Spring naar bijdragen

maandag 16 juni 2008


water

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Vreemd hoor, kwart voor acht en nog geen dagdraad. Nou ja, dan neem ik de honneurs wel waar. No problemo. ;)

Ik ben vandaag ook laat, ben goed gesloopt door het weekend en had blijkbaar nog wat extra slaap nodig. Geeft niks, moet kunnen. Meestal ben ik èèn van de eersten op m'n werk dus die ene keer dat ik wat later kom... ach.

Mensen, niet teveel piekeren hoor! Deed ik ook altijd veel en het bracht mij niet veel goeds. Meestal gaan de dingen toch anders dan ik bedenk, en het gewoon laten gebeuren en er een beetje normaal op reageren werkt dus vele malen beter voor mij. Geen zin in koppijn, geen behoefte aan ouwe koeien, geen trek in spijt, geen belang bij "wat als". Ik fluit mezelf regelmatig terug wat dat betreft.

Wens ik iedereen nog een fijne dag en ik groet U met: Hou Vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gisteren voor het eerst sind tijden weer zes uur achter m'n ezeltje zitten schilderen en was daar zo moe van dat ik gisterenavond om half tien al bijna omviel van de slaap. Aan één stuk door geslapen tot half zeven en er geeneens uitgeweest om te plassen.. en ook geen natte lakens:D.

Ben goed uitgerust en ga weer vol goede moed aan een nieuwe dag beginnen. Zo eerst met wat NA-informatie langs een aantal huisartsenposten, dan wat boodschappen doen en daarna weer naar de behandeling. Word ik weer een stukje wijzer. Vanavond dan nog even naar de AA en mijn dag zal dan weer goed besteed zijn.

Iedereen een mooie zinvolle dag gewenst en de groetjes.

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ha water even lekker een beetje uitgeslapen en niet als 1e op je werk.
Goed van jou man laat de boeren ook maar eens dorsen.
;).

Vandaag ben ik naar mijn pa, die is jarig en krijgt een hoop aanloop, dus
ik stel me maar als een soort serveerster op vandaag.
Verder hebik niet lekker geslapen, steeds wakker, nou ja ik
hoef niet te werken dus dat scheelt.
Gisteravond laat een documantaire gekeken over jonge heroine verslaafden.
Nou dat hakt er toch wel in bij mij, zo jong en je leven compleet verpest.
Zeer confronterend alleen al het verdriet van deze mensen raakte mij zeer,
er werd ook met het 12 stappen programma gewerkt en de hulpverleners waren
ex verslaafden.
Nou dat laat mij in elk geval besluiten dat ik vandaag de 1e maar weer laat staan.
Mensen een fijne dag en laten jullie ook de 1e staan?
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, dank voor je verfrissende opening :D vooral over dat piekeren is echt aan mij gericht. ZZZ enz.

Koh.........je bent weer aan het schilderen, FANTASTISCH, wat heb ik dat gemist zo lang van je. Ik word er blij van :).

Tina, ook een fijne dag. Ben een beetje jaloers op de goede verstandhouding tussen jou en je vader neeeeeeeee mensen er komt geen klaagzang over mijn vader maar met mijn ouders heb ik het gewoon minder goed getroffen.

Allen, ik ga ook aan de aktie want om 10 uur komt mijn cursist.

Geniet van de zon vandaag ik wens hem iedereen toe :rose:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi :rose: Heb mijn slaapmuts nog op, zo vast geslapen dat het lijkt of het zand nog in mijn ogen zit :D Snap er trouwens geen bal van waarom die Klaas Vaak nou zand in je ogen moet strooien, jullie wel?
Daarbij verdeelt ie het ook niet goed, zo te horen gaat het velen van jullie slecht af dat slapen.

Water, piekeren is nergens goed voor...je gevoelens herbeleven wel, tis een beetje de kunst om ernaar te kijken en er a.h.w. doorheen te gaan, zonder oordeel en zonder je eraan vast te klampen want het is geweest. Het kan je wel nieuwe inzichten opleveren, zo ervaar ik het althans :) Maar iedereen doet het op zijn/haar manier.

Houtje, wil je nog antwoord geven op je vraag over die Mp3 speler; tis een Samsung Yp-03, een 'stick' met radio en 1 Gb geheugen. Beste koop volgens de consumentenbond; € 39,-. Haa, het is mijn eerste, liep tot voor kort nog met mijn portable cd-speler rond te sjouwen :P
Hoe is het nu met de pijn?

Tina, fijn idd dat je het zo goed met je vader kunt vinden, ondersteunt hij je ook wat de alcohol betreft?

Voor iedereen trouwens, die het minder treft wat familie aangaat (n.a.v. mijn verhaal gisteren), ik heb na mijn eerste stop vooral veel steun gehad van mijn buddy bij de AA.
Als je wilt is er altijd iemand te vinden die je kan ondersteunen; er lopen immers genoeg ervaringsdeskundigen rond bij de AA of bij de verslavingszorg.
Vaak staan we onszelf het meest in de weg, heb het lef indien nodig om die hulp te vragen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarde kransgenoten,

het woorddomino maakt ook niet los wat ik gehoopt had. Ik sta nu dik 'n jaar bijna droog, niet helemaal. De laatste keer dat ik hier op de dagdraad kwam was na de vakantie in de joe es of e, toen kreeg ik me toch 'n binge zin! Heb ik niet aan toegegeven. Week later met m'n lief wel 'n fles wijn gedeeld, helemaal goed, ikke maar twee glazen, eigenlijk maar anderhalf, 'savonds m'n tweede glas mee naar boven genomen, hebben we 'snachts samen opgedronken.
Voor deze morgen, m'n eerste post 7 daagse nachtdienst vrije ochtend, was ik ook ietwat bevreesd. Zit nu toch aan m'n eerste wijntje. Waar ik naar toe wil is dat ik de alcohol niet asl de baarlijkke duivel zelf zie. Gevaarlijk goedje, voor de onmatigen (waar ik zeker toe behoor!), dat wel, maar zeker niet volksvijand nummer 1.
Wat ik de laatse tijd geleerd heb is dat als ik zin heb in zuipen/bingen, ik dat zeker niet moet doen, en ook niet proberen dat matig te doen, dat mislukt. Als ik me echter goed en sterk voel, en zin heb in 'n drankje, geef ik daar toch aan toe. Wel altijd met beleid, ik ben nog niet zover dat ik de kasten hier gevuld heb staan, maar eigenlijk zou dat wel moeten kunnen.
Ik heb getwijfeld of ik dit zou posten, toch doe ik het. Het is per slot 'n ADB site, geen AA site. De al te rigide aanpak staat mij tegen, ben ik te "Rooms" voor.
Er is geen baarlijke vijand, die schuilt slechts in uzelve. Maak het niet te zwart/wit. En voor allen die weten dat ze na de eerste echt voor de bijl gaan: neem 'm dan niet. En kijk goed naar uzelve en uw omgeving.
Denk nu niet dat ik niet echt gezopen heb, volgens mij wel aardig, volgens sommige m'n omgeving veels te veel, en volgens m'n moeder heel ontzettend erg.

Doe je best, hou het zo droog mogenlijk of als je wilt, Haddock.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza,

Ik dacht ik ga even lekker bijlezen. Zie dat veel oude bekende weer terug zijn van weg geweest.

Met mij gaat het goed. Knokken, dat wel maar ik krijg steeds meer zin in mensen om mij heen en dingen doen.

Ben vorige week 3 dagen in London geweest en hoe lekker is het om met vrienden te praten die je onvoorwaardelijk mogen. Met X gaat het minder maar dat was te verwachten.
Het stomme is dat ik mij echt weer aan het hechten ben. Het is geen slechte vent. Niet iemand die er staat maar wel een lieverd in sommige opzichten.

Mijn meiden maken mij het leven nog steeds behoorlijk moeilijk, poppedeintje mag bijvoorbeeld niet alleen met mij zijn. Zoiets als mosterd na de maaltijd. Gelukkig weet zij er niets van af en trek ik mij er niets van aan dus het was fijn dat ze er even was.

Ik heb mij weer ingeschreven op de hogeschool, eens zal ik dat papiertje toch moeten halen. Door puur toeval kwam ik mijn oude professor op het spoor dus als ik hier mijn taak volbracht heb ga ik naar Engeland om af te studeren in wat ik wil en al heel lang wil.

Hoe gaat het met jou? Ik heb je vriendin nog niet gebelt. Er is hier behoorlijk veel gebeurd en ik wil niemands tijd verspillen, dat weet je.

Knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock,

Ik ben er nog steeds niet achter welke vis het is. Schaamrood op mijn kaken. Ik ga je niets vertellen.
Jij bent de schrijver van je eigen levensplan. Ik ben blij dat je weer mee schrijft. Wijn, geen wijn who cares, zolang je hier bent ben je er mee bezig. En dat maakt al zo'n verschil.
Ik hoop dat het goed met je gaat. Je bent een lieverd, ik wens je het allerbeste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff...even over gisteren. Ben in de middag samen met M. naar "Il y a longtemps que je t'aime" geweest, een film die gaat over een vrouw die na 15 jaar gevangenis bij haar zus komt te wonen als opstart voor een nieuw leven. Ze heeft haar zoontje 'vermoord'....ga nu niet vertellen wat er werkelijk gebeurt is, kan je alleen maar aanraden de film zelf te bekijken, prachtfilm!
Wat mij trof in die film was dat die vrouw zelf uit haar 'gevangenis' moest komen en daarbij zowel onbegrip van de velen, als begrip van de enkeling tegenkomt. Ze speelde geen mooi weer en was eerlijk over haar pijn en gevoelens, hoe schokkend die voor de ander dan ook waren zonder te vertellen wat er werkelijk gebeurt was.
Ik vergeleek het op een bepaald moment met het isolement waar wij alcies in terecht kunnen komen alhoewel die vergelijking maar in beperkte mate opgaat natuurlijk. Had vooral te maken met mijn emoties op dat moment over dat 'mooi weer' spelen.
Als klap op de vuurpijl zag ik na afloop van de film iemand die ik ken van de periode dat ik in de kliniek (15 jaar geleden) heb gezeten....(alsof de duvel ermee speelt) achter een pot bier(!)
Hij zag er slecht uit, dus ik wist eigenlijk wel genoeg. Wat me raakte was dat ik met hem veel contact heb gehad in die tijd en dat het nu slecht met hem ging.
Hij zag me niet, maar ik besloot na overleg met M. om op hem af te stappen. Hij herkende me, en ik merkte dat hij behoorlijk onder invloed was. Ik vroeg hem of hij met me wilde praten en of hij met me een eindje wilde wandelen, weg van de mensen. Hij keek een beetje verbaast en na enige aarzeling stapten we op.

Hij blonk toendertijd uit in motivatie en heeft net als ik jaren de AA bezocht, dacht echt 'die komt er wel'.
Was net als ik al weer jaren aan de drank, maar helaas helemaal verbitterd geraakt. Scheiding, géén bezoekrecht kinderen, baan kwijt, onder invloed auto in de prak gereden...kortom het drama was compleet. Heb hem alleen maar laten praten en de negativiteit die hij uitstraalde raakte me tot op het bot. Wou er doorheen prikken maar dat lukte niet, hij was onder invloed en daardoor nog minder bereikbaar. Het enigste wat ik kon doen was even deze tijd met hem doorbrengen en oogcontact houden, tot het moment dat het voor mij genoeg was; laat me niet meeslepen in bitterheid.
Hem gevraagd hoe nu verder, wil je jezelf helemaal naar de kl*ten helpen? Toen werd hij alleen maar kwaad en nog irrationeler....pfff, herkende dit gedrag van mijn diepste zwarte periode.
Voorgesteld om hiermee maar te stoppen en niets te zeggen. Zaten we dan op een bankje.
Hem als laatste gevraagd of hij de groep wil bezoeken en meegegeven dat we allemaal die strijd moeten leveren....dat hij daar niet alleen in staat. Ben benieuwd...maar het zou me verbazen als hij dat doet. Zijn telefoonnummer wou hij niet geven (....)

Naderhand drong tot me door dat ik een film had gezien met het thema hoe iemand zich in zichzelf op kan sluiten. Het was die vrouw in werkelijkheid overkomen dat ze (onterecht) 15 jaar moest zitten (de film heeft trouwens een happy end), ons overkomt het door een gevangenis van het leven te maken. Een gevangenis die altijd op de loer ligt maar waar we zelf de sleutel van hebben.

Ik wil niet een zwartkijker zijn en dat ben ik ook niet, maar ik besef wel dat een verslaving je levenslang blijft achtervolgen en dat is een keiharde waarheid. Het is goed om dat onder ogen te zien, het kan je extra motiveren die rotdrank te laten staan.
Ik ga verder op mijn pad en hoop hem nog eens nuchter tegen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Captain, Ik ben verre van sprakeloos. Het is aangenaam een teken van leven te vernemen. Soms dacht ik weleens, zou het hem naar den vleze gaan. Haddock, ik ben niet op eigen terrein en moet mij wat PC gebruik betreft een beetje schikken.
In ieder geval fijn een en ander van je te vernemen. Je moet er mee om kunnen gaan Haddock (de drank) en ik denk dat je goed weet wanneer het een beetje, een beetje meer, of overmatig is.
Het enig zinnige wat ik kan zeggen is: zorg dat het niet de overhand krijgt. Verder ben je oud en wijs genoeg, onderscheid te kunnen maken. Haddock, pas goed op jezelf en je naasten.

Een groet van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, ik lees je bloemlezingen altijd graag. Er komt iets sprankelends in voor, je lijkt me een levensgenieter en daar kun je veel kracht uit putten. Maar wat me nu raakt is dat je het weer gaat proberen...ben die weg ook gegaan en dat is me wonderwel een tijd gelukt, tsja...die tijd ging vooraf aan de oude draad weer op te pakken...het lukte niet dus!
Ik wens je succes en hoop dat je ons van je vorderingen en/of tegenslagen op de hoogte blijft houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het al zolang geleden? Ik ben 'n vlezerig mannetje. Weet niets zeker, maar doe 'n hoop. Weest nooit bevreesd, is mijn motto. Laat de wereld maar komen. Nu ga ik wel op bed, gister 12 uurs dienstje, met rijden 14 uur van huis, vandaag weliswaar niet, slechts 8 uurtjes, maar ik merk dat ik overmoedig raak. Da's nou de drank.

Of to bed bertie



quote:


Originally posted by:
Soothe

Hoi Captain, Ik ben verre van sprakeloos. Het is aangenaam een teken van leven te vernemen. Soms dacht ik weleens, zou het hem naar den vleze gaan. Haddock, ik ben niet op eigen terrein en moet mij wat PC gebruik betreft een beetje schikken.


In ieder geval fijn een en ander van je te vernemen. Je moet er mee om kunnen gaan Haddock (de drank) en ik denk dat je goed weet wanneer het een beetje, een beetje meer, of overmatig is.


Het enig zinnige wat ik kan zeggen is: zorg dat het niet de overhand krijgt. Verder ben je oud en wijs genoeg, onderscheid te kunnen maken. Haddock, pas goed op jezelf en je naasten.




Een groet van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Even een paar dingetjes die ik kwijt wil, daarna moet de tafel gedekt....
Adam, ben blij voor je dat de operatie zo goed is verlopen. Fijn dat je van de pijn bent verlost. Nu herstellen!

Har, een imponerend verhaal, ik heb het nog even gelezen. Ik merk nu dat ik er steeds minder mee bezig ben, het verleden. Zo nu en dan een flits. Weer voruit! Da's ook jouw motto, maar vergeet niet waar je vandaan komt. Daar heb ik enigszinds moeite mee. Weet niet of dat goed is, of minder goed. De tijd zal het leren! Mooi om te lezen, hoe je eerlijk naar jezelf kijkt in ieder geval!

Haddock! Ik kan het niet, maar geloof dat je ook al een paar stapjes verder bent. heeft het wellicht ook te maken dat je weet waar je echte onrustgevoelens nu vandaan kunnen komen. (volgens mijn herinnering had je "ontdekt" dat je ADHD "hebt"? )

Soothe, still going strong man!

Pip, ja ik ben enorm aan het bijkomen. lag er voor elven in gisteravond en pas om 10 uur wakker vanochtend..... Zit nog in pyama, maar daar had ik van te voren rekening mee gehouden. Hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
haddock

Naast voetbal haat ik maar een ding: manne onder elkaar. Totaal oninteressant.


The mixer


Hahaa...ik vraag niet of we een potje kunnen gaan voetballen of erover l*llen, spaar me! Ik ben ook een mixer hoor, vaak zelfs op de hoogste stand :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...