Spring naar bijdragen

dinsdag 22april


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Charlie, pas je op dat je niet weer in de slachtofferrol gaat zitten? dat heeft je tot nu toe weinig goeds gebracht dus stop daar alsjeblieft mee!
Je zit er doorheen okee, maar je kan het verdragen, echt.
En Safi heeft ergens wel gelijk, je schrijft zoals je altijd ging schrijven als je gedronken had, lichtelijk melodramatisch, dus vind ik haar conclusie niet raar.
Meid, grijp jezelf alsjeblieft in je lurven en je kladden, je gaat zo goed en dat is niet verloren, pak die ervaring weer op aub.

Ik ben me toch een partij saggerijnig maar ik heb tot nu toe nog niet gesnoept of gevroten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

Charlie, pas je op dat je niet weer in de slachtofferrol gaat zitten? dat heeft je tot nu toe weinig goeds gebracht dus stop daar alsjeblieft mee!


Je zit er doorheen okee, maar je kan het verdragen, echt.


En Safi heeft ergens wel gelijk, je schrijft zoals je altijd ging schrijven als je gedronken had, lichtelijk melodramatisch, dus vind ik haar conclusie niet raar.


Meid, grijp jezelf alsjeblieft in je lurven en je kladden, je gaat zo goed en dat is niet verloren, pak die ervaring weer op aub.




Ik ben me toch een partij saggerijnig maar ik heb tot nu toe nog niet gesnoept of gevroten!




Tapas, dus ik moet alleen maar sterk zijn, mag niet meer -af en toe- klagen?
Of bedoel je dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Tuurlijk mag jij klagen.
Maar iedereen wil je wel even oppeppen op zijn of haar manier.
Je wilt toch niet dat iedereen gaat meehuilen?
Nee, we willen je uit de put opvissen.
Dus gooit de ene een reddingsboei, de ander een aker en weer een ander een steentje om de bodem van de put op te hogen.
Kom Charlie, pak de toegestoken handen en kruip naar boven.
Naar het licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Corinne, ik wil heel graag weer naar dat licht,lukt me ook wel, maar
was vanmiddag even boos ómdat ik niet kón zuipen, maar maak me nu gewoon té veel zorgen.
oa Om mn man..
Ik log nu uit en ga naar bed, ben ziek, lichamelijk.........nog steeds kotsen en "sterretjes " zien, denk dat er weer een migraine-aanval komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Daar kom ik weer ff binnenvallen en zo te lezen
heb jij het erg moeilijk Charlie maar wat heerlijk om zo veel lieve mensen om je heen te hebben die al die lieve dingen tegen je zeggen!
Maar ik kan me ook voorstellen dat het ook fijn is als er af en toe misschien wel met je meegehuild word want het is nou eenmaal Zo verdomd moeilijk af en toe!
Dat is het nadeel van het virtuele anders had iedereen je wel geknuffeld vandaag!
Corinne had daar een oplossing voor maar ik weet hem niet meer
dus geef ik je maar een virtuele HUG ;) !!!
Komt ie!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

slaap lekker Charlie, hopelijk zie je morgen weer lichtpuntjes enne, je mag best klagen maar ik kan er slecht tegen als je alles buiten jezelf gaat leggen. Je bent namelijk meer waard dan dat! en... je kunt zelf invloed uitoefenen ipv gelaten dingen te ondergaan!! sterkte met de migraine meis!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een zachte knuffel is dat, die kan ik wel gebruiken hihihi
Ik heb helemaal geen zin om morgen te werken, heb keihard gewerkt de afgelopen weken, en de opdracht waar ik foto's voor gemaakt heb is nu klaar.. dus val ik in het grote niets... en dat samen met de spanningen op de werkplek pffffft.. en dan ook nog een vergadering morgen... grmpffffff... geen zin dus vroeg naar bed vanavond en proberen zo fit mogelijk te zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het afblijven en als het toch mocht voorkomen dat ik zou gaan drinken dan niet meer dan 2 glaasjes, maar aangezien dat niks toevoegt doe ik dat liever niet. Ik ben 10 maanden AdB, niet 10 maanden droog. De eerste 4 maanden heb ik 2x 2 glazen gedronken... in november vorig jaar zat ik in een enorme dip en ben ik 1 avond flink aan de zuip gegaan... toch ben ik door gaan tellen want het was meteen ook de laatste keer dat dat gebeurd is... dus was ik toch de alcohol de baas al deed het zijn best om me die avond weer om te krijgen. Begin januari heb ik met een familiedag toen ik merkte dat ik mijn seresta vergeten was en ik er helemaal doorheen zat 1 glas champagne gedronken.. de rest van de avond heb ik fris gedronken... dat is het laatste wat ik gedronken heb. Officleel sta ik dus nog maar 3,5 maand echt droog maar vorig jaar juni heb ik wel de beslissing genomen dat het 'genoeg' was.

Hoe langer ik niet gedronken heb hoe minder de behoefte eraan is. Hoewel ik wel weet dat ik nu op moet passen met die stress, ergens diep in mij zit ook een vrouwtje wat eigenlijk best wel met collega's op het terras in de zon lekker zou willen pimpelen en lol willen maken maar ik weet dat ik me daarna mega-rot zou voelen dus dat houd me tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge Tapas lijkt me echt moeilijk maar voor jou blijkbaar te doen!
Ook ik heb natuurlijk allemaal dergelijke afspraken met mezelf gemaakt maar dan moet me ook geen strootje in de weg gelegd worden en gezien mijn relatie met mijn partner en het zijn van een samengesteld gezin zijn er hier bijna dagelijks wel een soort spanningen en die zijn voor mij altijd reden om te drinken....
Maar nu niet dankzij de pillen!!

Vanavond was ook echt zo'n avond bij uitstek waarop ik gedronken zou hebben, alleen thuis, dochter dansen, man overwerken, alleen met de kleine die bij alles Nee Nee Nee zegt, niet wil eten drinken over de grond en na het douchen lekker in een schone luier poepen en dan niet een gewone maar een heeeeele vieze zo erg dat het hele douche ritueel weer opnieuw moest en dat allemaal met pijn in mijn lijf en hoofd en een Mega Gremlin op mijn schouder maar nu kon het simpelweg niet! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bewonder iedereen die of helemaal droogstaat, of degene wie het bij hooguit een paar glaasjes kunnen laten.

Afgelopen vrijdag schreef ik hier dat ik niet meer die vernedering wil meemaken van wanneer ik naar de supermarkt ren om 'nog meer te scoren', omdat ik thuis alle wijn heb opgedronken. Dat ik dan net bekenden tegenkom, en ik me in een praatje helemaal moet 'presenteren' terwijl ze toch wel merken dat ik gedronken heb. En die keer dat ik, toen ik al het nodige ophad, nog een fles ging 'scoren'. In de supermarkt zag ik toen net natuurlijk weer een bekende, zij natuurlijk helemaal fris en nuchter. Ik riep toen snel van he hallo en ik liep de supermarkt uit en ik ging toen maar naar de andere supermarkt in de buurt. Bij de kassa liet ik na het afrekenen de fles stuk vallen. Helemaal in paniek riep ik zo van ik ga even een nieuwe pakken hoor, ik ben zo terug! Toen ik weer kwam afrekenen, stonden ze al te dweilen bij de kassa. Ik schaamde me rot. (Een paar maanden geleden heb ik trouwens in totaal nuchtere toestand een pak alcoholvrij bier na het afrekenen laten vallen, maar dat even terzijde...). De volgende ochtend kwam ik degene tegen die ik in de eerste supermarkt tegen was gekomen. Oh, ik heb je gisterenavond gezien hoor! Ik zei toen van ja, dat klopt, ik heb jou ook gezien. Dacht ze nou echt dat ik zo ver weg was dat ik geen mensen herkende of dat ik me achteraf niets zou herinneren?

Dat zijn wat voorbeelden. Daarom schreef ik vrijdag dat ik, om deze vernederende situaties te voorkomen, ik beter een voorraadje in de berging moet aanleggen, zodat ik dan niet meer tipsy over straat hoef.

Het beste is echter gewoon stoppen! Zodat ik de volgende ochtend fris opsta, zodat ik 's-avonds met goed fatsoen wel over straat kan en iedereen tegen kan komen, en zodat ik niet bang hoef te zijn voor onverwachts bezoek. (Zelf hou ik trouwens niet van onverwachts bezoek. Zelf ga ik ook nooit onverwachts bij iemand langs. Als mensen van te voren aangeven dat ze langs willen komen, zorg ik dat het thuis opgeruimd en gezellig is, en dat ik iets lekkers in huis heb. En bovendien zorg ik ervoor dat ik dan nuchter ben...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, flinke hug van mij :present:
Als de migraine op komst is snap ik dat je emotioneel nog extra belast wordt op dit moment.
Ik herken dat van M., aangezien migraine met haar hormoonhuishouding te maken heeft, kan ze van een stabiel en rustig mens ineens veranderen in een uiterst prikkelbaar, onrustig mens.
Meestal heb ik door die stemmingwisseling in de gaten, dat de migraine op komst is vóórdat ze aan mij verteld dat ze het op voelt komen.
Wat ze al verwerkt heeft in haar leven kan dan ineens weer boven komen drijven; haar (vreselijke) jeugd, wantrouwen enz. enz.
Ze drinkt geen druppel maar ik kan me dus voorstellen dat het voor jou een trigger om te drinken kan zijn (migraine).
Wat er verder voor je speelt op dit moment weet ik niet en ik weet natuurlijk ook niet zeker of het met elkaar te maken heeft...maar ben mild voor jezelf, hoe dan ook.
Je bent goed op weg en hebt al zo veel overwonnen lees ik van degenen die je al langer kennen. Ik ken je als een vrouw die er zeker voor anderen is, groot hart maar hard voor jezelf als je emotioneel in de knoei zit.
Ik hoop dat je weer wat rustiger bent op dit moment en dit berichtje niet meer nodig hebt om te stoppen...het is het niet waard Charlie, die rotzooi heb je niet meer nodig. Gelukkig dat je het bij 2 gehouden hebt, je bent dus sterk!

Nu nog een berichtje dat de drank het huis uit is of door de gootsteen.
Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...