Spring naar bijdragen

vrijdag 25 april

visje

Aanbevolen berichten

Het gerecht met bunchis, cosos, bruine suiker en rijst enzovoort was heerlijk, alleen een beetje te veel.
Gisteravond heb ik mij de wijsvinger van boven naar beneden opengeratst met een kaasrasp, dat ziet er nu heel naar uit en begint op te zwellen en te kloppen.
Maar we drinken niet!
Ook al is het vrijdagavond.
Ook al moet ik de afwas van twee dagen nog in de machine zetten.
Ook al past mij niets meer.
Ook al stap ik vanavond alleen in bed.
Ook al weet ik nog niet hoe ik de stereo-installatie moet bedienen.
Ook al.....
Niets maar dan ook helemaal niets is belangrijk genoeg om mezelf de ellende van drank aan te doen.
Ik hoop dat jullie er ook zo over denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Vie ik doe met je mee, en ik denk er ook zo over.
Ik merk dat mijn weerstand lager is (kleiner) als ik moe ben, alleen, bv. Zoon is ergens anders eten, Dochter buiten spelen.

Oplossing: in bed gaan liggen dat is veilig !!! En energie sparen in jouw geval voor volgende week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen

kom alleen maar ff gedag zeggen ik ga zo ook naar bed, heb alleen de laatste pagina gelezen, vandaag gesport en nu overal pijn, ik was ook nog op de fiets gegaan iets teveel denk ik, nou ja mijn bed doet altijd wonderen, elektrische dekentje aan en met de Ab in de hand en brilletje op in slaap vallen haha!!

Eigenijk vind ik jullie die allemaal Niet drinken zonder medicijnen veel knapper dan mezelf, ik heb dan wel anderhalve week niet gedronken maar simpelweg omdat het gewoon niet kan...!
Ik ben blij dat het niet kan maar het is wel een beetje dubbel, ik wil het op eigen kracht doen maar heb ook meerdere malen bewezen dat ik dat niet kan, ja een paar weken en 1 x 4 maanden maar iedere x gaat het weer mis, niet langdurig maar wel mis!
Nou ja het heeft tijd nodig ik weet het.....
Tis vandaag erg moeilijk en was zeker de mist in gegaan zonder die pillen dus ja misschien toch maar het beste voor mij, voor nu!

Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Mag ik zeggen dat ik jou een tikkie benijd dat jouw kinderen relatief zo veel tijd bij hun vader doorbrengen? Dat is heel erg belangrijk voor de kinderen zelf en ook voor jouw rust. Hier gaan ze ééns in de twee weken (en Hansje vaak maar één keer per maand) 24 uur naar hun vader, zaterdagmiddag na de hokkie, voetbal, worden ze gewassen en gestreken opgehaald, en krijg ik ze zondagmiddag onder de blubber weer terug. Niet echt om blij van te worden. Omdat Exje al zijn vakantiedagen nodig heeft voor Nieuwe Geliefde en Wurm,......zijn ze alle schoolvakanties 100% bij mij. Behalve eens een keer met Pasen of zo (tweede paasdag of zo) maar hij gaat niet met ze naar sport o.i.d. Dus als er die tweede Paasdag gesport moet worden, ben ik ook de sigaar.

Ik vind mezelf niet zielig, want ze hebben het hier toch het fijnste, maar ik heb al vaak geprobeerd het anders te regelen en dat is nog nooit gelukt. Hij woont nl. in Rotterdam en ik in Het Midden van Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

mooie avond, kids in tuin op trampoline, objectief gezien heel gezellig,
had daar normaal gesproken gezeten met glas koele witte wijn en het leuk gevonden.
nu denk ik: zo, kids snel naar bed en dan ga ik ook vroeg, rond half tien.
ik lees dat van jullie ook allemaal..
en ik krijg ineens een dip: zo van: is dit het dan voor de rest van mijn leven..
en ik weet uit ervaring dat ik feestjes, etentjes, verjaardagen minder leuk vind zonder drank,
bijv gister, was een hele leuke vriendin van me jarig en gaf een lunch, allemaal leuke meiden.
aan de wijn dus.. maar goed, sommige maar 1 glas, of 2..
ik ben niet gegaan, ten eerste was ik het compleet vergeten, maar anders was ik waarschijnlijk ook niet gegaan.
heb nu een houding van: wat is er mis met door de week NIET drinken en in het weekend genieten..
want zo zie ik het nog steeds. (refusal ingenomen dus kan niet , geen zorgen)

andere kant van het verhaal: ik zou waarschijnlijk na die 2 glazen witte wijn , vanavond in de tuin, over de hele avond nog een flesje rood hebben gedronken..
rare mailtjes en smsjes gestuurd hebben etc.
nu ik dan 3 dagn niety gedronken heb krijg ik zoala altijd het gevoel van 'dit is het niet, ik best best in staat om matig te drinken' dus stop ik met refusal en drink dan idd 2 dagen matig en dan.....
cirkel rond.
maar ja, morgen gaan de kids naar oma en wat ga ik doen? vroeg naar bed, weet ik nu al..
natuurlijk kan ik uit eten etc zonder wijn, maar ik vind het niet leuk.
hoop dat dat ooit over gaat.
fijne avond
kus lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff, wel heeeeel veel paginas om te lezen, ga ik ook niet doen, zie geen letter helder:(
Kids hier ook op de trampo, en we gaan nog lekker een fikkie stoken met z'n allen, boys and girls, ben er nog lang niet! Tot morgen, of heeeeeel misschien tot strakkies. xxxViswijffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Ferry, tja wat zal ik zeggen.. ik had gehoopt op iets meer, zat met 4 mannen, geen probleem hooor , maar toch.. Ik heb de verhalen aangehoord, schrijnend, maar mijn probleem is : dat heb ik hier ook al gehoord! Voelt alsof ik het weer alleen moet doen. Ik had gehoopt op een sponser, die mij kan begeleiden, maar heb ook geen tel.nrs gekregen , PB!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en toch Lianne, het word beter, en feestjes zonder te drinken gaanook steeds beter, maarhet heeft tijd nodig tot we zover zijn om alcohol niet meer die ontzettende grote 'betekenis' toe te kennen die het niet heeft. Tegenwoordig vind ik mensen die gedronken hebben er niet leuker op worden en blijf ik liever in gezelschap nuchter, toch had ik dat 10 maanden geleden nooit kunnen bedenken!

Mensjes ik ben helemaal kapot, gisteren nog gefotografeerd en vandaag had ik een afspraak in Amsterdam voor een website... en heb al zo'n hekel aan reizen met de trein, had gisteren mijn oude vouwfiets die ik net van mijn ouders had overgenomen opgepompt, zadelpen zat vast maar was ooit kruipolie in gedaan (zadel staat ietsje te laag) en die kruipolie heb ik geweten.... ik stap op en de zadelpen zakt mooi naar beneden.. dus op kinderfiets naar de trein want anders zou ik te laat komen..

ik dacht dat de vergadering om 11 uur was dus zat ik op een terras te wachten, geen telefoonnummers bij me, wist maar van 1 van de medevergaderaars hoe die eruit zag... en er was dus niemand, zit je in een vreemde drukke stad op een terras en kan je alleen maar wachten.... en beroemdheden bekijken hihi

Zulke situaties zijn niet mijn favoriet, en kosten mega veel energie... ik was om 14.15 thuis en een kwartier later zou een vriendin langskomen, weer kletsen, wel met de honden naar het bos geweest. en nu zijn de gremlins wel dansjes op mijn schouders aan het maken hoor, en prikken ze me met hun lange vingers.. kom op meid... kan jou het schelen, effe lekker ontspannen ... haal toch gewoon die fles port...maar ik doe het niet hoor.

vanaf morgen heb ik eindelijk echt vrij, zonder afspraken, anderhalve week even NIKS!!!!! Zonde om die vakantie met een kater te beginnen!!!! Nu nog proberen te ontspannen want dat lukt nog niet echt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dutje ging niet door: eerst stoorden mijn eigen gedachten en toen belde mijn moeder.

quote:

Originally posted by:
jozias

Hallo lieve mensen

kom alleen maar ff gedag zeggen ik ga zo ook naar bed, heb alleen de laatste pagina gelezen, vandaag gesport en nu overal pijn, ik was ook nog op de fiets gegaan iets teveel denk ik, nou ja mijn bed doet altijd wonderen, elektrische dekentje aan en met de Ab in de hand en brilletje op in slaap vallen haha!!

Eigenijk vind ik jullie die allemaal Niet drinken zonder medicijnen veel knapper dan mezelf, ik heb dan wel anderhalve week niet gedronken maar simpelweg omdat het gewoon niet kan...!

Ik ben blij dat het niet kan maar het is wel een beetje dubbel, ik wil het op eigen kracht doen maar heb ook meerdere malen bewezen dat ik dat niet kan, ja een paar weken en 1 x 4 maanden maar iedere x gaat het weer mis, niet langdurig maar wel mis!

Nou ja het heeft tijd nodig ik weet het.....

Tis vandaag erg moeilijk en was zeker de mist in gegaan zonder die pillen dus ja misschien toch maar het beste voor mij, voor nu!

Fijne avond allemaal!

Hallo lieve Jozias,
Zonder die pillen, waar jij nu ook gebruik van maakt, had ik hier niet meer gezeten. En als het in februari niet goed was verlopen, dan zat ik nog steeds aan de Refusal. En als het mis dreigt te gaan, ga ik zo terug aan de Refusal. Ik wil nl. niet meer drinken en het maakt me daarbij niet uit of ik daar een chemische stof bij nodig heb. Desnoods de rest van mijn leven. En ik heb het 10 maanden geslikt. Zonder had ik het echt niet gered.
JIJ BENT EEN KANJER omdat je zo een sterke wil hebt om niet te drinken, dat je daarvoor pillen slikt.

Houtje,
:)

Lianne,
Dat gevoel gaat echt wel over. Denk aan de fijne dingen die je juist kunt doen als je niet drinkt.
Ik denk dat ik nog steeds na 1 liter sterke drank geen kik voel, dus waarom zou ik mijn met moeite (ik heb er 2 jaar over gedaan) bereikte nuchterheid op het spel zetten? Nee, nu weet ik wie ik ben en wat ik kan betekenen. Nu weet ik dat ik depressief ben en dat ik mij daarom rot mag voelen. Toen ik dronk dacht ik dat alles aan de drank lag. Dus ik ging maar door en door en door. Uiteindelijk dag en nacht door, dag en nacht door en aan 't er helemaal ONDERDOOR.

Nee, 1 is voor mij teveel en 20 te weinig. Dus laat maar zitten. Dat is voor mij de reden geweest om te stoppen met drinken. Ik had er toch niets aan, ook al kon ik er niet afblijven. Dus Refusal. Nee, niet leuk, zeker niet de eerste tijd. Maar 3 dagen niet gedronken, dan ben je nog niet eens ontgift.

Lianne, doe jezelf een plezier en zet door. Je kunt het. En na een tijdje zul je de voordelen van het niet drinken onderkennen en je belazerd voelen door de nadelen die alleen op hele korte termijn voordelen lijken te zijn.

Visje,
Wat jij nodig hebt, is een vriendin zoals ik heb. Eentje die niet aflaat, die je bij de haren trek als het nodig is of juist een arm om je heen legt om je te troosten.

Tapas,
Stay put! Juist, ik blijf ook liever nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je Tapas en Corinne..
ik heb het vele malen doorgelezen en ja, het is waar..
dat is ook de narigheid met verslaving..
ratio en gevoel..
ik moet naar het punt dat ik denk: pff gelukkig, ik HOEF niet meer..
nu denk ik alleen... er wordt me iets ontnomen.
ontgiften is wel prettig... merk met de dag verbetering..
en, ben veel leuker naar mijn kids toe, evenwichtiger.
morgen dus zonder nadenken die refusal erin.
ik schaam me er niet voor, (dankzij lieve berichten van jou corinne)
waarom is het geoorloofd te gaan accupunturen , zyban te slikken als je wilt stoppen met roken en komt de ene dieetpil na de andere op de reclame...
en dan zou 'mijn' refusal zwak zijn?
ben trots op mezelf als ik het heb genomen, want ik weet dat die dag dus al binnen is.
helaas is het geen wonderpil.. anders zou dit hele forum niet bestaan..
ik weet wel, wat er ook gebeurt, (veel) drinken brengt je niks..
en de mensen die in staat zijn om af en toe van een glas bij het eten te genieten hebben gewoon geluk, geen probleem met drank dus..
maar wie weet andere dingen, neurotische fobieen, eetstoornis, noem maar op.
volgens mij heeftiedereen wel wat...
hou vol
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hier mogelijk enkele dagen geleden iets verkeerds gezegt ivm refusal/antabuse maar dit komt omdat ik er een heel slechte ervaring mee gehad heb , wardoor ik er niet in geloof wat mijn eigen betreft
deze namiddag wou ik eens iets anders drinken als de eeuwige koffie , dus neem een glas en duik in de koelkast voor fruitsap mijn hondje keek mijn heel raar aan , hoeveel keren heeft dat diertje mij niet weten drinken en toen keek ze ook zo beschuldigend .
ben nederlandse film aan het kijken "liever verliefd " beetje raar qua tema

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

Ik heb vanavond tennisles gehad en ben weer thuis.

Hoe gaan jullie eigenlijk om met als mensen over je grenzen heen gaan? Mensen die niet rekening houden met je gevoel en je gewoon lopen te kwetsen? Volgens mij komt iedereen dat gevoel wel eens tegen.

Ik reageer dan vaak uit woede, die alles van me vergt en absoluut een trigger voor me is. Ik zou zo graag milder willen reageren en zo ook milder voor mezelf willen zijn. Hoe kun je een liefde voor jezelf oproepen als iemand om je heen ervoor zorgt dat dit niet mogelijk is.

Deze vraag is heel moeilijk te verwoorden, misschien nog moeilijker om te beantwoorden.

Sorry, prettig weekend iedereen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Sorry, ik liep hier wat aan te passen omdat ik iets schreef en later zag dat jij alweer iets geschreven had.

Pippi, ik vind dat je heel erg goed bezig bent. Ook zo met grenzen stellen naar kinderen en mannen toe. Vaak heb ik daar ook problemen mee; aangeven wanneer een ander zich op mijn terrein begeeft.

Ook over je ex ben ik met je eens: liever goed overleg dan een zooitje rotzooi op de stoep!!

Pippi, goed gedaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...