Spring naar bijdragen

opname


Lachebekje

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben huilebalkje en nieuw. Ik word morgen opgenomen op de detoxafdeling en weet absoluut niet wat er komen gaat? Vind het doodeng en zie er erg tegenop! Zijn er mensen met tips en ervaringen?

Ik zal me toch nog maar verder even voorstellen, ik ben 48 jaar en heb een half jaar een groot alcoholprobleem. Ik drink iedere dag stiekem en de laatste 3 weken werd het steeds erger. Ik slaap al een week niet, heb nachtmerries en kan overdag alleen nog maar denken aan wanneer ik weer ga drinken. Ik heb het ook pas deze week aan mijn man vertelt en mijn vrienden en kinderen. Ik moest wel ivm de opname. Thuis stoppen is geen optie daar ik psychisch niet sterk genoeg ben.

Ik zoek hier lotgenoten om over mijn gebruik te kunnen praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bang dat ik de controle over mezelf verlies, dat ik niet kan stoppen met huilen bijvoorbeeld. Ik ben al 5 jaar psychisch ziek, heb DIS, google het maar eens en een alcoholprobleem komt dan wat vaker voor. In de detox kliniek ken ik niemand, wat me bang en onzeker maakt. Ik verwacht kwetsbaar te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh Huilebalkje daar kan ik me veel bij voorstellen, wie zou niet bang zijn als je zo tussen vreemde mensen terecht komt zeker als je je al zo kwetsbaar voelt. En als je al zo veel verdriet hebt komt dat er nog eens extra bij.

Je schrijft dat je al een week niet meer geslapen hebt. Lig je dan zo te malen over je opname?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Huilebalkje.

Het is om te huilen idd hoe je er aan toe bent.

gelukkig krijg en aanvaard je hulp.

Misschien kun je je overgeven aan de ervaring van mensen

die gewend zijn om mensen door een detox en opname heen te helpen.

Het goede is dat je erna juist de controle weer kunt hebben over je leven,

terwijl je nu, met teveel drank, juist controleverlies forceert steeds.

Je zult daar waarschijnlijk ook hulp krijgen om weer te slapen en dat

is hard nodig, want een week niet slapen

kan een psychose veroorzaken en dat wil je liever niet.

Misschien kun je over niet al te lange tijd weer lachen

en trots op jezelf zijn.

Voor nu mag je ook trots zijn dat je de moed hebt om jezelf nu serieus

te nemen. heel veel sterkte en succes en hopelijk kom je terug hier

om verslag te doen. tot dan:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, wat een fijne ondersteunende reacties allemaal. Ik weet niet of er op die afdeling internet en een computer is, dus weet ik niet of ik kan reageren. Lijkt mij wel fijn! Om even terug te komen op het niet slapen, dat hoort ook wel bij het hebben van DIS, het met periodes hebben van nachtmerries. Bij de Brijder heeft men echter ook uitgelegd dat alcohol dat kan verergeren. Ik zal het allemaal over me heen proberen te laten komen en hoop dat ik de tijd erna goed doorkom. Daar maak ik me meer problemn over.

Tot de volgende keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ook nog even my two cents:

Goede keuze! Na zo'n periode is de kans dat je er zelf uitkomt niet erg groot. met een korte opname maak je het jezelf makkelijker, maar ik kan me voorstellen dat je er als een berg tegenop ziet. Ik heb het ook 1x moeten doen.

De kans is echter groot dat je je over 2 dagen enorm veel beter voelt. Het lichamelijke afkicken is vervelend maar daar krijg je inderdaad een slaap/kalmeringsmiddel tegen. En zo lang heb je in vergelijking met sommigen van ons nou ook weer niet gedronken. Je slaap komt al snel terug, je trek in eten ook. Dat vond ik een openbaring!

Je gaat snel helderder denken, door betere slaap en natuurlijk geen drank. Het verbaasde me hoeveel overzichtelijker mijn wanhopige warboel aan gedachten 2,3 dagen na aankomst werd.

De ware uitdaging komt na de detox (stoppen of minderen). Nu geen zorgen over maken. Met een heldere kop lijkt dat waarschijnlijk een stuk minder eng en onmogelijk dan nu.

Ik maakte me zorgen over mijn medepatienten....zovan poepoe, een echte verslavingskliniek......nooit gedacht dat ik DAAR nog eens zou terechtkomen. Wat voor types zouden daar zitten?

Hoewel ik zeker, laten we zeggen, kleurrijke figuren ben tegengekomen, waren de meesten doodnormale mensen. Van de melkboer tot de chirurg tot de huisvrouw. Weinig kansloze junks. Er heerste een "zelfdeschuitje" sfeer. Sommigen waren aardig. Ik voelde me in ieder geval 100% veilig.

Ik hoop dat je er iets aan hebt....heel veel sterkte en plezier (in de zin van levensvreugde die ongetwijfeld over een paar dagen heel erg toegenomen zal zijn).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huilebalkje , ik heb gelukkig nooit een opname nodig gehad .

Alhoewel ik gedronken heb als een ouwe amerikaan .

Ik ben heel blij dat ik het zelf ( nog steeds 3 maanden ) vol hou .

Ik heb voor mezelf hele rare stokken achter de deur gezet , waar ik met anderen niet graag over spreek .

Maar 1 ding is wel zeker , dat als ik nu niet vol hou het voor mij einde oefening is ( medisch ) .

Ik heb al een operatie aan de pancreas ondergaan ca. 9 jaar geleden .

Vecht voor jezelf , vecht voor herstel .

En je zult zien het komt goed , je kan het , je wilt het , je doet het gewoon .

Over een heel kort poosje zul jij je dan ook al stukken beter voelen .

Nogmaals sterkte .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve huilebalktje, laat het allemaal maar lekker lopen en daarmee bedoel ik ook je tranen. Geef je over aan de zorg die je gaat krijgen en de pijn die je zal voelen zonder alcohol. Je emoties zullen er toch uit moeten en dat mag. Je bent een prachtig mens en je hebt een hoop te verwerken, maar dat kan je. Accepteer de persoon zonder alcohol want je bent een engeltje :-) heel veel sterkte de komende tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht ik kijk nog even of er berichten zijn, maar dit is echt heel erg fijn! Gisteren was moeilijk, want toen heb ik het mijn kinderen verteld. Mijn zoon van 18 knuffelde me meteen en vroeg of het echt zo erg is. Ik moest ontzettend huilen en heb hem verteld dat het drinken niet door hem komt,maar door trauma's van vroeger en dat ik die herinneringen kwijt wil. Hij begreep dat m aar vond de oplossing niet zo slim...

Mijn dochter daarentegen was boos en vroeg waarom ze niets gemerkt had. Ze vertelde dat ze veel 's middags thuis is geweest en toen niets heeft gemerkt. Toch had ik al die keren gedronken. Zij kan het maar moeilijk geloven en denkt dat de opname niet nodig is...

Moeilijk! Ik zie ze straks 5 dagen niet en zie daarnaa wel weer verder.

Ik open dan wel een nieuw topic voor een nieuw bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat bedoel ik o.a. " niets gemerkt" , of het is puur toeval , of ze herkennen je al totaal niet zonder drank .

Ik had hetzelfde NADAT ik gestopt was met mijn dochter " Pa je bent zo ten positive van jezelf verandert" hahahahahahaha

Overigens zijn alcoholisten Heer en meesteres in het verbloemen dat ze gedronken hebben , excuses en leugentjes om bestwil verzinnen , HB deze dingen zul jij ook straks allemaal ( door ) zien van andere alco,s

Sterkte meis .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moedig hb dat je het aangegaan bent

en dat dochter niets merkte is jammer

ze zal nu ongetwijfeld alerter zijn.

maar je bent op de goede weg.

aan de detox zal hopelijk ook therapie/begeleiding verbonden

zijn en dat is goed. je zult moeten leren je verleden zelf te verwerken.

niet met drank, dat is verdoven en je verwerkt weinig tot niets dan.

een nieuw topic openen hoeft niet hoor;dit blijft jouw draadje en meerdere mensen

gebruiken hun voorsteldraadje als updtate/dagboekje enz.

wij zoeken je hier wel op. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*ze hoort je niet meer.....ze zit nu te intaken*:)

Maar mss kan ze wel, misschien kan ze niet mailen vanuit de kliniek; hoedanook Huilebalkje....ik ben benieuwd naar je ervaringen.

En wat Jane4 zegt: mss wel zo overzichtelijk om gewoon dit draadje te "uppen". Als je eraan toe bent, that is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, het gaat kut. Sorry hoor, maar ik ben ontslagen van de crisis omdat de arts dacht dat ik voldoende technieken in huis had om om te gaan met het weer naar huis gaan. Het team echter had het advies verlenging gegeven omdat ze zagen dat ik de behoefte nog lang niet onder controle heb. Wat een kut arts. Vloek nooit hoor!

Heb mijn man voor een boodschap de deur uit gewerkt, zoon zit boven en ik zit weer met een borrel ( verstopt) achter mijn laptop. Ik belast jullie hier vreselijk mee en weet ook niet of dat wel mag. Om 16. 30 heb ik een gesprek met een hulpverlener van de verslavingszorg om verdere afspraken te maken. Ik kan ondertussen alleen maar denken aan wanneer ik ongestoord weer kan drinken.

Ik eet nog amper, kan niets binnen houden, ben misselijk, kan niet tegen die depressieve gevoelens. Kortom het is een zootje en nog niet goed geregeld.

Mijn dochter van 21 heeft aangegeven voorlopig niet met me te willen praten, vrienden hebben laten weten het te moeilijk te vinden om me hierin te steunen en zeggen het contact op. Mijn moeder heeft ook aangegeven dat het allemaal teveel voor haar is en kan mij niet meer tot steun zijn. Mijn hele netwerk valt uit elkaar. Gelukkig heb ik hele lieve, begripvolle man die er inmiddels veel over gelezen heeft en ook mee is geweest naar een gesprek op de crisis afdeling. Daar heb ik toen eerlijk verteld hoe ernstig de situatie eigenlijk is. Schaamde me dood om te moeten vertellen dat ik vaak al 's morgens dronk... Ik at een rijstwafel met salami om de lucht te verbloemen en echt dronken werd ik niet als mijn dochter thuis was. Wel aangeschoten en helemaal recht lopen viel ook niet mee, maar ik sprak nog net niet met dubbele tong. Dronk ik wel teveel, dan ging ik gewoon naar bed om even uit te rusten....

Ben op de crisis naar een avond van de CA geweest, maar dat vond ik niets. Al die formelijkheden en praten over de hogere macht. Ik wil gewoon in een groep praten over hoe kut ik me voel.

Heb mijn man net eerlijk verteld dat ik weer gedronken ben en hij is flink teleurgesteld. Ben benieuwd wat voor plan ze voor me maken. Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs huilebalkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belasten is het probleem niet. Daar is deze site voor bedoeld dus dat is wel het laatste waar je je zorgen over hoeft te maken.

Ik zou je wel willen aanraden om dit alles, op dezelfde manier zoals je het hier vertelt, straks bij genoemde hulpverlener naar voren te brengen. Desnoods print je het stukje uit en neemt het mee.

Verder: De moderator is hier nogal "tuk" op bepaald woordgebruik. Niemand snapt echt waarom maar doe jezelf een plezier en verander die woordjes in iets anders. Het zijn nu eenmaal de regels.

Sterkte in elk geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huilebalkje, wat jammer dat ze je al naar huis hebben laten gaan. Je was er dus duidelijk niet aan toe. Wanneer heb je contact met een hulpverlener? Kan je anders je huisarts niet inschakelen, voordat je weer helemaal terug bij af bent?

Bel de hulpverlener, i.p.v. te wachten tot die contact met jou opneemt! Ook een mogelijkheid.

Ik hoop dat je snel weer adequate hulp krijgt en post gerust hier. Daar zijn we voor. Ieder drinkt op zijn eigen manier, maar we hebben er allemaal een probleem mee.

Pas goed op jezelf!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Dylan


Verder: De moderator is hier nogal "tuk" op bepaald woordgebruik. Niemand snapt echt waarom maar doe jezelf een plezier en verander die woordjes in iets anders. Het zijn nu eenmaal de regels.
Sterkte in elk geval.quote>


Klopt ik heb er ook een waarschuwing voor aan de broek gehad , en ik had bovendien nog wel de nette bewoording van dat woordje gebruikt , hahahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ben bij de hulpverlener geweest en hij vond het niet raar dat ik alweer stiekem had gedronken. Ik heb morgen een afspraak met de verslavingsarts en misschien is het voor mij wel verstandig om aan de refusal te beginnen. Dan kan het drinken gewoon echt niet. Verder maken we de intake as donderdag af en gaan ze een behandelplan maken. Ben benieuwd wat daar uit komt. Deze week is er ook een bijeenkomst van alcoholverslaafden waar ik naartoe kan gaan. Vind die stap wel moeilijk. Hebben jullie daar ervaring mee?

Groetjes Huilebalkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hb als je tijd hebt: bij thema's staan zowel over de refusal

als over de AA aparte draadjes met héél veel ervaringen.

doe er je voordeel mee, want we hoeven niet allemaal

dezelfde fouten of strijd mee te maken. soms kan zo'n

ervaring je net dat duwtje geven dat je nodig hebt. sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huilebalkje, ja je kan huilen wat je wilt, maar de stap is toch aan jezelf.

Je zal zelf iets moeten doen, of althans moeten inzien.

Van de ene kant schrijf je hoe veel je drinkt, begint smorgens en

van de andere kant vertel je dat je best nog aanspreekbaar bent.

Volgens mij weet je het zelf niet meer.

Kan me voorstellen dat hulpverleners dat ook moeilijk vinden.

Ik ben er zelf ook zo een hoor n weet waarover ik het heb.

Het eerste is dat je machteloos staat tegenover die drank en feit is

dat vee mensen je nu in de steek gaan laten.

Hopelijk komt er iets uit voor je morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ga toch starten met refusal en een antitrekmiddel. Ik hoop dat dat rust geeft in mijn hoofd over het wel of niet gaan drinken. Dan kan het gewoon niet meer. Hoe is jullie ervaring daarmee of moet ik daar een nieuw draadje over openen? Verder gaat de intake bij de hulpverlening door en word er een behandelplan opgesteld. Ben benieuwd wat daar uit komt.

Fijn dat ik ben gestopt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...