((
mooie herinering geboorte van mijn jongste broer maar toen werdt ik bij mijn meme en pepe geplaatst en eens we allemaal terug thuis waren mocht ik als 3 jarige voor mijn broer zoeken , dit doen ivm loopbaan begeleiding is niet goed voor mij want ook daar kwam de fles weer over mijn schouder kijken , ben vol frustratie aan mijn bloembakken begonnen .
makkelijk neen niet altijd om die eerste te laten staan maar wat levert het mij hier in de caravan op, gelukkig weet ik daar op het best het antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,

Dan vind ik het fijn voor je zoals er hier op je gereageerd wordt.

Voor mij mag het zeker wat direkter en heb al menige tranen hier vergoten.
Maar was voor mij heilzaam. Ik vind het moeilijk nu hier zovele mensen
schrijven om te beseffen wanneer de tigste keer voor iemand is, de afweging te
maken of de reactie harder, hard, medium, zacht, softy.

Dit is één van mijn redenen niet altijd op iemand te reageren wanneer men in
de fout gaat. Mijn gevoel geeft dan tegenstrijdigheid aan.
Ik hoop dat ik enigzins begrijpelijk overkom en heb de indruk dat Tasseke
dat vanochtend ook bedoelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, rot hoor voor je om zo onheus behandeld te worden. Maar in de beste families komt ruzie voor...afreageren van een partner valt daar ook onder, juist de mensen die het dichtst bij je staan kunnen je het meeste pijn doen. Ik hoop dat ze haar excuses aanbiedt voor die opmerking over alcies...dat is een stoot onder de gordel.
Maar goed dat je het van je afschrijft en niet.....Komt wel weer goed toch? :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trees het is spijtig ivm die twee pilsjes maar blijf daar niet in hangen , je hebt gedronken en het is gebeurd opnieuw beginnen f beter gezegt door gaan met waar je mee bezig was en dat is een fijn nchter leven.
een van de redenen dat ik niets neem antabuse/refusal / of andere middelen is omdat ik tussen mijn oren nuchter wil worden al is het uiteraard soms ook gevaarlijk als men niets slikt oeps over slikken gesproken ben vergeten mijn ad te nemen dus doe dat eerst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias, top van je dat je hulp zoekt, sterkte en succes.

Tasseke, fijn dat het zo goed met je gaat. Velen kwamen nog wel eens of vaker terug, de deur staat altijd op een kiertje. Het is ook bemoedigend om te horen dat het ook mee kan vallen. Dat ervaar ik nu zelf trouwens ook. Het is goed te doen!

Safi je bent een lieverd, dat denk ik vaak als ik je lees. Het mag ook wel eens hardop gezegd worden.

fijne avond,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Pip, ik begrijp wat je bedoelt, maar dat was de reden niet. Die lag buiten het forum, dus alles goed!

En Stien, ik denk dat je uit je hart moet reageren, dat is de enige eerlijke manier. En als je reageert (niet alleen nu, maar in het algemeen) doet het ook iets met jezelf, ten minste zo heb ik het altijd gevoeld.

Zo, en nu laat ik het achter me. Ik ben heel blij met jullie reacties, en ik ga er weer voor!!!
Alleen nog even piekeren of ik mijn datum aanpas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent eerlijk naar jezelf toe, Trees, dat is het belangrijkste.
En nu niet meer doen he! :angry:

Marco, zit het uit, je bent niet 1-2-3- alkie geworden dus zo gemakkelijk kom je er ook niet van af...
maar hou vol hoor, over een tijdje zul je jezelf o zo dankbaar zijn! Je doet het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees mijn hart gaat naar je uit en je eerlijkheid siert je.
Toch maar weer aan de refusal....of Blacky haar raad opnemen en zien dat het allemaal tussen je oren zit.
Ik weet dat je sterk bent en nu weer weet wat wel te doen:heart:

Mag ik even een bosje :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: aan het hele forum geven, omdat ik echt ontroert kan raken bij het draadje vandaag.
Er gaat zo'n eerlijkheid en hartelijkheid van uit. Dat zie je niet vaak meer, in deze gehaaste samenleving.

Het voelt echt als een GROUP-HUG.

Iemand begint met een lief eerlijk opbeurend berichtje en dan volgt het als een kettingreaktie van alle anderen.
Iedereen reageert op elkaar en het kan mij mateloos ontroeren als ik jullie dan op het eind van de dag lees.
Mijn opbeurende woorden en die van anderen zijn een rollende bal geworden.
Echt mooi om hier onderdeel van uit te maken. Het verrijkt mijn leven. Ik wordt er een beter mens van.
Jullie zijn allemaal bijzonder.

Marco...ik vind je echt een kamjer. Hoe jij dit forum hebt gevonden en ons gelijk vertrouwde en om HULP schreeuwde, alsof we je beste vrienden waren....dat is echt een blessing.
Je hebt mijn hart geraakt:heart:
Ik hoop echt dat je je best gaat doen hulp te vinden en als je het gevoel hebt te verzuipen, kan ik je alleen maar 1 ding aanraden en dat is naar de AA te gaan.
Die kan je elk moment bellen op hun hulplijn.
Zij zullen je van af dat moment opvangen.
Er zijn veel mensen op het forum die het zonder hun niet gered zouden hebben.
Ga er deze keer voor want volgens mij wil je heel graag kappen met die alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Zolang er geprobeerd blijft worden, ben je geen loser.

Floortje,
Ik wou dat zelf niet vieren. Ik vind het net als moeder-, vader- en ikweetnietwatnogallemaal dagen.
Ik heb hele fijne banen gehad. Slechts een korte periode, inmiddels lang geleden, is het mis geweest, ook voor mijn collega's.
En dat is een secretaresse: de grote manus van alles, weet alles, is van alles op de hoogte, kan het roer overnemen zo dit nodig mocht zijn.
Ik heb het altijd graag gedaan, maar nu ik een tand terugmoet, ga ik me maar omscholen naar boekhouder.

Trees,
:) Ik hou ook niet van bier. Maar de volgende keer hier komen of iemand bellen (je hebt mij nummer) voordat je ook maar wat tot je neemt!
En nu GEWOON DOORSTOPPEN.

Marjo,
:)

Visje,

Marco,

Sammy,

Kate,

Stien,

Har,

Pippi,

Blacky,
Ja, daar word je hoteldebotel van, dan weet je ook niet meer hoe je dan wel goed kunt doen.
Verstandig van je om dan naar je podovan te gaan. En laat die formulieren dan ook maar liggen tot je bedaard bent.

Stien,
Ik wil gewoon niet hard schoppen naar iemand, want bij mij zou het andersom werken. Men moet niet met moeten of niet mogen bij mij aankomen. Dat gaat geheid verkeerd. Dus ik behandel een ander zoals ik zelf bejegend zou willen worden.

Water,

Safi,
Groepsmens!
{{{{{{{{{}}}}}}}}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai allemaal,
Blacky, wat een nare toestand. Goed dat je je realiseert dat drinken in de caravan niets zal oplossen.
Hier alles ok, nuchter en wel. Even gelezen met een aantal kinderen, kwam er ook nooit meer van, zag ik al die letters dubbel:huh: Dus het voelt goed. Bij mij in de buurt is een AA, ik zit erover te denken om daar eens te kijken, ik ben bang dat ik het alleen uiteindelijk niet zal redden. Maar ik vind het doodeng, misschien dat mijn man mij kan wegbrengen. Nou ja, ik laat het even bezinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky...ruzie met je partner zal ook wel horen tot meer vetrouwen van je partner krijgen.
in het duits zeggen ze . Was sich liebt ...das neckt sich!
Wat zoveel betekend als....aan degene van wie je houdt durf je ook je eigen chagerijnige gezicht laten zien.
Ik hoop dat je het droog houd...je hebt al genoeg andere emoties om je ook nog druk te willen maken over je thuisfront.
Maar volgens mij kan jullie relatie dit wel aan.
For Better and Worth
Until Death does us Part.

volgens mij gaat dat voor jouw ook op met je vriendin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, wat een rotopmerking van je partner naar jou toe zeg!
Maar idd, geliefden weten elkaar altijd op de gevoeligste snaren te bereiken. Neemt niet weg dat als mijn partner zoiets zou zeggen, ik hem weleens zou laten zien wat een alkie was.
Dat jij dat niet doet, getuigt van grote klasse!!
Geniet lekker in je tapovannetje, je weet zelf wel dat je (meer) dan genoeg doet!

Safi:sun:

Allen::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai ieder,

Wil even iedereen voor het weekend het beste wensen.

Trees, je houd geen eens van bier zie ik nou ...denk dat je goeie smaak heb :-), als je morgen recept haal vind ik je helemaal een topper.

Visje, bedankt voor je medewerking zal je berichtjes in de gaten houden en mag me altijd storen voor iets hoor, het zal vast wel gelukt zijn met je pannekoeken mmmm...lekkkerrrrr hoor.
En dat is inderdaad waar als ik wakker word denk ik als eerste aan gisteren ..wel of niet gedronken en dan word je toch lekker wakker hee als je niet gedaan heb.

CPAS, jou bijdrages zijn niet mis...jeetje wat goed zeg en 11-4-2007 sooo ..gefeliciteerd nog met je 1 jarig droogstaan, blijf allert ook na een lange tijd.

Jozias, tjonge zeg steeds paar dagen stoppen en dan weer 1x niet, probeer je goed kwaat te maken en serieus, denk ook terug waarom je de kracht had om te stoppen. Zijn allemaal geen leuke dingen en kunnen je aardig wat zorgen geven als het gaat om kids en omgangs regelingen, en dat de schiedenis zich herhaald met je ex is voor weer een bevestiging he...je blijft altijd met elkaar te maken hebben vanwege kinderen maar ook niets meer. Vind jou super goed weet je dat ondanks je probleem doe je het echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan je ex. Is niet mis wat je allemaal schrijft zeg. denk aan je zelf en je kind, dat maakt je sterker en niet gedachtes over je ex. Kweet het dat val niet mee, probeer hier veel te schrijven wat je dwars zit of waar je mee zit.

Aura, dat zijn mooie woorden die je daar allemaal zeg, grappig hee dat leren jack, die stimulans ligt voor mij ook al klaar(belonen), en fijn dat je nu wat heb voor je geld en daar voel je ook goed mee maar dan heel anders. Ga zo door en die lach word nog groter hee..

Water(bed) soms? haha.. nu het wat langer en eerder licht word het misschien wel minder joh, en misschien heb je t nodig ..herstellende..dat weet ik ff niet.

Safi, ik wil je bedanken.. je heb iets gezegt tegen me, dat me echt over de streep haalde je kan inderdaad hele krachtige taal spreken. Je komt erg profesioneel over zeg. Hoop dat het steeds beterder gaat tussen jou en je man, zo te horen een stijgende lijn...iedere keer weer een stapje verder hee..

Tasseke, je stuur me een heel mooi berichtje vervolgens hoor dat je het hier gaat verlaten? nee toch?
jammer hoor, een hele dikke knuffel terug en sorry..maar hoop je nog wel keer te spreken hoor.

Stien, dank voor je medeleven ..vanmorgen nog helemaal hotel de botel ...en zie het nou al weer helemaal zitten thx.. hoest met je kalk?...zal ik me moeder ff langsturen met tandenborstel ..haha..tja en wat gebruik ze daarbij.. uh..antikal? cillebijn?jif..zit ook bleek in, wel ff in laten trekken hè...ach t zal inmiddels al spik en span uitzien bij je, verder alles goed met je? Klopt wat je zegt hoor..op mn werk ben ik veilig en het is gek maar ok geen behoefte dan..wat slim zijn die verlangens en hersens hè.
Heb net cirkel van van Dijk zitten doornemen ..echt intressant.

Charlie, heb de pilletjes hoor, en alleen al in huis hebben geeft me al goed gevoel.
Wat een leuke nuchtere gedachte heb jij zeg ...kan ik echt vrolijk van worden. Je maakt ook wel eens een website zie ik ..leuk joh en bedankt voor je reacties

Vie, thx voor je uitleg, is toch wel gek je weet dat je je beter gaat voelen, en op alle gebied voordelen kan je wel zeggen en toch is het moeilijke keuze. Eigenlijk helemaal niet zo moeilijk zou je zeggen en hoelanger je droog staat hoe positiver je gaat denken en sterker word.

Tapas, alles goed? bijna weekend en even rust van je werk denk ik. Relaxen hee en even je hoofd leeg maken.

En ik kan nog wel even doorgaan ...haha... jee... zoveel reacties gehad super, daardoor zit ik nu droog van t weekend..JULLLLIE WORDEN BEDANKT ..HAHA..
Sorry ik ken nog niet ieder zn verhaal, en ben nog wat belangrijke mensen vergeten maar dat komt wel.

Lieve knuffels aan alle forum leden ..
Hoop dat jullie je helemaal sterk houden van t weekend.

Marco1974

ps ik hoorde op de radio dat je jelle kliniek ook internet therapie ging starten dmv aantal chat sessies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...