Spring naar bijdragen

Kwinzel


Aanbevolen berichten

Een heel goedemorgen allemaal,

Ben nog laat op en zie dat ik in mijn uppie ben dus is het druppie versus druppie en dat komt omdat ik niet kan slapen. Kan niet slapen omdat er een kwinzel op mijn dak zit. Nu mag ik het dagdraadje openen om uit te leggen wat een kwinzel is Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik nu niet meer het dak op ga om te kijken wat dat is...........hahaha. Heb nog heerlijk verse sinasappeltje geperst en wens jullie ook een gezonde dag toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal. Ik neem aan dat dit het draadje van vandaag is, dinsdag dus.
Vond het een beetje vreemd hier op het forum, maar begrijp nu tenminste weer hoe het in elkaar zit.
Ben even gaan loeren bij 'Alleen vandaag'. Charlie heeft dus een ban, wat ik niet wist en ik dacht wat is er toch met Charlie. Carolien ik hoop van harte dat je hier mee komt schrijven, want ik kan het alleen maar waarderen wat je schrijft.

Hier gaat alles bovenmatig goed. Alhoewel ik het zaterdag niet droog heb gehouden. Het was zeker de bedoeling, maar de happening waar ik was.............. nou ja, mijn haren stonden zelfs stijf van het bier,kan je nagaan.

Toch ervaar ik de zaterdag als een mega ervaring wat de drank betreft. Ik ben er niet stommer van geworden. Zondag gelijk weer naar nul, idem maandag etc. Misschien een beetje zoals Haddock het beschrijft. Ik drink dus niet maar schijnbaar lukt het me gewoon niet, of wil ik dat ook niet, om helemaal droog door het leven te gaan. Dat wil ik accepteren van mezelf. Dat helpt me om de volgende dag weer op nul te staan. En dat is voor mij de overwinning. Dit kwam ook in de internet therapie naar boven. Als ik eenmaal een dag dronk dan ging ik een week door. En dat heb ik dus al lang niet meer gehad.
Dat geeft me een hoera gevoel.

Zo heb ik inmiddels een hele ridel van voorschriften voor mezelf. Geen drank in huis. Niet alleen drinken. Geen sterke drank of wijn. Ik drink gewoon niet. En als het toch gebeurd de volgende dagen/tijden nul.
De optie: twee drankjes op een avond en dat twee dagen en dan vijf dagen niet gaat bij mij dus absoluut niet. Dat is een utopie. Dus sinds ik hier ben heb ik heel veel van mezelf geleerd.

Het allerbelangrijkste = anders denken = anders doen. Om mezelf te plezieren of te ontspannen heb ik geen drank meer nodig.

Pippi: ik hoop dat je een fijne dag heb bij de haaien, wel oppassen.
En ja op VMBO wordt er meer gepest als de hogere opleidingen. Alhoewel, daar gaat het geniepiger.
Ik heb er ook een op het VMBO en moest deze week alweer!!! op school komen. Maar ik zie dat als het klieren van de leerkrachten, want die kunnen ook vervelend zijn.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi :)

Pip, nog effe over gisteren. Je zegt dat je moe wordt van die bemiddelende rol te spelen en je vraagt je af of je hier nu eigenlijk wel iets zinnigs toevoegt. Nou, wat dat bemiddelen betreft, je komt voor de ander op en daar is niets mis mee volgens mij. Je weet precies wat je aan jou hebt omdat je recht door zee bent; jij zegt wat anderen denken.
Kan wel eens in het verkeerde keelsgat schieten maar Pip is Pip, compleet met humor en het hart op de tong.
Mèn...ik zou je hier niet kunnen missen; altijd weer vraag je je af of je er bijhoort...ja, dus..natuurlijk! En wat dat bemiddelen betreft, ja dat is vermoeiend maar zou je het anders willen? Verwacht niets (terug), dat maakt het een stuk minder vermoeiend én je hebt aan je gut feeling toegegeven...daar kun je tóch niet omheen en de ander niet om jou, omdat je de spijker wel eens héél hard op zijn kop slaat ;)

Is hier een mevrouw Druppel aanwezig? Ben namelijk van de verkeerspolitie....u bent geflitst, omdat u met de scooter te hard reed en ook nog eens door rood! U viel erg op met uw rood, wit blauw tenue aan en de feestverlichting om uw nek...we hielden u dus al in de gaten! Wilt u na het werk even op het bureau komen? We gaan u een flinke prent geven en de scooter in beslag nemen! :angry:

Geer, dag 1 zit erop! Succes met dag 2, hou je sterk!

Dank Haddock voor je eerlijkheid, dat siert je. Daarin ben je tóch een voorbeeld....'I did it my way' zal niemand je af kunnen pakken...is het wel?

Ha, Jozias! Leuk dat je weer eens komt kijken en proficiat met je 2 maanden! :present::musicnote::moon:B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, als ik je goed lees ben je bezig met omdenken...een ander drinkpatroon aan het leren. Ik hoop voor je dat je er werkelijk wijzer van wordt en het je nieuwe inzichten brengt. Dank voor je eerlijkheid...ik wens je succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga zo eens op pad. Lamp verhangen, railtje tegen het plafond en wat bijpraten met mevr. H.
Heerlijk mens, dat maakt dit werk zo leuk :)
Heb de week tot vrijdag volgepland staan, dus het komt aardig op gang. Wel goed hoor, haalt me hier vaker achter het toetsenbordje vandaan. Het echte leven ligt toch buiten de deur....zal hier dus wat minder komen. Maar ik deel mijn tijd toch zo in, dat ik hier 's morgens de tijd heb om bij te lezen en te posten...slim hè? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

Een zonnige morgen, zowel letterlijk als figuurlijk. Ga zo aan een klus beginnen waar ik in dranktijden enorm tegenop zou hebben gezien en die eigenlijk alleen maar met tegenzin en onder invloed gedaan kon worden. Nu kijk ik er anders tegenaan. Nuchter gaat het makkelijker, sneller, efficiënter. Bovendien is de klus helemaal niet zo rot als dat ik me eerder voorstelde. (garage opruimen). Als praktizerend alcoholist was me alles eigenlijk teveel en nu als droogstaand alcoholist blijken de bergen van toen niet meer dan molshopen.

An, ik snap je niet helemaal. Je zegt dat je het op een happening niet helemaal droog hebt gehouden ondanks het feit dat dat wel de bedoeling was.. en even later zeg je dat je geen drank meer nodig hebt om jezelf te plezieren of te ontspannen... Waarom dronk je dan wel?? Om jezelf te kastijden of zo??

Nou ja, het zit denk ik weer een beetje in de lucht dat zoveel mensen ineens weer wat (willen) gaan drinken. Ik ben zelf ook alcoholist en alcoholisme is een alcoholist natuurlijk niet vreemd.. Drinken is de natuurlijke gang van zaken voor een alcoholist.

Goed, ik ga zo maar eens wat doen. Tot hoors.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nog weer even.. door een voorgaand bericht van Har aan Druppeltje:

Druppel, als ik het me goed herinner was jouw rijbewijs toch ingenomen? Mijn rijbewijs ben ik ook een tijd kwijt geweest. In die tijd heb ik gedacht aan een brommertje of snorfiets.. maar er werd me toen verteld dat als ik ondanks een ingenomen rijbewijs toch met een gemotoriseerd vervoermiddel zou rijden, dus ook snor- of bromfiets, ik geen overtreding beging maar een misdrijf. Gevolg bij aanhouding zou een taakstraf kunnen zijn of zelfs gevangenisstraf.. Nou, dan toch liever maar de fiets en het openbaar vervoer....

Groetjes, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!
An, dat is inderdaad een heleboel winst, af en toe drinken en daarna niet terugvallen. Hou wel goed in de gaten dat dat af en toe niet steeds meer gaat worden.

Vandaag ben ik vrij en ga ik weer herbeginnen met normaal eten. Ik snoep me weer het schompes en word er niet blij van. Stoppen met drinken gaat me zo gemakkelijk af maar het eten blijft een probleem, knellende broeken, wijde shirts en ik was nou net zo blij dat ik daar van af was!
Eerst maar weer eens hardlopen, want dat laat ik ook weer versloffen.

tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ja! Ga jij eens lekker hardlopen Tapas!! :P En verwen jezelf daarna eens met een lekkere appel of banaan.... Andersom denken en doen. Soms verrekte moeilijk, ik sta mezelf enkele vreetbuien toe momenteel. Alleen mag het niet de spuigaten uitlopen en dagen aanhouden. Moeilijk, maar niet onmogelijk! Niet drinken is numero uno. Roken en snoepen mag ik nog van mezelf... Maar daarna wel ff balansen! ;)

Is er dus wel wat gebeurd het afgelopen weekend.... C. een ban?! Toch eens teruglezen als ik de puf kan opbrengen? Ach nee, voel ik me net zo'n sensatiezoeker... :D

An, misschien is het voor jou de manier.... Ik vind in ieder geval dat je steeds sterker overkomt! Ben je nog steeds op de fiets?

Hier alles z'n gangetje, wel lekker eigenlijk. Wel moe, maar het lukt me min of meer hele dagen vol te maken. Rust, reinheid en regelmaat. Na activiteiten moet ik mezelf rust gunnen, dan gaat het goed. Vanavond weer hardlopen, heb nu geen zin, maar weet dat als ik eenmaal ga, me heerlijk voel. Proberen me van te voren minder druk te maken over dingen en alles gewoon laten gebeuren, lukt de laatste tijd ook aardig. Ik geef me over! Neem m'n geld, ik houd liever mijn leven! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat echt goed Marjo, en het is helemaal zo, minder druk maken over dingen maakt het leven een stuk makkelijker, die doemscenario's van te voren kosten alleen maar energie en blijken vaak helemaal niet te kloppen!

en ja, ik heb lekker hardgelopen, ben blij dat ik de moed weer op kon brengen en het ging ook best lekker. Je zit er altijd tegenaan te hikken maar als je eenmaal aan het lopen bent vergeet je dat weer en achteraf is het altijd prettig. Net een heerlijke notenboterham op en wat vruchtensap gemengd met water, zometeen douchen en dan kan deze dag weer beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Getverdegetver.... probeer ik tóch bij te lezen, zit blijkbaar bij de verkeerde dag, want snap er geen hout van! Blèèh, hou er mee op, stom nieuwschierig gedoe.....:D:P;) (maar goed, het is ook míjn huiskamer!)

Tapas, okidoki! Goed gedaan. Fris beginnen is het halve werk! ;) Tnx! Ik ga zo goed, dat ik het zelf niet eens in de gaten heb.. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarde kransgenoten,

bedankt voor de respons en de positive vibes. Ik heb zelf ook wel het idee dat ik vooruitboer. Voorlopig maar weer droog, dus.
Ben wat bijgekomen van m'n 7 nachtdiensten en vertrek zo naar de randstad. Vanmiddag loop ik weer over de Albert Cuyp.

Groets, en hou het zo droog mogelijk. De dorpeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
ik word steeds nieuwsgieriger, naar wat voor een happening je geweest bent dat je haar stijf stond van het bier, een concert, een feest?????

Tapas,
wat goed van je dat hardlopen. Ik ren me de hele dag rot dus het is vreemd dat ik geen twijgje ben inmiddels.

Geer,
Ik heb zo het idee dat het wel eens reuze mee zou kunnen vallen. Word niet té euforisch, want dan komt de moeilijke periode er nog aan, weet ons dan ook te vinden.

Marjo,
Ik heb zo het idee dat het wel eens andersom zou kunnen zijn, nl eerst anders doen dan ga je vanzelf anders denken als je de prettige resultaten ziet van je eigen nieuwe gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Houtje, ik bedenk me opeens dat je daar wel eens groot gelijk in kon hebben. Nl. eerst niet drinken en daardoor de dingen doen die je daarvoor niet voor mogelijk hield. Het levert me meer op dan ik ooit had gedacht! En dan te bedenken dat ik het al zo vaak had geprobeerd... Maar nu DOE!!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Wat gek dat er bij mijn opening geen dag en datum staat want kan mee voorstellen dat dit verwarrend werkt.

An, van Carolien heb ik vernomen dat ze niet meer hier wil komen en Charlie heeft een ban van een week.

Hahaha die Har, nou ik spaar bekeuringen en deze zal de topper worden dus ga alvast een mooi lijstje kopen. Of misschien is het beter een wissellijst? Nou ik kom na mijn werk meteen naar het bureau want hoef alleen maar over te steken, mijn werk is er nl. recht tegen over.

Koh. ik ben me hier van bewust maar zie geen andere oplossing. Gezien de problemen met mijn rug kan ik niet fietsen en lopen naar de bushalte is te ver. Hoe moet inaar mijn werk en boodschappen doen? Had AOV (=aanvullend openbaar vervoer) geprobeerd maar toen kwam ik telkens te laat. Taxivergoeding krijg ik niet want ik heb al een aangepaste auto gekregen. Enig idee hoe ik me dan moet verplaatsen? Mijn advocaat heeft hierom bezwaar tegen het CBR aangetekend maar dat duurt allemaal zo lang en weet intussen niets anders te bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En, ik zet de monoloog nog even voort, geen schaamte meer, hier. Ook als ik niets doe, voelt dat niet als een tekortkoming naar mezelf, meer als, ik ben moe, heb na dat weekend, waar ik geen druppel heb gedronken, en waar ik voorheen zo zat als een konijn over dat eiland zwierf, toch maar mooi geflikt, vreselijk veel lol heb gehad..... Gewoon goed, even bijkomen. Dussss... Ga ik vanmiddag, helemaal legaal en goed gemutst een lekker dutje doen, omdat ik dat verdien!! Puh!
Heb net definitief besloten dat ik 5 juli kom, omdat ik jullie graag eens wil ontmoeten! Niks niet eng! Hartstikke leuk, om de mensen te ontmoeten met wie ik zoveel heb gedeeld en die me uit het slijk hebben weten te trekken! Dus, wie mij wil zien..... Ik ben nu op mijn best! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Houtje en Marjo,
Ik denk ook dat het zo werkt. Eerst anders doen en dan anders denken.
Ik grijp zelf nog wel eens terug naar het berichtje aan Pip van 06-01-2008 om 09.56 uur.

Er zijn altijd wel mensen die het mooier kunnen zeggen dan jullie en ik.;)

Groetje en voor iedereen een droge dag gewenst.

Thil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, kwel jezelf niet met strakke kleding, koop gewoon een tent. Past altijd, zit nooit te strak en als je door de regen gaat lopen blijf je lekker droog en windvrij. Grapje hoor en begrijp het heel goed al is het bij mij andersom maar voor beide is het vechten tegen het gewicht. Tis ook nooit goed met die weegschaal............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi marjo en anderen,

ik las net dat jij wel eens vreetbuien hebt als gevolg van het stoppen met alcohol. zaterdag heb ik voor het laatst alcohol gehad. ( lees vrijdag op zaterdag....) ik weet niet wat het is, maar sinds die tijd heb ik bijna geen zin mer in eten, terwijl ik weet dat het slecht is. ik heb daarom zo met een goede vriend afgesproken om een boterham te gaan eten... pffff nogsteeds geen zin en ht is inmiddels dinsdag.

vanacht heb ik gezweten als een gek: hoort dat bij ontwenningsverschijnselen?

groetjes,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...