Spring naar bijdragen

Kwinzel

Aanbevolen berichten

Houtje,

Ik heb me nog steeds op de vlakte gehouden, met adviezen aan Marieke 44. Maar bij AA zo vaak gehoord, dat de experimenten meestal fout aflopen. Waarom begint men er dan toch aan.
HET IS SPELEN MET VUUR!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo dat moest ik even kwijt en verder allemaal een fijne droge dag.

Ferry.

P.S. Houtje is geen persoonlijke aanval hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ferry,

En tóch begrijp ik dat verlangen naar het "verbodene" zo vreselijk goed. En ja, daar moet je voor waarschuwen, maar ik heb méér willen zeggen dat ik het donders goed begrijp.

Stel je voor dat (zeg maar) ikzelf, ik zal jou niet als voorbeeld nemen, vre-se-lijk de fout in ga. Dan kan ik toch die fout herstellen, of denk je dat één uitglijer AUTOMATISCH een terugval betekent, is de vicieuze cirkel zo gevaarlijk?

Het antwoord geef je al, JA DUS.

Maar dat moet iemand ZELF afwegen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Inderdaad! Heerlijk geslapen :) Kost allemaal toch meer energie dan ik in eerste instantie had gedacht! :D Maar goed, heb nu zoiets van; het hindert niets! Het MAG!!!! (zonuendan).

Houtje, gelukkig!!!! Ik zou het geloof ik nooit goed vinden, me vreselijk in verweer stellen, als míjn kind 's nacht zó laat nog op een station moest staan..... Maar hé! Ik woon ook haast op de noordpool, en mijn kinderen komen tot dusver niet verder dan de dorpsgrens... :P:D

Ik snap de gedachte maar al te goed, over dat drinken.....
Ik zal me daar gek zijn, zeg!
Je gaat je gang maar. Hoop dat ik het niet te vaak hoef te lezen.
Pffff....!!!!!! ;) Dát vind ik namelijk al hartstikke moeilijk. Als jullie het niet erg vinden, hou ik verder dit onderwerp op grote afstand! Brrrr....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh! Marieke, ik snap je gevoelens en gedachten wel een beetje. Dat is iets dat jij alleen zelf kan bepalen (naar je man en degene op wie je verliefd bent). Maar om daar nou weer drank bij te betrekken... Terwijl je al zover bent.... Ach, waar bemoei ik me ook mee!
Ik hoop dat je een goede keus in de liefde maakt. En een juiste keus qua drank!
En ik vind het ondertussen superknap dat je naar de tandarts gaat!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer: je gaat gewoon harstikke goed joh. Zeker zal je nog een tijdje last hebben van ontwenningsverschijnselen, zeker als je 15 jaar achter elkaar hebt gedronken. Die arme lever kan nu eindelijk, ein-de-lijk grote schoonmaak houden. Dat gaat allemaal door je bloed , je hoofd, alle organen krijgen een schoonmaak. Tja daar kan je je wel eens misselijk van voelen, zweten, hoofdpijn, algehele mailaise. Maar denk niet dat je dit met drank oplost. Veel water en vers fruit.

Ferry: AA is super geweldig en ik ben er destijds echt geholpen. Ik zat de eerste sessie daar bibberend, hyperventilerend, bang etc. Ze hielden me van de drank af. Ook met de duidelijke uitspraken dat een drankje je alweer terug bij af zou brengen. Dat zat er bij mij ingebakken. Ik was doodsbang geworden van drank. Zeker een jaar heeft het me gekost om echt van die drank af te komen. Na vijf jaar niet drinken had ik ook zoiets van 'als ik nu ga drinken dan is het hek van de dam'. Want dat had ik geleerd, dat DAT zo was.

Het blijft voor mij een dag en nacht verschil of je helemaal niet meer drinkt of af en toe wel.

Als ik zeg dat ik geen drank nodig heb om blij te zijn en toch heb gedronken, is het een logische vraag 'waarom drink je dan'. Ik vergelijk het dan weer met die slagroomtaart (waar ik overigens niet van hou, maar stel dat je daar gek op bent). Je hebt een feestje en er staat zo'n heerlijke taart. Ik word niet gelukkiger als ik die taart eet, maar het geeft wel verbondenheid als je met z'n allen een stuk taart eet. Zoiets.

Tapas: met eten is het als met drank. Ik hou van lekker en veel eten en heb ook eens ernstige gewichtsproblemen gehad en heb dit ook aangepakt met ANDERS DENKEN.
Het begint ermee ander over jezelf te denken. Koop inderdaad gewoon grotere kleding en vind jezelf mooi. Vorige maand ging ik ineens drinken omdat ik zo baalde van mezelf. Of ik ga juist eten omdat ik baal van mezelf. Jij schreef me toen.... lange termijn denken en .... niet doen. Ga wat anders doen, plaag jezelf niet. Eet dingen die niet dikmakend zijn en ga dit uitvinden wat dit is. Een ander eetpatroon. Je valkuilen op papier zetten en die aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GOED ZO, that's the spirit :present::rose::).

Sta ondertussen te kokkerellen, nou ja kokkerellen, hier en smijt ik wat in de pan, en roer en mik er nog wat bij. Ik kook graag ja, maar voor volwassenen die ook wel eens wat anders lusten :D dan de geijkte pot. Maar ja. Kinderen hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke: nee natuurlijk ga je niet drinken. Goede gedachten die je hebt, idem Geer, juist, als je aan de kater denkt dan is dit er niks bij, tenminste mijn ervaring.
Eten staat hier bijna klaar en ik doe met jullie mee, geen JWW, lekker colaatje met ijsblokjes, heerlijk hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, drup gaat ook ff koken. Wraps met verse spnasie, kaas en vegi ham met verse framboosjes uit eigen tuin toe voor vanavond. Dan een lekkere douche en mijn outfit weer aan want al is het niet zo spannend ik vind het sfeertje alleen al leuk. Vandaag oranje bloemen gekregen en de dieren liggen er heerlijk bij. Wat kan het leven toch mooi en simpel zijn he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had net op mijn werk een afscheidsborrel van een collega, en vond het eigenlijk wel raar, ze vroegen aan mij toestemming of het goed was dat er wijn en bier op tafel kwam.. ik was helemaal perplexed.. tuurlijk mag men drinken, dat is niet mijn verantwoordelijkheid, ik ben alleen verantwoordelijk voor mezelf.. Ik vraag toch ook niet aan een drinker of het goed is dat ik fris neem?

haha, zal ik een volgende keer gewoon nee zeggen?? lijkt me ook wel eens leuk, een borrel met iedereen nuchter en allemaal boze blikken mijn kant uit omdat het van mij niet mag.

naja, toch wel lief dat ze het vroegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas, gewoon nee zeggen, lachen hoor, alsof ze dan niet drinken, geloof er niks van.

Ik ga nu eerst flessen bier leegkieperen, ze hebben hier vanmiddag zitten tetteren. Nou ik blijf dus mooi droog en nuchter vandaag. Want ik heb echt geen zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
vind je goed dat ik vrijdag geen alcohol drink? :D
Wel lief dat ze er rekening mee houden!

Rolgordijna,
heeft je dochter het naar haar zin gehad vandaag bij de haaien?

Marieke,
tuurlijk ga jij niet drinken en ik ook niet! Ik reageerde op jouw visie. Ik denk nog steeds dat ik niet wild wordt als ik een slok alcohol neem! Maar waarom zou ik het doen?
Sterkte morgen (of donderdag?) bij de tandarts! Knap van je!

An,
jij bent lekker droog gebleven vandaag, ondanks dat anderen in je omgeving dronken!

Geer,
fijn om te horen dat het zo goed gaat! Je bent eindelijk begonnen. Vandaag je 2e droge dag! :present:

Houtje,
Hoe gaat het met de pijn. Nog even volhouden! Moeilijk als je weet dat er bijna wat aan gedaan wordt!

Druppel,
Alles goed met jou?

Trees,
waar ben je? Alles goed?

Marjo,
geweldig om je te lezen! Ik ben zo blij voor je dat je je eindelijk beter voelt!

Ik ga nu even koken. Manlief dineert met iemand van het werk. Zielig, mist hij voetbal!
Fijn, want dan mis ik het ook! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Ik ben toch zo benieuwd wat jij elke weer zo leerzaam vind aan drinken terwijl je je voorneemt het NIET te doen... is het misschien de smaak , het effect dat alcohol op je heeft of dat je totaal machteloos bent over alcohol ??

Als je alleen bij AA hebt gehoord dat als je de eerste neemt dat het gruwelijk fout kan gaan en voor de rest niet hoe heb je het dan in godsnaam klaargespeeld om 5 jaar niet te drinken ? wat deed je toen wat je nu niet kan of zou willen ? Wat is er in die 5 jaar in je leven veranderd toen je niet dronk (behalve dat je niet dronk) ?

Zoals ik je stukjes lees ben je kompleet obsessed met (niet) drinken... lijkt mij geen pretje om dag in dag uit hier op het forum te schrijven en jezelf er van probeert te overtuigen dat je het goed doet...

En dan dit stukje :

Als ik zeg dat ik geen drank nodig heb om blij te zijn en toch heb gedronken, is het een logische vraag 'waarom drink je dan'. Ik vergelijk het dan weer met die slagroomtaart (waar ik overigens niet van hou, maar stel dat je daar gek op bent). Je hebt een feestje en er staat zo'n heerlijke taart. Ik word niet gelukkiger als ik die taart eet, maar het geeft wel verbondenheid als je met z'n allen een stuk taart eet. Zoiets.

Dat is toch komplete onzin An... lees het zelf nu eens serieus....
Je bent naar eigen zeggen zo vaak op de blaren gezeten... verbondenheid ??!!!

Je liegt tegen jezelf om het goed te praten... en dat is voor mij zo herkenbaar...

Wake up... je hebt helemaal niets te willen wat alcohol betreft...dat is wel duidelijk...
Maak een beslissing... er zijn nog zat andere dingen dan alcohol in dit leven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij onze meetings zullen we niemand tegenhouden die wil gebruiken of drinken... dat is toch onmogelijk...succes en misschien tot later and all the best..."misschien kan jij het wel" en dat is echt niet ironisch bedoeld...ik meen het nog ook...

AA is niet voor mensen die het nodig hebben maar het willen... en als je wilt heb je er ook dingen voor over om niet in de hel te blijven...en leren nuchter te leven...
Bereidheid kan ik tonen door het anders aan te pakken en suggesties te volgen...

Je bent klaar met drinken als je er klaar mee bent...

En of dat nu dit forum is gecombineerd met internet-therapie of AA of whatever maakt niet uit...

Het is wel duidelijk dat mensen op dit forum ook succesvol zijn... en degen die dat zijn zijn dingen anders gaan doen in hun leven en volgden dit programma gewoon goed...en nog steeds vandaag... en dat is wat het verschil maakt... zelfde als bij de AA...

En niet drinken is niet meer een druppeltje op de reeds gloeiende plaat van onvrede , geen zelfwaarde , angst , wrok etcetc... het 12 stappenprogramma begint gelijk vanaf dag 1.... want hoe sneller je van de obsessie af bent hoe beter... en dat ik 100% beamen...

Ben ik dan veilig de rest van mijn leven ? ja... zo lang ik probeer geestelijk te groeien en daar bereid toe ben... zodra ik zeg.. ik geloof het allemaal wel dan begint bij de teruggang naar de drank en alcohol...
Een paar simpele dingetjes per dag en bevrijd van de alcohol en drugsduivel in mijzelf...

En we zijn het allemaal waard... :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Ik had echt niet verwacht, dat jij zou gaan drinken. Ik ken je nu al zolang en weet nog van je zwerfdagen door de kroegen. En ik weet ook hoe je hebt gevochten en het ondanks alle ellende met zoon, buren en caravan, toch hebt gewonnen van de alcohol. Ik neem mijn petje nog steeds diep voor je af.
En ik wens je ook veel sterkte met de beslissingen die je nu moet nemen. Ik weet dat er een groot leeftijdsverschil tussen jou en je man is. En dat zal het extra moeilijk voor je maken. Maar volg je hart en dan komt het wel goed.

Liefs Ferry,:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen,

Ook hier wat linke gedachten, net als bij marieke. Goed om de reacties te lezen, ze brengen mij ook weer bij de les. Oude gedachtenpatronen die we voor waar aan gaan zien als er spanningen zijn. 1 drankje brengt me niets. Het is het niet waard.

Ziza, de vraag komt in me op of je zelf ook niet een beetje obsessed bent? Als zelfs het onderschrift van iemand al niet meer goed is.....

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza,
met alle respect, maar jij hebt nog geen vijf jaar nuchterheid achter de rug.
Volgende feit is dat: een heel groot percentage van 'stoppers' weer terug valt.
En, ik ben net zo obsessed met (niet) drinken bezig als jij en door het schrijven op het forum leer ik veel.
Want waarom schrijf jij op het forum en waarom schrijf jij over jezelf dat je het zo goed doet.
Ik vind dat helemaal prima hoor, maar zoals jij het schrijft klinkt het als een soort verwijt, of iets absurds waar ik mee bezig ben.

Ik ben nog steeds in de leer inderdaad. En heb geleerd dat ik niet totaal machteloos sta tegenover de drank.
Ik ben de drank inderdaad langzaam echt de baas aan het worden.
Ik voel me nu meer ADB dan in de tijd dat ik niet dronk.

Die vijf jaar niet drinken waren goed om mijn lichaam te ontgiften, ik moest wel.
En wat er in mijn leven is veranderd kan ik je niet zeggen, maar er is heel veel veranderd.

Verder vindt je mijn vergelijk met de slagroomtaart complete onzin. Nou ja, ik niet, anders zou ik het niet schrijven. Het helpt mij om dit met voedsel te vergelijken. Ben jij wel eens eetverslaafd geweest?
Nou ik wel en daar ben ik ook van af gekomen door anders te gaan denken.
Door internet behandeling zag ik ineens de gelijkenis. Dit is natuurlijk voor ieder mens anders.

' Je liegt tegen jezelf om het goed te praten... en dat is voor mij zo herkenbaar... '

Ziza: nee ik lieg niet meer tegen mezelf. Ik denk dat jij alles vanuit jou eigen visie beredeneerd, maar dat is toch te kortzichtig hoor.

''It is much nicer to say to yourself "i will live today" then "i will survive" .....'

Lieve Ziza: je zou niet zou zelfverzekerd van jezelf moeten zijn. Jij kent mijn situatie niet, voor mij telt 'I will survive', en niemand neemt me dat af.

'misschien kan jij het wel"

Wat kan ik wel Ziza??? Ik kan niet normaal drinken, dat heb ik geschreven, geef me een glas en ik zuip een emmer als het ff kan. Maar ik drink niet meer. Het gaat erom dat ik niet doorga en dat zie ik als grote winst.
Ik heb geaccepteerd dat het me soms gewoon niet lukt. Ik heb een afwijking dus.

' Ben ik dan veilig de rest van mijn leven ? ja... zo lang ik probeer geestelijk te groeien en daar bereid toe ben... zodra ik zeg.. ik geloof het allemaal wel dan begint bij de teruggang naar de drank en alcohol...
Een paar simpele dingetjes per dag en bevrijd van de alcohol en drugsduivel in mijzelf... '

Ziza: ga zo door, ik ben oprecht blij voor je dat het je zo goed af gaat en niet meer drinkt.

Dit forum is voor mensen die ADB willen worden en niet alleen voor mensen die nooit meer drinken.
Het forum is voor iedereen die serieus wil werken aan de verslaving.
Ieder op z'n eigen manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is niets mis met haar onderschrift... maar er zijn leukere dingen dan overleven...

Het is ook geen kritiek wat ik heb... ik herken zo veel in haar...
Ik probeer behulpzaam te zijn meer niet...alleen soms is het onwijs moeilijk om op dit forum duidelijk te forumuleren en helder te zijn...het wordt zo snel uit zijn verband gerukt en dingen gaan een eigen leven leiden...het is ook jammer dat het niet face-to-face mogelijk is...

Het is pijnlijk om te lezen wat ze schrijft... echter als we dan maar onze ogen sluiten en zeggen "nee joh harstikke goed van je" dan helpen we pas iemand naar de filistijnen...

Ik heb geen moeite om te zeggen wat ik wilde zeggen...

Mijn insteek...

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, wat je mening ook is over iemands schrijven, maar ik vind dat je die mening altijd moet uiten tegen de persoon zelf, zeker als die persoon duidelijk aanwezig is.

Je laatste posting vat ik op als kletsen over iemand en zelfs nog erger: het negeren van iemand. Het net doen of die persoon niet aanwezig is. Dat komt op mij als "zeer kleinerend doen" over.

Ziza, de laatste tijd vind ik juist dat je heel duidelijk, helder en helpend aan het schrijven bent. Hoe meer je schrijft hoe groter de kans dat je ooit bij iemand de plank mis slaat. Geeft niets, dan heb je geprobeerd iemand te helpen. Maar doe dat alsjeblieft niet in een "hij/zij" forumulering!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...