Spring naar bijdragen

donderdag 17 april


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tasseke,

Jammer dat je niet meer zal schrijven, al was het alleen maar om een ander zo nu en dan een hart onder de riem te steken.
Hopelijk brengt de toekomst je wat je ervan verwacht.
En héél belangrijk, dat je het allemaal nuchter mag volbrengen.

Lieve groet voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias, dan ben jij al goed bezig. was goed bedoeld van mijn kant.

Poetsen, is niet lekker en werkt zeker niet therapeutisch. Dat was altijd iets wat ik
onder het genot van alco deed, zodat ik mij daar tenminste niet van bewust was
dat ik het deed. :devil:

Saf, moeilijke situatie. Een luisterend oor kan heel veel goeds voor de ander doen.

Tasseke, heerlijk toch dat het je goed gaat.
Het is ook niet echt nodig om afscheid te nemen hier, laat het deurtje op een kiertje
staan. Heb je iets toch achter de hand voor als je het moeilijk mocht krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge Stien sorry! Tja dat soort dingen kan je natuurlijk niet weten op zo'n forum en zeker niet als je er niet zo heel vaak bent als ik!
Het werkt ook bij iedereen weer anders natuurlijk maar het is allemaal goed bedoeld toch!

Bijt je er dan maar doorheen, Sterkte!

Liefs Jozias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi
Pfff...heb me toch een duf hoofd, vanmorgen nog effe in slaap gevallen en een intense droom gehad. Best heftig, een Jww droom. Mensen die ik ken van de AA maar al jaren niet meer gezien heb kwamen er in voor. Ze waren beiden doodziek maar stonden nog steeds droog. Zal jullie de details van hun ziek zijn besparen maar ze kropen over de grond van de pijn; wel een glimlach om de mond en heel rustig met praten, lief voor elkaar en de hond werd ook nog eens uitgelaten terwijl ze zelf moesten kruipen.
Ik stond er machteloos bij en wist niet of ik nou wel of niet moest helpen; ze konden zich immers redden. Ik weet niet wat ik met die droom aan moet, het enige wat ik kan bedenken is dat ik er eens langs moet gaan.

Ik heb toendertijd bij hun kerstmis gevierd en kwam regelmatig over de vloer. Ze hadden een aparte groep opgericht binnen de AA, waar ik ook deel aan nam. De 12 stappen stonden wel centraal maar elk gerelateerd onderwerp kon aan bod komen. Boeken die je had gelezen, teksten die je zelf had voorbereid enz. Een studiegroep eigenlijk.
Botste op een bepaald moment toch met de wensen van het bestuur en de aanwas van de groep viel tegen; nieuwkomers (die eerder andere groepen hadden bezocht) vonden het te zwaar en haakten af.
We waren te "apart" bezig en het resultaat was dat na een ruzie met het bestuur we allemaal zijn opgestapt.
De 2 initiators waren ook zeer aktief binnen de "traditionele" AA, maar hebben toen definitief met de AA gebroken.

Nu ik dit schrijf weet ik eigenlijk wel zeker dat ik er op bezoek ga. Ik heb veel aan die mensen te danken en ben benieuwd hoe het met hun gaat. Het zijn fijne mensen met een groot hart en veel wijsheid, vreemd eigenlijk dat ik dit niet onderhouden heb. Zegt wel weer iets over mij, ben wel vaker niet zorgvuldig in het onderhouden van contacten :$

Jozias, we gaan voor Hajo hoor! :) Bepaal ondanks je omstandigheden je weg en je doel. Sorry, dat is het enige wat ik er nu uit kan flappen....zit nog helemaal in die droom.

Ga nog maar voor een bakkie senseo, wakker worden en bijlezen :huh:

Aanvulling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Har

Heftige droom!

Ik geloof erin dat dromen je altijd iets vertellen en je hebt je gelijk voorgenomen er naar te handelen en die mensen te gaan bezoeken, vind ik een heel goed voornemen van je!!!
Het kan zoiezo raar lopen met mensen in je leven toch, ze blijven komen en gaan....en als je terugkijkt zijn het vaak mensen waar je heel diep mee gegaan bent die je niet meer ziet of veel en veel te weinig!?

Wat is eigenlijk "JWW" ik heb dat al eerder eens gelezen en dacht eerst dat het Johnny Walker was :$....blond of niet :)

Goed te horen dat je nog HaJo wilt zijn en jammer dat niemand anders zich nog aangemeld heeft maar dat hoeft ook eigenlijk niet...
Mijn doel blijft voorgoed van die drank af te komen en de rest komt later!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Har, Belevingswereld!! Kan me er veel bij voorstellen Har! Denk niet dat het hier allemaal ouwe jongens krentenbrood is. Zo labiel als de p*st!! Ik zeg niet te veel negatiefs, dat werkt voor mij beter!
Anders trek ik mezelf naar beneden!!! En ik moet vooruit. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Forum leden,...goeie morgen...nou ja ...goeie? niet echt bij mij

Nou ik ga naar mn 3e dag zonder in, in tegenstelling dat 1e dag zo goed ging zo slecht gaat het nou.
Pfff...ik hou dit niet vol ..zat nog even te lezen naar berichtje maar heb echt serieus slaap probleem na de eerste dag al vroeg bed in ..8 uur..geen pretje als nog licht is grrr..en dan 12 u nog neit slapen, en hoorde verhaal op forum dan zal je wel niet nodig hebben...zeker wel ...ik heb baan van 8 tot 17 en heb mn slaap heel hard nodig ...zelfde als mn vitaminen..wil het me eigen niet extra zwaar maken dus doet heel gezond leven.

- slaap/ rust
- voeding ...voldoende vitaminen
- beweging / sport
- afleiding

Sorry dat ik het zeg maar laat mn lip een beetje hangen voorzichtig gezegt.

Dokter krijg ik niet te pakken ..doorverwezen naar ander ...die is constant in gesprek ..andere dokter gebeld neem geen patienten aan ...en weer een nieuwe dokter moet ik eerst inschrijven en laten uitsschrijven voor ik terrecht kan ..dwz ..eerst gesprek met oude dokter ..TJAA..die is er neit...pff..dat schiet op zeg. En zit stiekem te bellen want op mn werk mogen ze t echt niets weten.
Waardeloos die huisarten in die dorpjes.

Ik wil er heen voor slaap pilletje..want dit hou ik neit vol...zit hier te rillen van de kou met zweet op mn voorhoofd ...en zweet komt door mn jas heen...want die heb ik aan binnen.
Dat rillen zal er niet mee overgaan dat weet ik.
Heb ook last van duizeligheid en tig meer dingen, ik heb goeie raad gehad van Safi om af te bouwen
maar ging ff zo goed dus was even van plan om maar gelijk vol te houden,en ben bang dat naar 1 blow en bier dat de remmen weer los gaan. Dat is mijn ervaring ...zo zit ik in mekaar

Moet ik dan toch vanavond een biertje(s) nemen en langs de shop ...godver mensen ...dit wil ik niet!
Morgen zie ik me dochtertje van 3 j. weer en had al helemaal gedacht is fris te zijn.

Kan ik het even ergens uitschreeuwen...!@#$%^&*() ben zo emotioneel als wat ..ik zit al te janken om een scheet. Vlugt maar steeds archief of mn neus te snuiten..en mn rooie ogen te verbergen. Sorry dat ik het zeg maar wat een strijd.. dit is vorige keer allemaal beetje onderdrukt door de Revia en andere...medi.

Zou me eigen ziek willen melden maar ben laatst al tijd thuis gebleven voor soort longonsteking maar heb toen lekker door gekachelt thuis...beetje verwaarloost dus. Thuis zijn en vrije tijd is finish voor mij, dus niet echt een optie.

Wie kan zeggen wat ik moet doen????????

Groet .. Marco1974

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben idd maar positief naar jezelf toe, dat probeer ik ook. Ik ben wel blij hoor met die belevingswereld, die geeft me het gevoel dat ik leef. Soms is het een flinke puzzle, dat wel....moet oppassen dat ik goed met de voorradige energie omga....ben wel vaker hotteldebotel geraakt van teveel indrukken of het tempo waarin ik ze binnen laat komen.
Ga vandaag rustig ademen en 1 ding tegelijk doen. Tempo moet omlaag. Geen muziek, geen TV enne misschien ook weinig forummen....rust.........................................en naar buiten.
Ga vandaag niet naar die mensen, heb genoeg aan mezelf. Ga ze wel opzoeken, dat is zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco,

Dit is afkicken!!! De verdoving werkt niet meer en daar moet je doorheen.
Als je wilt met medicatie, maar daar heb je idd een arts voor nodig, SOS dienst?
De ontwenningsverschijnselen zijn idd erg naar, maar triest, ze horen erbij, doorzetten,
dat is de enige remedie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...