Spring naar bijdragen

woensdag 11 juni 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Schaam, schaam...

zal proberen het uit t leggen....
Zoals jullie weten is het niet allemaal koek en ei tussen mn man en ik, doe ik soms wel heel stoer van ik ga scheiden enzovoorts, maar als puntje bij paaltje komt, hou ik in ieder geval verschrikkelijk veel van hem en zou geen eens zonder hem kunnen. Zou zo graag willen dat alles weer goed is..
Inderdaad even mn berichtjes gisteren nagelezen, want ik snapte jullie echt niet hoor, in eerste instantie, maar daar zie je in 2 berichtjes met een tussenpauze van 7 minuten, idd 2 geheel verschillende verhalen........voor jullie dan, de "buitenstaanders" die het "hele" verhaal niet kennen; hierboven beschreven.
En ik heb 1 verschrikkelijk minpuntje, dat als ik boos ben ik mensen ga kwetsen die ik liefheb..........die wil ik dan echt op hun ziel trappen, zeker als er ook drank in het spel is, júist dan, en eerlijk is eerlijk, dat was er gisteren wel..niet veel, maar toch! Bovendien doe ik mezelf dan ook pijn, juist omdat ik die mensen pijn doe, beetje warrig, maar geloof me.
Dus PIPPI, HOUTJE, mijn welgemeende excuses hier, dit had nooit mogen gebeuren..En blijf me aub op de vingers tikken, bij alles waar er een vraag rijst, en als ik weer eens boos reageer, neem me dan niet serieus alsjeblieft lach me uit of zo, of herinner me aan dit..
Ik schaam me dat ik zo stom gedaan heb tegen jullie!!!!NOGMAALS EXCUSES!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, jubilarissen ook van drup een warme omhelzing.

Arme Safi, meisjes, vrouwen,moeders met al hun beroepen zijn altijd de l@l en als de taak volbracht is worden ze gestraft met overgangshormoontjes. Denk dat ik me met een opvlieger voor het scherm geen haar beter voel hahahah en als je nu niet lacht dan doe je het nooit meer.

Marjo zat je te geiten met dat boekje over hersens van een puber? Gossie bestond dat 15 jaar geleden maar.........Ik kreeg er eentje van 12 in huis midden in de pubertijd, was zijn moeder niet en had hem nooit eerder zien opgroeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

Charlie, heb de moed om te veranderen!


Wees niet bang! Stop met drinken, begin nu.


Maak een nieuwe start, het is nooit te laat!


De enige manier om dingen te veranderen is om bij jezelf te beginnen!


Wat je geeft, krijg je terug.


Durf te leren!


Hou op jezelf als slachtoffer te zien! Dat ben je door je eigen gedrag!




Kom op, je kunt het écht!!!!!!







Bij deze: Marjo en allle anderen, mijn welgemeende excuses en bedankt voor jullie reageren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

ik vind zelf nog het ergste dat ik je zo heel goed begrijp. Dat ik dingen ook zo ervaar. Vooral naasten kwetsen omdat die te dichtbij komen. Om jezelf niet kwetsbaar op te stellen.

Charlie, toen ik naar mijn huisarts ging voor het recept Revia, heeft hij me gelijk doorverwezen naar een psychologe. Omdat hij al vermoedde dat ik de alcohol gebruikte om negatieve gevoelens te maskeren.

Ik ben net voor de eerste keer geweest. Viel mee, wel wat tranen. Macht en onmacht. Dat is mijn probleem. Eigenlijk kon ik haar dat direct vertellen, hoe dat gevoel in goede banen te leiden is haar taak.

Zou dit ook niet een idee voor jou zijn? Eerst voor jezelf en later misschien samen met je man? Je wilt zo graag wat intimiteit. Uiteraard, daar heeft ieder mens behoefte aan en ook recht op. Maar als je mensen niet dichtbij kan laten komen dan hou je zelf die intimiteit tegen. En drank helpt je daar niet bij.

Charlie, goed dat je alles gelezen hebt en nu zo reageert. Ik vind het heel erg moedig van je. :present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, doe er dan ook wat mee!!!
Blijf niet in de rol van slachtoffer hangen.
Als je geluk af moet hangen van een mooi huis en een ongelukkige relatie, kom je er nooit uit.
Sorry hoor dat is mijn bescheiden mening.

Trouwens even iets anders ik heb zo"n pijn met ademen dat ik mijn huisarts heb gebeld, ik krijg nu paracetamol met een stofje, ik weet niet meer hoe het heet, zodat ik mij wat meer kan ontspannen.
Nou ja het wordt thuisgebracht door de apotheek ik heb ik elk geval geen zin meer in pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie..ik vind het knap dat je je excuses aan bied en voor jezelf een reden hebt waarom je zo reageerde gisteren.
Toch blijf ik bij mijn mening dat je diep ongelukkig betn en jij niet alleen met je huidige situatie.
En dat je toch eens flink serieus moet gaan denken of het niet hoognodig tijd wordt, dat je professionele hulp gaat zoeken.

Dit kan

quote:


En ik heb 1 verschrikkelijk minpuntje, dat als ik boos ben ik mensen ga kwetsen die ik liefheb..........die wil ik dan echt op hun ziel trappen, zeker als er ook drank in het spel is



er toe leiden dat niemand nog zin heeft om energie in je stoppen en dan sta je er helemaal alleen voor en dan kun je het echt wel schudden.

Dit kan

quote:


Bovendien doe ik mezelf dan ook pijn, juist omdat ik die mensen pijn doe, beetje warrig, maar geloof me.



er toe leiden dat je steeds uit schuldgevoelens weer een depri bui hebt waardoor je weer naar de drank grijpt omdat je leven toch al 'zo slecht is' en 'niemand 'je begrijpt

En dit

quote:


mijn welgemeende excuses hier, dit had nooit mogen gebeuren..


is niet de eerste keer dat ik dit hier lees, dus waneer ga je nu eindelijk eens echt serieus aan de slag en leer je een les uit je fouten???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartsikke dapper van je Charlie om hierop terug te komen en je excuses aan te bieden. Gelukkig dat je deze kans ook van Tactus kreeg en al geen ban had. Zoals je weet waardeer ik je eerlijkheid en ben blij dat je terug bent. Minpuntjes hebben we allemaal en korte lontjes ook regelmatig. Vind je een moedig mens met een hoop zelfinzicht alleen met alcohol werkt dat wat trager hahahah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik afgelopen maandag met mijn kinderen de stad in móest enzo...
Nou, heel leuk... Mijn favo-kledingzaak hield opheffingsuitverkoop, dus wij even kijken. Zeggen die bloedjes van kinderen: "Mam, nou moet je eens iets voor jezelf kopen". Aaargh, na even zwijmelen, heb ik dat gedaan. dochter berekende de prijzen, hoeveelheid %% die er vanaf ging! Resultaat; nieuwe jas, jurkje en heel lief hempje!!!!
Dat wilde ik eigenlijk nog even met jullie delen...... :D:P;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, elke keer leer ik wéér!!

En ooit ben ik bij een psycholoog geweest, die wilde mij toen direct, zonder een vraag van te voren, aan de rohypnol zetten.........No thanx!
Het zal nu echt aan moeten komen op een gesprek met mn man......die ook gigantisch baalt natuurlijk door alle gedoe rond die f*cking alcohol....... Maar vraag ik me ook af, waarom dóet hij er niets aan, is hij tevreden met het leven met mij nu?
Vragen, vragen dus...................
In elk geval heb ik besloten nog deze week naar de huisarts te gaan voor refusal en daar mogen jullie me aan herinneren!
Ook Tactus heb ik mn excuses aangeboden, en nogmaals Houtje en Pippi, ik schaam me oprecht !
Virtueel een :present: maar wilde dat ik jullie een echte bos kon geven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, okee, excuses geaccepteerd, maar de volgende keer reageer ik niet meer. Het deed me zo'n pijn gisteren, ook naar Pippi toe.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knap vind van Pippi dat ze je meteen vergeeft. :heart: voor onze Pip.

En ik kan alleen maar zeggen dat ik het met de anderen ééns ben: het zou een goed idee zijn (misschien via de huisarts?) om eens professionele hulp te zoeken. Dat "kapot-maak" gedrag vind ik erg verontrustend (mensen die hun eigen dingen kapotmaken, kinderen hun speelgoed, volwassenen hun relaties, het is een vorm van "auto-mutilatie"). Dat kun je niet alleen en zelf oplossen met een paar gesprekjes met je man. Ik wens je er sterkte mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

waarschijnlijk is dat paracetamol met codeine, dat remt ook de hoestprikkel (dat doet ook zo'n zeer). Werkt goed maar áls je dat krijgt en je moet er een páár per dag, mag je meteen wel bedenken dat dat ook zéér remmend werkt op je stoelgang. Dus pruimen weken en het sap drinken, ontbijtkoek eten, en evt. andere maatregelen (lactulose). Dan wéét het het alvast, als je er 'géén last van hebt des te beter.

en heeft je werk al gebeld over je ziekmelding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, ik ben het met Albertine eens. Een mens z'n staan in het leven staat los van het al of niet hebben van een aardig huis, etc.
In het leven moeten keuzes gemaakt worden waar een mens zich wel bij vindt, en dan moet men wel eens een stapje terug doen. Alles beter, dan in een nare situatie blijven hangen.

En.. Charlie, de drank moet uit de weg, zo wordt het nooit wat en kunnen we wachten op de volgende uitval.
Als jij toch door blijft drinken, wat je doet, wordt het nooit wat!!!

Charlie, maak wat van je leven. Hoe houd je dit vol? Niet dus!! Stop nu eens echt met drinken.
Niets is het waard een slok te nemen. Je creëert een puinhoop.

Pak je bijeen Charlie. Groet Soothe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie..hoe kan HIJ er iets aan doen als JIJ niet veranderd en je beloftes niet nakomt.
En is hij echt wel tevreden met zijn leven met jouw NU?
Je praat nu al zolang over een echt goed gesprek met je man.
Maak een afspraak met hem en ga eens eerlijk samen lijsten maken, om te zien wat er nog te redden is.
Wat werkt nog, wat moet anders, wat kan absoluut niet, wat zijn jullie verwachtingen t.o.v elkaar en jullie toekomst.
Wat zijn de diepste wensen en waar voel je je het meeste gekwetst en hoe kan dat gevoel weer opgelost worden.

Ik hoop echt dat je aan de Refusal gaat, want alleen red je het niet is mijn mening.
Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, zit geloof ik al een uur te lezen, en ik ben er weer dus al dus.

Charlie: we gaan gewoon stoppen met die zooi, je ziet maar wat er van komt..... en het kan allemaal nog erger.

Ik had gister een kater. Koppijn, misselijk, wanhopig, gewoon ziek. Ik drink dus eigenlijk niet meer, maar die rot uitglijders. Ik ben inmiddels allergisch voor drank.
Dank nog voor jullie reacties gister en ik wil niet minderen maar stoppen. Ik kan gewoon niet minderen.
Ik zou wel eens weten WIE hier op het forum twee of drie dagen twee of drie drankjes drinkt en de rest van de week niet. Het werkt gewoon niet, als ik er een neem, dan is het einde zoek. Bah, bah, bluhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Wel heeft het weer iets opgeleverd. Ik ging echt wanhopig naar mijn man en hem weer eens proberen uit te leggen dat ik niet tegen die drank kan. Maarja, meestal drink ik niet dus hij ziet het probleem niet zo. Wel is hem opgevallen als ik drink dat het dan wel behoorlijk wat is, maar dat vindt hij dan weer niet raar want 'iedereen gaat wel een keer uit z'n bol'. OK, maar als ik EEN keer uit m'n bol ga bestaat het gevaar dat ik weken of maanden uit m'n bol ga en in het ziekenhuis kom.

Voor degene die nieuw zijn: alvast van harte welkom. Ik zal eens bij wie is wie kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, onze postings kruisten.

Dat die éne psycholoog (moet een psychiater geweest zijn anders kan hij niets voorschrijven) je aan de Rohypnol wilde hebben is geen goede zaak, maar er zijn zát andere hulpverleners, ook bij jou in je woonplaats.
Sla je telefoonboek open en zoek onder "psy....." en bel gewoon eens voor een kennismakingsgesprek. Nogmaals, een paar gesprekken met je man lost dit niet op.

Het is nu tijd om jezelf serieus onder ogen te nemen.

En je hebt inderdaad mazzel dat Tactus je geen ban gegeven heeft. Maak daar gebruik van, zoek hulp, en vertel hier hoe het met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Houtje, en ook jij, Pip!

wil me nog iets nader toelichten............alleen als ik boos wordt, en dat word ik echt niet zo gauw, ga ik dingen doen die eigenlijk niet kunnen, zoals mensen op hun ziel trappen. Dit is eigenlijk een zelfverdedigingsactie, want anders ga ik uit boosheid/gefrustreerdheid, huilen, dat heb ik in het echte leven ook!
En nogmaals, ik snapte jullie echt niet gisteren, omdat alles voor mezelf wel duidelijk is, maar voor een buitenstaander dus niet.
Dus nog maar een keer oprechte excuses! Houtje, probeer alsjeblieft wel op mij te reageren, want zeker jij bent zo'n lief mens, je weet niet wat ik al aan jou gehad hebt......................En tja, mensen die je liefhebt kwetsen he............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, nu huil ik pas echt..........en ja, eigenlijk weet ik dit al..
Maar het is zo makkelijk he, gewoon bij elkaar te blijven....niks nada geen rompslomp..
Maar eet diep in mn hart ook wel dat dit alles mede debet is aan mn gedrag en drinken.
Ik ga allereerst een gesprek plannen met mn man, en aan de hand van wat daar uitkomt verder kijken.
THANX!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie :heart: Je geeft aan een andere koers te willen varen, hetgeen niet eenvoudig is!!! Je wilt een begin maken, wat lovenswaardig is. Eens moeten de stukken bijeen geraapt. Ik hoop, dat je je plannen niet laat varen en er werk van probeert te maken.

Liefs en sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nieuw hier dus niet zo vreselijk veel recht van spreken. Maar ik ben niet nieuw op het internet. En ik vind eigenlijk dat de "uitspatting" van vannacht best wel meeviel.

Zeker op een forum als dit, waar mensen komen die soms toch weer drinken, of die er gewoon niet af kunnen blijven, kun je verwachten dat er wel eens iemand iets zegt wat niet zo vriendelijk is.

Daarnaast weten we allemaal (denk ik) wat een klootzakken we kunnen zijn als we gedronken hebben. We weten ook hoe het komt; door de drank. Maar daarom juist zouden wij daar ook extra begrip voor moeten hebben en ons niet alles direct persoonlijk moeten aantrekken. Niet te zwaar aan tillen gewoon zand erover nieuwe dag klaar. Dat is mijn mening.

Oh ja en de koffie helpt ik begin wakker te worden.

P.S.; ik vraag me af al dat gepraat over alcohol; kan dat niet ook juist een negatief effect hebben? Ik bedoel mensen die nooit gedronken hebben, of kinderen (die geen zatlappen als ouders hebben) zijn nog geen seconde per dag bezig met alcohol. Ik ben hier gekomen omdat ik me zorgen maakte over mogelijke ontwenningsverschijnselen aangezien ik na langdurig enorm veel zuipen in mijn eentje stop zonder professionele begeleiding. Maar ik ben zeker niet van plan om er nog maandenlang over te blijven lezen en kletsen. Ja als ik een terugval heb en meteen weer wil stoppen misschien. Niet dat ik een terugval ga hebben; ik weet wat alcohol doet; een paar uur voel je je lekker rielekst maar verder verkloot het je leven. En stel, ik zeg stel, dat ik weer de waardeloze zatlap word die ik was, dan zullen jullie me hier zeker niet terugzien. Weg met alcohol!

P.P.S.; ik heb ooit aan een arts gevraagd wat een acceptabele hoeveelheid voor mij was om te drinken en hij zei 2 a 3 drankjes per dag en een paar dagen per week niet. En niet meer dan 5 en als je dat al doet dan zeker een paar dagen niet drinken. Daarnaast had ik wel eens gelezen dat in ieder glas evenveel alcohol zit; dus in een borrelglas net zoveel als in een bierglas. Maar goed zo dacht ik dus sociaal te kunnen drinken, nadat ik 3 mndn gestopt was. Er klopt echter niets van dat verhaal want bijvoorbeeld in het geval van bieren kan het alcohol percentage per glas enorm verschillen; zo is bijvoorbeeld het alcohol percentage van Leffe Triple 8.1 terwijl de hoeveelheid vloeistof gelijk is aan een pilsje. Bij wijnen zijn er volgens mij ook zulke verschillen. Anyway zo kun je jezelf dus aardig voor de gek houden. Met 4 Triples krijg je meer alcohol binnen dan met 6 pilsjes. En dat is dus drankmisbruik. Het is ooit uit teleurstelling daarover geweest (erachter komen dat ik toch een drankmisbruiker was ondanks dat ik "dacht" dat ik sociaal dronk) dat ik "besloot" weer gewoon een zatlap te worden. En dat heeft 5(!) jaar geduurd. Ik bedoel hoe zielig kan je zijn. En al die tijd me er volledig van bewust zijn dat ik een alcoholist ben. Niks ontkenning. Ja als ze me er op mijn werk naar vragen zal ik het ontkennen maar verder ontken ik het tegen niemand. Achteraf belachelijk en schandalig dat ik er niet veel eerder mee gestopt ben.

Zo dat was het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...