Kohtje Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Tja, ik dacht, log nog even in. Maar niemand meer ingelogd.. en het was al na twaalven dus maar aan een nieuw draadje begonnen... Ik kan de slaap niet vatten. De laatste weken komen er zoveel indrukken bij me binnen. In eerste instantie kwam alle nieuwigheid als welkom binnen.. nu kom ik wat tijd te kort om alles te verwerken want de stroom nieuwe indrukken, ervaringen, etc... gaat maar door. Die twaalf stappen behandeling van Tactus is een aanrader.. vier weken lang elke middag, daarna nog twaalf weken 3 middagen in de week.. Na afloop een jaar lang elke week een avond per week nazorg.. Het enige probleem voor een groot deel van Nederland is dat het in Apeldoorn is, dus reistijd en -kosten kunnen tegenwerken.. maar ik ben in elk geval erg blij met deze behandeling die me meteen in de AA wereld heeft doen belanden. En dit is mijn redding geweest na een enorm paniekerige terugvalperiode van een half jaar... Ik wil dus maar even zeggen dat het me enorm goed gaat.. niet makkelijk, wel goed. Ik voel mezelf groeien en zie ook groepsgenoten groeien.. (ik zit in een behandelgroep van 12 mensen) Hier op het forum zie ik ook groei.. een terugval is niet zozeer een opnieuw beginnen als wel een hapering in de groei. Als je je kunt overgeven aan dat wat je in leven houdt en je steeds doet besluiten om weer een poging te doen dan ben je volgens mij goed bezig.. Ik laat mijn wil niet meer de boventoon voeren, mijn Wil wilde zo vaak graag stoppen en ik stopte toen niet.. ik nam mijn wil niet meer serieus.. Nu laat ik mijn wil mijn wil en doe wat me wordt ingegeven als zijnde goed.. Of mijn wil het er nou mee eens is of niet.. ik doe.. soms tegen mijn zin,tegen mijn wil.. maar toch... en het gevoel van voldoening is een grote beloning.Ik wil alleen nog even zeggen dat ik nu een sponsor heb die mij met veel wijsheid en geduld, doch ook streng, door de twaalf stappen zal begeleiden. Ik ben blij dat ik deze weg gevonden heb.. het programma van de 12 stappen.. een eenvoudig programma voor ingewikkelde mensen. Ik ga nog maar eens proberen wat te slapen.. Tot hoors.Groetjes, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Goedemorgen allemaal,Voor mij geen weekend, weer vroeg aan het werk vandaag.Beetje kort geslapen, maar ach dat ben ik inmiddels gewend.Alhoewel, ik moest toch wel moeite doen om op te staan.Misschien moet ik toch eens naar de arts voor slaapmedicatie, vier uurtjes per nacht is wel erg kort.Nou ja er zijn ergere dingen;),.Lieve mensen, ik wens jullie allemaal een fijne dag, en doen jullie weer mee?Ik laat in elk geval de 1e weer staan vandaag, moet er echt niet aan denken om met een kater op te staan.Ondanks de korte nachten, bevalt mij dit beter!Wellicht tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Goedemorgen Koh en Tina.Wat een goed programma waar je mee bezig bent. En fijn dat je het helemaal hebt opgeschreven.Dit is een goed ondersteunend verhaal. Ik ben vanaf 14 augustus ADB, of bij ADB, want ik ben het nog niet de baas, maar het voelt inderdaad als groei. Een leerproces. Ik ervaar dat ook zo, wat je wilt, dat doet er niet toe. Ik wil van alles, maar dat gaat nu eenmaal niet.Tina: pfff. alweer zo vroeg op. Gaat het wel goed op je werk? Ik doe in ieder geval met je mee vandaag, geen JWW.Het opruimen vordert hier in huis en ook in mijn hoofd. Het geeft letterlijk en figuurlijk ruimte, ook weer een leerproces. Tot gisteravond nog bezig geweest en toen heel vroeg naar bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Dag lieve mensen,Koh, goed je weer te lezen en goed te zien dat het goed met je gaat. liefs Visje.Ik zal er weinig zijn, er staat veel op het program. Ik wens een ieder een fijne droge dag toe.! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Kohtje goed om te horen dat je zo bezig bent.Ik denk zelf dat het wel goed is voor je om niet meer de tijd te hebben om alles te kunnen analyseren. Mijn ervaring is dat het leven meer doen is dan denken. Het denken, alles willen begrijpen, overal de oorzaak van willen zien, controle houden eigenlijk, dat was ook mijn struikelblok en heb ik hard aan moeten werken. Het gaat helemaal goed komen met jou KohtjeTina, tjonge als ik lees hoeveel je werkt, en dan vooral die werktijden, dan krijg ik het spaans benauwd, en ook jij doet het hartstikke goed... nu het slapen nog want o wat is die rust belangrijk.An, is de rust in huis weer wat teruggekeerd? en manlief weer benaderbaar. Heerlijk dat je studie is afgerond en orde scheppen in je huis schept ook weer orde in je hoofd!Ik mag vandaag dus met familie door gaan brengen, veel eten, en de nodige wijn, want vis moet zwemmen en de rest ook Mijn camera gaat mee dus ik vermaak me wel. Hond gaat ook mee dus ik ben niet alleen. Nu snel douchen en nog even olijven en feta halen bij de turk en dan hop, op naar Epe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Ik ben op zoek naar het middel campral en wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft?? Ik baal n.l. van mezelf dat ik nog steeds die strijd aan het leveren ben. Drink ik weken niks en dan pats boem slaat het in mijn hersens. Ik wil niet weer terugvallen en probeer dit nu eens voor te zijn. Maar ik zit op de wip en dat voelt heel naar. Het beangstigd me.Tapas: je schrijft zo sterk. Die etentjes met drank blijf ik gewoon vreselijk moeilijk vinden. Soms gaat het me goed af, maar zoals ik nu ben, werkt het helemaal niet dus. Ook die rotdrank in huis, daar baal ik zo van, maar krijg het hier met geen mogelijkheid de deur uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Hoi Aura, dank je voor je antwoord. Ja ik zit het op internet te lezen. Dat is dan wel weer lastig dat het pas na twee weken werkt. Momenteel ervaar ik het als een geestelijke verslaving. Lichamelijk voel ik me goed, fit en fris en geen ontwenningsverschijnselen. Maar het zit tussen mijn oren. Ik had al gedacht, misschien moet ik wel van dit forum weg en proberen er gewoon niet meer over na te denken. Maar dat is ook geen goed plan. Dat heb ik dus in december ondervonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Goedemorgen allen,Maak er een mooie zaterdag van! Groet Anna en Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Môgguh!Aura, er is ook een draadje Forumtaal , daar staan alle afko's die hier gebruikt worden... An, ik weet niets van Campral ofzo, maar ik wens je wel heel veel sterkte. Lijkt me inderdaad erg moeilijk als er toch drank in huis is, de verleiding is dan wel erg dichtbij. Ik zit daar ook tegenaan te hikken want er wordt hier wel eens gesproken over samenwonen en tsja, ik kan het niet verbieden voor een ander vind ik. Daar ben ik ook nog niet uit.Tapas, have fun & keep it bonedry, maar dat gaat jou wel lukken... gewoon aan het forum denken! Koh, dat gaat goed met jou zeg, wat ben ik daar blij om! Echt in de race voor de penningen nu... mooi man!Tina, werkze, wel sneu dat je zulke rare tijden hebt maar ja, V. werkt ook zulke uren en die heeft er geen probleem mee, geeft ook ruimte voor andere dingen op andere tijden he. Tot laters!Visje, niet tè druk maken, ook een beetje de dingen zijn beloop laten af en toe hoor, dat werkt soms veel beter dan allerlei "ik-moet-nog-dit-en-ik-moet-nog-dat"-pandoer. En dat laatste zal ik mezelf ook maar even voorhouden. "Moet" nog vanalles, maar heb ook nog last van puflozeritis. Ach ik krijg het toch niet allemaal in èèn weekend af, dus ook maar niet proberen dan. Beetje aanpakken, beetje kalm aan doen, beetje pauzes tussendoor, en een beetje doorgaan, dan komt het wel goed. Maak er allemaal maar een mooie fijne leuke dag van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 An, ik doe het op wilskracht,. dat is mijn sterkte en tevens ook mijn valkuil als ik het de andere kant op vertaal (dan wordt het koppigheid). Wat mij helpt is dat ik niet meer die zwakte wil voelen, die boosheid op mezelf als het toch gebeurde, die ellendige kater de volgende dag. Ik ben eindelijk zover dat ik me zelf dat niet meer aan wil doen, dat ik meer waard ben dan dat zelfdestructieve gedoe. Verder blijft het een kwestie van dag tot dag, of wat me ook helpt is langs een kroeg wandelen en binnenkijken naar de naargeestige sfeer die er toch vaak hangt. Zelfs het zien van drank maakt me niet meer jaloers of blij. Maar ik heb makkelijk praten, ik woon alleen en dus redelijk prikkelvrij en heb niks in huis.nou, ik moet rennen, tot vanavond!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Goeie morgen,Ik ben al weer lang en breed aan de slag. Aan de struktuurvorming in de week kan ik goed wennen, maar het weekend went nou nog niet bepaald.Ik was gewend om tot rond de middag in bed te liggen en nu ben ik er toch om 8.00 al uit.Maar dat vroeg opstaan heeft zeker zo zijn voordelen. De was is o.a. sneller klaar.Kohtje,Jij zit nu in een programma dat kennelijk goed aansluit bij jouw behoeften. Ik ben blij voor je dat je nu weer goed aan het klimmen bent. Doorgaan.Albertina,Werk ze vandaag en ja, mss even naar de dokter als dat slecht en tekort slapen blijft aanhouden. Jij draait nogal wat onregelmatige diensten en die kunnen de kwaliteit van je slaap behoorlijk aantasten.An,Wat ben je actief in je huis. Zou ik eigenlijk ook eens moeten worden, maar heb dan meteen de neiging om grote schoonmaak te houden. Ja, ik ben onmatig en ik wil het te goed doen.Trekremmers. Campral had bij mij geen effect behalve de nare bijwerking van zeer vloeibare faecaliën. Revia had een beetje effect, maar daar viel ik dan weer prompt van in slaap. Voor mij waren het toen niet de goede middelen. Reden waarom ik na mijn terugval erop gestaan heb om Refusal te mogen gebruiken. Alleen het idee dat je flink ziek wordt bij het nemen van een slok alcohol werkte uitermate goed bij mij. Aura,ADB staat voor Alcohol De Baas. Laat de Antabus niet staan zonder hele goeie begeleiding.Bij mij ging het bij het stoppen met de refusal bijna mis.Visje,Veel plezier vandaag. En als je rond de klok van vier niet zoveel te doen hebt, kom dan hier om die gevaarlijke tijd door te komen.Tapas,Sterkte vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Soothe,Voor jou ook een droge zaterdag.Water,Juist het kan ook later.Tapas,Ik maak ook een onderscheid tussen wil en koppigheid, maar anders dan jij.Koppigheid, daar blijf ik bij, dan ben ik een pittbull. Mijn Wil is zachter en om te buigen. Beiden kunnen zowel positief als negatief uitpakken.Ik heb al veel bereikt voor mezelf met koppigheid, dus voor mij een heel positieve eigenschap.Ik maak er echter te weinig gebruik van en soms ook verkeerd gebruik van. Dat laatste vooral wanneer er druk op me uitgeoefend wordt.Ik was nog niet klaar en toen klikte mijn pols op de knop plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Hoi, hoi. Heb net het draadje van gister gelezen, sorry dat ik op die tekst die ik geplaatst heb niet ben teruggekomen maar ik heb gisteren een behoorlijke inzinking gekregen, doodmoe. Ben 's morgens naar M. gegaan om samen tegeltjes uit te zoeken voor langs haar trap; die gaan we met de hamer kapotslaan om er vervolgens langs de traprand een mozaïek van te maken. Op de fiets tegen die straffe oostenwind in een eind moeten rijden om iets te vinden; we zijn op zoek naar restanten. Het adresje wat we hadden doorgekregen bleek niet meer te bestaan...chips, helemaal voor niets daar naar toe gereden. M. kon haar trappers bijna niet meer rondkrijgen, ze was weer net door de migraine heen...meestal heeft ze dan juist veel energie, maar nu kwam die migraine terug!We haalden maar net mijn flatje. Wat gegeten en even plat gegaan; zij knapte op maar ik knapte juist helemaal af. Hartkloppingen die maar niet overgingen en misselijk van vermoeidheid. Ben gisteren eigenlijk nauwelijks nog van de bank afgekomen. Nu gaat het weer wat beter. Ben toch benieuwd naar de uitslag van de onderzoeken; die krijg ik de 29e bij de cardioloog.Heb het met haar nog even over die tekst gehad; ze vroeg zich af waarom ik die geplaatst had. Goeie vraag Moest ik effe over nadenken. Belangrijkste reden is dat ik (zelf) onderliggende oorzaken aan wil pakken en de alcohol zeker niet als enigst obstakel zie....vandaar dus dat ik dat balletje heb opgegooid niet om jullie de les te lezen, maar om reakties los te maken. Ik plaats jullie NIET in die hokjes die ik vernoemd heb hoor, het is alleen zo dat ik juist deze situaties zo veel om me heen zie...misschien dat ik met mijn kijk op de realiteit bevooroordeeld ben. M. was 1 van de voorloopsters in de vrouwenbeweging van de jaren 70, heeft diverse vrouwengroepen geleid, kindertelefoon opgestart, actief geweest bij de NVSH...daar diverse partnergroepen geleid enz. enz. Door de wol geverft dus. Ik heb haar gevraagd of ze hier wat van haar wijsheid wil plaatsen....vindt ze een goed idee. Haar kijk op de vrouw en de man is veel meer vanuit de praktijk ontstaan dan de mijne en ze is zeker niet het prototype van de voorvechtster ( ) maar is juist bij mildheid uitgekomen.Enfin, doe met haar tekst wat je wil....haal er het jouwe uit taalfoutjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Aura: wat je schrijft herken ik helemaal. De tijd nemen. Durven nemen. Sinds ik hier ben heb ik naar mijn gevoel wel een hele ontwikkeling doorgemaakt. Maar ik stagneer toch telkens weer.Water: er zijn dus serieuze plannen? Tja, en hoe daar dan mee om te gaan. Dit gevecht lever ik al mijn hele leven en heb het gevoel nog geen stap verder te zijn. Ik drink dan wel niet, maar het zit in mijn kop te broeden.Corinne: De weekeinden vind ik ook moeilijk. Structuur, ja. Ik ga zo maar eens boodschappen doen en moet weer de nodige zooi meenemen. Bezoek, visite en een man die vindt dat het moet. Hij snapt het niet en zal het wel nooit snappen. Ik moet me daar eens bij neerleggen, dat er geen begrip of ondersteuning is. Tijden lukt me dat goed en dan denk ik, ze doen maar.Tapas: die boosheid op mezelf ben ik ook spuugzat en ik ben wel weer zover dat ik nu echt weer door moet zetten. Door wil zetten, omdat het andere niks brengt. Het is een soort zelfdestructief gedrag heb ik het idee. Voor mij dan, bedoel ik. Zin hebben in het leven. Zin hebben voor het moment. Hoe snel ik dan weer terugval in mijn oude denkpatroon. Ik vergeet alle helpende gedachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Ik heb trouwens genoten van die virtuele reis die jullie gisteren gemaakt hebben Dali is me d'r eentje, prachtmuseum is dat!Goed nieuws over dat boek! Proficiat schrijvers....ben zeer benieuwd @Cheyenne, meid waar ben je mee bezig. Je omschrijft niets meer of minder dan dat je heimelijk wilt gaan drinken zodat de boze buitenwereld niet meer over je heen kan vallen. Erg krom hoor, sorry...Zoek hulp, want je gedachtengang om het probleem aan te pakken klopt voor geen meter. Laat je niet afschrikken door de reacties hier, maar blijf komen. Al gedacht over het starten van de internetbehandeling? Pak alles aan, want je gaat helemaal de verkeerde kant op. Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Hallo lieve allemaalHet liefst wil ik het hele weekend lekker met jullie mailen maar ik heb griep dus ga zo maar weer ff naar mijn mandje.....Alleen jammer dat moeders nou nooit eens rustig ziek kunnen zijn hè maar goed we slaan ons er wel weer doorheen.Vandaag mijn eerste (kwart) Refusal ingenomen, een kwart uit angst voor de bijwerkingen.....Lieve An ga voor jezelf!!!En haal geen rotzooi in huis als je diep van binnen al weet dat je niet sterk genoeg bent de verleiding te weerstaan, het is toch ook jou huis!Heb jij al Refusal geprobeerd....?Van 1 Reviaatje ben ik 3 dagen ziek geweest (overgevoelig typje denk ik) en vandaar ook mijn angst nu en begin ik met een kwart.Nou ik ga ff plattot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Kohtje, goed om te horen! Je klinkt totaal anders; fijn dat je een sponsor hebt Soothe en Anna: een fantasastisch weekend samen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Har,An,Jozias,Sterkte met je griep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Har,Goed idee die koffie.Maar zie nu de tijd, ik denk eerst: was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Hè, vervelend Jo. Uitzieken dan maar...beterschap Ooh...wat fotografie betreft kunnen we zeker eens een babbel maken, check je Pb..groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Koffie bij de was, Corinne?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Jo! Ha Ik heb nog geen PB'tje hoor!?Wacht rustig af...Ik was toch nog weer ff terug gekomen om nog een algemene vraag te stellen....Delen jullie het mailen op het forum nou met jullie partners en of laten jullie hem of haar dan ook meelezen enzo...??Ben ik benieuwd naar, mijn man weet dat ik het doe maar ben niet op mijn gemak als hij achter me staat ofzo niet dat hij dat doet hoor, hij vraagt alleen af en toe: Hoest op het Forum?Nou ga ik echt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Môgge! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Mogge Anna Jozias, ik print wel eens uit wat ik geplaatst heb en deel dat met M. Het is niet zo dat zij op het forum meeleest, dat forummen is mijn ding niet het hare.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 19 april 2008 Rapport Share Geplaatst 19 april 2008 Zeg dat wel Pippi :$ Maar het advies volgt van M. zodat zij het woord bij mijn daad kan voegen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden