Spring naar bijdragen

Beste mensen

Mara

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Mijn naam is Mara en ik drink al jaren veel te veel. Wil dolgraag minderen en zonodig stoppen. Met mijn verstand weet ik wel dat een leven zonder drank net zo prettig, zo niet prettiger is maar het vlees is zwak. Ik zal op dit forum vooral meelezen want schrijven is niet mijn sterkste kant.

Groet,
Mara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mara,

Welkom op het forum.

Je zult ws. al wel gemerkt hebben dat wij elke dag een nieuwe discussie aanmaken onder de Ditjes, datjes & dagdraad.
Lees gerust mee. Als je een keer een bericht wil plaatsen, ga je naar Ditjes, datjes & dagdraad en de huidige datum. Een bericht plaats je door ergens op Antwoord te klikken. Type je bericht en plaats het door op de knop Op Discussie antwoorden te klikken.
Zelf heb ik hier de internetbehandeling gevolgd en ben daar zeer tevreden over.

Tot ziens op ons draadje en veel succes met minderen / stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mara,

Welkom op het forum.

Ook ik dronk jaar in jaar uit teveel alcohol.
Weet niet of ik alcoholist te noemen ben , maar in ieder geval was ik behoorlijk afhankelijk van dat spul,
met alle gevolgen vandien, qua gezondheid en qua sociaal leven.

Joh veel succes en sterkte in de komende tijd met het minderen/stoppen.

Zelf ben ik ook niet zo'n schrijfster, ik plaats niet veel op het forum, maar lees graag mee.
Het voordeel is dat je hier onder lotgenoten bent, dan sta je er niet zo alleen voor.

Groetjes van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mara

Ik kan je echt aanraden om de internet behandeling te doen van Alcohol de Baas, die is anoniem, gratis en erg professioneel. Ik heb 32 jaar teveel gedronken en kon wel minderen maar bleef toch hangen op 30-35 glazen in de week, terwijl 10 voor een vrouw het maximum is.
Maar sinds de behandeling en sinds ik mezelf therapeutisch heel door op het forum alles van me af te schrijven zit mijn alcohol inname nu op 12 glazen in 3 maanden en 1 week.
dit had ik drie maanden geleden nooit kunnen dromen.
ik heb weer hoop voor de toekomst en voel me al veel gezonder.

Je kan je aanmelden als je boven in links op het logo van Alcohol de Baas klikt dan kom je op hun website.
Het is wel druk bij de aanmeldingen want ze zijn op de Tv geweest en erg populair maar je moet het gewoon een paar keer per dag proberen en je email adres achterlaten.

het is echt de moeite waar en jij bent de moeite waard dus doe het voor jezelf!
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mara,

Ik hoop dat het vlees gauw sterker wordt, dan word jij het namelijk ook!
Vaak is de eerste stap de moeilijkste: een voornemen wordt al gauw steeds verder vooruit geschoven en zo gaat de tijd.
Maar na die eerste stap gaat het eigenlijk een stuk minder moeilijk dan je zou denken, in mijn beleving dan.
Soms word ik nog gek van verlangen, maar meestal voel ik me een herboren mens, die zichzelf weer terug krijgt stukje bij beetje en die heel veel meer uit het leven haalt!
Dat gun ik iedereen, jou dus ook, je hier aanmelden is al een hele goed stap in die richting en weet je, het leven gaat zo snel, waarom niet ophouden met het vooruit schuiven en NU beginnen met het nieuwe leven waarin jij de baas bent en niet de alcohol? NU is altijd een heel mooi moment, een beter moment komt er niet!

Heel veel succes & liefs,

Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mara, ja, het vlees is zwak..... heel lang kan de alcohol je vriend zijn, totdat het je vijand wordt.
Dus prima, zolang het niet teveel is. Norm is 2 glazen per dag maximaal, met een stopdag in de week, dan ga je er gezond mee om. Ik volg internetbehandeling waarmee ik hoop aan deze norm te kunnen voldoen. Voorlopig sta ik even droog om eerst te leren anders te denken en te doen, want zomaar minderen gaat echt niet. Stoppen, in je eentje is eigenlijk ook heel moeilijk. Lees fijn mee en ikhoop toch je een keer te lezen op ditjes en datjes. Ik ben nu bijna 2 maanden op het forum en dankzij hen ben ik nu bijna 2 maanden Alcohol De Baas!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mara,

Ook namens mij welkom.

Herkenbaar die angst om te stoppen en dat het vlees zwak is. Zelf schoof ik het stoppen met drinken ook steeds vooruit omdat ik zo iets had van dat lukt me nooit, dus waarom het proberen? Dat wordt gewoon een grote mislukking met alle teleurstellingen vandien. En dan heb ik het gevoel van een "loser" te zijn.

En weet je? Het tegendeel was juist waar. Door het per dag te bekijken viel het allemaal te overzien en rijgen de dagen zo langzamerhand aaneen. Ik drink nu al ruim 5 weken niet en heb er een ontzettend goed gevoel van eigenwaarde aan overgehouden. Ik ben eigenlijk best trots op mezelf en voel me eerder een winnaar dan een "loser". En dat allemaal omdat ik in staat ben om die gemene vijand van me het hoofd te bieden, dat gevoel van zwak zijn is juist omgeslagen in een gevoel van sterk zijn.

Ik hoop dat het jou ook lukt om te minderen of eventueel helemaal te stoppen. Je zult zien dat je er een ander mens van wordt. Ik geniet er tenminste nog elke dag van dat ik niet meer afhankelijk ben van de alcohol maar mijn leven zelf in de hand heb. Dat gun ik jou ook toe.

Succes,

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Hallo Lieve mensen,

Me even voorstellen fase twee. Ik heb de kat inmiddels uit de boom gekeken, die ligt weer lekker in haar mandje.
Ik ben een vrouw van 52 jaar (grijs en in de overgang) en heb twee kinderen die nog thuis wonen en al 25 jaar een partner. Ik heb een bedrijfje waar ik zolangzamerhand mijn brood mee verdienen kan. Ik werk vanuit huis en achter de computer zodat ik vaak even op het forum kan lezen. Bijna twee jaar geleden kreeg ik te horen dat ik een erfelijke ziekte heb waardoor mijn conditie erg achteruit is gegaan. ( toch geen aansteller of overgevoelig type). Door therapieen en de goede medicijnen gaat het voorlopig een beetje de goede kant op. Dit betekent wel dat mijn oude methoden om me af te reageren, wandelen en tuinieren, niet meer kunnen. Ik loop dan erg tegen mijn beperkingen op en dit brengt me vaak tot te veel drinken.
Ik heb besloten dat het tijd is om nieuwe minder schadelijke/frustrerende methoden te vinden om me te ontspannen.
Ik heb me opgegeven voor de internetbehandeling en wacht nog op een hulpverlener (ze hebben het erg druk) maar zal volgende week kunnen beginnen. Al lezend op dit forum heb ik al veel over mezelf geleerd. Het is zo herkenbaar. Bedankt ADBers, ik blijf!!!!!!

Liefs Mara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 years later...

Hallo,

Bijna vier jaar geleden heb ik me aangemeld voor dit forum. Na een paar betere jaren ben ik weer helemaal terug bij af. Elke avond drinken en de hele dag ziek en wachten tot ik weer kan beginnen. Er komt niet meer uit mijn handen.
Ik ben een paar weken alleen thuis en wil nu echt mijn leven veranderen. Niet voor een ander maar voor mezelf.

Mara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mara, welkom. Ik ben hier ook op herhaling zoals je ziet.
Lang hier weggeweest, wel altijd mijn dagboekje bijgehouden.
Maar dat minderen, of minder dat werkt bij mij niet.
Weken kan ik het volhouden en dan hoppa dan is het er weer.
Het drinken 'in de hand houden' kost me teveel energie.
Het stoppen kost ook veel energie, maar je krijgt er veel voor terug.
Drank pakt alleen maar alles van je af.
Dusssssssss we gaan er gewoon voor :heart:

p.s. hoe heb je deze 'oude' wie is wie terug gepakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...