Joanna Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 OK dank je AN, ben nu effe weg dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Oei An, dat is wel waar ja. Mooi stelletje vrouw- en manvolk hier op het forum Kan jullie niet missen omdat ik mijn grootste "vriend" nu werkelijk eens definitief de deur wil wijzen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Ha Har, we blijven elkaar steunen hoe dan ook!En ik doe met je mee bij mij moet ie ook zeker buiten de deur blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Oh Joanna bedankt voor je reactie maar je hebt me niet goed begrepen. Ik sta achter haar keuze en we weten beiden verdomd goed, dat de manier waarop we nu meer afstand nemen zuiver is.Dat het pijn doet heb ik alleen maar uit willen spreken, meer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Har ik kan me goed voorstellen dat het verdomd pijn doet.Maar leef bij de dag, je kan niet in de toekomst kijken.Gelukkig niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Nou even iets heel anders, morgen moeten we op mijn werk allemaal in het oranje lopen,het N. elftal vertrekt dan.Hebben jullie ooit zoiets belachelijks gehoord?Ik houd niet van voetbal en al helemaal niet van oranje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Poeh, vroeger zeiden ze altijd dat als het onweerde je alles uit moest doen en bliksem kan in een computer of tv slaan, is hier nog niet zo lang geleden bij de achterburen gebeurd. Ik woon vlakbij een erg groot gebouw met bliksemafleiders dus maak me niet zo'n zorgen.Marjo, jonge blom!! gefeliciteerd met je verjaardag!!!Druppeltje, een bolbliksem heb ik ook ooit gezien, gelukkig was dat buiten maar het was een heel rare ervaring. Het onweerde toen ook vreselijk en bij de overburen was toen brand uitgebroken, maar mijn vader heeft dat toen geblust als echte politieman met onze autobrandblusser... goh, ik was 14 toen geloof ik...Tina, ga voor jezelf weer het lijstje maken van voor- en nadelen, van drinken en niet drinken, op de korte en lange termijn. Schrijf het op, Mies, jij ook... het kan net weer even het zetje geven als je voor jezelf weer kan bedenken hoe het ook alweer zat met de korte termijn voordelen en de lange termijn nadelen!!!Gisteren die windhondendag was leuk maar erg vermoeiend, veel gepraat en ben eigenlijk niet zo in een kontakt-stemming, gisteravond nog een vriendin die langs kwam, vanmiddag ook, vanmorgen eerder gestopt met werken want ik was te saggerijnig en niks lukte.. en nu ben ik moe en het allemaal zat, wilde eigenlijk nog naar het huis van mijn ouders om de planten te besproeien maar als het toch gaat onweren is het beter om nu niet te gaan naar dat drankkot... eigenlijk nu ook te gevaarlijk voor mij.... Waarom ga ik dan toch niet drinken terwijl ik eigenlijk heel veel trek heb om de boel even te verdoven en ik het eigenlijk allemaal even helemaal zat ben?.. ik kan de drank zowat proeven al ik er aan denk en de roes om alles even te vergeten en los te laten ook...ik doe het niet omdat:-omdat ik bang ben dat ik dan niet meer kan stoppen-omdat ik weet dat ik morgen enorme spijt heb en me rotter ga voelen dan ik me nu voel.-omdat ik als ik me rot voel al mijn verstand nodig heb om juiste keuzes te maken om voor mezelf te kunnen zorgen en ik dat met een kater erbij niet meer kan-omdat drinken mijn rotgevoel niet weghaalt en niks oplost-omdat ik mezelf geen verdriet en geen pijn meer wil doenDat zijn voor mij toch die langetermijn nadelen die mij weerhouden voor een terugval. Ik wil niet meer zo depressief zijn als ik me een jaar geleden voelde en ik wil verder met de ontwikkelingen die nu gaande zijn, drank zou dat in de weg staan hoezeer ik ook naar die roes verlang! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Ah Corinne gaf die tip, wil ik nog eens effe herhalen. Als jullie je Pb box leeg willen maken en bewaren ga dan naar Priveberichten/ klik op p.berichten exporteren (rechtsboven)/ ctrl+a om alles te selecteren/ctrl+c om te kopiëren en dan ctrl+v om te plakken in word of je plakboek.Toch handig, was elke keer aan het stoeien welke berichten ik wel of niet kon missen Ik help je mee meppen Tina, HUP!.....VORT!.....WEGWEZEN!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Als ik drink kan ik niet goed stoppen.Ik krijg paniekaanvallen van drank.Ik wordt depressief van drank.Ik functioneer niet zo goed op mijn werk.Ik kan niet slapen.Ik verwaarloos mijn vrienden.Ik heb steeds meer nodig.Ik word er dood en doodziek van.Het verpest mijn leven.Als ik niet drink ben ik minder depressief.Als ik niet drink heb ik geen paniekaanvallen.Als ik niet drink kan ik beter slapen.Als ik niet drink onderneem ik meer.Als ik niet drink voel ik mij niet schuldig.Als ik niet drink word ik niet ziek.Als ik niet drink heb ik geen kater. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Belacheloos Tina...ik zou in een Frans of Italiaans shirt gaan als ik jou was Kunnen ze toch niet verplichten...pffff, zeg maar dat oranje vloekt met je aversie tegenover het koningshuis, principiële bezwaren dus!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Goed Tapas en Tina om zo'n lijstje nog eens door te lezen, heb het mijne onder handbereik mocht ik het nodig hebben.Ga effe wat anders doen...later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Ik kan het natuurlijk ook vergeten mee te nemen, want ik ga er echt niet mee over straat lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Tina: ja daar heb ik dus OOK een pesthekel aan. Allemaal hetzelfde want dat is zo LEUK brrrrrrrrrrr.....En je lijst is helder en duidelijk, nu uitprinten in extra groot lettertype en telkens gaan lezen totdat je omvalt van de slaap. GAAAAAP . ..... zzzzzzzzzzzzz................ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Ja An ik ga echt mijn mandje opzoeken, de slaap moet nu toch wel komen.ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 De lucht wordt donker een geel. De vogels zwijgen. Een licht gerommel klinkt in de verte. Hier en daar valt een spat... straks breekt het LOS!En daar wil ik bij zijn, dus ik trek mijn regenjas aan en ga er met Max op uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
casiris Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Nou,daar gaat-ie dan. Ik heb me een tijdje geleden al voorgesteld,heb af en toe meegelezen,maar bleef stug doordrinken,want ik zat nog maar bij de intake van Tactus.Maar vandaag is deel 2 van het programma begonnen. Eerst wilde ik vanmiddag nog een pilsje nemen voordat ik het bericht van mijn hulpverlener ging lezen,maar dat is natuurlijk je kop in het zand steken,en dan heb je die alcoholsmaak al te pakken,dus sterk geweest en nix genomen.Ik moet nu een kuurtje chloordiazepoxide gaan slikken, heeft iemand daar ervaring mee? Het is tegen de afkickverschijnselen. Eigenlijk wil ik nix slikken,maar ja,ik voel de zin in alcohol tot in m'n kiezen.Gelukkig is het nu koffietijd, om half 10 wordt het echt moeilijk. Vroeg naar bed dan maar.Ik vind het eng,zou eigenlijk liever minderen,maar weet ook dat dat niet werkt.Als het me lukt te stoppen,gaat dat me 150 euro per maand schelen,wauw!! Wat erg,zeg, 1800 euro per jaar!!! Min alle Bar le Duc die ik nu ga drinken, zucht.Maar dat wordt een mooie vakantie die ik bij elkaar spaar,ALS......Eerst deze dag maar door zien te komen.Koffie zetten,en daarna een sinaasappel.Sterkte iedereen, ik hoop snel bij de niet-drinkers te horen.Oja,wat is een adb-tje?Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Casiris: adb'tje? alcohol de baas tje? ik weet het niet , iemand anders?Je plannen klinken goed. Je bent begonnen en dat telt. Je hebt de eerste laten staan vandaag, HOERA.De eerste dag zal je zeker afkickverschijnselen hebben, ligt eraan hoe lang en hoeveel je hebt gedronken. Anders kan het ook wel eens een weekje doorbijten worden.Maar het kan, weet je, ik kon het ook en ik heb voor tien mensen levens gedronken en ik sta nu droog.Stapje voor stapje Casiris, niet tever vooruit denken. Morgen zal je apentrots op jezelf zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Tina, slaap lekker en hopelijk heb je morgen weer een helderdere blik op alles!!!Casiris, knap dat je dat biertje al hebt laten staan vanmiddag.Niet te ver vooruit denken, per dag kijken, dat is de makkelijkste manier! en lees even terug op de vorige pagina wat betreft de voor- en nadelen van (niet) drinken. Wil je de voordelen van niet drinken leren kennen dan is daar maar 1 manier voor!! vandaag niet drinken!!succes!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Babe Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 hallo hier ik nog fff,tapas/Tina bedankt voor de tip:ik ga mijn lijstje voor en nadelen weer maken.Ik herinner mij jou (tapas)nog van de ooglaser behandeling vorig jaar,klopt dat????En zo ja,heb je dat inderdaad laten doen?????adbtje>>>>alcohol de baas toch?????Aura.....ik heb gisteren nog gedronken,dus .......alle soorten en maten alcoholisten komen hier.Maak er gebruik van op de manier die voor jou werkt......tot morgen misschien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Aura, je ging zo goed ............ Je was zo blij ............... Wat is er gebeurd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Babe Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 ga tv kijken, voor straks welterusten,ik kom morgen weer ff kijken,sterkte allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Kunnen we je helpen Aura?Zou het helpen als ik naar je zou luisteren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Aura, blijkbaar heb je gedronken. Wat naar voor je. Je hoeft niet net te doen alsof. Kun je de rest nu door de gootsteen gooien en in je bed kruipen? Daar is het veilig.Vragen komen later wel. Beperk nu de schade. Veel succes en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Ik luister Aura, vertel maar ............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Aura, wat gebeurd er nu met je? Blijf contact houden hoor.Nee Juul het was geen ufo, hoewel ik die nooit heb gezien maar een spook was het wel. Word al weer angstig als ik naar die lucht kijk maar heb er inmiddels heel veel over gelezen en de kans in bijn nihil dat het me weer gebeurd. Voorlopig zit het nog tussen mijn oren.Tina, wat heb je het moeilijk, is er iets dat ik voor je kan doen om je te helpen?Vie, dank voor je lieve PB.Har, wat ben je toch een moedig mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden