Spring naar bijdragen

zaterdag 14 juni 2008

blacky

Aanbevolen berichten

Geer kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt, het IS ook een bevrijding en echt zo vreselijk de moeite waard echt.
Maandag zal ik zeker af en toe even komen lezen hoe het je vergaat.
Zo boodschappen gedaan een mega bos rozen bij mijn pa neergezet.
Hij is niet thuis dus een leuke verassing toch?
Is trouwens jaren geleden wel anders geweest, kwam niet eens in mijn hoof op, was te druk met mezelf.
Gelukkig is het tij nu weer gekeerd en ben ik niet zo diep gezonken als jaren geleden, heb mijn vrienden nog, niet veel, maar wel goede.
Ben blij dat ik werk en dat ik het besef heb dat ik niet kan drinken, ja ik ben wel een gelukkig mens vandaag.
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 264
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ole, ole, ole,
zo was de dag hier begonnen dacht ik.

en ik zoek maar kan noch niet juichen :

ben hier op het forum op zoek naar info over bingedrinken.

Dat is zo´n beetje wat ik doe, drink zeker niet elke dag maar als ik er eentje proef dan gaat het alsmaar sneller tot ik weer vol spijt wakker word.

is er al over geschreven hier op dit forum door jullie, ervaringsdeskundigen?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zware dag vandaag, de crematie van de vader van mn vriendin....
Heel veel mensen hadden nog een walm om zich heen van gisteravond, ik vond het eigenlijk heel lekker ruiken, (?!) maar was ook wel zo van : haha jullie hebben lekker een kater en ik lekker niet !!
Vanmiddag natuurlijk met zn allen naar de kroeg, ben niet meegegaan, maar vond het vreselijk om alleen naar huis te gaan. Heb nog even bij de buurvrouw gezeten en ben toen maar mn bed in gedoken. Nu net eruit gekrabbeld en hopelijk wordt het nog wat met mij vanavond, want ik ben POTJE SJAGGI en BAAL ALS EEN STEKKER. Zo.
Maar ik hou vol, en zit de dag droog uit die niet meer te redden is volgens mij, morgen weer een nieuwe poging, en geen kater dus er is hoop op beterschap!!!
Straks maar even wat fijne proefsensatiedingetjes in huis halen.
Stay Strong

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, gefeliciteerd met je mp3 speler!
(wie zichzelf niet kietelt...:))

Woman, heftige dag zo te lezen!
Ik vind het heel erg knap dat je dit droog doorstaat!
Petje af!
Enne chaggie zijn mag hoor...! Balen als een stekker ook..
ik wens je sterkte...en hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 7: ben nu al een uur bezig met op internet uit te zoeken waarom het eerste glas zo slecht voor mij is.

Ja ik heb nu wel zin. Heb zelfs nog niet eens tomatensap gehaald omdat ik bang ben dat ik thuiskom met een blikje William Lawsons met cola.

Maar ik weet het nu; het eerste glas maakt een reactie los in mijn lichaam waardoor het zich direct voorbereidt op de volgende 20 glazen.

Nou daar zit ik dus niet op te wachten. Even eten en dan tomatensap halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uk ben trouwens ook best wel chagrijnig, wie weet is het de stand van de maan ofzo

Madinda je vroeg over binge-drinken, ik denk dat ik wel een binger was. Ik kon heel goed niet drinken en heel goed wel drinken, en als ik mocht van mezelf ging ik totaal los, 1 fles witte port en makkelijk nog een sixpak halve liters er achteraan en als het dan nog niet genoeg was dan ging ik nog langs een snackbar (als ik tenminste kon fietsen nog). Ik kon wel 2 biertjes drinken op een avond maar dan was het geen drinken, het was meestal alles of niets, heb ook wel 2 flessen port op een avond gedronken en sterke drank moest ik al helemaal niet in huis halen want dan ging altijd de fles in 1 keer leeg, daarna kon ik makkelijk een week niks drinken en dan ging ik weer. Ik ben wel blij dat ik dat nu niet meer doe al is het soms niet makkelijk, maar ik weet dat het bij mij alles of niets is dus liever niets.

Helaas heb ik het ook met eten......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat gelukkig niet met meer eten en snoepen! Misschien ee oplossing voor jullie om dan op rauwkost te pakken? Bijv, een grote winterpeen, doe je ook nog eens heeeel lang mee:P
De vaderdag kadootjes zijn ingepakt. Verder weinig te melden, ja ik ben moe, van mijn slaapje vanmiddag kwam weinig.
Ik ga nog ff zuigen , wassie draaien en heeeel mss opvouwen, maar eigenlijk wil ik gewoon plat.
Elvez en Madinda, ga ervoor he! Ff nog doorbijten, de dag is bijna om en je bent morgen ooooo zo blij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hang hier ook als een dweiltje op de bank, moet van alles gedaan worden hier in huis, sofzuigen:wacko:dweilen, bed verschonen en de zon schijnt op de ramen, helaas aan de buitenkant kan ik er niet bij.
Ik wou dat die ribben eens minder pijn deden dan kon ik wat doen.
Dus dat wordt weer een avondje hangen, gaat ook vervelen trouwens.
Morgen vaderdag, bloemen heb ik al neergezet.
Misschien komt er een leuke film eens even in de gids kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Tina, nou ik hang met je mee hoor! Beter nog in ga in bed hangen, mijn lichaam doet pijn de laatste tijd, tussen de schouderbladen , op het borstbeen, nou ja, mss vermoeidheid, dus ik ga nu naar boven!
Allemaal nog een fijne droge avond! liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond allemaal.

Alles gaat hier goed. Vandaag m'n 111e droge dag en niet de geringste behoefte om te gebruiken. M'n nieuwe leven bevalt me prima, ik voel me volwassen, om het zo maar te zeggen. Niet meer zo zeer dat bangerikje dat zich altijd probeerde te verstoppen voor mensen die misschien wel een mening over me zouden kunnen hebben.... Me niet meer hoeven verstoppen achter allerlei maskers die me mooier en stoerder moesten doen lijken dan ik me voelde. Ik ervaar dat ik gewoon mezelf mag zijn en vertrouw erop dat dat goed genoeg is.

Ik heb nog een week of drie te gaan naar de 12-stappen behandeling, drie middagen in de week. Verder bezoek ik nog altijd minstens 2 AA- en/of NA-bijeenkomsten per week en daar heb ik veel aan. Het is fijn en erg leerzaam om ervaringen van andere herstellende verslaafden te horen en ook fijn om je eigen verhaal te kunnen en mogen vertellen. Meegenomen is dat ik door deze meetings een geheel nieuwe kennissenkring aan het opbouwen ben. Want het is me opgevallen dat herstellende verslaafden erg aardige mensen zijn waar het goed mee praten is als we maar niet gebruiken...

Tot zover even dit tussendoortje.

Groetjes, Kohtje.

PS. heb ook even wat geschreven op het draadje betreffende de meeting in Deventer..

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Vissie...

Ik heb van de laatste weken her en der wat stukjes gelezen, kan er vaak geen touw aan vastknopen, maar heb wel begrepen dat jij ook al een tijdje droogstaat nu... goed meid!!!! En dat je ook naar AA gaat. Heb jij daar ook zulke goeie ervaringen mee??

Maar wat doe ik nou dan weer?? Ga je vragen stellen terwijl je net zegt dat je naar bed gaat. Ga maar lekker... ik hoor nog wel van je.

Liefs..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Hoor Koh, ik ben er nog, zo leuk om je ff te horen! Ik sta een dag of 40 droog en bezoek idd de AA.
Het bevalt mij goed, er gaat een bepaalde kracht van uit, ik weet niet wat het is.
Als je nou ook ff komt de 5e, dan babbelen we er uitgebreid over. Nu ga ik echt, heeel echt. see you.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje wat een goed nieuws zeg!
het klopt wat je zegt, als je volwassen wilt worden als drinker dan moet je stoppen met drinken, anders lukt dat niet. Fijn om te horen dat je 'volwassen' aan het worden bent, en zeg nou zelf, als volwassene is het leven eigenlijk ook best leuk, soms wat saai maar er komt genoeg voor in de plaats!

Ga zo door Koh!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi...visje.. die bepaalde kracht waarvan je niet weet wat het is wordt nou juist vaak de hogere macht genoemd.. je zou dat eens moeten onderzoeken. Ik kwam er voor mij achter dat het in elk geval een deel van de hogere macht is zoals ik hem begin te begrijpen..:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas.

Zoals ik het nu zie vond ik m'n actief-gebruik-tijd eigenlijk veel saaier.. het enige waar ik mee bezig was was drank en de hele logistiek en schijnwereld daaromheen. Was er wel erg druk mee, maar echt mooie momenten kan ik me er niet van herinneren. Ik vind het leven nu verre van saai. Zelfs een luie (zon)dag waarop ik niet te veel doe vind ik interessant. Puur doordat ik nu van die luiheid kan genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws Koh, dat je zo stevig op je poten staat en bedankt dat er na de meeting de mogelijkheid is om bij je langs te komen :) Leuk dat er van alles te doen is in Deventer op die dag, erg mooie historische binnenstad! Ga voor mezelf eens een programaatje maken voor die dag.

Tina valt reuze mee hoor; je hoeft geen techneut of computernerd te zijn om met een Mp3 spelertje om te kunnen gaan ;) Het ding bevalt me goed! Playertje van € 39,- (mediamarkt); de meeste eenvoudige players liggen in die prijsklasse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...